Translate

شنبه، اردیبهشت ۲۶، ۱۳۹۴

شرکت در کنفرانس 3 روزه سیاست خارجی کانادا - سنت ها و تغییرات - تورنتو ماه مه 2015

روز 4 شنبه 13 ماه می  تا جمعه 15 ماه  می  2013 - به مدت 3 روز کنفرانس سیاست خارجی کانادا "سنت ها  و تحولات " به همت مرکز بیل گراهام در کالج مسیحی ترینیتی ( تورنتو ) برگزارشد .
جلسات بسیار مفید ی بود به این دلیل که از هر 3 طیف سیاسی کانادا بغیر از سبزها در جلسات مختلف سخنرانی حضور داشتند .
ثبت نامش 200 دلار بود که برای اقلیت ها گران بود باضافه اینکه 3 روز هم نباید کار می کردم .  البته برای دانشجوها 30 دلار بود و متاسفانه هیچ دانشجوی ایرانی  حضور نداشت . حداقل  برای کسانی که می خواهند  حالا یا بعدا نامزد نمایندگی مجلس شوند برایشان مفید بود.
در کل کمتر کسی می توانست از سیاست خارجی هارپر دفاع کند .
در روز 5 شنبه جلسه ای در ارتباط با حضو ر کانادا در افغانستان و عراق و داعش و سوریه بود.  در اخر با تشکر از پنل بخاطر اطلاعاتشان  یک سوال کردم که با توجه به شکست نظامی ناتو و کانادا در افغانستان که بیش از 25 میلیارددلار و 108 کشته برای ما خرج داشت و یا 400 میلیون دلار بمباران 6 ماهه لیبی علیه قذافی و بی سامانی در لیبی و مهاجرت اجباری 20 درصداز مردم لیبی بخاطر درگیری ها و با توجه به اینکه امریکا به عنوان نماینده پست لیبرالیزم در این دخالت ها شکست خورده و د ر داخل هم بخاطر اختلاف عمیق نژادی طبقاتی ، عملا باعث دور شدن شرق از غرب شده است ، نظرشان را خواستم
پاتریک گراهام  Patrick Graham   خبرنگار سفید پوست  اخمهایش توی هم رفت .  گفت شما چرا فیلم می گیری ؟ گفتم برای یوتویبوب یگی از حضار گفت دوربین کس دیگری هم هست . گفت اخر شده که قسمتی از سخنان دوستان ما را انتخاب کرده اند که باعث مرگشان شده است .  . پاتریک گراهام  حرفهای من را در کل تایید کرد ولی سفیر کانادا در سازمان ملل paul Heinbecker پل هاینبکر  در دوران تصمیم حمله به لیبی گفت که اینکار درست بوده و این کار باعث شد که 27 هزار غیر نظامی تلفات نداشته باشد .  من بحثی نکردم.  تا نشستم جلسه تمام شد از طرف  کنفرانس گفتند لطفا فیلم برداری نکنید . گفتم شما که  اعلام نکرده بودید که نمی شود فیلم برداری کرد . گفتم ضبط چه طور ؟ گفتند متاسفانه ان هم نمی شود . گفتم باشه ولی مگر جلسه عمومی نیست  گفت اری خودمان اینها را پست می کنیم . یک باری از روی دوش ما برداشتند .  البته یک توییت کردم به موسسه شان گفتم سانسور کار غیر اخلافی است .
وسایل را در ماشین گذاشتم .  تجربه من به عنوان خبرنگاری که رپرتاژ اگهی تهیه نمی کند و از جایی هم حقوق نمی گیرد ،  نشان می دهد که  در کانادا هم اگر علیه سیستم - نظام موضع داشته باشی سعی می کنند ساکتت کنند  و یا بایکوتت کنند . .  این سانسور بد مرضی است که شرق و غرب و دانشگاهی و نظامی ندارد .
در این پنل دکتر لمانی H.E. Mkhtar Lamaniنماینده اتحادیه عرب در مسله  داعش پرداحت دکتر لمانی  که کانادایی مراکشی هست    کرد
سخنران دیگر پروفسور جک کانینگهام بود که در مورد دلایل شکست عملیات افغانستان صحبت می کرد . Jack cunningham



هیچ نظری موجود نیست: