Translate

یکشنبه، دی ۱۳، ۱۳۹۴

کنگره ایرانیان کانادا و ضرورت تعریف حقوق و منافع جامعه ایرانی - نقش لابی صهیونیستی علیه حقوق جامعه ایرانی چیست ؟


 
کنگره ایرانیان کانادا و ضرورت تعریف حقوق و منافع جامعه ایرانی 

 Iranian CANADIAN CONGress , 
necessity of DEFINE iranian rights and interests 
سعید سلطانپور
2 ژانویه 2016-  12 دی ماه 1394

 به قول جانسون، رئیس‌جمهورسابق آمریکا در سیاست هیچ امر «اتفاقی» وجود ندارد

کانادا در تاریخ 30 ژانویه 2012 در یک اقدام یکطرفه  خارج از سازمان ملل ، تحریمات اقتصادی سختی را علیه ایران وضع کرد .  
جان برد خبر تحریم های جدید را د راول فوریه در اسرایل اعلام کرد که پیام سیاسی مشخص دارد .
جان برد در مصاحبه مطبوعاتی پایان سفر خود به اسراییل گفت حمله نظامی به ایران روی میز هست .

» (B’nai Brith Canada)
سازمان بنای برث یکی از قدیمی ترین نهادهایی هست که برای بهبود زندگی یهودیان در دنیا فعالیت می کند . این سازمان  معتقد به صهیونیسم هست وبه موازات تاسیس اسراییل در سرزمینهای اشغالی در سال 1948 حمایت همه جانبه و سیاسی از اسراییل را در دستور کار خود دارد .  بنایی بریت به معنی "کودکان میثاق " د رزبان عبری می باشد .

شعبه کانادایی بنایی بریث در سالهای اخیر همرا ه با دولت اسراییل مواضع خصمانه ای علیه دولت ایران گرفته است که بالطبع اثرات منفی بسیاری برزندگی اقتصادی و سیاسی جامعه ایرانی در کانادا داشته است .

الف -نمونه ای از فعالیت ضد ایرانی  بنای بریث                                            
سازمان بنای بریث در3 مارچ 2012  اگهی  تمام صفحه ای در نشنال پست منتشر کرد . و در ان با تحریف تاریخ نوشت "با تاج و بدون تاج - حاکمان ایران از خشایارشاه  تا احمدی نژاد درپی  قتل عام یهودیان .*(بدون تاج پادشاهی. همان برنامه مرگبار) . نشنال پست نشریه دست راستی متمایل به صهیونیستها در کانادا هست  که بر خلاف اصول خبرنگاری بیطرفانه و حرفه ای علیه ایران منتشر کرده است .  )
اگهی ضد تاریخ ایرانی سازمان بنایی بریت 

این اگهی مزمان  با سفر بنيامين نتانياهو نخست وزير جنگ طلب اسرائيل به کانادا  و دیدار با هارپر چاپ شده بود.
در متن اين آگهی آمده است: يک يادآوری که خشايارشاه  برای از بين بردن قوم يهود دسيسه کرد و امروز ستمگر ديگری، احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران اعلام کرده است که قصد انجام همان کاران جنایت  را دارد. .


درپاسح به این نوشته در تاریخ 22 مارچ 2012   مطلبی توضیحی به صورت اگهی   با امضای جمعی از ایرانی ها در یک صفحه در همان نشریه نشنال پست چاپ شد .




 فرانک دامنت   مدیر عامل Frank Dimant, CEO
   سازمان  بنای بریت طی پاسخی به توضیحهات مندرجه گروه ایرانی فوق  ،  مواضع خود را شفاف ترو بی رودربایستی هرچه تمامتر بیان می کند . در این جوابیه  که در 23 مارچ 2012 در بخش هیت تحریریه نشنال پیست  چاپ می شود





 او  می نویسد " نمی شود تاریخ را تحرف کرد " .  "ایرانیها از دوران خشایارشا تا به امروز خواهان نابودی و قتل عام یهودیان می باشند " به عبارتی  این سازمان  به این نکته اساسی معترف می شود که به هیچ وجه  سرسازش و همراهی و تفاهم با ایرانیها چه مخالفان تحریم ، و یا  بخش جنگ طلب و تحریم چی ندارد . دقیقا  مواضعی که انها در مقابل مردم فلسطین اتخاذ کرده اند . انها نه تنها  هیچ کدام از قطعنمامه های سازمان مالل را به رسمیت نمی شناسند در عمل نیز از پذیرفتن صلح از طریق گفت و گو تن می زنند  .  مدیرسازمان بنای بریت کماکان بر طبل جنگ نژادی و مذهبی می کوید .  وی می گوید تنها را ه متحد شدن شما با ما بر علیه احمدی نژاد هست تا جلوی قتل عام گرفته شود .


میترا فرهمند،خبرنگار در اسرائیل به رادیو فردا می گوید که  این سازمان یهودی کاملا دچار اشتباه شده است و «عید پوریم برای قدردانی ملت یهود از ملت و پادشاه ایران است. این امر که خشایارشاه در نتیجه دلجویی و درخواست ملکه استر موجب نجات یهودیان ایران از قتل عام شد، در تورات نیز آمده است که وقتی یهودیان نجات یافتند، «تمامی سرزمین شوش  و پارس درشور و شادمانی و پایکوبی بود.  طبق کتاب استر در تورات، در واقع هامان، نخست وزیر خشایارشاه قصد توطئه علیه یهودیان را داشت که به دستور پادشاه ایران خنثی شد.


