Translate

چهارشنبه، اردیبهشت ۰۹، ۱۳۹۴

فرم مالیاتی و ما ایرانی ها

در دفتر یکی از حسابدارها بودیم خسته بود این روزها روزهای پرکردن مالیاتی هست . در ایران فقط یک فرم مالیاتی باید پرکرد . اینجا یکی برای  در امد فرد یکی برای  شرکت. می گفت از مالزی - اندونزی - روسیه مشتری دارم . حساب که می کنم می گم برای 80 هزار دلار مثلا اینقدر باید 18 هزار دلار به دولت بدهی -8 هزار دلار بابت اچ اس تی - مالیات خدمات 13درصد ) و چند صد  دلار برای  دستمزد من - طرف فوری چک ها را می کشد .
می گفت دوستان ایرانی می ایند مدارکشان منظم نیست . برای شماره مالیاتیش باید من به اداره مالیات تلفن  برنم  نیم ساعت روی خط باشم .  می گفت 3 نفر دیگر بیرون منتظر بودند بهش می گویم هقته دیگر می شود اینکار را انجام داد . اخرشم هم می گم 60 دلار می گه نمی شه تخفیف بدی.
 گفت نگاش کردم گفتم این تی 5 t5  که نوشته 2600 دلار بابت پس انداز درامد داشتی یعنی هزاران دلار در حسابتان پول هست . مردم بیرون منتظرند .
 
بنظر می اید ما ایرانیها متخصص دو چیز هستیم تقریبا عمومی هست شکایت کردن و استرس دادن به یکدیگر .

هیچ نظری موجود نیست: