Translate

جمعه، اردیبهشت ۲۵، ۱۳۹۴

بحران نشریات فارسی زبان در تورنتو

یک شاخص اعتبار جوامع دمکراتیک ، رسانه ها ی ان هست . روزهای 5 شنبه صبح مجلات هفتگی فارسی زبانان در تورنتو توزیع می شود . بعداز 30 سال هنوز  جای مشخصی ندارند . قبلا در داخل مغازه ها بودند حالا برخی از مغازه دارها بیرون مغازه شان اجازه می دهند مجلات مختلف را بگذرانند.  این عکس  ها زا جمعه 15 ماه می ساعت1:30 بعدا ز ظهر در پلازای ایرانیان گرفتم . هنوز بخش قابل توجهی از مجلات " شهروندو ایران استار و سلام تورنتو و جوانان و دنیای ورزش و شهر ما و ایران جوان " با اینکه مجانی هستند برداشته نشده است .   اشکال از کجاست ؟ جامعه  ایرانی که رسانه ها را جدی نمی گیرد و یا رسانه ها  که مجانی هستند و اکثر حجم مجله از صفه رو تا پشت و داخلاگهی هست  تا مطالب مربوط به جامعه ایرانی و بحث های جدی  مربوط به جامعه ایرانی در کانادا ؟
نسل جوانتر ایرانی تقریبا این نشریات را نمی خواند بخشی چون فارسی بلد نیستند بخوانند . بخشی علاقه ای ندارند زیرا مسایل مربوط به جوانان در ان نیست و با مطالب بیگانه هستند .  ایا راهکاری هست ؟

۱ نظر:

ناشناس گفت...

رسانهٔ عمومی‌ وسیله ای است برای رسیدن به هدفی‌ خاص. متاسفانه محتوای بسیاری از روزنامه های شهر تورنتو حاکی از آن است که خود وسیله تبدیل به هدف شده است، و آن هدف، گذران امورات زندگی‌ است نه رساندن پیام هایی خاص به عموم.