با نگاهی کوتاه به  به ا کثریت امضا کنند گان آین   توضیحیه ، میتوان  گفت تلاش این گروه از ایرانیان  قبل از مقابله با تحریف تاریخی سازمان بنایی بریث ، بیشتر متوجه جدایی و تفرقه در جامعه ایرانی و هویت بخشی به  لابی تحریم و جنگ بر علیه ایران بود ه است .

جمعی از ایرانیهایی که اکثرا طیف  طرفدار تحریم و سرنگونی جمهوری اسلامی از طریق دخالت نظامی امریکا بودند   عبارتند از
اردشیر زارع زاده و خانم آزاده شاه نواز (جبهه متحد دانشجویی )   - فرخ زندی ( سکولارهای سبز)  ریس هیت مدیره وقت کنگره ایرانیان - - علی وکیلی از تشکیلات تروریستی مجاهدین خلق( سابق) - رجوی . ئکتر ظهوری- فعال اجتماعی ( مخالف تحریم ) - مهدی امین سکولار (
لازم بتوضیح است  علی وکیلی از تشکیلات ضد ایرانی وتروریستی  رجوی در گذشته سعی کرده است بدلیل وابستگی سازمانی خود به مجاهدین رجوی ، باپنهان شدن پشت نهادهای مختلف  ، اهداف سازمان سیاسی ضد ایران یمجاهدین رجوی را پیش برد این بارعلی وکیلی با پوشش " سازمان جوانان ایرانی کانادایی ای سی یوت"   فعالیت می کند.
IC youth   


علی وکیلی می گوید :" هزینه درج آگهی تمام صفحه رنگی 44000 دلار بود اما افراد نازنین و دلسوز 82 درصد تخفیف گرفتند و 7700 دلار به اضافه مالیات، به نشنال پست  پرداخت شد. یکی از هموطنان اعلام آمادگی کرد که نیمی از این مبلغ را پرداخت کند اما یک چهارم هزینه را به عهده ایشان گذاشتیم. پس از سی سال این نمونه نادری بود که بیش از نیاز افراد آماده کمک مالی بودند.".
12 اوریل 2012 - سلام تورنتو

اما علی وکیلی هیچ نامی از این افراد دلسوزنمی برد .چرا ؟

با کمی دقت درادبیات سازمانهایی از جنس بنای برث و نو موربدشواری می توان انها را جریاناتی صرفا ایددولوژیک و خشک مغز تصور کرد. آنها اهدافی به مراتب خطرناک ترو ارتجاعی تر را دنبال می کنند . که بحث بیشتر فعلا ضرروت ندارد .


در تاریخ 24 سپتامبر 2012 ، فرانک دامنت  د رنامه ای از دولت کانادا می خواهد برای جلوگیری از نسل کشی یهودیان توسط دولت  وقت ایران در شورای امنیت  اقدام کند  تا پرونده نسل کشی یهودیان  در دادگاه جنایات سازمان ملل مطرح شود.   چون برای فراهم شدن زمینه قانونی حمله نظامی به ایران علاوه برعمال تحریم ها ، تشکیل پرونده  طرح جنایات جنگی در دادگاه بین المللی لاهه ضروری  بود.    این در حالی هست که سازمان بنایی بریت در مورد اتهامات جدی نسل کشی و جنایت علیه بشریت توسط گلدا مایر - ژنرال آریل شارون و ناتیینیاهو توسط نهادهای بین المللی  سخنی نمی گوید بلکه از انها بدفاع می نشیند .




در تاریخ 15 آگوست 2015 سازمان بنایی بریت در نامه ای به دولت هارپر از توافق 5+1 جامعه جهانی با ایران ابراز نارضایتی می کند و می گوید نداشتن قرارداد بهتر از توافق هست . در ادامه بیانیه  بنای بریت می گوید با توجه به اینکه کانادا جزو کشورهای مذاکره کننده نبوده است  ما  خواستار ادامه تحریم های ( غیر انسانی و ظالمانه )   علیه ایران _ (مردم ایران و جامعه ایرانی در کانادا )هستیم .   




در18 ماه مه 2015 بنای بریت با رضا مریدی که تازه از سفر اسراییل بازگشته بود برای تجمع در برابر مسجد غیر ایرانی های شیعه که مراسم مرگ خمینی را برگزار می کردند ، اعلام  دعوت عمومی کرد .  
منشه امیر گوینده رادیو صدای اسراییل ،  خبر این تظاهرات و تلفن این گردهمایی را که  در روزیکشنبه 31 ماه مه 2015 در ریچموند هیل برگزار می شد را  از رادیو اسراییل اعلام کرد. جمعیتی بالغ بر 300 نفراز چریکهای فدایی - راه کارگر- مجاهدین خلق - حزب کمونیست کارگری- شورای سلطنت رضا پهلوی - گروه جویش دفنس لیگ و مدیر بنایی بریث و تعدادی از اعضای  هیت مدیره سابق و حاضر کنگره  اقایان کاوه شهروز-( سخنگوی کنگره  رضا بنایی ( ریس کنگره - علی وکیلی ( مشاور کنگره ) -مهدی کوهستانی ( مشاور کنگره ) - سیما دینی - - بیژن احمدی - اردشیر زارع زاده - نسرین الماسی - حسن زرهی -کاوس صوفی -مایکل پارسا - 


اعتراض مدنی سیاسی به مراسم بزرگداشت خمینی بخاطر اعدامهای گسترده در ایران یک  امری هست که باید انجام شود تا در اینده تکرار نشود ولی سکوت همه این جریانات سیاسی در کنار جریانات دست راستی صهیونیستی ، سوالاتی در مورد صداقت و سیاست زدگی مطرح می کند .

