Translate

شنبه، آبان ۲۳، ۱۳۹۴

آیا از نظر "شهروند" و اپوزیسیون "سرنگونی طلب" مسلمانان ایرانی کانادا حق شهروندی دارند ؟


آیا از نظر "شهروند" و اپوزیسیون "سرنگونی طلب" مسلمانان ایرانی کانادا حق شهروندی دارند ؟   



 IRanian Canadian  Muslim do have equal citizen rights
13 نوامبر 2015 برابر با 23 ابان 1394  سعید سلطانپور -

درسر مقاله خانم الماسی  نشریه شماره ۱۵۶۶ مورخ ۲۹ اکتبر 2015 " ما و جامعه میزبان " و  همچنین  در مقاله  " پیدا و پنهانِ نمایشات خیابانی عاشورای جمهوری اسلامی در خارج/آویده مطمئن فر" شهروند 11 نوامبر 2015 به یک سوال اساسی پاسخ داده نمی شود.

  آیا نویسندگان شهروند  اساسا با مراسمی بنام سینه زنی و دیگر مراسم مذهبی شیعیان مشکل دارند ؟
یا صرف توهمی که برای خود آفریده و شرکت کنندگان در مراسم عزاداری امام شیعیان ( حسین ) را عامل و جاسوسان رژیم جمهوری اسلامی قلمداد میکنند برای حذف و مخالفت با آنها به تکاپو افتاده اند ؟
 آیا آنها با مراسم مذهبی مسیحیت و یا قوم یهود نیز همین مشکل را دارند ؟
چرا انها از بهاییان که فرقه ای منشعب از شیعه ایرانی هست، حمایت می کنند ؟

آیا بر مبنای استدلال غلط این نوشته میتوان مدعی شد هر مسلمان شیعه که رسوم مذهبی خود به جا آورد باید عامل جمهوری اسلامی نامیده شود ؟
  از عمر جمهوری اسلامی 37 سال میگذرد ولی  مراسم سینه زنی ، راه اندازی دسته جات عزادار  و  نذر کردن مردم به منظور برآورد مکنونات قلبی خود درکشور ما ایران عمری هزار  ساله دارد بخشی از فرهنگ ایرانی محسوب می شود و در حال حاضر همایش مذهبی عاشورا یکی از بزرگترین مراسم مذهبی در دنیا است. حضور جمعیتی  6 میلیون تا 20 میلیونی عزادار در کربلا و توزیع غذای مجانی نذری مردم مهمان نواز عرب عراق ، نیاز بیشتری  به استدلال و اثبات علاقه قلبی شیعیان به مراسم مذهبی خود  ندارد




دکتر  علی اشرف فتحی می نویسد "
تحلیل واقعه کربلا از قرن چهارم به بعد وارد کلمات محققین شده است. در این دوره به دلیل قدرت‌یافتن شیعیان در بغداد و سیطره‌ی آن‌ها بر دستگاه خلافت عباسی شاهد گسترش تولیدات فکری شیعه هستیم. از سوی دیگر در همین دوره برای نخستین بار شاهد برپایی علنی مراسم آیینی شیعه از جمله جشن غدیر و عزاداری حسینی هستیم. طبعاً با توجه به این‌که اکثریت اهالی بغداد را اهل سنت تشکیل می‌دادند، بحث‌های علمی میان اقلیت حاکم شیعه و اکثریت اهل سنت رواج می‌یابد و یکی از این موضوعات مورد بحث، ماهیت و اهداف حرکت امام حسین(ع) است که شیخ مفید، سید مرتضی و شیخ طوسی مباحثی را در این زمینه مطرح کرده‌اند

در تاریخ معاصر ایران  هم ما شاهد هستیم که رضا ( خان قزاق ) شاه پهلوی، دسته سینه زنی راه می انداخت
در میدان مشق تهران كه محل استقرار قزاقها محسوب می شد رضا خان  پیشاپیش قزاقان ، طبق رسم رایج زمان ، كاه بسر می ریخت و با پای برهنه و بدون كفش به دنبال دسته عزاداران حركت می كرد .و بر سینه می زد



