Translate

شنبه، بهمن ۱۱، ۱۳۹۳

یک سوال از آقای رضا مریدی نماینده و وزیر لیبرال در دیدار مسجد امام علی

 یک سوال از آقای رضا مریدی نماینده و دو وزیر لیبرال دیدار با امام جماعت مسجد

کزارش است در مورد ملاقات اقای رضا مریدی باتفاق اقای مجید جوهری در مرکز امام علی در تورنتو ملاقاتی با امام جماعت مسجد  و مسلمانان حاضر در مورد تمرین اموزش فن سخنرانی و دیدار به اقای جوهری دیداری داشته اند . این ملاقاته در  روز 5 شنبه 16 ژانویه 2015
در محل مرکز اسلامی امام علی برگزار شده است .

سوال من از اقای مریدی این است که چگونه ایشان در محافل سیاسی و اجتماعی از سکولاریزم حمایت می کنند ولی در خفا با امام مسجد   ومسلمانان دیدار و درخواست کمک می کنند . ؟

اقای مریدی چگونه حمایت  و حضور در مراسم سکولارها ی سبز تورنتو را  که با اسلام  ضدیت علنی دارند را در دیدارهایی که   با مسلمانان و مساجد ایرانی و غیر ایرانی که عمدتا  از مردم مخفی نگهداشنه می شود، توجیه می کنند ؟

ایا این بی اخلاقی و بی پرنسیبی اصول سیاسی نیست ؟ 

آقای مریدی بدلیل حمایتشان از تحریم ها و جنگ های اقتصادی علیه مردم ایران و جامعه ایرانی در انتاریو و کانادا تحت عنوان حقوق بشر و دمکراسی و حمایتشان از رژیم ناقض حقوق بشر اسراییل و حضور هر ساله شان در مراسم استقلال اسراییل و حمایت از این رژیم  نشان داده اند که برای ماندن در قدرت و داشتن وزارت ، به اصول لیبرالیسم کانادا و یا اخلاق سیاسی کمتر پای بند هستند؟ امیدواریم اقای جوهری که نه تنها بدون حمایت اقای مریدی بلکه با  حمایت اقشار مختلف ایرانی ساکن ریچموند هیل و تلاش خودشان برنده شدند سیاست شفاف و مردمی تر و بدون بازی های سیاسی را پیش بگیرند . 

مجید
جوهری نماینده حزب لیبرال برای نمایندگی مجلس از شهر ریچموند هیل  هست که در سپتامبر 2014 در انتخابات داخلی حزب برنده شد 

شنبه، بهمن ۰۴، ۱۳۹۳

مادر داریم تا مادر - یکی معذرت خواهی برای دردسر فرزندش برای کشورش و دیگری طلبکار بابت فرزندان ناخلفش

مادر داریم تا مادر .  - مادرخبرنگار ژاپنی  از اینکه بچه اش رفته سوریه توسط داعش اسیر شده برای کشور ژاپن دردسر شده است معذرت خواهی می کند  . انوفت خانمی  که دو فرزند نا خلف تربیت کرده است که متاسفانه بدلیل دزدی مسلحانه در ایران اعدام شده اند ،   بجای اینکه  ا ز مردم ایران معذرت خواهی کنند  و یک جریان ضد خشونت و ضد اعدام راه بیندازند . مبارزه با خشونت  واعدام مبارزه کنند به یگ جریان مشکوک بظاهر کمونیست و  کارگری وصل شده اند و  خشونت را ترویج می کنند و همان کاری را می کنند که  لباس شخصی ها در ایران در تجمعات می کنند .   این جریان محدود  از وقتی  به انها اجازه نداده اند در مراسم فرهنگی  تیرگان   2013 در تورنتو بر علیه اعدام  تظاهرات بکنند کل مراسم و مهرداد ارین نژاد مسول این نهاد را  زیر سوال می برند .

من با مهرداد ارین نژآد زاویه سیاسی جدی داریم     ولی ارین نژاد ادمی است که  در کار های اجتماعی اهل کار گروهی است -  کارش را بلد است  . ادم محترمی است و تنها چیزی گخ بهش نمی چسبد وصله عامل جمهوری اسلامی  بود ن است . .  این جریانات کسانی را که اتفاقا کار می کنند  زیر سوال می برند زیرا وقتی جریاناتی موفق می شوند جمعیتی را  در کار فرهنگی جذب کنند، این جماعت از انجا که نه توانایی  اجتماعی شان  و نه نه شعور سیاسی و مردمی اش را دارند و نه به ازادی باور دارند ، دست به تخریب ادمها می زنند که کار ی بسیار زشت است و اب به اسیاب  وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی است .  از ادمهایی که فریاد ای دزد آی دزد می کنند باید بیشتر حذرگرد که خودشان شریک دزد نباشند .   این بخش را می شود در جنا حی از هیت مدیره کنگره ایرانیان که طرفدار گروه ناقض حقوق بشر مجاهدین هستند را می شود یافت .

A mother's desperate plea for her son

The mother of Kenji Goto displays strength and emotion while appealing for help to free him.

 | PoliticsJapanAsiaISIL

گفت و شنید نماینده محافظه کار ویلودیل و وزیر دولت هارپر با جامعه ایرانی در ویلودیل

در جلسه گفت و شنید با جامعه ایرانی توسط نماینده محافظه کار ویلودیل اقای لیونگ و وزیر اصلاحات هارپر هر چند طبق معمول جامعه ایرانی علاقه ای نشان نداده بود ولی با وجود تعداد محدود بحث های جانداری مطرح شد که از تحریم ها گرفته تا اسراییل و  نقض حقوق بشر  درایران و دوگانگی محافظه کاران ، عدم اگاهی وزیر امور خارجه کانادا ، بسته شدن سفارت خانه ها - بررسی پرونده مهاجرت بحث و تبادل نظر شد . در این میان اقای لیونگ یک گاف بزرگ داد و یکهو در برابر خانم گلسرخی که گفتند چگونه 240 هزار ویزای دانشجویی به چین داده می شود رابطه خوبی با چین هم دارید در حالیکه حقوق بشر نقض می شود پس چگونه برای ایرانی ها اینجوری نیست  .اقای لیونگ گفت اخر ایران اسراییل را تهدید می کند . کانادا خانم گلسرخی و اقای حقگو گفتند چه ربطی به ایرانیها ی کانادا دارد حقگو گفت پس چرا در مورد عربستان کانادا موضعی ندارد .  اقای لیوتگ گفت اصلا کی گفته شما بیایید  کانادا .  گفته شد اقا ما که کانادایی هستیم این حرفها نژآد پرستان هاست و باید معذر ت خواهی بشود که نکرد . 5نفر جلسه را ترک کردند .    قرار شد فیلم را قرار شد مهدی بیرون بده .   از بس برخی از ایرانیها با سیاستمداران در این مهمانی ها برای عکس انداختن پول داده اند و سرو دست شکانده اند ، واقعا جامعه ایرانی را جدی نمی گیرند.    بنظر من یکی از بجث های جدی و مستدل و دوطرفه مستقیم  بین دولت محافظه کار و بخشی از جامعه ایرانی  در تاریخ جامعه ایرانی در تورنتو  ،این جلسه بود که به همت ما در انجمن خبرنگاران و نویسندگا ن قومی امریکای شمالی ( کانادا ) برگزار شد .
عکسها : سعید سلطانپور  /usiran.tv






سه‌شنبه، دی ۲۳، ۱۳۹۳

ازادی بیان و رسانه در انتاریو

وقتی پای نقض ازادی بیان و ازادی رسانه ها در میان است دادگاه حقوق بشر انتاریو به نفع حزب لیبرال و رضا مریدی که سعی در خفقان منتقدان دارند ، سیاسی عمل می کند

یکشنبه، دی ۲۱، ۱۳۹۳

کنگره ایرانیان سیاسی اری ؛ تشکیلات سیاسی خود محور نه

کنگره ایرانیان سیاسی اری ؛ تشکیلات  سیاسی خود محور نه

سعید سلطانپور

کنگره ایرانیان کانادا نهاد ی بوده  است که از بدو تاسیس در سال 2007 تا کنون   بیشترین توان محدودش در کشمکش های داخلی  صرف شد ه است .  کنگره ایرانیان یک بخش بسیار جزیی از جامعه ایرانی در تورنتو  بوده است که نتوانست با اقشار مختلف جامعه ایرانی در تورنتو که بیشترین ایرانی ها را دربردارد ارتباط برقرار کند چه برسد به انتاریو و دیگر استانهای کانادا .  این نهاد علیرغم تلاش های اولیه فعالین و علاقه مندان به مسایل جامعه ایرانی هیچگاه  نتوانست نماینده  جامعه 300 هزار نفری ایرانی در کانادا باشد .