سخنگوی سازمان بنای برث گویا  سخاوت های دولت محمد رضا شاه نسبت به اسراییل و جامعه یهودی  را فراموش کرده است .  این در حالی هست تنها کشور مسلمانی که اسراییل دران دوران در ان  سفارت خانه داشت ایران بود . و العال هواپیمایی اسراییل به ایران پروازداشت .

No More - Jewish Defense League

گروه نو مور  که به جیویش دفنس لیگ تغییر نام داده است و در امریکا و اسرایل بخاطر گذشته تروریستی و شبه نظامی بودن ممنوع هست . این گروه افراطی صهیونیستی جزوبرنامه هایش اموزش دفاع شخصی هست که بالطبع در کشور قانونمند و ارام کانادا ، بیشتر میلیتاریزه کردن فضا باید تحلیل کرد تا اینکه دفاع منطقی از یهودیان کانادا که خوشبختانه  مورد تهدید فیزیکی در این سالها د رکانادا نبوده اند .

این گروه در جریان تظاهرات ایرانیان  طرفداران توافق جامعه جهانی  اتمی 5+1  با ایران در 15 آگوست 2015 در میدان مل لست من تورنتو ، علیه این توافق یک تظاهرات تحریک امیز انجام داد که خوشبختانه با هوشیاری و تحمل طرف ایرانی و پلیس به درگیری نیانجامید . در این جریان همان افرادی که در جریان عاشورا 2015 نفرت را تبلیغ می کردند در حمایت و یادر کنار این گروه صهیونیستی ضد ایرانی ایستادند افرادی مانند سلمان سیما ( دانش اموختگان لیبرال )





حقوق بشر سیاسی


در 12 دسامبر 2015 گروهی بنام مرکز بین المللی حقوق بشر که در سال 2012  تاسیس شده است .

در سایت این مرکز که نام بین المللی را بر خود دارد در بخش بنیانگذاران و اعضای هیت مدیره اطلاعاتی در دست نیست .

اردشیر زارع زاده و الشفایی ا ز طبف حامیان صهیونیستی در کانادا 

اردشیر زارع زاده که خود را ریس این مرکز معرفی می کند  از عناصر فعال و مبلغ تحریم و جنگ  در تورنتوی کانادا می باشد که ارتباطات نزدیکی با محافظه کاران کانادا مانند  و لابی اسراییلی کانادایی برقرار کرده است .  وی سخنگوی سابق جبهه متحد دانشجویی پس از خروج از ایران بود .
زارع زاده - نازنین افشین حم ( لابی صهیونیستی ) - نیک اهنگ کوثر 2014 


اردشیر زارع زاده از حامیان و شرکت کنندگان مراسم سالروز مرگ خمینی در ریچموندهیل در کنار بنای برث و نو مور بودند .  در ماه مه  2015   


اردشیر زارع زاده در جریانات انتخابات فدرال کانادا از دولت جنگ طلب و متحد ناتییناهو برعلیه حزب لیبرال کانادا و جاستین ترودود حمایت می کرد .  2015 سپتامبر واکتبر
اردشیر زارع زاد ه و گروه وی در 13 دسامبر 2015  مراسم اهدای جایزه حقوق بشری را در تورنتو برگزار می کنند . یکی ا زسخنرانان این جلسه اقای  مایکل موستین  مدیر بنای برث کانادا می باشد




چگونه حضور یک شخصیت مهم لابی صهیونیستی  در مراسم حقوق بشری در گزارشات فارسی و یا انگلیسی این نهاد و صدای امریکا  حدف می شود. ؟  ایا ا ین حذف شدنها اتفاقی هست ؟حتی عکسی از  در گزارش نهاد مربوطه مشاهده نمی شود .
ظاهرا اقای زارع زاده تمایلی به توضیح این " مخفی کاری " حقوق بشری ندارد .  ( عدم شفافبت  و پاسخگویی  از جنس مدافعین حقوق بشر ایرانی )
زارع زاده - معاون وزیر - محمد اولیایی- رضامریدی - علی احساسی  - 13 دسامبر 2015
در این مراسم از اقای محمد اولیایی وکیل ایرانی مقیم کانادا  تقدیر به عمل می آید.

کنگره ایرانیان کانادا

پیشتر از این برای نخستین بار در 22  ژآنویه 2012 رضا مریدی نماینده لیبرال ، ضمن حمایت از هارپر در خواست تشدید تحریم های غیر انسانی علیه مردم ایران را د رجلسه کنگره ایرانیان کانادا در نورث یورک سنتر اعلام می کند . .
https://www.youtube.com/watch?v=d9K2y3iILf0

در 7 سپتامبر 2012 کانادا سفارت خانه ایران و کانادا را در طی یک اقدام غیر منتظره دیپلماتیک می بنند .

تنها کشوری که از بسته شدن سفارت خانه ابراز رضایت می کند.دولت ناتینیاهو در اسراییل هست .


Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu immediately praised the Canadian government’s decision, saying Ottawa had “adopted a bold and leader-like step that sends a clear message to Iran and the rest of the world. 