گر در كربلا قزاق بودی                  حسین بی یاور و تنها نبودی
رضا خان
بعداز غصب مقام شاهنشاهی از احمد شاه قاجار نیز همچنان در مراسم عزاداری شرکت می کرد مثلا
در تاسوعای 1310 شمسی رضا شاه در تکیه دولت حاضر شد ولی به روضه ساده ای اکتفا کرد . هر چند در 5 سال اخر حکومت او روضه خوانی و عزاداری ممنوع شد ولی این رسم و سنت کماکان زیر زمینی دنبال  می شد و ریشه دار تر شد .
محمد رضا پهلوی هم علیرغم اینکه در سویس تحصیل و زندگی کرده بود ، در مراسم عزاداری امام حسین در مسجد سپهسالار تهران با لباس نظامی حاضر می شده است .  تکیه دولت از زمان قاجار محل عزاداری های رسمی دربار بوده است .
اسدالله علم در كتاب خاطراتش می‌نویسد كه در روز هفتم آبان سال 1350 به خدمت شاه می‌رود. در لابلای گفتگوهایی كه آن روز شاه و علم با هم داشتند شاه به علم می‌گوید: امروز روز شهادت حضرت علی(ع) است و به طوری كه می‌بینی كراوات سیاه بسته‌ام نه فقط به منظور رعایت ظواهر امر، بلكه به دلیل ایمان عمیقی كه به خداوند و امامانش دارم، بسیار احساس تسكین دهنده‌ای است، هر چند نمی‌توانم برای تو توضیح بدهم كه چرا؟
باور محمد رضا شاه به حضرت عباس که در فرهنگ ایرانی ها به عنوان سمبل مرام و معرفت معروف است  در خاطراتش چنین می اید .



 "دوران كودكی تقریباً هر تابستان همراه خانواده خود به امامزاده داود، كه یكی از نقاط منزه و خوش‌ آب و هوای دامنه البرز است، میرفتیم.
در یكی از این سفرها كه من جلو زین اسب یكی از خویشاوندان خود كه سمت افسری داشت، نشسته بودم ناگهان پای اسب لغزیده و هر دو از اسب به زیر افتادیم. من كه سبكتر بودم با سر به شدت روی سنگ سخت و ناهمواری پرت شدم و از حال رفتم. هنگامی كه به خود آمدم، همراهان من از اینكه هیچگونه صدمه‌ای ندیده بودم، فوق‌العاده تعجب می‌كردند. ناچار برای آنها فاش كردم كه در حین فرو افتادن از اسب، حضرت ابوالفضل(ع) فرزند برومند حضرت علی(ع) ظاهر شد و مرا در هنگام سقوط گرفت و از مصدوم شدن مصون داشت. وقتی كه این حادثه روی داد، پدرم حضور نداشت ولی هنگامی كه ماجرا را برای او نقل كردم، حكایت مرا جدی نگرفت و من نیز با توجه به روحیه وی نخواستم با او به جدل برخیزم ولی هنوز خود هرگز كوچكترین تردیدی در واقعیت امر رۆیت حضرت عباس بن علی نداشتم "
آیا دو شاه سابق ایران ، سیاست بازبودند ولی بدلیل مذهبی بودن مردم ، خودشان را رنگ جماعت می کردند و یا براستی اسلام  در ایران  نفوذ داشته و دارد . ؟.



خانم آویده مطمئن فر، بر شما و دوستان طرفدار سلطنت تان لازم  است که این تناقض اساسی را  با خود حل کنید
 ایا با عقیده مردم ایران که درصد قابل ملاحظه ای از انها مسلمان و شیعی مذهب هستند و تعداد قابل توجهی از آنها در تورنتو نیز حضور دارندمشکل دارید  
   یا معضل و مشکل شما استبدادی و نگاه تنگ نظرانه  طبقه ممتاز و حاکم روحانیون شیعه در جمهوری اسلامی است  ؟

با توجه به اینکه در مراسم عزاداری اکتبر 2015 تورنتو ، هیچ گونه شعار سیاسی از سوی عزاداران عنوان نشد شما بر اساس کدام داده های واقعی و عقلانی این مراسم را سیاسی ارزیابی کرده اید ؟