دلیل عدم استفبال جامعه ایرانی از کنگره چیست ؟
گروه ای که در سالهای اخیر با انتخابات مهندسی شده و رای های یک خط نوشته شده توانسته اند کنترل کنگره را از سال 2012 بدست بگیرد معتقدند چون کنگره به مسایل سیاسی نپرداخته بود نتوانسته بود نقش خود را در بین جامعه ایرانی و دولت محافظه کار کاناد اایفا کند .
این طیف  در بهترین شرایط توانست با پولهای مجاهدین خلق یک مهمانی شام در سال 2012 در گرانترین هتل تورنتو ( رویال یورک ) برگزارکند که در ان قیمت حداقل شام 120 دلار است ) بلیطها 100 دلار که بعضا 50 دلار و حتی در مواردی مجانی در اختیار علاقه مندان گذاشته شده بود . این مهمانی به گفته اقای علی وکیلی از تشکیلات مجاهدین و از برگزار کنندگان این مراسم 900 نفر در این مهمانی شرکت داشتند .
این رقم 900 نفری که بالاترین رقم اعضا ی ثبت شده  جدی و یا جذب با شام در تاریخ این نها د بوده است   در انتخابات 2013 تعداد شرکت کنندگان زیر 300 نفر نزول کرد .
این طیف سعی می کند با تهمت و افترا و سندسازی های بچه گانه   به هواداران بسیار محدود خود چنین وانمود کند که   منتقدین اعمال غیر دمکراتیک ریس انتصابی رضا بنایی با سیاسی بودن کنگره و دفاع از حقوق بشر مردم ایران مخالف هستند . در صورتی که  اتفاقا ما معتقدیم که یک کنگره موثر باید سیاسی باشد و اشنایی کامل به سیاست کانادا و ایران و خاورمیانه داشته باشد ولی ما معتقدیم که نباید سیاسی کاری کرد . نباید از حقوق بشر استفاده ابزاری کرد.    نباید کنگره را محلی برای پیشبرد اهداف تشکیلاتی قرار دارد .
وقتی پای تشکیلات سیاسی در کنگره در میان باشد دیگر دستورتشکیلاتی در میان است که از بالا به پایین از مقر تشکیلات مجاهدین در اورسورواز به تورنتو منتقل می شود .براستی اگر تشکیلات سیاسی مردمی باشد مانند دوران بعداز انقلاب جوانها و دانشجویان و کارگران و کارمندان با علاقه خود به ان می پیوندند . اگر تشکیلاتی نفوذ مردمی داشته باشد دیگر نیاز ی به کنگره ندارد . بلکه دولتها خود مجبور می شوند بدلیل حمایت مردمی با انها مذاکره کنند .    تلاش مجاهدین خلق برای کنترل کنگره  اتفاقا بیانگر این مسله است که مجاهدین  می دانند در بین اقشار مختلف جامعه ایرانی و جریانات سیاسی در کانادا محبوبیتی ندارند و نیاز به نام کنگره برای پیشبرد اهداف سیاسی خود دارند . .
3 دهه است که نیروهای سیاسی ایران در تبعید بسر می برند و  هر کدام ساز خود را می زندو ؛ هیچ جریانی حاضرنیست درکنار جریان دیگری حتی برای اهداف مشترک بایستند .  تشکل های سیاسی به موازات دور شدن از مردم که اعتبار اجتماعی -سیاسی و ازهمه مهمتر پشتیبانی مالی هر جریان معتبر سیاسی هست ؛ خواهان تغییر رژیم نه براساس حرکت مرد م در داخل کشور ؛  بلکه تغییر رژیم  به کمک  سربازان خارجی که قرار است دمکراسی را در کوله پشتی هایشان مانند عراق و افغانستان و سوریه برای مردم ایران به ارمغان بیاورند.  می باشند .
براستی کسانی که قرار است دمکراسی را برای مردم ایران از طریق کانادا به ارمغان بیاورند شناسامه کاریشان در تورنتو و کانادا را برای جامعه ایرانی  اعلام کنند .
براستی کسی شنیده است که بانگهای کانادایی حساب یک ایرانی متهم به حمایت از رژیم جمهوری اسلامی را که در ان چند میلیون دلار داشته است بسته باشد ولی تا دلتان بخواهد حساب های دانشجویان و یا بازنشستگان با چند صد دلار بسته شده است
بغیر از خاوری که تحت حمایت دولت محافظه کار کانادا قراردارد فرد دیگری را به جامعه ایرانی معرفی کرده اند ؟
حتی بستن سفارت کانادا در تهران و برعکس  ربطی به این جماعت نداشت . نخست وزیر کانادا چند ماه بعداز بستن سفارت با چند تن از ایرانی ها ملاقات کرد نه اینکه قبل از بستن سفارت و مشورت با انها یعنی دولت محافظه کار نیاز به تایید کارهایش در سیاست خارجی دارد و به کنگره اعتنایی نمی کند . به عنوان مثال فرخ زندی ریس سابق کنگره از طیف انحصار طلبان به سفارش نازنین افشین جم جزو ملاقات شوندگان با نخست وزیر بود .   
سند سازی های کودکانه ، خیال پردازی های رویایی  تحت عنوان روزنامه نگاری و تهمت های قابل تعییف قانونی و  پخش ان در جلسه کنگره با نظارت رضا بنایی و هیت مدیره  برای فرار از پاسخ گویی هیت مدیره و در راس ان رضا بنایی  به ضد خود تبدیل خواهد شد .  
براستی این اقای بنایی است که باید روشن کند در سالهای 60 تا 70 در سیاهترین دوران تاریخ معاصر ایران و زندانی شدن و اعدام شدن هزاران مخالف  در ایران در چه سمتی فعالیت می کرد ه است ؟ ایا درست است دران دوران ایشان در حلقه نزدیک یاران هاشمی رفسنجانی  و معاملات میلیون دلاری در نمایشگاه های بین المللی از طرف جمهوری اسلامی  منجمله در برگزاری نمایشگاه در کانادا  شرکت داشته است ؟ 
براستی اگر این شنیده ها درست باشد انوقت باید اصرار اقای بنایی بر فعالیت های سیاسی را باید در اختلاف درون جناحی جمهوری اسلامی باید دید ؟ 
اقای رضا بنایی سوابق خودشان را از بعداز انقلاب تا حضور شان در کانادا را شفاف اعلام کنند مسلما ما و دیگران از ایشان حمایت خواهیم کرد ولی اگر اقای بنایی اینکار را نکردند انوقت دوستانی که سیاه لشگر این  خیمه شب بازی سیاسی بودن و حقوق بشری کنگره ایرانیان شده اند یک معذرت خواهی به منتقدان سیاست های طیف حاکم بر کنگره بدهکارند زیرا با کارهایشان اب به اسیاب جمهوری اسلامی ریخته اند . به عبارت دیگر  خواسته و یا نا خواسته مهره  استبداد مذهبی ایران شده اند .
همیشه مشت نمونه خروارنیست
مشت فریب است
خروار چیز دیگر ی است