فرانک دیمون مدیر سازمان بنای بریت و از این اقدام کانادا علیه جامعه ایرانی حمایت می کنند .
اوی بن لولو  مدیر سازمان دوستان سیمون واینشتال می گوید کانادایی ها باید از این اقدام به خود ببالند.

12 سپتامبر 2012  رضا مریدی دردر ملاقات با گروه اسراییلی اوی بن لولو  مدیر سازمان دوستان  سیمون واینشتال از بسته شدن سفارت خانه ها  (_  که مشکلات زیادی برای خانواده ها ایجاد کرد ) نیز حمایت می کند .



reza moridi , liberal mpp -supporting iran and canada embassy closures -sep 2012


Avi Benlolo, president and CEO of Friends of Simon Wiesenthal Center Canada also commended the government.
“All Canadians should be proud that Canada has taken this ethical stand. It is my profound hope that the leaders of other western democracies will soon follow suit."

*18 سپتامبر 2012 جیسون کنی وزیر مهاجرت وقت و نخست وزیر هارپر با تعدادی از ایرانیها تحت عنوان ملاقات با نمایندگان جامعه ایرانی در کانادا ملاقات کرد . در این ملاقات اقایان اسد پور و فرخ زندی ( منشی و ریس کنگره ایرانیان ) از بسته شدن سفارت خانه ها حمایت کردند .

;کاوه شهروز ( طرفدار تحریم - دکتر کفایی ( دامپزشک ) جیسون کنی - وزیر - صمد اسد پور ( سلطنت طلب -طرفدار تحریم ) - فرخ زندی ( سکولارسبز- طرفدار تحریم )

 به گفته ی نمایندگان اعزامی از سوی کنگره ی ایرانیان کانادا، دولت کانادا، ایرانیان حاضر در جلسه را مطمئن کرد که از این به بعد با قاطعیت بیشتری مسائل مربوط به عدم رعایت حقوق بشر در ایران را در نظر گرفته و از حقوق مردم ایران حمایت کند.

همچنین دکتر فرخ زندی، رئیس کنگره ایرانیان کانادا در این خصوص تصریح کرد” نخست وزیر کانادا آقای استفن هارپر بارها تکرار کردند که دولت کانادا همیشه در کنار مردم مصیبت زده ی ایران در مقابل رژیم جمهوری اسلامی خواهد ماند.”
در این نشست نخست وزیر تأکید کرد که کانادا برای متحدان خود، و همچنین در دیدار با نخست وزیر اسرائیل، کاملا روشن کرده است که به هیچ وجه هرگونه اقدام جهت شعله ور کردن جنگ با ایران را نخواهد پذیرفت.
در این جلسه همچنین نخست وزیر کانادا گفت که از نگرانی شهروندان ایرانی تبار کانادایی از حضور فعالان جمهوری اسلامی در کانادا آگاه است و نمایندگان جامعه ی ایرانی را از تصویب لایحه ی  سی -34 آگاه کرد.
شهروند    -20 سپتامبر2012                  

*در 10  و11 ماه مه 2013 کنفرانس غیر علنی برای آینده ایران، "گفتگوی جهانی برای آینده ایران " در موسسه مانک دانشگاه تورنتو با هزینه وزیر امورخارجه جنگ طلب کانادا  جان برد و وزیر جنگ کانادا پیتر مک کی  برگزار می شود . فرخ زندی رییس کنگره  و کاوه شهروز سخنگوی کنگره که چند روز قبل از انتخابات کنگره  بدلیل اختلافات جدی استعفا کرده بود در دو پنل مختلف حضور دارند .


جان برد و ریس اموسسه  مانک خانم جانت اشتین از حامیان  دولت صهیونیستی هستند.. 



جان برد در سال 2015 قبل از استعفایش از پست وزارت امور خارجه 12 میلیون دلار بودجه به این موسسه برای گسترش سفارتخانه ها و ارتباط مجازی ( اپوزیسیون سازی وابسته )  در کشورهایی مانند ایران اختصاص داد .

کنگره  ایرانیان در ساعات اخر 9 ماه مه زیر فشار افکار عمومی مجبور به انتشار اطلاعیه در مورد وجود این کنفرانس و مشارکت هیات مدیره کنگره در آن که هفته ها از جامعه ایرانی  مخفی نگاهداشته شده بود ، میشود .
هزینه این کنفرانس که بصورت غیر علنی و تا اخرین لحظات  مخفی نگهداشته شده بود 250  هزار دلار و توسط وزیر خارجه جنگ طلب کانادا جان برد پرداخت میشود.  یکی از حامیان و سخنران این برنامه وزیر جنگ کانادا پیتر مک کی  و پدر همسرش افشین جم از شورای سلطنت رضا پهلوی بودند.

جان برد در سخنان افتتاحیه خود می گوید
" راه سومی که میتوانیم در کنار مردم ایران بایستیم حمایت از مدافعان حقوق بشر است که چنان خطر شخصی عظیمی را در تلاش برای حمایت از دیگران به جان خریدند.
• باید روی آنان سرمایه گذاری کنیم
• مطمئن شویم که حکومت میداند که ما در تماس مستمر با ایشان هستیم….
• آنها را بلند آوازه کنیم
 "• با همان ادبیات خود حکومت او را گیر بیندازیم
*جان برد در تاریخ 29 ماه مه 2013 تحریم های جدیدی را خارج از دستورسازمان ملل علیه ایران وضع کرد .
Canada bans all imports, exports with latest Iran sanctions
'Iran's reckless pursuit of nuclear weapons capabilities,' cited by John Baird
By Meagan Fitzpatrick , CBC News Posted: May 29, 2013

*جان برد بعداز استعفای ناگهانی وبدون توضیح از وزارت امورخارجه ،  در کنفرانس ایرانی اتمی در واشنگتن  سخنران قبل از ناتینیاهو بود وی  گفت من تحولات اتمی ایران را دنبال می کنم وانرا از دید اسراییل نگاه می کنم .  2 مارچ 2015

*  جان برد در تاریخ 18 سپتامبر 2015 عضوهیت مدیره دوستان اسراییل شد .

Former foreign affairs minister Baird at centre of Iran nuke debate
Baird "I used to view Iran's nuclear program almost exclusively through the lens of Israel. But over the past four years I can tell you that just about every single Arab country in the Middle
East shares the exact same concern we all share." March 2, 2015 


*  اول نوامبر 2014 فرخ زندی    در دادگاه مصادره اموال مردم ایران در کانادا به عنوان شاهد راه رابرای صدور حکم سیاسی قاضی بت آلن که توسط هارپر منصوب شده بود باز می کند .   . دادگاه رای به توقیف 13 میلیون دلار اموال ایران می دهد 



نشنال پست: ” پروفسور فرخ زندی، استاد اقتصاد دانشگاه یورک و رئیس کنگره ایرانیان کانادا به دادگاه عالی انتاریو گفته است که ایران با استفاده از اقدامات گوناگون از تحریم‌های بین‌المللی و مصادره اموالش فرار می‌کند”.
به گزارش نشنال پست، آقای زندی همچنین به دادگاه گفته است که ایران از کمپانی‌های موجود در خارج از ایران که با طرف‌های سوم در کشورهای دیگر تجارت می‌کنند و شامل تحریم‌ها نیستند، و نیز از افراد و شرکت‌هایی که به نظر نمی‌رسدمامورانایرانباشند،استفادهمی‌کند.
وی به دادگاه گفته است:”ایران از مراکز فرهنگی بعنوان پوششی برای فعالیت‌ ماموران دولتی خود در جهت پیشبرد منافع‌اش استفاده می‌کند.”



قاضی بت آلن بر اساس شهادت فرخ زندی-رییس کنگره ایرانیان کانادا  حکم مصادره اموال  دو مرکز فرهنگی در تورنتوو اتاورا به نفع “مارلا بنت”، جوان 24 ساله آمریکایی و دانشجوی دانشگاه عبری اورشلیم، که در بمب گذاری حماس در کشته شده بود، را صادرکرد .

اقای فرخ زندی با کمتر از 200 رای به عضویت هیت مدیره کنگره ایرانیان درامده بود وی از حامیان تحریم بود . 
تعداد اعضای کنگره در دوره فرخ زندی 2012 بالغ بر 400 نفر و د ردوران کنونی 2015 بالغ بر 1400 نفر هستند
جمعیت ایرانی های کانادا در پایین تر رقم ذکر شده بیش از 150 هزار نفر می باشد .


دیدار و گفتگوی جیسون کنی وزیر کار و خدمات اجتماعی کانادا با نمایندگان جامعه ایرانی در باره وضعیت ایران

جمعه 13 دسامبر جیسون کنی،وزیر کار و خدمات اجتماعی کانادا، جان وستون، نماینده پارلمان کانادا و رابط دولت کانادا به اتفاق کستاس منگاکیس - ریچموند هیل - لیونگ - ویلودیل  با 11 تن از نمایندگان جامعه ایرانی در بزرگشهر تورنتو دیدار و در باره وضعیت ایران، تحریم‌ها، مذاکرات مربوط به پرونده هسته‌ای و نیازهای جامعه ایرانی- کانادایی گفتگو و مذاکره و مشورت کردند.
در پایان جلسه جیسون کنی و کستاس منگاکیس در حالیکه به هیچ کدام از افراد شرکت کننده در جلسه اجازه شرکت در مصاحبه داده نشد ه بود گفت: “شرکت کنندگان در این جلسه با نظر بسیار محکم و با تاکید گفته‌اند دولت آقای روحانی تفاوت اساسی با دولت‌های گذشته ایران ندارد اما در زمینه وضعیت حقوق بشر در ایران نظر قاطع شرکت کنندگان این بود که نقض حقوق بشر از گذشته بسیار وخیم‌تر شده است.”





شركت كنندگان در ميزگرد به ترتيب عبارت بودند از (از راست به چپ) 

احمد تبريزي سرپرست بنياد پريا،( محالف تحریم ها )  جو دنيل دان ولي ايست، ( محافظه کار طرفدار تحریم )  كاستاس منه گاتيس نماينده ريچموندهيل ( طرفدار تحریم ) ، جيسون كني وزير كار و خدمات اجتماعي ( طرفدار تحریم ) ، جان وستن نماينده ونكوور- رابط دولت كانادا با كاميونيتي ايراني كانادا( طرفدار تحریم ) ، زرين محي الدين،( سلطنت طلب - طرفدار تحریم _)  كوين راد و  صمد اسدپور عضو هيئت مديره كنگره ايرانيان كانادا  ( سلطنت طلب- طرفدار تحریم ) ، مهرداد صبوحي، منوچهر ميثاقي  ، مايكل پارسا، (حزب  محافظه کار  (  فريدون زاهدي ( انجمن مهندس )  ، علي وكيلي ( گروه تروریستی مجاهدین خلق سابق ( رجوی )طرفدار جنگ و تحریم  ، دكتر محمد ظهوري،( مخالف تحریم )  اردشير زارع زاده ( طرفدار تحریم-جبهه متحد دانشجویی )  و دكتر فرخ زندي رئيس هيئت مديره كنگره ايرانيان كانادا   ا(سکولار سبز - طرفدار تحریم و جنگ )
من به صورت مختصر و مستند بخشی از فعالیت جریانات ضد ایرانی در پوشش حمایت از حقوق بشر را ارایه دادم .  ( که البته می توان موارد بی شمار دیگری را ذکر کرد)