 به جای اثبات مدعای خود میگویید چون از امام حسین نقل شده است که  کشته شدن  از ذلت بهتر است با تکیه به این  "استدلال " دندان شکن به قاطعیت عنوان میکنید که جوانان برای  عملیات انتحاری با همین شعار  جذب می شوند و در سراسر جهان به دنبال شهادت هستند . اما در واقع امر باید گفت
بر عکس ادعای بی پایه شما ، عملیات های انتحاری که  در عراق و پاکستان و عربستان و کویت جان شیعیان را می گیرد  از سوی جریانات فرقه ای خشونت طلب  مانند داعش و القاعده که اتفاقا  مواضع سیاسی آنها در بر اندازی جمهوری اسلامی با  مواضع طیف همفکران سیاسی شما  همسو حرکت می باشند ، صورت می گیرد .

جریانات شیعه عراقی  در مبارزه با داعش در عراق و در لبنان علیه رژیم اشغالگر و ناقض حقوق بشر اسراییل در سرزمین های لبنان  مانند مزارع شبا در جنوب لبنان از شعار حسین استفاده می کنند و اتفاقا به عقب نشینی بزرگترین ارتش خاورمیانه از لبنان  و عقب نشینی داعش از مناطق الانبار عراق انجامیده است ..

اگر براستی نیت و هدف شما و طیف همفکران سیاسی تان ( سلطنت طلبان و گروه رجوی )  مبارزه با استبداد میبود بنده به احترام سر تعظیم مقابل شما فرود میاوردم اما  متاسفانه شعارهای ضد جمهوری اسلامی شما و یارانتان در کنگره ایرانیان و بزیر بیرق صهیونیستها  در سالهای اخیر  را چگونه میتوان  حرکتی در خدمت آزادیخواهی و استقلال  ایران ارزیابی کرد ؟

اویده مطمین فر - وب لاگ نویس تایمز اور اسراییل و شهروند تورنتو 

خانم اویده مطمئن فر  در دنباله روی  از خانم الماسی و با نشان دادن چند بسته بطری آب آشامیدنی متعلق به گروه " حسین چه کسی هست ؟"  به عنوان سند، این سوال را مطرح میکند که هزینه این مراسم عزاداری از کجا آمده است ؟ باید به ایشان توضیح داد که نه تنها  با نگاهی زود گذر به آن مراسم میتوان گفت که تمامی هزینه ان عزاداری با چاپ بنرها نباید بیش از 800 دلار بوده باشد. بلکه افزون بر این تمامی مساجد مسلمانها بخصوص مساجد ایرانیها توسط اداره مالیات کانادا هر ساله حسابرسی می شوند. و تا به امروز مورد خلافی گزارش نشده است .


 . همچنین شواهد بسیاری در مورد شنود مکالمات مساجد، مسلمانان و فعالین غیر مسلمان ایرانی به چشم میخورد بنابر این  وقتی سازمان امنیت بخش مخابراتی کانادا در مقاله روزنامه ای مجبور می شود که بگوید  که تمامی مکالمات تلفنی با منطقه خاورمیانه را مورد شنود قرار می دهد بدون اینکه نیاز به اجازه از قاضی داشته باشد ، به عبارت ساده یعنی هر کس با ایران و یا افغانستان و یا کشورهای دیگر خاورمیانه  تماس تلفنی برقرارکند و یا ازآن کشورها به این طرف تلفن شود توسط آن سازمان شنود میشود .  پس چرا با وجود گزارشات متعدد طیف شما سلطنت طلبان به مقامات امنیتی کانادا ، و نفوذ و کنترل لابی طرفدار اسراییل در رسانه های کانادا حتی یک مورد  از کمک های مالی رژیم  گزارش نشده است؟

 اما شما ها که به ظاهر مخالف جمهوری اسلامی و از حامیان نخست وزیر سابق جنگ طلب و افراطی محافظه کار کانادا  هارپر و حزب او بوده و هستید باید پاسخ دهید که  چرا  محمود خاوری  از حاشیه امن محافظه کاران هارپر برخوردار بوده وهست ؟