11 ماه ژانویه 2014 -

نظری در مقاله مهرداد درویش پور »من شارلی هستم

با سلام و احترام
اولا ازادی رسانه با مسولیت اجتماعی همراه باشد زیرا رسانه ها نفوذ موثری در جامعه دارند .
 . 2- روح ازادی بیان قاعدتا در مرحله اول باید شامل افرادو  اقلیتها باشد چیزی که بنظر می رسد در فرانسه مخصوصا د رمورد مسلمانان اینجوری نبوده است .  
3- توهین به دیگران جه مسله ای را حل می کند ؟ ایا باعث اگاهی رسانی می شود ؟ یا ترویج نفرت و کینه توری می شود که در این مورد 12 نفر قربانی این ترویج نفرت شدند .

4- این دو برادر متولد فرانسه  بودند . بزرگ شده پرورشگاه و دبستانی که قاعدتا باید سکولار بوده باشد .  چرا د رکانادا و فرانسه وقتی که فرزندان و یا مهاجران به دستاوردهای جهانی می رسند  نتیجه حضور در ان کشور ها هستند ولی وقتی کار اشتباهی می کنند می شوند بچه کشور دیگر

5- اقای درویش پور جامعه شناس هستند باید بدانند که دولت فرانسه هنوز از قتل عام میلیونها الجزایری در جریان استقلال الجزایر معذرت خواهی نکرده است .
6 - قتل قذافی توسط ماموران امنیتی فرانسه در حالی که دستگیر شده بود .    دخالت در مالی و ساخل عاج و لیبی و عراق - کمک به بنیاد گرایان مسلمان در جریان براندازی بشار اسد همه نقض حقوق بشر و در تناقض با دمکراسی و روح ان است .

7-  از 8 درصد جمعیت مسلمان فرانسه چند درصد واقعا قانون شکن بوده اند ؟
8- در رواندا 800 هزار نفر در چند روز توسط مسیحیان کشته شدند .
9- در عراق و سوریه تعداد خبرنگاران مسلمانان کشته شده توسط افراطیون مسلمان که اتفاقا قاتلانشان  اهل کشورهای غربی بوده اند  بیشتر از خبرنگار سفید پوست بوده است ولی کسی برای انها در غرب گربه نکرد . یعنی استاندارد دوگانه که خود مهمترین عامل برای بی عدالتی ها و شورش ها و افراطی گری ها هست
دبیر بین المللی انجمن خبرنگاران و نویسندگان قومی امریکای شمالی ( کانادا )

«من شارلی هستم»: در دفاع از رواداری و آزادی بيان

چهارشنبه، دی ۱۷، ۱۳۹۳

11 سال از قتل سروش یداللهی گذشت و پلیس تورنتو کاری نکرد


11 سال از قتل و ترور سروش یدالهی جوان 26 ساله ایرانی تبار مسلمان با یک گلوله به مغزش در پارکینگ کالج سنتینیال در اسکاربورو ( تورنتو ) گذشت و پلیس تورنتو علیرغم همه ادعاهای حرفه ای بودن و دست بالا داشتن اطلاعاتی نتوانست که سرنخی در مورد قاتل و انگیزه های قتل بدست بیاورد .
سروش که بتازگی در نیروگاه اتمی پیکرینگ استخدام شده بود . بنا به گفته خانواده سروش که 28 سال پیش به کانادا بدلایل سیاسی مهاجرت کرده بودند ، طرحهای خوبی داشته است .
متاسفانه ریس پلیس تورنتو بیل بلر BILL BLAIRهر گاه در این مورد سوال کردم من را به کارگاه پرونده رجوع داد و خانم مسول پرونده هم می گوید اطلاعات جدیدی ندارند .
با امید به دستگیری قاتل و یا قاتلین سروش - روحش شاد یادش گرامی باد
Jan. 8, 2004: Centennial College residence on Progress Rd. at Markham Rd.-Seyed Soroush Yadollahi is shot and killed in his car behind the residence building

سه‌شنبه، دی ۱۶، ۱۳۹۳

9 میلیون دلار کمک محافظه کاران برای اهداف سیاسی به موسسه مانک

وزیر امور خارجه جنگ طلب محافظه کار کانادا جا ن برد مبلغ 9 میلیون دلار برای پروژه دیجیتال به موسسه مانک وابسته به دانشگاه تورنتو برای کشورهای تحت ستم   اختصا ص داد با توجه به حضور خانم جانت اشتین به عنوان مدیر این موسسه که مواضع طرفدار اسرایل و مواضع غیر واقعی علیه جمهوری اسلامی دارد این 9 میلیون دلار کمک سیاسی است که پوشش دانشگاهی به ان داده شود .
 در تابستان 2013 موسسه مانگ با کمک وزارت امور خارچه کانادا میلغ 200 هزار دلار برای برگزاری یک کنفرانس اپوزیسیون سازی وابسته  برای ایران برگزار کرد.   این کنفران . س تا اخرین روز مخفی نگه داشته شده بود که سیاسی بودن این کنفرانس توسط یک دانشگاه را بیشتر ثابت می کندکاوه شهروز - فرخ زندی - از چهر ه های خط وابستگی و تحریم در این کنفرانس حضور داشتند . یکی از خوش شانسی های جامعه ایرانی این بود که به دلیل جنگ قدرت در داخل کنگره   ایرانیان که به تصرف این چماعت در امده بود ،  کاوه شهروز استعفا کرده بود .   بنظر می رسد قر ار بود کنگره ایرانیان  که همسو با دولت جنگ طلب هارپر عمل کرده بود . به عنوان اپوزیسیون رسمی ر این کنفرانس که در ان وزیر جنگ کانادا پیتر مک کی  و همسر و پدر زنش افشین جم  شرکت کرده بودند ، مطرح شود که نشد .

باید از سیاستمداران خواست که پولهای مردم کانادا را علیه مردمان دیگر کشورها به عنوان حقوق بشر و دمکراسی هزینه نکنند .    THE GLOBAL DIALOGUE ON THE FUTURE OF IRAN

Toronto, Canada – The inaugural event of an unprecedented project has launched at the Munk School of Global Affairs in the University of Toronto. On May 10 and 11, 2013
  1. Ottawa backs using social media to boost Iran's …

    www.theglobeandmail.com › News › Politics
    The Global Dialogue on the Future of Iran was hosted by the University of Toronto’sMunk School of Global Affairs, but sponsored by the Department of Foreign ...