ملاقات محافهظه کاران کانادا با برخی از افراد جامعه ایرانی در تورنتو  18 دسامبر 2014



من به صورت مختصر و مستند بخشی از فعالیت جریانات ضد ایرانی در پوشش حمایت از حقوق بشر را ارایه دادم .  ( که البته می توان موارد بی شمار دیگری را ذکر کرد)

سخنی با ریس هیت مدیره فعلی کنگره 

با توجه به رابطه تنگاتنگ لابی صهیونیست ها با برخی از فعالین سیاسی – حقوق بشری ایرانی که دست بر قضا اکثر آنها از اعضا هیات مدیره کنگره ایرانیان بودند جای آن دارد که با اعضای کنگره و  هیأت مدیره کنونی آن  بویژه آقایان کهنویی پور و شهرام تابع محمدی عضو فعالی که اختیاراتی در حد عضو انتصابی و غیر رسمی هیات مدیره کنگره دارد سوالاتی را مطرح کنیم.
1-  اقای کهنمویی پور  شما که در مراسم سومین سالگرد گروه حقوق بشری صهیونیستی  در 13 دسامبر 2015 شرکت داشتید آیا حضور شما ناشی از بی اطلاعی از ماهیت چنین تشکیلاتی بوده است یا آنکه نزدیکی های سیاسی شما  را به مشارکت در این جلسات تشویق می کند ؟

اگر شما برای حمایت از حقوق بشر در این جلسه شرکت کرده قصد ادای مسولیت انسانی داشتید چرا در هنگامه ای که برخی از اعضا کنگره ایرانیان که شما ریاست انرا به عهد ه دارید به صورت علنی در صفحات مجازی شان برخلاف قوانین صریح کانادا تبلیغ نفرت و حذف گروهی از ایرانیها را می کنند ، شما بعنوان یک حامی حقوق بشر د رمقابل ان سکوت اختیار می کنید
مگرشما در جلسه  18  دسامبر  201  کنگره نسبت به اطلاعیه ای که از سوی یکی از اعضای کنگره اقای فرامرز شیراوند که به دروغ اتهاماتی را به چند تن از اعضای کنگره نسبت داده بود  و هیت مدیره وقت به صورت غیر اخلاقی در مقابل ان سکوت کرد ، به درستی به  اعتراض بر نخواستید .
5مین مراسم جایزه حقوق بشری سیاسی - نفر سوم از دست راست اردشیر زارع زاده - ارسلان کهنمویی پور -  معوام وزیر - مجری - رضا مریدی - سرکیسیان - علی احساسی - مایکل پارسا 13 دسامبر 2015

  آیا  اعتراض  شما به ان اتهام نامه غیر اخلاقی از سر باور و در راستای دفاع از حقوق بشر یا نتیجه سیاست کاری و مصلحت اندیشی بود ؟  
 آیا با اختیار سکوت و اعلام بی طرفی در مقام ریس کنگره ، ناخواسته به تکرار رفتار اشتباه اقای بنایی نپرداخته اید ؟ ..   
اقای کهنمویی پور آیا با رفتارهای دوگانه می توان جامعه ای را حول محور ارزشهای خوب انسانی  سامان داد .  

    


بهروز اموزگار - رضا قاضی - شهرام نامور ازاد - رضا بنایی ( ریس کنگره ایرانیان ( 18 دسامبر 2014


اقای شهرام تابع محمدی

در حالی از پاسخگویی و گفتگو طفره میرود که در باره سیاستهای مستبدانه، جهت دار و مسولیت ناپذیری بخش غالب هیات مدیره قبل از خود، هفته نامه شهروند را علیرغم همسویی با جناح انحصارطلب کنگره ،مطالب مستدل  و طولانی شهرام تابع محمدی را منتشر می کرد .

تابع محمدی در حالی منتقدان را در صفحه "لتز تاک" (بیا گفتگو کنیم) ، دلیل خود در تایید سکوت و عدم موضع گیری هیأت مدیره فعلی کنگره در مقابل مراسم عاشورا را اینگونه بیان میکند که ، دو گروه ایرانی را در مقابله با هم حق شهروندی خود درکانادا را تمرین کرده اند. گذشته از این واقعیت تاسف آور که گروه مسلمان اساسا هیچگونه برخوردی با گروه ظاهرا غیر مسلمان نداشته است اما در مقابل گروه ضد مسلمان نه تنها در امر توهین و ارعاب آنها کوتاهی نکرده است بلکه تریبون های متعدد مانند هفته نامه  شهروند را نیز در اختیار داشته است . مهم تر آنکه آن گروه بر خلاف قوانین کانادا مبلغ فرهنگ نفاق و نفرت بوده است اما آقای شهرام تابع همه این ناهنجاریهای اجتماعی را تمرین ازادی قلمداد میکند. 
فرامرز شیراوند  - سلمان سیما و شهرام تابع محمدی    


این در حالیست که وی  در تاریخ 4 جون 2014 در مقاله پیروزی دمکراسی -شهروند - می نویسد
"نمود جامعه مدنی در کنگره ایرانیان کانادا حضور اعضای جامعه در فعالیت‌های این نهاد و شکل دادن به آن فعالیت‌ها است. کنگره متعلق به اعضای آن است نه هیئت مدیره. هر چقدر بیشتر در کمیته‌های گوناگون این نهاد عضو شویم و در شکل دادن به نوع فعالیت‌ها در این کمیته‌ها شرکت کنیم نه‌تنها به شکوفا شدن و گسترش بیشتر کنگره کمک می‌کنیم بلکه راه را بر تحمیل عقیده از سوی هیئت مدیره بیشتر می‌بندیم و از کجروی آن‌ها جلوگیری می‌کنیم "
جامعه مدنی یک جامعه مسئول، آگاه، و هشیار است که به آن‌چه در اطرافش می‌گذرد حساس است و در تعیین سرنوشت خود شریک می‌شود "

ولی تابع محمدی اقایان کاوه شهروز و دیوید موسوی دو تن از تابلو دارهای خط تحریم را در کمیته اساسنامه بدون اطلاع عمومی دعوت می کند و ان کمیته را نیز عمومی نمی کند .
کاوه شهروز و دیوید موسوی ( هیت مدیره سابق کنگره ایرانیان ) از حامیان تحریم علیه ایران 
 اقای تابع محمدی که علاقه بسیاری به امور سینما و فیلم  دارد بی شک باید به این امر مسلم که ساخت و تهیه هر گونه فیلم حتی بدترین نوع آن ،به سناریو ، بازیگر - کارگردان و بودجه و سیاهی لشگر و  تیزر تبلیغاتی نیاز دارد چگونه ایشان از فهم سناریو جهت داری که با هماهنگیهای حساب شده علیه ایرانیان و بخصوص بخش مسلمان جامعه ایرانی که بخش قابل ملاحظه ای از جمعیت ایرانی ها را تشکیل می دهند  ناتوان هستند .  بخشی که متاسفانه در این سالها موردتبعیض سیاست های کنگره ایرانیان قرارداشته اند تا در راستای سیاست صهیونیستی در انزوا بماند  ؟

چگونه دوستان شما  اقای کهنمویی پور و کاوس صوفی  مهدی شمس - خانم سوده قاسمی و اقای بیژن احمدی در فعالیت "من هم یک ایرانی کانادایی هستم " در یک دوره 6 ماه توانستند به بخشی هایی از جامعه ایرانی در بزرگشهر تورنتو دسترسی پیدا کنند و بر اثر همین تلاش گروهی و بصورت منظم توانستند با جذب 900 نفر گروه قبلی را در انتخابات  شکست بدهند . 

براستی با ذکر چندین موارد مستند در این نوشته ، آیا  همچنان دیگری را ساده انگار تصور کرده صرف تفاوت باورهای آنها با خود به انکار واقعیات نشسته آنها را به سیاه و سفید دیدن جهان متهم میکنید ؟

آیا همه این واقعیات که بیانگر خط مشی جریانات  صهیونیستی برای غلبه و یارگیری از جامعه ایرانی در چند سال اخیر بوده است را ، میتوان" یک اتفاق ساده "   تلقی کرد  . کدام یک از مواردی که در بالا ذکر آنها رفت را از سر اتفاق و بی هدف قلمداد میکنید ؟

آیا گفته  یک مقام بلند پایه دولتی در اتاوا دردیداری  در مورد لابیگری آقای مریدی و کاسپین ماکان در دولت هارپر برای تحریم های بیشتر به طور منظم به عنوان یک عامل تحریم  را  می توان یک اتفاق ساده دانست .

 ایا این هم اتفاق ساده هست که اقای مریدی از مخالفت با تحریم های بانکی در سال 2010  و تشکیل جلسه با صرافی ها و قبول ریاست کمیته انها برای مبارزه با محدودیت های بانکی و مالی دولت و بستن حسابهای ایرانیها منجمله  صرافی ها تبدیل به یک نماینده سیاسی  "ایرانی کانادایی مسلمان " که به گفته مقام دولتی کانادا تلاش زیادی برای افزایش تحریم ها علیه ایران می کرده است ، می شود . .

مریدی در نوامبر 2010 می گوید  

 " صدایمان را به گوش بانک های کانادایی برسانیم "

آیا این اتفاق بود که چند ماه از این فرمان حمله نگذشته یاران رسانه ای شما و جریانات سیاسی طرفدار جنگ و تحریم به منظور غصب کنگره لشکر کشی میکنند و آقای کاوه شهروز  دوست شما را که هیچ سابقه عضویت در کنگره را نداشته با حربه خشونت به هیات مدیره وقت تحمیل و شخصیت بزرگوار و دمکرات ایشان فضای حذف و نفی اعضای غیر خودی هیات مدیره را فراهم میاورد تا سیاست ضد ایرانی تحریم را بدون هر مانعی تبلیغ کند .