 خانم مطمین فر شما با تکیه به کدام سند و مدرک واقعی میگویید:
"بنا براین می توان به وضوح دستان جمهوری اسلامی را در تغذیه مالی و رساندن “امدادهای غیبی” به این گونه “سازمان های “خلق الساعه دید. در حالی که مردم تحت ستم ایران بر اثر سیاست های مخرب این رژیم و به گفته کارشناسان و اقتصاددانان داخلی با فروپاشی قدرت خرید (به واسطه فقر گسترده) حتا از خرید دارو و مایحتاج اولیه نیز ناتوان گشته اند و شمار کارتن خوا بها و گرسنگان در ایران به سرعت در حال افزایش است، پولها و منابع مالی به غارت رفته ملی در خارج از ایران صرف این گونه نمایش های خیابانی برای اهداف دولتی و ماجراجویانه جمهوری اسلامی می گردد.".

خانم مطمین فر در حالی خواستار پاسخگویی به وجود شبهاتی درباره بودجه مراسم عزاداری چند صد دلاری هیات امام حسین در تورنتو می شود که متاسفانه حضور ناگهانی خود در کنگره ایرانیان که با کمک دوستان سلطنت طلب او و  بصورت یواشکی، انتصابی وبدور از رفتار دمکراتیک و شهروندی صورت گرفت و بزرگترین نمود  این حضور در کنگره و فعالیت اجتماعی ایشان شرکت درمیهمانی بزرگ کنگره در گرانترین هتل تورنتو ( رویال یورک هتل) - 5 اوریل 2013 - است که با وجود گذشت زمان  از برپایی آن کماکان منبع هزینه سنگین 100.000  دلاری آن از جانب خانم آویده  مطمدن فر و دوستانشان بی پاسخ  و به عنوان اسرار مگو کماکان مسکوت و در پرده ای از ابهام مانده است .


کنگره ای که در هیچ دوره ای قادر نبوده  بیش از 200 نفر را در یک سالن برای امر انتخابات هیات مدیره خود گرد آورد  چگونه و از کدام محل توانست مبلغی را هزینه کند که تا به امروز حساب بانکی کنگره به چشم خود ندیده است ؟ ایا شنیده هامبنی بر اینکه پول این گردهمایی از طرف عوامل سازمان خشونت طلب و تروریستی  مجاهدین که متهم به پولشویی پول انها بودند ، درست هست؟ چرا حامیان مالی برنامه را اعلام نمی کنید .  چرا نباید جامعه ایرانی از وجود چنین خیرهایی با خبر باشد .
پس می بینید که فقط این نهادبرگزار کننده مراسم عزاداری نیست که منابعش را مشخص نمی کند اپوزیسیون وابسته   در تورنتو هم خود همین کار را می کند.  .  .

چرا از نظر شما نامشخص بودن نام حامیان مالی سایت  "هو ایز حسین " امری نادرست و مشکوک بنظر میاید اما  سکوت درباره منابع مالی کنگره ای که زمانی تحت مدیریت شما و یاران سلطنت طلب تان در همکاری تنگاتنگ با گروه رجوی بود با سکوت قابل توجیه میشود ؟
 آن میهمانی  در حقیقت با انگیزه نمایش قدرت بر پا شد و طیف شما کوشید تا  به سیاستمداران حاضر در آن جلسه نشان دهد که  جریان همفکر سیاسی شما پایگاه مردمی قابل توجهی دارد و رهبری جامعه ایرانی در کانادا که به ذم شما غیر مذهبی و ضد دین هستند در اختیار شماهست .    ولی شما چنان از جامعه ایرانی در تورنتو غافل و دور مانده بودید که تسخیر تهران و پست های وزارت در تهران را نیز در کابینه مابین خود به  تقسیم نشستید !!!



شما قبل از آنکه به "راز" و "رمز" مسلمانهای شیعی کد شکنی فرمایید بهتر است با بررسی جزیبات این مهمانی تا زمان برگزاری انتخابات در 2012  دریابید چه اتفاقی رخ داد که  یار اصلی و چهره تاثیر گذار شما کاوه شهروز بدون توضیح استعفا میدهد ؟ سحرزرهی ناگهان هوادار کاوه شهروز گشته او نیز بخاطر وی کنگره را ترک میکند . راست گفتند که دو پادشاه در یک اقلیم نگنجند !!   

طیف طرفدار تحریم  شامل کاوه شهروز- رضا بنایی - اسدپور- ارشاک شجاعی - شهلا غفوری - دیوید موسوی - سارا تخشان - علی وکیلی و مهدی کوهستانی - شهرام نامور ازاد- سیما دینی ،    درحمایت از سیاست های جنگ طلبانه هارپر ،  در سنا - مجلس و رسانه ها حضور پیدا کرده و بدروغ خود را نماینده جامعه ایرانی مقیم کانادا جا زدند تا مهر تاییدی بر سیاستهای ضد انسانی و جنگ طلبانه و تشدید تحریم های  هارپر از هیچ تلاشی کوتاهی نکردند.
.
  نمایندگان این   طیف چند روز بعد از انتخابات 2013  در کنفرانس مشکوک اپوزیسیون سازی تقلبی اینده ایران که توسط دو تن از وزرای جنگ طلب هارپر - جان بردوزیر امور خارجه - و پیتر مک کی وزیر جنگ در موسسه اتاق فکر مانک وابسته به دانشگاه تورنتو در ماه مه 2013 برگزار شد شرکت فعال داشتند ، کاوه شهروز و فرخ زندی هر کدام در دو پنل مختلف صحبت می کردند.


 بنظر میامد که در ان کنفرانس قرار بود کنگره ای که در راس آن اینگونه جریانات مشکوک الهویه قرار داشتند به دروغ،  صدای جامعه ایرانی و نماینده ایرانیهای کانادا جا زده شوند و خوشبختانه این ایده  استعماری و ضد ایرانی بدست خودتان شکست خورد .

در حوزه سیاست، گذشت زمان صحت و درستی  خطوط و افکار سیاسی انسانها و جریانات سیاسی را محک میزند . مردم نیز بخوبی در می یابند چه کسانی در کنار انها در سخت ترین شرایط ایستاده  از حق پایمال شده انها   دفاع کرده و میکنند .
در سیاست ، افراد و جریاناتی که مستقل نباشند با تغییر قدرت و معادلات سیاسی براحتی کنار گذاشته میشوند. شما و سلطنت طلبان باید این تجربه سنگین را بخاطر آورید که غرب به بهترین متحد خود محمد رضا شا ه  بیما ر در آن شرایط سخت حتی از موضع حقوق انسانی نیز  کمک نکرد .  بنابراین راه سعادت افراد و جریانات در کنار اکثریت جامعه ایرانی درتورنتو و کاناد ا بودن هست . 

جمهوری اسلامی رژیمی استبدادی است اما دعوا و اختلاف اپوزیسیونی که افرادی چون شما سردمدار آن در تورنتو هستید با جمهوری اسلامی بر سرقدرت هست .   نگرانی شما بیش از هر چیز بر سر این مساله است که چرا انها سر کار هستند و ازمنابع مردم ایران سود میبرند و شما  و ولیعهد سابق از آن منافع منتفع  نیست



ید ؟ براستی اگر دعوایتان بر سر اصول و حقوق بر حق مردم میبود با این سرمایه های میلیون دلاری که طیف سلطنت طلب و متحدین آنها مجاهدین ( دشمنان سابق ) دارند حداقل یک مکان به اسم ولیعهد سابق  رضا پهلوی و یا رییس جمهوری منتصب همسر خانم مریم رجوی ، برای جامعه ایرانی درست می کردید .  باور کنید با این رفتار اقبال حمایت صدها ایرانی را بدست میاوردید.


اما به هر روی ما کماکان به بازگشت شما به صفوف هموطنان خود برای ابادی سرزمین مادریمان امیدواریم و ارزو میکنیم  در کنار مردم ایران قرار گرفته از تجربه تلخ محمد رضا شاه و مسعود رجوی عبرت بگیرید . 








هیچ نظری موجود نیست: