Translate

پنجشنبه، آبان ۰۷، ۱۳۹۴

علت عصبانیت خانم الماسی ازعزاداران امام حسین در تورنتو چیست ؟


علت عصبانیت خانم الماسی ازعزاداران امام حسین در تورنتو  چیست ؟


?Why Nasrin Almasi (Shahrvand ) is upset with  Iranian Muslim
this article is
an analysis of why pro sanction supporter within Iranian Community   Mislead Canadians

  سعید سلطانپور
خانم الماسی در سرمقاله این هفته شهروند تحت عنوان  "ما و جامعه میزبان "  یک صفحه مقدمه از اصول دمکراتیک را بیان می کنند تا به یک نتیجه گیری غلط  سیاسی که سالهاست شهروند تونتو  تحت سردبیری انحصاری ایشان این خط را ترویج می کرده است ، برسد . که
جامعه ایرانی در کانادا سکولار -غیر مذهبی و ضد مذهبی است و ان عده اقلیت مسلمان مسجد رو  هم عوامل رژیم هستند. "
و شهروند محورهمه این نیروها هست .
یکی از این نمونه ها روی جلد شهروند   19 اوریل 2012 تظاهرات 13 گروه در برابر مسجد امام مهدی (مسجدجامع ایرانیان خیابان بی ویو - تورن هیل ) کار می شود .
. خانم فرح طاهری هم گزارش انرا می نویسد د رحالیکه خودش انجا حضور نداشت .
 "ده ها تن از ایرانیان از گروه ها و احزاب مختلف سیاسی، از جمله سکولارهای سبز تورنتو، ندای صلح و آزادی، چریک های فدایی خلق، حزب کمونیست کارگری ایران ، حزب اتحاد کمونیست کارگری، مشروطه خواهان، کمیته بین المللی علیه سنگسار و مجاهدین خلق ایران  با در دست داشتن پرچم و پلاکاردهایی در پیاده روی مسجد جامع ایرانیان در خیابان بی ویو اجتماع کردند و با سر دادن شعار علیه سخنرانی برگزارشده ( میرباقری -تفسیر قران )  در این مسجد اعتراض کردند "
در حالیکه تعداد شرکت کنندگان در این مراسم 20  نفر بودند .
اینها را به عنوان مطلع و شاهد صحنه می گویم زیرا چند لحظه بعدا زتظاهرا ت کاراگاه  ریکی مسول بخش قومیتها و نفرت پراکنی ،  از پلیس یورک به من تلفن کرد گفت دم مسجدبی ویو تظاهرات شده است اینها چه کسانی هستند ؟ گفتم چه پرچم هایی دارند ؟ گفت . گفتم چه گروه هایی هستند . گفت بیا انجا .  ریکی گفت فکر می کنی درگیری می شود گفتم نه بغیر از یکی دو تن از این افراد که عصبی هستند بقیه با فحش و شعار مسله شان حل می شود و یک ساعت دیگر می روند . اتفاقا  تعدادی از سلطنت طلب ها  از گفتن فحشهای چاله میدانی به زنانی که می خواستند وارد مسجد شوند ، دریغ نمی کردند .  در هر حال پلیس ها تا ساعتی بعداز رفتن این گروه ماندند .  پلیس ها که فارسی نمی فهمیدند کسی را دستگیر نکردند  . مسجد هم شکایتی نداشت زیرا به مسجد و ان چند نفر افراد مسن مسجد هم فقط اهانت لفظی شده بود . .

یک رسانه حرفه ای حتی جهت دار، حداقل خبرنگار به محل می فرستد تا گزارش عینی تهیه کند  تا خوانندگان خود قضاوت کنند . چیزی که متاسفانه  سالهاست  شهروند و دیگر رسانه ها  بدلیل مشکلات مادی از داشتن خبرنگار محروم هستند . اقا و خانم زرهی هم تا انجا که من در این 22 سال می دانم خودشان گزارش تهیه نمی کنند حتی اگر در مراسمی حضور داشته باشند .
نمونه اخیر ان هم حضور در شام مایکل پارسا و جیسون کنی در سالن لاپارک در روز 17 سپتامبر 2015 د رمورد خبر بازگشایی سفارت عمان  برای خدمات کنسولی به ایرانیان بجای حضور در کنفرانس خبری بود .
تمامی سایت های این گروه ها پر شد از پیروز شدن  در نبردی دیگر علیه جمهوری اسلامی  و خبرخوش
 " تظاهرات قدرتمند و کوبنده به این جماعت نشان داد که مردم جان به لب رسیده، حضور رژیم و عوامل ریز و درشتش را در هیچ جا و تحت هیچ عنوانی تحمل نخواهند کرد و رژیم و حامیان آن، از زیر اعتراضات و افشاگری های آزادیخواهان در امان نخواهد بود " شهروند  19 اوریل 2012.
براستی اگر چنین بود پس چرا 3 سال بعد تنها با دو روز اطلاع رسانی چند تا جوان ، صدها نفر در خیابان یانگ در روز شنبه 24 اکتبر دسته راه می اندازند و سینه زنی می کنند .
اگر این ها عوامل رژیم هستند انطور که الماسی و حزب کمونیست کارگری ادعا می کند ، پس ده ها برابر شده اند و تعداد شما اگر کم نشده باشد زیاد تر نشده است . این چه مفهومی دارد ؟
اگر عوامل رژیم نیستند و باورمند هستند پس چرا نفرت پراکنی می کنید ، چرا نژاد پرستان کانادایی را تحریک می کنید مگر تجربه تلخ 911 در کانادا را بیاد نمی اورید که حتی سیک های هندی را بخاطر عمامه شان بجای مسلمانان زدند .
چرا شهروند تریبون تمامی نیروهای خشونت طلب و تحریم های غیر انسانی شده است و اطلاعات غلط به شهروندان و خوانندگان خود می دهد . ایا شما بایکی از این شرکت کنندگان مصاحبه کردید یا نیت خوانی می کنید ؟
شما چگونه به خود اجازه می دهید خانم جوانی را که متولد اروپا هست و دانشجوی فوق تخصص پزشکی را بخاطر باورهای مذهبیش ، عامل بخوانید ؟.
 - نسرین الماسی می نویسد ایا این کوتاهی از من و شما هست که نتوانسته ایم چهره این نظام و رهبر ش را به درستی به جوانان بشناسیم .  ص 61 -شماره 1566
از خانم الماسی باید پرسید مگر شهروند دراین سالها خطو خطوط مجله تان بغیر از ین بوده است .
مگر شهروند  از زمان کودتای طرفدار خشونت و  تحریم و جنگ در کنگره ایرانیان برای اهداف خاص سیاسی و جازدن خود به عنوان سخنگوی ایرانیان در کانادا با 200 نفر عضو در سال   2012 خط دیکری را پیش گرفته بود ؟
مقالات اندیشمند اصلی شهروند؛ دکتر " اسحق نیشتریان " در سال 2012 - دکتر اسد پور - فرخ زندی -کاوه شهروز - سلمان سیما - اردشیر زارع زاده - سهیلا دادخواه - رضابنایی و شهلا غفوری ( طیف مجاهدین )
- پوشش خبری اقای رضا مریدی در حمایت از تحریم  و تشدید ان ،
 چشم بستن بر روی کودتای مجاهدین در گرفتن چهارشنبه سوری ریچموندهیل بعداز 7 سال کار فرهنگی به کمک اقای رضا مریدی برای برنده شدن نامزدهای طرفدار تحریم و جنگ در انتخابات 2015     هر هفته در شهروند صفحات زیادی را پر کرد ه بود .
پس چرا جوانان حرف شما را نشنیدند ؟  بسیار ساده است زیرا در دوران ایننترنت حتی رسانه های اصلی مانند سی بی سی و تورنتو استار هم نمی توانند کنترل انحصاری داشته باشند.
مگر خانم سحرزرهی جوان بارها به عنوان کارشناس مسایل ایران در سی بی سی با مخاطبان میلیونی  رژیم را افشا نکرد . جوانی که ایران را بیاد نمی اورد . با عده ای بخصوص و معدود ایران نشست و برخاست دارد و منبع کارشناسی اش هم احتمالا " مامان " و " بابا " می باشد . تمامی تحلیل ها ی ایشان در مورد ایران غلط در امد . به صرف ایرانی بودن و یا فارسی حرف زدن که نمی شود کارشناس شد . مگر همه کاناداییها که انگلیسی را کامل حرف می زنند و می خوانند ادعای کارشناسی در حوزه کانادا را می کنند ؟
همین کار را اقای شهروز هم انجام دادند و به عنوان سخنگوی ایرانی ها  انجام داددند . اقای رضا مریدی وزیر لیبرال انتاریو هم برخلاف سنت سیاسی استان و کانادا از هر تریبونی برای افشای رژیم کوتاهی نکردند . حتی در صدای امریکا گفتند ایران دوچرخه هم نمی تواند بسازد و مانند اقای هارپر نگران بمب اتمی ایران هستند .
 خانم الماسی شما همه کاررا کردید . یعنی دقیقا به هارپر کمک کردید تا اسلام ستیزی و ایران ستیزیش تحت عنوان قشنگ " حقوق بشر " را گسترش دهد .  هارپر با تمامی حمایت نفتی های البرتا و لابی رژیم ناقض حقوق بشر اسراییل و همه فشارها به جامعه ایرانی و تلاش برای منزوی کردن ایرانی ها ی مسلمان در انتخابات 2015 شکست خورد . عصبانیت شما و طیف شما از این هست .
شما می نویسید ایا عزاداری امام حسین توهین به مسلمانان کانادایی نیست ؟ چرا شما فکر می کنید شما می توانید بجای مسلمانان کانادایی که حداقل 100 فرهنگ مختلف و برداشت های مختلف از اسلام را دارند ، سخن بگویید . ؟

  مشکل شما و جریان پیرامون شما در این هست که خودش را نقطه محور عقل و رهبری ونمایندگی جامعه ایرانی در کانادا می داند در حالیکه هیچ شناسنامه عملی نتوانسته است برای جذب جوانان ارایه کند . ایا شما و همسرتان اهل قلم و شعر هستید می توانید در کانادای ازاد که بدرستی به ان اشاره کرده اید ، یک جلسه منظم داشته باشید . چه بر سر " واژه " امد . تعطیلی " شب شعرواژه " هم لابد کار عوامل جمهوری اسلامی هست نه انحصار طلبی . منیت شما و طیفتان و در برج عاج نشستن طیف شما .
برای هر مراسمی نیاز به تبلیغات و برنامه ریزی  و بودجه هست . در بسیاری از این مراسم در شرایط خاص مانند شهدای 67 ، 200 نفر حضور بهم رسانند در مراسم های معمولی که 20 نفر تا 50 نفر ولی برای عزاداری امام حسین بدون تبلیغات هزاران نفر در مساجد و یا در مراکز کامیونیتی جمع می شوند و صدها داوطلب پول و وقت می گذارند . چرا سعی در فریب خود و خوانندگان خود دارید  ". سه سال پیش جوابیه ای به اقای مصطفی عزیزی از حلقه شما که متاسفانه در زندان استبداد بسر می برد ، نوشتم و همین مطالب را نوشتم . سالهاست در محرم هزاران ایرانی گردهم می ایند . این شما و رسانه تان بود که به خاطر ضدیت و خودخواهی باب گفت و شنید را بازنکردید و اطلاع رسانی نکردید . سانسور کردید .
 الان جوری می نویسید انگار این اتفاق یک شبه با یک فرمان از سپاه قدس رسیده است و سل های مخفی به خیابان ریخته اند . چرا پلیس ها این دلواپسی شما را ندارند انها که بیشتر به امنیت شهروندی و شهر اهمیت می دهند .
.  این ها پاک کردن صورت مسله هست .  چشمها را باید شست . قدرت تحمل و مدارا یتان در کانادا را زیاد کنید
جمهوری اسلامی 37 سال هست که در حاکمیت هست .  امام حسین صدها سال هست که در زندگی اکثریت جامعه ایرانی و عراقی حضور دارد  در قلب میلیونها شیعه هست.   بغیر از دو سه تا ایرانی که به جمعیت خانمها بی احترامی کردند هیچ کانادایی یا ایرانی در خیابان یانگ به این گروه بی احترامی نکرد .   چرا شما فکر می کنید بیشتر از بقیه می فهمیدو صابون استبداد جمهوری اسلامی به شما خورده است . در جمهوری اسلامی همواره از بعداز انقلاب مسلمانان دگر اندیش بیشتر بها برای مبارزه با قرایت خشن از اسلام را با پوست و گوشتشان داده اند نه با صایون جمهوری اسلامی .
.تنگ نظری شما چشم بصیرت را در شما بسته است . وقتی 6 میلیون نفر در کربلا در کشور عراق که داعش بنام اسلام با حمایت برخی از کشورهای جنگ طلب جنایت علیه بشریت می کند ،  جمع می شوند بدون اینکه حادثه ای اتفاق بیفتند و به همه انها غذا داده می شود .
کانادا قانونمند هست اگر مدرکی دارید حتما به مقامات قضایی -امنیتی و پلیس بدهید و وظیفه شهروندیتان را عمل کنید .
حسن داعی از طیف مجاهدین و تحریم وجنگ  در سخنرانی هایش در تورنتو که با حمایت شهروند انجام می شود ، می گفت نباید اجازه داد هیچ جریانی بغیر از ما در جامعه مطرح شود . این خطی هست که شهروند در این سالها دنبال کرده است .
حضور بخشی از شیعیان ایرانی در خیابان یانگ که مانند همجنس گرایان - یهودیان - سیک های هندی - بودایی ها -تامیل ها . عرب ها - اکراینی ها و روس هها و بومیان از حق دمراتیک و مدنی خود استفاده کردند تنها نژاد پرستان ، انحصار طلبان را عصبانی کرده است .
مقامات امنیتی کانادا از نزدیگ تمامی ایرانیها بخصوص مراکز مذهبی و فعالین سیاسی را رصد می کنند ، دلواپسی شما از عدم حضور شما در جوامع ایرانی هست . جامعه ایرانی فقط همان طیفی که به مهمانی های همدیگر می روید نیستند .
جامعه ایرانی تغییرات زیادی در این سالها کرده است . اگر اشکالی هم به جامعه ایرانی هست قبل از هرچیز انتقاد به رسانه ها بر می گردد که یا بخشی از واقعیت را گفتند یا چشمشان را به روی واقعیت بستند
دمکراسی نسبی هست . یک مجموعه هست و نمی شودانرا گزینشی پذیرفت . یعنی همانطور که هارپر با 40 درصد ارای شرکت کنندگان در 2011 هر کاری که راست ها می خواهند ، را بنام کانادایی ها تصویب می کند ، در 19 اکتبر 2015 هم جاستین ترودو با 40 درصد ارا اکثریت را از ان خود کرد و هر کاری را باور دارد انجام می دهد . ایرانیان مسلمان بخش عمده ای از جامعه ایرانی در ایران و در کانادا هستند که تاکنون سعی می کردید انهارا نبییند .
به قانون باید احترام گذاشت . به نظرات دیگران هم گوش بدهید باعث رشدتان می شود . سابقه خوب قدیم شهروند در اطلاع رسانی را با دست خودتان نابود نکنید .
موفق باشید

29 اکتبر 2015
تورنتو - کانادا

سه‌شنبه، آبان ۰۵، ۱۳۹۴

کنی وزیر هارپر: ما نمی توانیم شهروندی مقامات سپاه و بسیج ر الغو کنیم


وظیفه رسانه های اطلاع رسانی درست ، بررسی حرفهای سیاستمداران ایرانی و کانادایی برای رمز گشایی در مورد برنامه های انها در مورد جامعه ایرانی هست
جیسون کنی  وزیر دفاع کانادا در روز 17 سپتامبر 2015  درمورد بازگشایی سفارت عمان برای ایرانی ها در محل هتل لاپارگ -ریچموندهیل باتقاق مایکل پارسا در یک کنفرانس خبری حضور بهم رساند
در این کنفرانس خانم الماسی واقای زرهی بجای شرکت در کنفرانس که یکی از خبرهای مهم در رابطه با جامعه ایرانی بود ، شرکت کنند مستقیم به سالن شام مهمانی مایکل پارسا رفتند
مجله سلام تورنتو ازانجا که مدتهاست که به تریبون تبلیغاتی حزب لیبرال تبدیل شده است و این وزیر محافظه کار از حضور در این کنفرانس خودداری کردند
ایران استار هم که د راین مراسم حضور نداشت
ایران جوان وجوانان  و دنیای ورزش هم که در حوزه کامیونیتی ایرانی بخصوص سیاست کمتر دخالت می کنند و یا اصلا نمی کنند که حضور نداشتند
روزنامه شهرما خانم زرین مهر و تلویزیون شهرما بود که گزارش نوشتاری دراین مورد نداشت .. د رمورد گزارش تصویری خبری ندارم . اقای امیر سلیمانی این گزارش را ضبط تصویری می کرد
خانم احمدی صدای پارسی هم که حضور داشت و فیلم برداری نمی کرد . تلویزیون تن هم تصویر بردار داشت که درمورد انتشار گزارش کنفرانس اطلاعی در دست ندارم
کنی در لابلای سخنانش گفت که نگرانی جامعه ایرانی حضور مقامات رژیم مانند اعضای سپاه و بسیج در کانادا هستند .
متاسفانه هیچ کاری ما در مورد گذشته نمی توانیم بکنیم و می دانیم حتی برخی از این افراد با تقلب شهروندی را گرفته اند . به همین دلیل در ایند ه دقت می کنیم .
دو جریان خواهان رسیدگی به پرونده شهروندی مقامات ایرانی که در نقض حقوق بشر شهروندان ایرانی و شکنجه دست داشته اند بودند ، عده ای که به خاطر انسانیت و نیز ارزشهای دمکراتیک کانادا که زیر سوال برده می شود جریانی هم سیاسی که هرکس را مخالف خودش بود ، به عنوان عامل جمهوری اسلامی معرفی کرده بود . لیست 7500 نفری هم گویا تهیه کرده بودند
پیام کنی که هیچ کس انرا منتقل نکرد بخوبی نشان می دهد که حتی محافظه کاران هارپر که این جریان طرفدارانها بودند ، انها و گزارشاتشان را جدی نمیگیرند. یک سیستم قانونمند به صرف خبرچینی های  کودکانه  و بدون سند  مانند  ریش داشتن یک نفر و یا نماز خواندن در مسجد و یا پولدار بودن یک نفر ، نمی تواند هرج و مرج در سیستم مهاجرتی خودش را بپذیرد.  - شکی نیست که دولت کانادا و سازمان امنیت و مهاجرت   به پرونده های افرا د مهاجر اشراف دارد .                            اکه کنی بعد از 10 سال دولت محافظه کار چنین می گوید قبل از هر چیز نشان از شکست این  جریان دارد که فکر می کند به صرف دیدار با یک وزیر ، سیستم سیاسی کانادا تغییر می کند ؟ همانگونه که در بسته شدن سفارت ایران و کانادا جامعه ایرانی نقش نداشت در بازگشانی ان هم نقشی نداشته است .                                                                          برای جدی گرفته شدن یک جامعه قبل از هر چیز رسانه ها باید جدی باشند و حضور جدی در عرصه سیاسی واجتماعی کانادا داشته باشند . دوم - فعالین سیاسی با سیستم سیاسی و قضایی کانادا اشنایی داشته باشند و بتوانند اتهاماتشان را با سندی که در دادگاه قابل ارایه و پذیرش باشد ، در دادگاه ثابت کنند .
اینک باید دید اقای علی احساسی نماینده لییبرال ویلیودیل که پیگیر اخراج  محمود خاوری   - متهم دزدی میلیون دلاری بانک ملی  - بودند با توجه به داشتن اکثریت مجلس می توانند تغییری در تصمیم دولت هارپر بگیرند . ؟                    .



جیسون کنی  وزیر دفاع کانادا در روز 17 سپتامبر 2015  درمورد بازگشایی سفارت عمان برای ایرانی ها و اینکه دولت کانادا نمی تواند شهروندی های مقامات جمهوری اسلامی مانند سپاهیان و بسیجیها را که یکی از نگرانیها ی جامعه ایرانی بوده است ، را لغوکند . انها سیستم مهاجرت را برای جلوگیری از این اقدا م در اینده انجام داده اند . .
jason Kenney

https://youtu.be/e54UeA_sGt4

جمعه، آبان ۰۱، ۱۳۹۴

دیکته ننوشته غلط ندارد

دیکته ننوشته غلط ندارد
سعید سلطانپور .
دوستانی زحمت می کشند مطالبی را که اشتباه نوشتاری شده است را در صفحه فیس بوک ویا پیام شخصی گوشزد می کنند که جایتشکر دارد .
دوستان سابقی هم  وقت می گذارند بدون اسم برای من در وب لاگم و یا ای میل یادداشت می نویسند و من را به دلیل  کم دانشی سیاسی ام تشویق می کنند که ننویسم و یا نگویم . و یا متهم به هواداری از جمهوری اسلامی
یک هوادار ناشناس  در وب لاگ " کانادای من " هم زحمت کشیده نوشته
Anonymous has left a new comment on your post "Richmond Hill Federal Debate 2015 part 1":

Please stop your nonsense and taking order form the Iranian Government.
Everybody knows what your angle is.  .
لطفا چرند گویی و دستور گرفتن از دولت ایران را متوقف کن
همه می دانند که زاویه شما چیست ؟
## زاویه من چیست ؟
من از انی نسل هستم که یک هنوز یک سری ارزشها برایمان اصولی هست . یکییش ، تلاش کردن برای اطلاع رسانی و اگاهی رسانی بدون توقع مادی  .
چیزی که در این دوره زمانه مادی ، کمیاب تر می شود .
دلم به چیزهایی پای بند است
که تو نمی اید یادت

# من در این همه  سالها که کار اجتماعی سیاسی خبرنگاری کرده ام در مجموع در حدود 500 دلار از سلام تورنتو برای مقالاتم و مصاحبه هایم به صورت چک و 200 دلار نقد برای سفر نیویورک و اعتصاب غذا در حمایت از جنبش سبز سال 2009 دریافت کردم .
که با ذکر نام از انها تشکر می کنم و هیچ گاه محبتشان را فراموش نمی کنم چون در رسانه های ایرانی در کانادا و امریکا رسم هزینه کردن برای خبرنگاران نیست .
500 دلارهم یکی از فعالین اجتماعی برای همین سفر نیویورک به من داد که مایل نیست اسمش گفته شود .
2- 400 دلار برای رفتن به مونترال  پوشش  کنگره لیبرالها ژانویه  و 500 دلار در سال  در سپتامبر 2014
برای شرکت د رکنفرانس تروریسم دولتی در کوبا که به من گفته شود فیدل کاسترو د ران شرکت می کند، از تلویزیون یو اس ایرانی تی وی ، اقای پرویز حقگو دریافت کردم .
3- یک کت و شلوار اقای اسد زرین مهر عیدی در سال 2012  و یک بار هم یک گونی برنج و یک روغن به من دادند که در ازای اگهی یک سوپر ایرانی گرفته بودند و به همه بچه های تلویزیون هم دادند .

بیشترین مصاحبه حضوری با مقامات سیاسی کانادا را برای رسانه های فارسی زبان تولید کرده ام . دهها کنفرانس و جلسات با هزینه خودم پوشش داده ام .   بسیاری از همین مصاحبه ها و مقالات نیز در همین رسانه ها که پولی نمی پردازند چاپ نمی شود زیرا ممکن است با سیاست های ان روزنامه مطابقت نداشته باشد که یک اصل پذیرفته شده ای است ولی  گفتنتش تلخ است اگر در رسانه دیگری بنویسی ، ان یکی تو را بایکوت می کند . به همین دلیل مدتی است که برای هیچ کدام نمی نویسیم . مثلا مصاحبه ام با توماس مالکر رهبر ان دی پی در سال 2014 هنوز منتشر نکرده ام . مصاحبه ای که برای ان ماه ها با دفتر مالکر در تماس بودم .مانند مصاحبه با جاستین ترودو در 2010- مصاحبه ام با مالکر اولین خبرنگار اقلیتی بود که مصاحبه رودرو داشتم .
به همین دلیل در انتخابات اکتبر 2015 کانادا برای اولین بار با هیچ سیاستمداری مصاحبه نکردم.
برای گرفتن مصاحبه با شخصیتها ی کانادایی کار راحتی نیست . پشتکار می خواهد و دانش و محلی برای انتشارکه زمینه گفت و شیند جامعه فراهم شود والا با تمامی این سیاستمداران 20 سال اخبر کانادا از نزدیک دیده ام و عکس دارم .عکسهایی که بر خلاف ایران ، برای شما نه اب می شود و نه نان.
.
در سال 2008 وقتی جسیون کنی وزیر مهاجرت وقت محافظه کاران را برای اولین بار در یک مصاحبه به تلویزیون ای تی سی اوردم . 250 دلار هزینه چلوکباب را که وزیر برای اولین بار مزه می کرد را خود م دادم . البته بعدا خانم شیوا زرین مهر بخشی از انرا به من دادند .


از سال 1995در کار ساختمانی هستم .  مانند میلیونها کانادایی شکر خدا را می کنم که 360   روزدر سال را  می توانم بلند شوم و به سرکار بروم و خرج زندگی روزانه را در بیاورم . ان 5 روز هم یکیش روز تولد حضرت عیسی هست که مانند عاشور ا همه جا بسته هست و کاری نیست که انجام بدهی . یک روز هم عید نوروز هست که در کنار خانواده می مانی . چند روز هم مریض می شوی.   در حالیکه اگر ایران بودیم الان مانند دوستان سیاسی زنده مانده  که در ایران ماندند و اتفاقا الان در کانادا با حقوق بازنشستگی ایران زندگی خوبی دارند ، با توجه به اینکه ورودی 57 دانشگاه تهران دانشکده  مدیریت و علوم اداری بودم الان زندگی خیلی  راحتی داشتم اگر می  توانستم سکو ت کنم .و استبداد  حاکم را نقد نکنم واز حقوق محرومان و بی صداهای جامعه دفاع نگویم .

در سال 2010  دوستی من ر ا به جعفر اقا که انسان شریف و نقاش قابلی هست ما را معرفی کرد .    بعداز چند روز گفت اقا سعید شما به همون کار خبرنگاریت بچسبی بهتر است ما باید خونه مردم را تحویل بدهیم .   . زیرا من بعداز چند ساعت کار در منطقه دان تان نتورنتو برای پوشش سران کشورهای  جی 20  مرخصی بدون حقوق می گرفتم .
یعنی وقتی که دنبال این گزارشات و مصاحبه ها هستم هم پولی در نمی اورم و هم باید هزینه ماشین -بنزین- پارکینیگ - دوربین را هم از جیبیم بدهم .

در مواقعی هم حتی پول فیلم برداربرای گزارش تلویزیونی ویا برنامه های سقف شیشه ای در تلویزیون ای تی سی و یا راه حل در تلویزیون تن که از هردو بدلیل انتقادهایم ا ز برخی از نمایندگان محترما عذرم خواسته شد . که البته همین قدر که همین مدت را مجانا ساعت در اختیار من گذاشتند همیشه بیاد خواهم داشت .
همیشه از جوانان اهل هنر و فرهنگ  و ایرانی ها د ر برنامه هایم مصاحبه کرده ام که  به جامعه ایرانی اطلاع رسانی شود .
هیچ گاه دنبال اسپانسر نرفتم که بخاطر پول مجبور شوم خدای نکرده  ناحق بگویم و یا ناحقی را  تایید کنم .

بنابراین اگر انگلیسی را با لهجه حرف می زنم ، د رنوشته هایم اشتباه تایپی هست ، اشتباه در کارم پیدا می شه ، ویدیوهایم صدابا تصویر ممکن است همخوانی نداشته باشد . امکانات ما در حد کارگری هست که خودم هم کار فیزیکی کرده ام انها را خریده ام . کسی چیزی برای من نخریده است .  برای نشستن جلوی دوربین زنده تلویزیون و یا نوشتن مطلبی که هیچگاه در اینترنت ازبین نمی رود ، باید ساعتها مطالعه کرد .
بازهم ا زهمه دوستانی که لطف می کنند مطالب من را دنبال می کنند ،اشتباهتم را  یاداوری می کنند ، ایکاش دوستانی که در دفتر کارشان هستندو دسترسی به کامپیوتر هم دارند ، خوب بدون لهجه صحبت می کنند و می نویسند  ، بخشی از وقتشان را به طور مستمر  ا برای اطلاع رسانی به جامعه ایرانی در کانادا  ، صرف می کردند که هم درمی یافتند که دیکته ننوشته غلط ندارد و هم اینکه یک سوزن به خودت بزن و یک جوالدوز به دیگران . هم باعث رشد جامعه ایرانی می شدند چون ما هم از این دوستان یاد می گرفتیم و می توانستیم وقتمان را بهتر صرف کنیم .

سیاست کانادا را دنبال می کنم و ا زآن مطلع هستم . برای ان وقت می گذارم ولی هنوز بسیاری از پروژه های ساختمانی در کانادا برق ندارد چه برسد به ایننترنت و ولی فای - این مطالب را هم در کافی شاپ با عینک و یا بدون عینک و یا د رصف فروشگاه ساختمانی می نویسم . یعنی اگر در حوزه کار و کارگری و استثمار و سرمایه هم می نویسم  پوست و استخوان سیستم کاری - اقتصادی کانادا را تجربه کرده ام .

محمد محمدی جوان ایرانی کانادایی که علیرغم میلش به مدت 5 سال در اردوگاه اشرف در عراق نگهداری شده بود ، و با تلاش  پدرش و کمک امریکایی ها بعداز سقوط صدام در 2004 توانسته بود به کانادا بیاید .، در سال 2006 به من گفت در اشرف مسولین مجاهدین به من گفته بودند که با تو " سعید سلطانپور " در تماس نباش چون عامل رژیم هست . محمد می گفت و در تورنتو سیمین حمزه از تشکلیلات مجاهدین  ( زندایی محمد محمدی و سمیه محمدی ) پرسیدم این اقا سعید چه جوری عامل رژیم است که هرروز خودش کار فیزیکی می کند .   محمد گفت زندایی ام  گفت سعید سلطانپور  چند تا هتل در سویس دارد ولی  رو نمی کند


سیاست در همه جای دنیاحساب وکتا ب و قوانین خودش را دارد .  اگر رجوی و سازمان مجاهدین با داشتن میلیونها دلار پول ، مورد بی اعتنایی مردم ایران و عراق وسیاستمداران هست ، را باید نتیجه طبیعی  همین بی اخلاقی شان  در متهم کردن اعضا و هواداران خود وقتی که از مجاهدین جدا می شوند ،  دانست .
سلطنت طلب های تورنتو و برخی از افراد سیاسی طرفدار تحریم و اسرایل ، نیز از مجاهدین همین یک قلم اتهام در مورد من را نقل می کنند .
از همه شرم اورتر برای جامعه ایرانی این است که دهها بار به سازمان امنیت کانادا - پلیس فدرال خبر چینی و گزارش داده اند .
به همین دلیل هست گه مقامات امنیتی و پلیس این ها و جامعه ایرانی را جدی نمی گیرد . هر کس با انها مخالف هست را لیست می کنند گزارش می دهند.

سیاست کانادا را دنبال می کنم و ا زآن مطلع هستم . برای ان وقت می گذارم. عضو هیچ حزبی نیستم بهتر و مستقل تر می بینیم و می نویسم . در مورد حقوق جامعه ایرانی و مردم کانادا تعارف ندارم .


.  این عکس روز 4 شنبه  22 اکتبر هست که با جلیل مرتضوی مجری با تجربه یو اس ایران تی وی  در مورد انتخابات کانادا و جامعه ایرانی مصاحبه کردم . برای خانه ای بالکن چوبی درست می کردم . به همین دلیل شکر خدا در برابر  هیچ جریان ضد بشری و استبداد ی هم بخاطر گذران زندگی ،  ساکت نمی مانم .



تمامی راحتیم در این است
که توقعی از کسی ندارم .  
بقول سعدی شیرازی

از دشمنان شکایت برندبه دوست
چون دوست دشمن است شکایت کجا برم ؟

تورنتو


یکشنبه، مهر ۲۶، ۱۳۹۴

اظهار نظر های غیر مسولانه در مورد کرب زنی ( عزاداری ریتم دار با چوب

با توهین به این بخش از فرهنگ ، فرهنگ مان بهتر نخواهد شد .





اظهار نظر های غیر مسولانه  در مورد کرب زنی ( عزاداری  ریتم دار با چوب

راه حل - ایران  کشوری هست با فرهنگ ها و سنن مختلف که قرنها پیش شکل گرفته و هنوز پا برجا هستند ،   اینکه چه بخش های ان مثبت و چه بخش هایی خرافی هستند نیاز به بحث کارشناسانه ( به معنی واقعی ان ) و نظرات اقشار مختلف مردم و پیروان ان فرهنگ و سنن دارد .
حق هر کسی هست نظر بدهد ولی بدون اگاهی عمیق نسبت به یک موضوع و اظهار نظر کردن بی خردی و غیر مسولانه می باشد
یکی از این سنت ها مراسم عزاداری امام جسین _ امام سوم شیعیان - در ایران هست که بر اساس مناظق مختلف تفاوت دارد . عزاداری درتهران از دیرباز با شهرستانها کمی متفاوت تر بوده است .
در هر حال شکی نیست که این موسیقی مذهبی غمگین که ریشه در ذات انسان وقدمتی به اندازه تاریخ و انسان اولیه وموسیقی طبیعت تا موسیقی تولید انسان ، داشته اشت ، در باقی ماندن عزاداری امام حسین در 14 قرن تاثیر جدی داشته است .
شعر و موسیقی در دورانی که تلفن همراه نبود و سوادنوشتن و خواندن چندان فراگیر نبود ، یک سنت را نسل به نسل و سینه به سینه منتقل و به بخشی از فرهنگ یک کشور وملت تبدیل کرده است
یکی از این مراسم ها مراسم کرب زنی هست که عمدتا در لاهیجان و سبزوار و برخی از روستاهای استان مرکزی هم اجرا می شود
اگر کسی با این شیوه اشنا نباشد ممکن است فکر کند که این افراد دارند دست و بشکن می زنند . شیوه مدرنی که در سالهای اخیر در تهران  در بین مداحان مد شده است

میرعماد موسوی محقق لاهیجانی در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت
ی با اشاره به این‌که، کرب زنی در ایران کم‌نظیر یا بی‌نظیر است، می‌گوید: عزاداران دو قطعه چوبی تقریباً به اندازه یک مشت گره شده در دست داشته و با وزن مرثیه خاصی که مرثیه‌ خوان‌ها آن را می‌خوانند، آن‌ها را به‌هم می‌کوبند و قسمتی از مرثیه را به عنوان پاسخ مرثیه، تکرار می‌کنند.

کرب زنی در ایران کم نظیر یا بهتر بگوییم بی نظیر است و این مراسم در شهر لاهیجان، از دیرباز به طور ویژه و با شکوهی توسط عزاداران محله «شعربافان» (شوراب محله‌ای‌ها) اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، برخی(اهالی شعربافان) معتقدند مرحوم محمد ابراهیم غبرائی( متخلص به فانی) در سفری که اواخر قرن 12 هجری شمسی به کربلا داشت، این نوع ویژه عزاداری را دید و پس از جست‌و‌جو درباره تاریخچه و فلسفه وجودی آن در بازگشت به شهر خود (لاهیجان) با توجه به طبع شعری که داشت ریتم‌های جدیدی برای آن ابداع کرد و مرثیه‌هایی به زبان فارسی برای آن سرود و آن را در شب‌های دسته محله شعربافان به اجرا در آورد.

کرب زن‌ها در حالیکه اکثرشان لباس سیاه به تن دارند پاره چوبی استوانه‌ای شکلی به سنگینی 400 تا 600 گرم که از میان به دو برابر تقسیم شده و هر پاره تسمه‌ای چرمی پیکر خود دارد که در کف دست جای می‌گیرد و با تکه چرمی که به پشت دست بسته می‌شود و دست کرب زن در میان آن قرار می‌گیرد با حرکات مخصوصی این دو تکه چوب را در زیر پا و پشت سر خود در حالیکه خم و راست می‌شوند با ضرب آهنگ خاصی، یکنواخت به هم زده و به صدا در می‌آورند(با وزن مرثیه‌ای خاصی که مرثیه خوان‌ها آن را می خوانند آنها را به هم می‌کوبند و قسمتی از مرثیه را به عنوان جواب مرثیه، تکرار می‌کنند) یک چیزی شبیه به شکل عزاداری جنوبی که با سر و صدای فراوان آلات فلزی است.

این رسم علاوه بر لاهیجان در سبزوار، سمنان نیز اجرا می‌شود ولی آن‌ها با شیوه‌ای متفاوت کرب‌ها را بر‌هم می کوبند. این مراسم در شب هشتم و همچنین در روز عاشورا توسط محله شعربافان اجرا می‌شود.

دو روایت برای این مراسم روایت می‌شود؛ این رسم بر جا مانده از دوران سیاوش است. آن روز که پیکر خونین سیاوش را از توران به ایران می‌آورند سوگوارانی که در پی او روان بودند سنگ بر هم کوفته و مویه می‌کردند.
وی با تشریح آیین "کرب زنی" در لاهیجان، اضافه کرد: مرثیه‌ها آن‌قدر حماسی، غم‌انگیز و تأثیرگذار هستند که اگر شخصی برای نفس عمل عزاداری در این مراسم شرکت کرده باشد، به راحتی لطافتی در دلش احساس می‌کند. اما متأسفانه عده‌ای بدون درک این نوع عزاداری، تلاش می‌کنند آن را تعطیل کنند.
اگر کانادایی ها این مراسم را داشتند حتما به عنوان یک فستیوال فرهنگی انرا  تشویق می کردند .
لطفا به شعور  میلیونها نفر که برای امام حسین عزاداری می کنند ، بی احترامی نکنید .
اگر کسی این مراسم را باور ندارد این اختیار را دارد که در ان شرکت نکند و به فرهنگ و اداب و باورهای دیگران احترام بگذارند .
با توهین و اظهار نظرهای غیر مسولانه و غیر مستند مسله ای را حل نخواهد کرد .
 حضور چند هزار نفری کسانی که کشته شدن امام حسین را در تورنتو  در دهه ماه محرم برگزار می کنند ، نشان از ریشه در فرهنگ بخشی از مردم ایران که اتفاقا همچنان در اکثریت هستند، دارد .
با توهین به این بخش از فرهنگ ، فرهنگ مان بهتر نخواهد شد .
وقتی تیرگان با حضور صدها داوطلب و کمک های مالی دولتی هر دوسال یک بار برگزار می شود که بخش دیگری از فرهنگ ایران را نمایندگی می کند ، در مقایسه با  مراسم عزاداری عاشور ا  که خود جوش و بدون کمک های دولتی هست ، به روشنی نشان ار عمق این فرهنگ در بین باورمندان دارند .

با توهین به این بخش از فرهنگ ، فرهنگ مان بهتر نخواهد شد . بجای توهین در بهتر برگزار کردن ان بخش از فرهنگ ایرانی که به ان باورد ارید بکوشید اجازه بدهید موسی به دین خود عیسی به دین خود . این حداقلی که باید از زندگی کردن در کانادا یاد گرفته باشیم .


وقتی راست اپوزیسیون هارپر بعداز 5 سال گریبانگیر انها شده است

راه حل : متاسفانه اگاهی های سیاسی از نظام پارلمانی کانادا زیاد نیست مثلا دوستانی که خوشحال هستند که جاستین تردودو برنده انتخابات خواهد شد ، لازم است بدانند بدلیل نقص قانون انتخابات
1-، اگر ترودو برنده اکثریتی  شود . یعنی روز 3 شنبه هارپر همچنان نخست وزیر قانونی کانادا می باشد
 هارپر می تواند همچنان پست نخست وزیری را داشته باشد یا خودش باید استعفابدهد یا فرماندار کل نماینده ملکه وی را اخراج کند.  

2- متاسفانه قانون مشخص نکرده است چه زمانی نخست وزیر بازگشایی مجلس را اعلام کند . هرچند هارپر قبل از اعلام انحلال پارلمان ، بازگشایی انرا 9 نوامبر اعلام کرده است . .
ولی هارپر می تواند مجلس را دیر بازکند . .قانون پیش بینی مهلت زمان بازگشایی مجلس  نشده است .
البته خیلی بعید هست که هارپر استعفا نکند ولی با توجه به رفتار غیر دمکراتیک هار پر در بستن مجلس در  وی در  4 دسامبر  2008  برای جلوگیری از ائتلاف ان دی پی و لیبرال ها و پارتی کبکو ا و نیز 30 دسامبر 2009 پارلما ن را مجددا برای چندماه بست .
من در مصاحبه ام با جاستین ترودو به وی گفتم چگونه شما به مخالفان در لبنان و گرجستان شما از نیروهای مخالف که مقابل مجلس چادر می زدند و خواهان سرنگونی دولت می شدند حمایت می کردید و لی شما در برابر هارپر اینکار را نکردید ؟
ترودو گفت دمکراسی در کانادا فرق می کند
گفتم اقای ترودو اگر ان زمان سال 2009 در پارلما ن چادر زده بودید الان شما دولت را در دست داشتید. م
5 سال از بستن مجدد مجلس می گذردو هنوز این سوالات باقی مانده است .
براستی اگر هارپر استعفا ندهد که ( کارش قانونی خواهد بود ، ا ) یا احزاب اپوزیسیون که سیاست دوگانه در قبال دمکراسی در خاورمیانه و همسایگان روسیه ، با دمکراسی در کانادا پیش گرفته بودند نخواهند بود .  انها که  ا درس غلط  به مردم دادند که بستن مجلس کار ضد دمکراتیکی نیست ، هرچند توجیه قانونی داشته باشد .  ترودو ی جوان 3 سال در کانادا کفش پاره کرده است و با مردم برخورد داشته است . ایا می تواند این قوانین ناقص ر ا ترمیم کند .
این هم بخش مصاحبه من با ترودو    در مورد دمکراسی
https://www.youtube.com/watch?v=KbtjeyyrxGg

جمعه، مهر ۲۴، ۱۳۹۴

چرا اقای مریدی از کاندیداهای لیبرال ایرانی تباردفاع نمی کند ؟.


چرا  اقای مریدی  از کاندیداهای لیبرال دفاع نمی کند ؟.

رضا مریدی - 


مجید جوهری -لیبرال
علی احساسی
سعید سلطانپور -راه حل
با توجه به امکانات دولتی که  در اختیار شما قرار گرفته است و روابط و ارتباطاتی که با مقامات محلی در انتاریو دارید چرا همانگونه که با شهردار ریچموند هیل برای  در اختیار قراردادن   پارک ریچموندگرین( محل چهارشنبه سوری ) به سازمان مجاهدین   به  لابی گری  انها  نشستید ، همیاری و مساعدت با دو کاندیدای ایرانی تبار    اقای مجید جوهری واقای  علی احساسی  که دست برقضا هر دو کاندید همان حزبی هستند که شما عضو دولت استانی ان هستید ( حزب لیبرال )  اجتناب می کنید .
شما یقینا انتخابات  
2008 در منطقه ویلودیل   و کوششهای فروان و خستگی ناپذیرتان در حمایت از نامزد حزب لیبرال منطقه ویلودیل  خانم مارتا فینلی در مقابل کاندید ایرانی تبار حزب محافظه کار اقای بهمن رودگر نیا ، را بیاد می اورید .

شما در حمایت از خانم فینلی تا انجا  پیش رفتید که شخصا به  درخانه های ایرانیها ی منطقه ویلودیل برای جلب حمایت رفتید.
هب
اقای مریدی :
اکنون چرا  در حمایت اقایان  مجید جوهری و علی احساسی احساس بی تفاوتی و بی رغبتی می کنید بلکه بر اساس شنیده هایی تبلیغ  ازمنفی کرده و ازر قبایشان حمایت می کنید
ایا شما متوجه هستید
دو تا تعهد اخلاقی  خود را زیر پا گذارده اید
1- تعهد اخلاقی به  جامعه ایرانی که  در انتخاب شما نقش اساسی داشتند  

2- تعهد اخلاقی به حزب لیبرال که شما را در بدست اوردن امکانات و موفقیت کنونی یاری کرده است . ایا  این کار شما نقض پیمان و  بی اخلاقی نیست . ؟
رضا مریدی - جاستین ترودو و علی وکیلی ( از طیف مجاهدین رجوی ) 

ایا بیا د می اورید زمانی که در نوروز 2015 جاستین ترودو را به مهمانی نوروزی سازمان مجاهدین دعوت و مشایعت کردید . ؟
 ایا بخاطر می اورید در همکاری با سازمان مجاهدین  از حضور اقایان مجید جوهری و علی احساسی دو کاندید برنده شده  لیبرال در ان مهمانی جلوگیری کردید ؟
 بر  اساس قاعده سیاسی و اعتبار جامعه ایرانی این دو نفر جز و  درکنار اقای ترودو از مدعوین ان مهمانی می بودند 
این طبیعی است که مجاهدین بدلیل ماهیت غیر دمکراتیک و سیاست های ضد ایرانی خودشان ، با نامزدی این دو کاندید لیبرال مخالف باشند ، شما که  عضو حزب لیبرا ل و عضو دولت لیبرال هستید چرا در پی حذف انها نشسته اید ؟

آیا مجموعه رفتارهایی که در این سالهای اخیر دنبال کرده اید و خصومت اشکارتان با این دو کاندید ضد تحریم ،  ادامه سیاست نزدیکی شما به لابی اسراییل  نیست ؟. 

پنجشنبه، مهر ۲۳، ۱۳۹۴

سیاست های تفرقه افکنانه هارپر در انتخابات 2015

با سیاست های تفرقه افکنانه هارپر در انتخابات 2015 و دامن ز دن به منع ساختن مسحد در می سی سیگا که توسط گروهی که مدعی شده اند با مسجد اینده محل خلافکاران خواهد شد ، و موضع شهردار می سی ساگا که انها را نژاد پرست خوانده بود ، کانادا به سمت دو قطبی شدن بین سفیدها ی نژاد پرست و اقلیت های مختلف بخصوص مسلمانان پیش خواهد رفت . کانادا روی یک بشکه باروت هست با وجود هزاران اقلیت . 
این گونه سیاستمداران رفتارمسولانه ای ندارند و باید مسولیت عواقب سیاسی و اجتماعی حرکاتشان در اینده را بپذیرند 



By: San Grewal Urban Affairs Reporter, Published on Wed Oct 14 2015
Mississauga Mayor Bonnie Crombie stood up in council Wednesday and adamantly declared, “I stand by the remarks I made,” refusing to apologize to a group of residents alleging she had labelled them racists for refusing to support a new mosque.
Crombie told residents — who presented a petition demanding an apology, claiming she had turned a planning issue into a race issue — that she singled out only one resident at a council meeting two weeks ago for his views.
Kevin Johnston admitted distributing literature urging people to support stopping the mosque. He claimed if the mosque is built current residents would leave in droves, creating “another Canadian cultural hole.” He argued the mosque did not fit with the neighbourhood, would drive up crime and vandalism, set back women’s rights and impact housing prices.
The brochure depicted a Canadian flag with a Muslim crescent moon and star in the middle, instead of the maple leaf, offering it as a warning to readers. He urged people to visit his website, stopthemosque.com and sign a petition.
Johnston has since changed the content of the website to focus only on planning issues.
“It was uncalled for, it was unCanadian, it was heinous and it was wrong,” Crombie responded to the group of residents demanding an apology inside the council chamber, as a much larger group that filled one side of the seats erupted in applause.
In a verbal statement at council on Wednesday Johnston said he has paid a price for his position.
“What I would also like to say here is the term hate monger was regrettably brought forth by yourself Madame Mayor. It is something that well, congratulations to you, cost me my job and also, congratulations to you, cost me the ability to work locally so I will have to probably work outside of Mississauga but I won't be leaving.”
“What I do want to say clearly to the entire Muslim community (is that) I do want to talk to you this is not something where I'm saying I am anti-Muslim, I am not anti-individual but I do know the problems that will come up with this building so if you do want to have conversations please call me," he said.
A clutch of supporters in the audience applauded his statement.
Two weeks ago, Crombie asked Johnston to answer for the statements he had published, lashing out at him for spreading intolerant views.
“You can count on me to always speak out against hateful rhetoric,” she said Wednesday.
The petition said Crombie had alleged those opposed to the mosque, “had a racist purpose or similar hidden agenda...implying that anyone disagreeing with her is a 'racist'”.
Councillors defended Crombie, stating she only singled out Johnston at the meeting two weeks ago.
Councillor Pat Saito, who represents the Meadowvale area where the proposed mosque is planned, was the only councillor who didn't support it.
Other councillors pointed out to her Wednesday that the application meets all the city's requirements and there are no grounds to oppose it.
But Saito persisted, demanding Crombie apologize to “my residents”.
Crombie pointed out that Saito's residents include the large number of Muslims who live in her ward and invited Saito to bring forward a motion demanding an apology, stating she would agree to it if council supported the motion. Saito tried, but could not get any of her council colleagues to second the motion. The motion died before it was introduced.
Shortly afterward council finalized the vote to approve the mosque.
Mississauga residents claim she labeled them racists.
THESTAR.COM

افشای فساد در حزب لیبرال قبل از رسیدن به قدرت

راه حل -
  افشای ای میل لابی گری معاون انتخاباتی جاستین ترودو   ضربه بزرگی به لیبرالها در 4 روز به انتخابات زد .

1- نشان داد که فساد مالی هنوز لیبرالها به قدرت نرسیده اند شروع شده بود

2- ثابت کرد که این لابی های قدرتمند شرکتهای نفت و گار و بیمه هستند که سیاست های اقتصادی و سیاسی احزاب را تاثیر گذاری و یا تعیین می کنند نه نامزدهایی مانند علی  احساسی -مجید جوهری ( لیبرال )  و مایکل پارسا   ( محافظه کار )

که بزور می توانند 100 هزار دلار کمک مالی خرج انتخابات خودشان را تامین کنند
و در جامعه متفرق سیاسی اجتماعی اقتصادی ایرانی  نمی توانند  در سیاست و اقتصاد کانادا نفوذی داشته باشند .
3-
ان هواداران ان دی پی و یا سبزها که می خواستند به لیبرالها رای استراتژیک بدهند ، بعید است با این فساد به لیبرال ها رای بدهند
4-
 الان خبرنگار از ترودو درمونترال پرسید دان گارنر می گویید غیر مسولانه عمل کرده و چکونه کسی که غیر مسولانه عمل می کند به شما در انتخابات مسولانه مشورت می داده است
فکر می کنم خود ترودو هم از پاسخ خودش قانع نشد .    

دان گارنر برای شرکتهای نفت و گار لابی گری می کند . و بد اینکه هنوز لیبرالها نبرده اند نامه ای به شرکتهای نفت و گاز نوشته که چگونه به دولت اینده لیبرال تماس و نفوذداشته باشند .    برای خط لوله نفت البرتا که با مخالفت بسیاری از کانادایی ها روبرو هست EPIC, the Energy Policy Institute of Canada.

Senior Trudeau official helps big oil during the election campaign -- should we worry?
BY KARL NERENBERG | OCTOBER 14, 2015
EPIC, the Energy Policy Institute of Canada.
http://rabble.ca/blogs/bloggers/karl-nerenberg/2015/10/senior-trudeau-official-helps-big-oil-during-election-campaign

چهارشنبه، مهر ۲۲، ۱۳۹۴

سفارت های عمان و جمهوری اسلامی ، تفاوت کشورهای دیکتاتوری و دمکراسی در برخورد با رسانه ها

تفاوت کشورهای دیکتاتوری و دمکراسی در برخورد با رسانه ها
امروز برای 6مین بار با سفارت عمان در واشنگتن تماس گرفتم تا در مورد خبر سرویس دهی کنسولی به ایرانیان در کانادا بپرسم .
خانم مسول تلفن که دیگه صدایم ر ا می شناسد گفتم لطفا به بخش رسانه ها وصل کنید . گفت هنوز از سازمان ملل نیامده اند .  گفتم می بخشد مگر پیاده می ایند .  حس کردم خشکش زد . گفتم روز 5 شنبه هفته پیش با اعضا نمایندگی  عمان در سازمان ملل صحبت کردم گفتند که فقط دو نفر از سفارت برای شرکت در مجمع عمومی امده بودند .
دید دروغاهایش اثر ندارد گفت اچازه بده یکی را برات پیدا کنم.
خانم هاشمی امد . برایش موضوع سفارت عمان را مطرح کردم . گفت  ب  سوالت را بفرست / گفتم خانم برای خانم سفیر در سازمان ملل فرستاده ام انها گفتند برای شما فرستاده اند .
گفتم ای میلتان همین هست که اینجا هست
گفت پست کن
گفتم : خانم تو قرن 21 ، پست کسی نمی کنه وقتی ای میل هست
گفت فکس کن
گفتم باشه .
یک ای میل زدم به وزیر امور خارجه عمان که لطفا تکلیف ما را در انتخابات کانادا روشن کنید . شما انجا سفارت ندارید ،

هر دفعه کره به عمان زنگ می زنم به دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل هم زنگ می زنم . محض رضا ی خدا یک ادم زنده هم نیست که جوابت را بدهد .
این بار پیام گذاشتم حاجی ثواب داره اگر به 150 هزار ایرانی کانادایی هم اهمیت بدهید و بگویید ایا قرار است عما ن کارهای کنسولی را بکند . بابا موضوع انتخابات هست و بلاتکلیفی جامعه ایرانی

واقعا که چه تفاوت اساسی هست بین کشورهای دیکتاتوری و کشورهای دمکراتیک در برخورد با رسانه ها و اطلاع رسانی .
الان هم یک توییت کردم به جسیون کنی - جاستین ترودو و مالکر که بابا نه عمان نه ایران بازگشایی کنسولگری را تایید نمی کنند جریان چیه ؟






سه‌شنبه، مهر ۲۱، ۱۳۹۴

گزارش از حوزه ویلودیل -انتخابات فدرال کانادا -علی احساسی نامزد لیبرال



گزارش سعید سلطانپور از حوزه  ویلودیل ( تورنتو )  -انتخابات فدرال کانادا -   19 اکتبر 2015
علی احساسی نامزد لیبرال -
Saeed Soltanpour report on Willowdale 2015 Federal  election
 Ali Ehssasi Liberal Candidate- rahehal TV

2015 Federal Election


رضا مریدی در سفر به اسراییل - مه 2015

دوشنبه، مهر ۲۰، ۱۳۹۴

سوال از اقای تابع محمدی و اعضا هیت مدیره گروه کنگره در مورد کاوه شهروز و دیوید موسوی

سوال از اقای تابع محمدی و اعضا هیت مدیره گروه کنگره

انتصاب دو تن از افراد غیر دمکراتیک و انحصار طلب مورد حمایت   طیف خشونت طلب وتروریستی مجاهدین ( رجوی ) و از طرفدار طیف تحریم که با نفوذ غیر اخلاقی غیر دمکراتیک درگروه کنگره بنام جامعه ایرانی کانادایی  از هر گونه تلاش بر علیه جامعه ایرانی کوتاهی نکردند ، در کمیسیون بازبینی اساسنامه  کنگره چه پیامی دارد ؟
چرا اقای تابع محمدی قصد دارد  پای کسانی را که در کنگره امتحانشان را پس داده اند و مورد حمایت اکثریت جامعه ایرانی نبوده اند ، دوباره به کنگره و جامعه ایرانی بازکند و برای انها اعتبار کند .
اقایان کاوه شهروز و دیوید موسوی بی درنگ باید از کمتیه بازبینی و یا هر مسولیتی در کنگره برکنار شوند .
براستی اگر این دو تغییر کرده اند قبل از هر چیز باید در مورد گذشته شان شفاف سازی و از جامعه ایرانی در تورنتو و انتاریو و کانادا معذرت خواهی کنند زیرا در رسانه ها بدروغ خود را نماینده جامعه ایرانی جا زدند .
مسولیت عواقب سیاسی این حرکت به عهده اقای تابع محمدی و اعضا هیت مدیره فعلی  گروه "کنگره ایرانیان  کانادا " می باشد  .

چهارشنبه، مهر ۱۵، ۱۳۹۴

انتخابات کانادا - ریچموندهیل جوهری


Richmond Hill 2015 Election ـJowhari Lib انتخابات کانادا -  ریچموندهیل جوهری

Saeed Soltanpour on 2015 Federal Election -Richmond Hill Candidates- Canadian politics-
Majid  Jowhari Liberal Candidate  
rahehal TV program   Oct 6 2015
سعید سلطانپور در مورد انتخابات اکتبر 2015 کانادا - شهرریچموندهیل و کاندیداهای ایرانی تبار مایکل پارسا
( محافظه کار  ) و مجید جوهری لیبرال  -
سیاست و احزاب در کانادا - اقلیت ها -  
برنامه تلویزیونی راه حل


انتخابات کانادا - ریچموندهیل - پارسا

Richmond hill 2015Eleaction- Parsa انتخابات کانادا - ریچموندهیل - پارسا
Richmond hill 2015Eleaction- ـJowhari-Lib انتخابات کانادا - ریچموندهیل-جوهری

Saeed Soltanpour on 2015 Federal Election -Richmond Hill Candidate
rahehal tv program   OCt 6 2015
سعید سلطانپور در مورد انتخابات اکتبر 2015 کانادا - شهرریچموندهیل و کاندیداهای ایرانی تبار مایکل پارسا و مجید جوهری -
سیاست و احزاب در کانادا - اقلیت ها -  
برنامه تلویزیونی راه حل



####

سه‌شنبه، مهر ۱۴، ۱۳۹۴

ادرس غلط دادن پیام اخوان در رابطه با ارتباط ایران و کانادا

پیام اخوان حقوقدان و از فعالین حقوق بشر سیاسی یک مقاله ای در تورنتو استار در ارتباط با رابطه ایران و کانادا نوشته است . پیام اخوان به درستی نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی را طبق معمول اشاره کرده است ولی در مورد عربستان چون صرف نمیکرده اشاره ای نکرده است و به رابطه خوب اقتصادی هارپر با دولت عربستان اشاره نکرده است . - اقای اخوان نوشته دعوای سنی و شیعه باعث ایچاد داعش شد ؟ اخوان نوشته که تحریم ها موثر بوده است و هیچ انرا محکوم نکرده است حتی وقتی اشاره می کند که مردم عادی از ان اسیب دیده اند . اخوان حتی اشاره به تحریم های فوق العاده از تحریم های سازمان ملل ، هارپر بدستور اسرایل علیه ایران و جامعه ایرانی صحبتی نمی کند ولی در پایان نتیجه گیری می کند که کانادا باید در سازمان ملل نقش فعال تری بگیرد . اخوان که نمی خواهد دل هارپر را برنجاند هیچ اشاره ای به اینکه چرا جامعه جهانی کانادا را در سیاست جدی نمی گیرند و کانادا صندلی شورای امنیت را از دست می دهد و یا در سخنرانی هارپر و جان برد در سازما ن ملل صندلی ها همه خالی بودند ، نمی کند . ایا اخوان نمی داند که وقتی یک کشوری مانند کانادا با کشور دیگری مانند ایران بدستور اسراییل قطع رابطه کرده است ، انوقت ان کشور کانادا نمی تواند در خاورمیانه که ایران یکی از بازیگران اصلی در این قرن اخیر بوده است ، بازیگر باشد بلکه در حد یک تماشاچی از طریق راه دور تبدیل می شود . کانادا قبل از هر چیز نیاز به یک تحول و بازسازی در وزارت امور خارجه فسیل شده ش دارد . این را اخوان بخوبی می داند ولی چرا انرا اعلام نمی کند جای سوال دارد .
Election commentary: Canada and Iran
One of 11 commentaries from independent experts on specific fields of foreign affairs.
Payam Akhavan is professor of international law at McGill University and a co-founder of the Iran Human Rights Documentation Centre.
LORRAINE GOH
Payam Akhavan is professor of international law at McGill University and a co-founder of the Iran Human Rights Documentation Centre.
By: Payam Akhavan Special to the Star, Published on Mon Sep 28 2015
Over the past 10 years, Canadian foreign policy on Iran was focused on human rights, terrorism and the nuclear question. Consistent with Canada’s position since 1984, the government sponsored UN resolutions condemning Iran’s appalling record of political and religious persecution.
There were many hearings in Parliament on the plight of Iranian political prisoners, reflecting a multiparty consensus on human rights. The brutal rape and murder in 2003 of Canadian-Iranian photojournalist Zahra Kazemi in Tehran’s notorious Evin prison brought this grim reality home.
Following the brutal repression of the Green Movement in 2009 — the so-called Twitter Revolution — a new wave of refugees arrived, making Canada home to one of the most significant Iranian diasporas in the world. In support of Iranian civil society, the government pursued direct diplomacy through an Internet-based interactive conversation.
In regard to terrorism and the nuclear issue, Canada adopted punitive laws and multilateral blanket sanctions. This isolated the Iranian regime, but also hurt ordinary Iranians, adding to their misery from the regime’s hyper-corruption and economic mismanagement.
Despite condemning President Ahmadinejad, however, Canada remained one of the favourite locations for money-laundering by these same corrupt Iranian officials. This included the former head of Sepah bank — considered the “financial lynchpin” of Iran’s nuclear program and terrorist operations — who acquired Canadian citizenship with impunity.
The termination of diplomatic relations in 2012 may have to be carefully reconsidered in light of the P5+1 Geneva agreement on the nuclear question, which is connected with internal political struggles within Iran. The agreement is mostly a defeat for the regime and it is preferable to threats of war that could exacerbate volatility in this already troubled region.
While important, the nuclear issue is only one element of a wider equation. The Shiite-Sunni proxy wars between Iran and Saudi Arabia have destabilized an arc encompassing Lebanon, Syria, Iraq, Bahrain, Yemen, and Afghanistan, created the context for the rise of the Islamic State, and further complicated the Israeli-Palestinian and Turkish-Kurdish conflicts.
The humanitarian toll has been catastrophic and there is a prospect for further escalation unless there is a long-term solution that replaces myopic balance-of-power equations with a visionary but pragmatic process of regional peace-building and integration with a democratically transformed Iran at the epicentre of a new Middle East.
Canada can play a leadership role in this regard through a more vigorous engagement with the UN.
Payam Akhavan is professor of international law at McGill University and a co-founder of the Iran Human Rights Documentation Cen