آیا اتفاقی بود که دولت جنگ طلب هارپر ، هیات مدیره کودتایی را با سلام و صلوات به جلسات خصوصی و غیر خصوصی دعوت میکند تا تحریم و به حراج گذاردن اموال ملی ما ایرانیان را با حضور چنین افرادی توجیه کند ؟ انها بخوبی می دانستند که کنگره تنها 400 عضو دارد ولی نیاز به نام ان برای تایید سیاست های ضد ایرانی خود داشتند

در ادامه همان اتفاقات ساده هست که آقای مریدی که سالها در برابر بزرگداشت مرگ خمینی سکوت اختیار کرده بود اما بلافاصله پس از بازگشت از اسراییل، در ماه مه 2015 انقلابی  شده   بر خلاف سنت سیاسی کانادا ، فراخوان اعتراض به این مراسم  را داد .


رضا مریدی وزیر لیبرال انتاریو - ادای احترام به سربازان ارتش اسراییل - 18 ماه مه 2015


می دانید که مریدی در کنار ارتجاعی ترین نیروهای صهیونیستی و ایرانی (مجاهدین ) به تظاهرات پرداختند .  
  ایا اعتبار رسانه ای و سیاسی "فراخوان وزیر ایرانی مسلمان " با فراخوان یک وزیری که مثلا یهودی باشد  در این مورد تفاوتی نداشت.

در گیری مراسم سالگرد مرگ خمینی - ریچموندهیل - 31مه 2015
راستی چگونه هردفعه مطلبی از شما در شهروند علیه جناح انحصارطلب منتشر می شد ، یک یا دو جوابیه ان هم در همان شماره منتشر می شد . اینکه چگونه پاسخ مطالبی که قاعدتا خواننده ندیده است می تواند در همان شماره چاپ شده باشد را نیز باید  "یک اتفاق ساده " دید .؟







و یا اینکه جامعه ایرانی به ان حد از شعور اجتماعی سیاسی رسیده است که سیاهی لشگر " سناریوهای " اتفاقات ساده " که اتفاقا در مراکزی تبین شده است ، نشود .

آیا جمع شدن  طیف طرفدار تحریم و جنگ  در برگزاری مهمانی 150 دلاری برای کمک به پناهندگان سوری با حضور نماینده سابق ملکه انگلیس در کانادا  ( اندرین کلارکسون ) که  خلیج فارس را خلیج مجعول عربی می خواند را هم اتفاقی باید دانست . در این مراسم که به ریاست اقای رضا مریدی در 15 ژانویه 2015 در لاپارک - ریچموندهیل برگزار می شود قصددارند  برای خانم مرجان مریدی و یک خانم جوان دیگری را برای ریچموندهیل در انتخابات بعدی کارنامه سیاسی انساندوستانه بنام پناهندگان سوری درست کنند
این درحالیست که جامعه ایرانی درریچموندهیل با 30 هزار ایرانی و 8 سال نمایندگی اقای مریدی ، هنوز هیچ مکانی برای خود ندارد . ایا ضرب المثل چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام هست ، در این مورد صدق می کند ؟







نامه سعید سلطانپور به ادرین کلارکسون فرماندار کل کانادا در مورد نام جعلی خلیج فارس 20 مارچ 2004
افزودن عنوان
اقای مردی 7 سال در نمایندگی و وزارت و مشکلات جوانان و سالمندان ایرانی و متخصصین بیکار که هنوز حل نشده است 


اگرهمه این اتفاق ها که یک خط را نشان می دهد اتفاقی باشد  باید گفت چه اتفاقات نا مبارکی بر علیه استقلال و ازادی ایران و علیه حقوق و منافع جامعه ایرانی رخ داده است که کنگره یا دران سهم داشته و یا سکوت کرده بوده است .

در سیاست هیچ اتفاقی ساده نیست . بدون  تببین حقوق و منافع جامعه ایرانی در کانادایی ، کنگره همچنان بازیچه بازیگران سیاسی قدرت طلب و فرصت طلب هست . کارنامه 7 ساله  گذشته کنگره نشان داده که  این نهاد با افشار مختلف جامعه ایرانی در ارتباط نبوده است و برخلاف منافع اکثریت جامعه ایرانی حرکت کرده است . 

خبرنگار
3 ژآنویه 2016 -ریچموندهیل کانادا 

اتفاق ساده - فیلمی از سهراب شهید ثالث 1353 داستان یک دانش اموز که می خواهد از روی ریل قطار رد شود و معلم می خواهد به وی خطراتش را گوشزد کند 

B’nai Brith is recognized as a vital voice in promoting Jewish unity and continuity, a stanch defender of the State of Israel and global Jewry, a tireless advocate on behalf of senior citizens and a leader in combating antisemitism & racism.

 having no deal with Iran would be better than the deal as it exists currently, even though it would mean that Iran could continue trying to obtain nuclear weapons.1.      Canada is not a party to the agreement reached in the 'Joint Comprehensive Plan of Action' and is not bound by the agreement, therefore Canada should be acting in its own best interest. Canada should not lift sanctions against Iran until they have  demonstrated a real and sustainable commitment to peace and human rights.
IranB'nai Brith Canada formally published its policy white paper outlining the organization's positions on Iran and the P5+1  aug 2015
no more  they change to Jewish defense leagueSelf-Defence ◦ The laws of self-defence have been given to the civilized nations of the world by the teachings of the Torah. ◦ Professional physical trainers will be engaged to teach people how to defend themselves in any situation. We must not run from adversity because of inexperience or fear. We must be able to stand up for our rights and the rights of our people according to the laws of the country. ◦ We will teach appropriate response to verbal abuse     .کنگره ایرانیان کانادا و منافع جامعه ایرانی


هیچ نظری موجود نیست: