Translate

سه‌شنبه، دی ۰۹، ۱۳۹۳

ایرانیهای مهاجر در کانادا

ایرانیها یی که در بخش فنی و فیزیکی کار شرافتمدانه می کنند بخش مهمی از اعتبار و ابروی جامعه ایرانی در کانادا هستند زیرا با کار سخت و خوب توانسته اند در بخش فنی کانادا حرف برای گفتن باشد شهر ریچموند هیل - مایکل نصب هود البته یک چنین سیستمی در حدود 28 هزار دلار هزینه دارد و یکی از بخش ها ی هزینه بر رستورانها هست که نیاز به بازدید و اجازه اتش نشانی دارد . 
مایگل قبلا در کار طلا و جواهر بوده است در کانادا تغییر شغل داده است ضرروت زمانه برای یک گذران یک زندگی 

عکس ها : سعید سلطانپور 

ایرانیان مهاجر مشاغل فنی

نصب تابلو توسط رضا و مجید در سرمای  14-  ایرانیا ن مهاجر -خیابان یانگ شهر ریچموندهیل    - Iranian Canadian community hard working  trade and labor
ایرانیها یی که در بخش فنی و فیزیکی کار شرافتمدانه می کنند بخش مهمی از اعتبار و ابروی جامعه ایرانی در کانادا هستند زیرا با کار سخت و خوب توانسته اند در بخش فنی کانادا حرف برای گفتن باشد

دوشنبه، دی ۰۸، ۱۳۹۳

کمیته تخریب فعالین جامعه ایرانی تورنتو در حمایت از رضا بنایی

شنیده شده است در ماه نوامبر جلسه ای با شرکت   تعدادی از طیف فعالان حقوق بشر  ( سیاسی ) دانشگاه یورک و تورنتو ،جریان انشعابی سکولارسبزهای تورنتو شامل ارشاک شجاعی تشکیل  شده است . در این  جلسه قرار می شود به تمامی کسانی که بیانیه برکناری رضا بنایی  عامل نفوذی طیف مجاهدین خلق در کنگره ایرانیان  را حتی اگر مانند تاج دولتی که در سلام تورنتو ترییون دارد و یا ارین نژآد که در تیرگان فعال است را مورد حملات تخریبی قرار دهند .
نکته ای که باید شهروند توضیح بدهد این است که ایا شهروند تریبونی برای این جریان بوده است . زیرا  پاسخ هایی تخریبی  به مطالب شهرام تابع محمدی در نقد مدیریت کنگره  ایرانیان  و رضا بنایی  همزمان در شهروند منتشر شده است  که بنوعی نشان می دهد که  نویسنده از مقاله تابع محمدی اگاه بوده است . که قاعدتا باید در هفته بعد این پاسخ ها نوشته  و به شهروند ارسال شده بود نه همان هفته .
انتشار سایت با اخبار جعلی  علیه امضا کنندگان بیاینیه زیر نظر روان پریش فرامز شیراوند - شهلا غفوری ( مجاهدین خلق ) و ارشاک شجاعی ( از سکولار ها و از متحدان  کاسپین ماکان  از عوامل موساد ) - ارسال ای میل علیه علی احساسی نامزد لیبرال ویلو دیل و مجید جوهری نامزد لیبرال ریچموندهیل در این راستا باید  بررسی کرد .


سه‌شنبه، دی ۰۲، ۱۳۹۳

تفاوت فر هنگی -اختلاف خانوادگی و پلیس کشی بین المللی

 تفاوت فر هنگی  -اختلاف خانوادگی و پلیس کشی بین المللی
عصری رفتم پلیس یورک بینم داستان پلیس کانانا دنبال یک بچه در تهران  که چندی پیش نوشتم ، چی شد .   مشخص شد شوهر با همسرش اختلافات جدی  و مالی داشته است . زن بچه یکساله و نیمه را برده است تهران جواب شوهر را نداده  است .شوهر هم گفته زن بچه را دزیده برده ایران .    مسول پرونده  گفت 15 تا افسر در تحقیق شرکت داشتند . گفتم عجب ادمهایی پیدا می شن که اینهمه وقت پلیس را و  پول مردم را برای دعواهای شخصی خودشان هدر می دهند. هم خودشان را به دردسر می اندازند و هم ایرانی ها را بی اعتبار .     پرسیدم چارجش کردید . گفت خبر ندارم . فکر می کنم گفتم مطمن باش اینکار را می کنی .  
بنا به گفته غیر رسمی پلیس یورک ایرانیها یکی از بیشترین تلفن کنند ه ها ی911و شکایت علیه همسرانشان هستند که تعدا د قابل توجهی اصلا پایه ای ندارند . 

دوشنبه، دی ۰۱، ۱۳۹۳

وقتی برای سوختن کارتهای حقوق بشری در کانادا



وقتی کارتهای حقوق بشری در کانادا می سوزد

سعید سلطانپور
 روز یکشنبه 14 دسامبر 2014 یک گروه 2_3 نفره تحت عنوان مرکر بین المللی حقوق بشر international centre for Human rights




سومین سال مراسم اهدای جایزه به فعالین سیاسی در ایران را بر گزارکرد. هیچ کدام از 3 نماینده مجلس اعلام شده حضور پیدا نکردند ؟
 سوال این است ایا براستی این افراد به مراسم دعوت شده بودند ؟ اگر شده بوند چرا نیامدند ؟ چرا نیامدن انها به اطلاع جامعه ایرانی نرسید ؟   پوشاندن اطلاعات از مردم یعنی نقض حقوق بشر .

نکته قابل تدبر و عبر ت این است که این جریان در سال 2012  توانسته بود با کمکهای بانوی وزیر وقت جنگ کانادا - نازنین افشین جم حمایت های لابی طرفدار تحریم  در حزب محافظه کار حاکمPC  و حزب لیبرال کانادا  LIberal را بدست بیاورد .
 امسال در اعلامیه انها از حضور جان برد    John Baird وزیر امور خارجه  جنگ طلب کانادا -
اروین کاتلر نماینده لیبرال  اسراییلی کانادایی طرفدار تحریم   و رضا مریدی وزیر لیبرال  انتاریو از طرفداران تحریم و طرفدار رژیم ناقض حقوق بشر اسراییل  خبر داده بود


در اواسط دسامبر بدون هیچ توضیحی عکس رضا مریدی از اعلامیه حذف شد . عدم حضور رضا مریدی  یک گام مثبتی می شود تلقی کرد . هر چند  رضا مریدی درپی شکست سیاستهای وی در حمایت از طرفداران تحریم در شهر ریجموند هیل و ویلودیل ( تورنتو ) سعی کرده است که  به دو پست وزارتی خود  عفب نشینی کند تا شاید اب روی رفته را بازگرداند ..
رضا مریدی که از کاوه شهروز کاندید مورد حمایت مجاهدین خلق  MOjahedin و اروین کاتلر Irwin Cotler( اسراییل کانادایی ) در ریچموند هیل حمایت می کرد  علیرغم تمامی تلاشهای این جریان و سعی در جازدن افرادی غیر از ساکنین ریچموند هیل به عنوان حامیان شهروز ، به رقیب  لیبرال مخالف تحریم مجید جوهریMajid Jowhari باخت
رضا مریدی در ویلودیل هم بطور غیر علنی از کاندید طرفدار تحریم و مورد حمایت مجاهدین خلق  اقای وینست گاسپارو و نیز لیلی پورزند LILI Pourznadکه طرفدار تحریم بود در برابر علی احساسی Ali Ehsassi که نسبت به تحریم ها  موضع داشت ، حمایت می کرد که وی هم شکست خورد
سومین شکست رضا مریدی در این چند ماه رای نیافتن دخترش مرجان در حوزه شماره 2 ریچموند هیل بود که با عدم حمایت جامعه ایرانی سوم شد ، بود
همسویی رضا مریدی Reza Moridi با نیروهای طرفدار تحریم و جریانات  برانداز با کمک  نظامی خارجی ها مانند مجاهدین و سلطنت طلبها و سکولارهای سبز تورنتو و حزب کمونیست کارگری  در این سالهای اخیر بعداز 2009  و جنبش سبز ، به تصور پیداکردن پست و مقام در حکومت اینده ایران  ، از دید بسیاری از ایرانی ها    دورنمانده بود . هر چند این تلاشها به جامعه ایرانی د رکانادا و ایران سختی ها ی زیادی وارد کرد ولی پست دوم وزارت رضا مریدی را باید به نوعی پاداش ان پشت کردن به سرزمین ایران و مردمان ان دانست .
 عدم حمایت علنی رضا مریدی از تحریم ها - عقب نشینی وی  از حمایت در بستن کنسولگری ایران که باعث مشکلات بسیاری برای شهروندان غیر سیاسی ایرانی که اکثریت جامعه مهاجر را تشکیل می دهند ، نشانه های مثبتی  هست .
عدم حضور جان برد در مراسم روز یکشنبه نشان از درک شکست سیاست های محافظه کاران کانادا که  کاسه داغتر از اش حمایت از رژیم ناقض حقوق بشر اسرایل و تشدید تحریم ها ی کانادا علیه مردم ایران علاوه بر تحریم های سازمان ملل  بودند ، می باشد
عدم حضور اروین کاتلر چهره لیبرال در این جبهه  غیر انسانی طرفدار تحریم در این مراسم ، به عبارتی یعنی سوختن کارت حقوق بشری های سیاسی مانند اردشیر زراع زاده Ardeshir Zare Zade و نازنین افشین جم .Nazanin Afshin Jam


.
حزب محافظه کار کانادا بعداز مذاکرات 5+1 و مذاکرات ایران و امریکا بطور مستقیم و ارتباط کوبا و امریکا که مذاکرات ان در خاک کانادا انجام شده بود ،دریافته است که منابع انان در مورد ایران و جامعه ایرانی قابل اعتماد نیستند .  به همین دلیل حقوق بشری ها چندان کارایی نمی توانند داشته باشند.  .
 تلاشهای تشکیلات مجاهدین در کانادا در نفوذ در کنگره ایرانیان کانادا و سیاسی کردن ان و کنترلش به نام حقوق بشر برای مردم ایران ولی به کام مسعود و مریم رجوی دو متهم به نقض حقوق بشر اعضا و تشکیلات در قرارگاه نظامی اشرف را باید  تلاشی بر تاثیر قراردادن محافظه کاران کانادا دانست که مدتی است کانالهای دیگری برای شنیدن نظرات جامعه ایرانی را تلاش کرده اند .  
  تحولات عمده در خاورمیانه ،  و تاکید اوباما بر مذاکره با ایران و روسیه و کوبا بجای حمله نظامی  که همواره از سوی اسرایل بر علیه مردم مقاوم ایران تبلیغ می شده است، بی اعتباری وزیر امور خارجه کاناد ا در سطح بین المللی  حتی محافظه کاران سرسخت کانادا یکی از متحدان اصلی ناتینیاهو را هم به تجدید نظر واداشته است . ر
فرصت طلبان و انحصار طلبان هردو سوی اب ، در ایران و کانادا ، سعی می کنند بجای جامعه ایرانی صحبت کنند و خودشان را نماینده جامعه ایرانی برای مقاصد شوم استعمار گران که دشمنی دیرینه با استقلال و ازادی  اب و خاک ایران دارند ، جا بزنند.

 

یکشنبه، آذر ۳۰، ۱۳۹۳

تفاوت فرهنگی 3 - بازکردن مغازه به حساب ایران


تفاوت فرهنگی 3 - بازکردن مغازه به حساب ایران
سعید سلطانپور

یکی از مشکلات فرهنگی ایرانیهای مهاجر در کانادا این است که با حال و هوای ایران تصمیم می گیریم که یک کسب و کاری راه بیندازیم  . بنابراین از روی دست یکی دیگه کپی می کنیم که البته اشکالی ندارد.  در ایران شما که مغازه ای را اجاره می کنید و یا پولی می دهید پول سرقفلی است و می توانید انرا به یکی دیگر بفروشید . درکانادا معازه ها عموما 5 سال قرارداد می بندند و یگ قرارداد خوب با صاحب ملک 5 سال هم  فرصت تمدید در  ان قراردارد .   در کانادا اگر شما مثلا 200 هزار دلار پول برای خرید یک کسب و کار میدهید باید این پول در ان 5 سال قرارداد علاوه بر هزینه ها مستهلک شود .. زیرا اگر صاحب ملک نخواهد قرارداد را تمدید کند شما مجبور هستید با لباس های خودتان از ان معازه خارج شوید و حاصل زحماتتان هدر رود .    مدتی است که کباب سرا در خیابان یانگ نزدیک استیلز هم بسته است .  نمی دانم چرا مغازه بسته شدولی چند تا جوان کار می کردند و امیدوار بودند . امیدوارم که زیاد با بسته شدن مغازه و تغییر شغلی ان توسط مالک زیاد ضرر نکرده باشند .
ایرانیها ی که  در اشتباه محاسبه همه دارایی و اعتبار خود و خانواده شان را با محاسبات فرهنگی غلط نابود می کنند، کم نبوده اند . شما قربانی اشتباه محاسبه خودتان نشوید .
 .   د رکانادا بر خلاف ایران قرار نیست که هر مغازه غذا فروشی سود اور باشد .   انهم در خیابان یانگ که اجاره ان گران است  .  جایی که جای پارگ هم کم دارد و عابر پیاده هم زیاد نیست .  در مملکتی که برای خرید تا سر کوچه هم از ماشین استفاده می کنیم .

لطفا قبل از سرمایه گذاری کردن دران کسب و کار چندی حتی مجانی کار کنید تاچم و خم کار دستتان بیاید . با جساب های سرانگشتی خودمان که اگر روزی اینقدر بیایند اینقدر می شود در اقتصاد کانادا جواب ندارد .   تعداد ایرانی هایی که زندگی اقتصادی و یا خانوادگیشان براثر اشتباه   نابود می شود کم نیست . چیزی که درهیچ رسانه فارسی زبان نوشته نمی شود  و مهاجران ایرانی براحتی ممکن است فریب بخورند .   هر چقدر بنیه اقتصادی جامعه ایرانی ضعیف تر شود جامعه ما در عرصه اجتماعی سیاسی اقتصادی کانادا ضعیف تر خواهد بود .         اینجا دنیای سرمایه داری است و همه چیز حتی ادمها قیمت دارند .   US-Iran tv

شنبه، آذر ۲۹، ۱۳۹۳

پیام اخوان - کاوه شهروز دلواپسان نقض حقوق بشر در ایران

کاشکی پیام اخوان که اینقدر در مورد نسل کشی و انسان کشی حساس است   با توجه به بهایی بودنش  و اینکه  از نزدیک  شاهد نسل کشی اعراب و اخراج فلسطینی ها و نقض حقوق بشر ادمهایی که سالهاست توسط اسراییلی ها در کنار قبر و شهر رهبر فرقه مذهبی بهاییان ،  بیش از 60 سال بوده اند هم حساس بود . اینجاست که  می بینیم حتی این شغل دادستان دادگاه جنگی را هم   با حتمال زیاد از طریق ارتباطات سیاسی جناح سیاسی بهاییان بدست اورده است ، وق بشری نبوده است .
2- باند اخوان - کاوه شهروز - مجاهدین خلق از ناقض پیوسته حقوق بشر اعضای سازمان و برخی از مردم ایران و عراق و اصرارشان در دادگاه ایران تریبونال را باید در راستای سیاست جهانی طرفداران تحریم علیه مرد ایران ارزیبی کرد .  نقض حقوق بشر جمهوری اسلامی و استبداد روحانیون ایران از یک سو و حمایت های اسراییل از حامیان حقوق بشر ایرانی ، مرزبندی های حقوق بشری را بشدت تاریک کرده است .
هروقت اقای  پیام اخوان و کاوه شهروز از نقض حقوق بشر توسط رهبران مجاهدین خلق - از تهدید به مرگ منتقدین و اعضای سابق خود ،و همچنین نقض حقوق بشر توسط اسراییل را کتبا و نه روی دیوار  داخل دودکش شومینه اتاق پذیرایشان محکوم کردند ، انوقت ما هم دست این دوستان را بخاطر قلب رئوفشان می بوسیم . تا ان موقع که در این 20 سال اتفاق نیفتاده است ، فعلا حقوق بشریشان زیر سوال های جدی است . 

پنجشنبه، آذر ۲۷، ۱۳۹۳

کانون نویسندگان ایرانی در تبعید کانادا یعنی برو بچه های شهروند .


6 دسامبر 9 نفر از برو بچه های هفته نامه شهروند جلسه کانون نویسندگان تبعید در تورنتو را برگزار می کنند و3 نفر هم در ونکور  از طیف شهروند سابق . بعد اقای حسن زرهی می شود دبیر این دوره کانون نویسندگان در تبعید در کانادا .
 خودشان می برند و خودشان هم می دورند .
 یک نکته جالب توجه بحثی است که درمورد  سانسور بین برخی از شرکت کنندگان رد و بدل می شود .  نظر زنده یاد شاملو گفته می شود که کانون مدافع ازادی بیان باید باشد .    براستی اقای زرهی و همسرشان که با اسامی مانند دکتر اسحق نیشتریان  و یا انتشار نظرات بدون اسم حقوقی  سعی در تحریف حقایق می کنند و یا نظرات جریان دگر اندیش را سانسور می کنند چگونه می توانند برگزار کننده این مراسم و خود هم دبیر این دوره باشند.
انتخاب حسن زرهی که در  انتاریو در کنار جزب حاکم قرار می گیرند و ریخت و پاشها ی میلیادری ول مرد م    را ندیده می گیرند . انها که نقد از  وزیر لیبرال   را برنمی تابند .  نشریه ای که بخشی از حقیقت  را می نویسد توهین به نویسندگان مستقل و باورمند به ازادی بیان است . ازادی بیان در همه جای دنیا یکی است و نمی شود طرفدار ازادی بیان در ایران بود ولی در انتاریو خود سانسور کرد .
انحصارطلبان نمی توانند سخنگوی نویسندگان ایرانی در کانادا باشند .
به این می گن ادمهای دمکرات و طرفدار ازادی بیان و بدون سانسور و بدون مرز

پارتی بازی در حرب لیبرال انتاریو

وقتی به هر نهاد جامعه ایرانی دولت در هرسطحی کمک می کند خوشحال می شود . اهدای 218 هزار بودجه از بنیاد تریلیوم به سازمان زنان ایرانی انتاریو بر روی "پروژه تعییر دیدگاه برروی مسایل جنسیت و تمایلات جنسی در بین ایرانیان دیاسپورا " توسط دولت لیبرال  انتاریو " وخانم کاتلین وین داده می شود .

تا اینجای خبر خوب است وی سوالاتی هم دارد چگونه دولت لیبرال انتاریو 1/5 سال است که هیچ کمکی به بنیاد پریا که بالاخره تسهیلاتی و مکانی دارد نمی کند ؟

2- سازمان زنان ایرانی انتاریو عمدتا توسط افراد انحصار طلب مرحوم خانم هما سرلت و بعد هم خانم افخم مردوخی اداره می شده است . کار جدی که تحولی در نحوه دید و حضور زنان ایرانی مهاجر در تورنتو و انتاریو هم انجام داده باشد ، در دست نیست .

3- سازمان زنان از نطر تشکیلاتی و امکاناتی در حدی نبوده است که بتواند چنین کمکی بگیرد . زیرا محل انان توسط شرلی کارل عضو انجمن شهر تسهیل شده است . برای دریافت بودجه دولتی در این حد نیاز به حداقل شرایطی هست که سازمان زنان ایرانی انتاریو نیست ولی این سازمان یک چیزی دارد که بقیه ایرانی ها ندارد و انهم حضور خانم افخم مردوخی در دفتر حوزه انتخابی کاتلین وین نخست وزیر همجنس گرای لیبرال انناریو هست . یعنی برای واجد شرایط بودن چنین بودجه هایی ارتباط حزبی و سیاسی یک شرط اصلی است .  

4- از انطرف خانم مردوخی و مهدی کوهستانی و علی وکیلی ( طیف مجاهد خلق ) و رضا بنایی ( نفوذی مجاهدین در کنگره سیاسی ایرانیان ) و رضا مریدی در یک خط سیاسی هماهنگ عمل می کنند به این دلیل است که خانم مردوخی و اقای مهابادی نماینده رجوی در کانادا در سال 2013  از کنگره و  از دست اقای مریدی تقدیر نامه می گیرند .  یعنی بده بستانهای غیر اخلاقی و باند بازی های سیاسی بنام جامعه ایرانی برای پیشبرد اهداف سیاسی حزب خاص

5 - این بودجه برای  جامعه ایرانی که از داشتن حداقلهایی مانند مراکز مشاوره روان و درمان برای نوجوانان محروم است قرار است صرف این شود که جامعه ایرانی در انتاریو مزایای همجنس گرایی را درک کنند .  
کاشکی خانم افخمی و باندشان بجای قطع کردن سهم دیگران ، با توجه به وابستگی شان به حزب حاکم انتاریو برای دیگر نهادهای جامعه ایرانی بدون وابسته کردنشان به حزب لیبرال حاکم ، نیز تلاش می کردند که کمک مالی برای رشد جامعه می گرفتند .  در سازمان زنان که تا چندی پیش طرز ساختن اش رشته و خیاطی در دوران پسا مدرن یادداده می شد .  متحول شدن جریانات وابسته سیاسی یکی از نشانه های سیستم نا سالم اداری و دولتی است .


http://iwontario.com/farsi/

کنگره ضد حقوق بشری بنام ایرانیان کانادا

 نظر  بخش حقوق بشری کنگره سیاسی ایرانیان کانادا  وابسته به مجاهدین خلق
د رمورد اعلامیه اتهامات غلط به فعالین جامعه ایرانی  چیست ؟
اگر متن اطلاعیه درست است انرا به پلیس  و مقامات دادگستری کانادا بدهید ؟
اگر نیست چرا ریس کنگره و حقوقدانان عضو کنگره موضع نمی گیرند ؟ همینطور بقیه حقوق بشری ها که از اینجا برای ایران نسخه می پیچند.

چهارشنبه، آذر ۲۶، ۱۳۹۳

سردرگمی پلیس یورک و نوجوان در ایران و مادر دل نگران در کانادا

سردرگمی پلیس یورک و نوجوان در ایران و مادر دل نگران در کانادا
هفته پیش یکی از پلیس ها تلفن کرد کمک خواست که یک نوجوانی  از کانادا به تهران رفته است . هواپیمایی میگوید د رفرودگاه طرف را تحویل داده است . ولی نه ان نوجوان و نه کسی که وی را تحویل گرفته به تلفن های مادر در این طرف جواب نمی دهند .  چه کار می شود کرد ؟  . چون اینجا که کسی نیست بشود قانونی دنبال کرد-  گفتم یا به پلیس تهران تلفن کن یا به وزارت امور خارجه  در تهران
با پلیس بین الملل.  می
خلاصه هنوز به نتیجه نرسیده اند  .دوباره دیروز زنگ زد چکار کنیم  نمی دانم  پرونده ادم ربایی تشکیل بدهیم . گفتم  می خوای به یکی از بچه محلهای قدیمان بگم با پیک موتوری بره در خونه شون .  یا به یک روزنامه ای در تهران تلفن کنم ولی خبر درز کرد با من نیست ها.
گفت اخه ادرس را نمی توانم از نظر قانونی بدهم گفتم  شتر سواری که دولا دولانمی شه که . پس برو دفتر  اقای رضا مریدی نماینده لیبرال ریچموندهیل ویگو تو که  کنسولگری را بستی . این بچه هم  ساکن ریچموند هیله  ،خودت پیداش کن .
خدایا تا جامعه ایرانی دوستی مانند اقای رضا مریدی لیبرال دارد فکر می کنم نیازی به دشمن نداشته باشد .  تا نظر شما چه باشد ؟

سه‌شنبه، آذر ۲۵، ۱۳۹۳

جواز شهرداری نگرفتن و خواباندن کار تعمیر مغازه

یکی از تفاوت های فرهنگی بین ایران و کانادا در این است که درکانادا نمی شود کار ساختمانی کرد بدون اینکه جواز داد یا به رفتگر محله ( نایب شهرداری  ) حق حساب داد که کار بدون جواز را ندیده بگیرد .  اینجا البته شیوه حق  و حساب گرفتن جور دیگری است و لی اساس کار باید انجام شود یعتی باید جواز تعمیر  تقاضا و گرفته شود . هر چند در خانه ها کمتر ما ایرانی ها اینگار را می کنیم تا یکی دو هزار دلار صرفه جویی کنیم و لی دربخش تجاری بخصوص در شهرهای کوچک مانند ریچموند هیل تقریبا ممکن نیست .
شهرداری ریچموندهیل ادامه کار در محل رستوران شاندیز در خیابان یانگ را بدلیل نگرفتن چواز چند هفته ای خواباند.
این محل قبلا  رستوران شاندیز بود و عباس اقا چیزی در حدود 100 هزار دلار برای  تغییر دکوراسیون و اجاره محل هزینه کرده بودولی شهرداری اجازه نمی داد زیرا در کانادا برای هر رستورانی باید تعداد مشخصی پارکینگ وجود داشته باشد. مجبور شد مغاره را ول کند و برود .
 شهردارری ریچموند هیل در کنترل ایتالیایی تبار هاست و با ایرانی ها زیاد راه نمی ایند . نه اینگه کار غیر قانونی کنند ولی  سعی می کنند مته به خشخاش بگذارند . ما ایرانی ها هم ذاتا اهل قانون و طی مراحل قانونی کمتر هستیم. صدور جواز تعمیر بین 4 تا 6 هفته در یک شهر کوچک 220 هزار نفری طول می کشد ..

 شهرداری ها قوانین مستقل خودشان را دارند و نمی شود به همین راحتی نمی شود قوانین را عوض کرد. خیلی از کارها را می شود کرد منتها راه دارد و از طرق قانونی و از طریق شرکتها ی مشاوره و یا لابی ها .
سرسری کردن و یا حرف برخی از مشاوران املاک و یا برخی  از مقاطعه کاران که می گویند در شهرداری ها اشنا دارند و یا نیازی به جواز ندارند ، را زیاد باور نکنید ..

دوشنبه، آذر ۲۴، ۱۳۹۳

ملافات با لیونگ نماینده مجلس فدرال از ویلو دیل

یک ملاقات سازنده خبرنگار ی با نماینده مجلس فدرال از محله ویلودیل - تورنتو که ایرانیهای زیادی درا ن زندگی می کنند.
در مورد محافظه کاران - بدقولی جیسون کنی در مورد ملاقات با جامعه ایرانی - بی سوادی جان برد وزیر امور خارچه -  نقاط مشترک جامعه ایرانی و  محافظه کاران - بستن حساب توسط بانکها کسانی که چند صد دلار دارند نه کسانی که میلیون دلار دارند که نشان می دهد اقشار اسیب پذیرتر توسط بانکها سوژه می شوند .  تعطیلی کنسولگری و مشکلات هزاران ایرانی که باید به واشنگتن بروند - ضرروت ملاقات مستمر با جامعه ایرانی به طور مستقیم و بدون واسطه که جرفهای انها را بشنوند و خودشان تصمیم بگیرند .

قانون تجارت سکس و دودید اقلیتی و حاکم در کا نا دا -  دو ساعتی این گفت و شنید طول کشید قرار شد بعداز سفر هند اقای لیونگ  جلسه ای برای گفت و شنید با جامعه ایرانی با کمک انجمن خبرنگاران و نویسندگان قومی برگزار کند .
به وی گفتم هر نمایندگان مجلس باید از ایران -عربستان - اسراییل و ترکیه به عنوان کشورهای مهم منطقه خاورمیانه بازدید کند و دست اول د رمورد پیچیدگی سیاست و ظرافت مردم در مورد زندگی و حاکمیت تجربه پیدا کنند.
این گفت و گو دو ساعت طول کشید .اقای لیونگ اهل تایپه کشور تایوان هست و به زبانهای ژاپنی و کره ای صحبت می کند وی در مورد مشکلات مهاجران اقلیت ها در ان سالهایی که به کانادا امده بود 1974 در دانشگاه می گفت . به وی اجازه نداده بودند در رشته حقوق درس بخواند .

یکشنبه، آذر ۲۳، ۱۳۹۳

منافع جرب لیبرال یا منافع جامعه ایرانی ؟ اقای رضا مریدی


A question from Richmond Hill Liberal MPP Reza Moridi, you are supporting Majid Jowhari , Liberal Federal candidate for Richmond Hill against Michael Parsa , Conservative Candidate in Richmond Hill ?  so, it means that Liberal   party interest is prior to Iranian Canadian interest ?
اقای رضا مریدی در کنسرت سالار عقیلی و کیوان ساکت در تورنتو هنگام دادن تقدیر نامه به گروه
1-
موسیقی از اقای مجید جوهری بدون هماهنگی با مسولان برنامه برای امدن روی صحنه دعوت کردند .
این کار یعنی سو استفاده سیاسی از کار هنری و فرهنگی که درست نیست .
2-
خوب است اقای مریدی یک بار بطور رسمی موضعشان را اعلام کنند تا که از کاندیدای لیبرال
حمایت می کنند زیرا یک وظیفه خزبی است . هیج اشکالی هم ندارد اتفاقا وفاداری به حزب هم  خوب هم
دهست ولی این  ]هم حق جامعه ایرانی است بدانند که منافع حزب لیبرال بر منافع جامعه ایرانی در کانادا
برای اقای مریدی و ایرانیهای لیبرال
.     .  اولویت دارد

شنبه، آذر ۲۲، ۱۳۹۳

سالار عقیلی و کیوان ساکت و گروه بارید در تورنتو

وطن و باران و ای ایران با صدای سحر امیز سالار عقیلی و تار کیوان ساکت وسنتور مهدی رضا نیا و پیانو و تبنک و دف .. ،، همه حاضران در سالن را به همراهی با گروه موسیقی به و جد اورد .
تلفیق اجرای موسیقی سنتی همراه با پیانو با توجه به تمرین بسیار کم ( 3 جلسه تمرین مشترک ) بخوبی هنر و مدیریت را نشان می داد
ترویج موسیقی ایرانی با قیمت مناسب و اجرای عالی یک کاری جدی بود که در نوع خود کم سابقه بود. اقای مهدی رضا نیا و طلوع روشناس _ گروه باربد -خسته نباشید .
دهمین سال تولدباربد و برگزاری کنسرت خوب نشان از بلوغ فرهنگی و نها دینه شدن ان در علاقه مندان موسیقی سنتی در جامعه ایرانی دارد .






عکس ها : سعید سلطانپور

جمعه، آذر ۲۱، ۱۳۹۳

ایرانی کانادایی یا کانادایی ایرانی ؟

ایرانی کانادایی یا کانادایی ایرانی ؟
اگر ایرانی کانادایی باشیم یعنی اول ایرانی هستیم بعد کانادایی - بعد مسایل ایران می شه اولویت - فرهنگش می شه اولویت
ولی اگر کانادایی ایرانی باشیم انوقت کانادا می شود کشور اول ما ن و ایران جایی است که ناخواسته در ان متولد شده ایم . درصد زیادی از مهاجران ایرانی در این قشر قرار می گیرند . برایشان اصلا ایران مهم نیست. سرنوشتش مهم نیست . برای سرود کانادا دستشان را می ذارن روی قلبشان در حالیکه خود کانادایی ها که اینجا چند نسل بزرگ شده اند ، خبردار می ایستند .
برای این بخش همه چیز ایران بد است فرهنگش - رژیمش - ادماش - اداره ش و شهرهایش الوده است .تو خونه شون با بچه هاشون انگلیسی صحبت میکنند. با بقیه انگلیسی جواب می دن حتی اگر انگلیسی حرف زدنشان با لهجه و یا دست و پا شکسته باشد .یا بدون لهجه باشد .
مشق را می گن هوم ورک - بجای خدای من می گن اه مای گاد. هیچ مشکلی هم نیست حق هر ادمی است که زندگی خودش را انتخاب کند .
در هر حال اگر کسی کانادایی ایرانی بود دیگر حق تعیین سرنوشت مردم ایران داخل ایران تعیین می شود و به این جماعت ربط ندارد

پنجشنبه، آذر ۲۰، ۱۳۹۳

رضا مریدی از داشتن نیروگاه اتمی ترکیه حمایت می کند ولی مخالف نیروگاه ایران است . ایا این اتفاقی است ؟

روزنامه نگاری سخیف  از نوع سلام تورنتو - محسن تقوی -سردبیر مجله و مشهود ناصری خط سه اکثریتی شده  در ایران لیبرال در سرمایه داری کانادا ، با رضا مریدی   وزیر لیبرال دولت در سفر ش به ترکیه مصاحبه کرده اند . رضا مریدی می گوید برای ترکیه نیروگاه اتمی خوب است .  
اولا این اقای مریدی و شما ها چه لیبرالی هستید که در شرایطی که دولت ترکیه از داعش حمایت سیاسی و   تسلیحاتی می کند
 2- در شرایطی که ترکیه باعث اواره شدن صدها هزار سوری است  
3- ایا ترکیه  در محاصره ناظر قتل عام مردم در کوبانی  دخالت دارد یا نه ؟
4- است . به ترکیه سفر می کنید    .

5- د رمورد نیروگاه اتمی بوشهر همسو با رژیم ناقض حقوق بشر اسرایل که مسول ترور دانشمندان اتمی ایرانی در رسانه های کانادایی و دولتمردان طرفدار تحریم حزب محافظه کار انر ا محکوم می کنید .

6- ایا با مقامات ترک د رمورد عدم حمایت از داعش صحبت کردید و یا حقوق بشرتان در انجا تعطیل می شود .

 مریدی :
4ـ ملاقات خصوصی با رئیس سازمان انرژی اتمی ترکیه که در محل این سازمان در آنکارا انجام شد. ترکیه برای تولید برق در نظر دارد 12 راکتور اتمی تاسیس کند. در این ملاقات اینجانب درباره تکنولوژی اتمی انتاریو پتانسیل موجود در این استان در زمینه صنایع اتمی صحبت کرده و اظهار امیدواری کردم که شرکتهای انتاریو بتوانند در پروژه های اتمی ترکیه با شرکت در مناقصه های مربوطه به زمینه های مهندسی و تجهیزات و ارائه تکنولوژی سهیم باشند.

نرژی اتمی یک راه حل شدنی برای ترکیه است که بیش از دو دهه مورد توجه و بحث و بررسی بوده است که آیا این راه را انتخاب بکنند یا نه. من فکر می کنم این انرژی یک راه حل عملی برای آنها است. همانطور که می دانید مضرات محیط زیستی انرژی اتمی به مراتب کمتر از ذغال سنگ است.

این نشریات  اگاهانه و یا نااگاهانه وطن فروشی به مردم ایران را تحت عنوا ن روزنامه نگاری و چپ  و روشنفکری دارند جا می اندازند .  انهایی هم که به انها اگهی می دهند در این وطن فروشی سهم دارند . صلاح مملکت خویش خسروان دانند.

http://salamtoronto.ca/?p=23907
اعلامیه رسمی حزب لیبرال انتاریو منجمله رضا مریدی در مورد حمایت از اسراییل  

چهارشنبه، آذر ۱۹، ۱۳۹۳

هشدا ریس بانک مرکزی کانادا د رمورد حباب قیمت خانه ها د رکانادا

کسانی که می خواهند در مستغلات سرمایه گذاری کنند باید به هشدارهای ریس بانک مرکزی برای حباب بودن 10 تا 30 درصد قیمت خانه و مرکز وام بین 10 تا 15 درصد توجه کنند .  با توجه به بحران اقتصادی سال 90  و سال 2008  باید با بررسی تحمل پذیری ریسک اقدام به خرید خانه و مستغلات کنند. د رزمین و مستغلات اگر هم قیمت ها کاهش یابد بعداز 5 سال به جای قبلی خود بر می گردد ولی بایددید چند نقر می توانند  خودشان در این خانه ها زندگی کنندو وام خانه را بپردازند تا به قیمت اولی برگردد.    اگر کسی با حساب و کتاب ریسک کند باحتمال زیاد موفق خواهد شد در غیر این صورت زندگیشان مشکلات مالی پیدا خواهد کرد که اگر پشتوانه قوی مالی نداشته باشید تاثیرات منفی بر روی بنیان خانواده شان خواهد داشت . حتما با کارشناسان صادق املاک و مستغلات و مشاورین اقتصادی با وجدان یک مشورت بکنید ضرر نخواهید کرد.
اگر مشاور املاکی شما را تشویق به خرید خانه ای می کنید و به شما در مورد سودهای چند ده هزار دلاری حرف می زند این سوال را از خودتان بکنید چرا خودش این خانه را نمی خرد که چند ده هزار دلار بیشتر گیرش بیاید . چه کسی از پول بدش می اید . ان هم پول اسان و بی دردسر انطور که برخی از مشاورین املاک در اگهی هایشان ادعا می کنند .

Housing market could be overvalued by as much as 30%: Bank of Canada


سه‌شنبه، آذر ۱۸، ۱۳۹۳

بی کفایتی مالی دولت لییرال کاتلین وین و دالتون مک گینتی در ا نتاریو


Public-privatcost Ontario taxpayers $8 billion, auditore financing  says


دوستان ایرانی عضو حزب لیبرال می شود لطفا به ما بگویید این دولت لیبرال ایا بی کفایت هست یا نه ؟ بازرس کل انتاریو می گئیذ 8 میلیارد دلار به بخش خصوصی از پول مردم داده شده است . دولت کاتلین وین 12.5میلیارد دلار بدهی دارد و پولها را حیف ومیل می کنند . قانون را هم خودشان می نویسند پلیس از یک نفر هم سوال نخواهد کرد .
باید دید چه کسانی این قراردادها را می گیرند و بعید است که زیر میزی و یا در حساب ان ور اب کسی ریخته نشود 

بازرس انتاریو خبر از 2میلیارد دلار خرید سیاسی کنتور های هوشمند برق توسط دولت لیبرال وزارت نیرو می دهد که نه تنها باعث نشده مردم کمتر پول بدهند بلکه بیشتر پول می دهند . دولت لیبرال دالتون مک گیینی و کاتلین وین یکی از بی مسیولیت ترین و بی کفایت در کانادا هستند. قابل ذکر است رضا مریدی نماینده لیبرال ریچموند هیا 1.5 سال معاون وزارت خانه بی درو پیگر بوده است .

یکشنبه، آذر ۱۶، ۱۳۹۳

وقتی جنگ طلب ها طرفدار حقوق بشر می شوند

یگ نگته جالب این هست که بسیاری از گروه های حقوق بشری را صهیونیست ها درست می کنند ، بعد هم خودشان جایزه می دهند .  کشوری که خاک سه تا کشورهمسایه را اشغال کرده است .  نمونه اخیرش هم برگزاری  مراسم توسط باند اردشیر زارع راد ه  -نازنین افشین جم هست با سخنرانی  وزیر امور خارجه جنگ طلب کانادا -حان بردو و حامی سرسخت رژیم  نژاد پرست  و ناقض حقوق بشر اسرایل  و لابی اسراییل کانادا نماینده لیبرال  اروین کاتلر و همراه  با رضا مریدی هماهنگ کنند ه  همسوی  صهیونیست ها در تشدید تحریم ها رضا مریدی نماینده دیگر لیبرال ها  هست  در این مراسم باید به جواد لاریجانی جایزه بدهند که سیرک  حقوق بشر مردم ایران تکمیل بشود.
برای اطلاع اردشیر زارع زاده باید اضافه کنم اقای اروین کاتلر تا دو هفته پیش هر هفته یک مقاله در جزارلم پست اسراییل به نفع  تحریم ها می نوشت و لی بدلیل  شکست سیاست های تحریم و جنگ لابی اسرایل در مذاکرات 5+1 دیگر نمی نویسد . اروین کاتلر هم می رود و روسیاهی وطن فروشی و خیانت به روی شما ها می ماند.  از تجربه مجاهدین رجوی یاد بگیرید و برای یک لقمه نان و دو تا عکس مردم کشور تان را نفروشید .




شنبه، آذر ۱۵، ۱۳۹۳

وزیر امور خارجه کانادا و حمایت از قاچاقچیان مواد مخدر

دیشب جان برد وزیر امورخارجه هارپر  توییت  یکی از باند خشونت طلب رجوی را فرستاد ه بود که در ایران یک روز اینقدر ادم اعدام شده .   من هم نوشتم اقای جان برد:شما که اینقدر طرفدار صلح و انسان دوست و حقوق بشری لطف کن همه زیر اعدام ها را بیارکانادا . اگه بی گناه هستند دیگه .  جواب نداد چون نداشت

جمعه، آذر ۱۴، ۱۳۹۳

لیبرال ها و خانواده های گرسنه انتاریو

دمکراسی هم لطیفه ای شده است در کانادا - نخست وزیر لیبرال انتاریو کاتلین وین امروز در مترو مورنینگ سی بی سی 8 کیلو برای کمک به بانک غدا کمک کرد.
انگار نه که لیبرال ها 12 سال در این استان حکومت کرده اند و خورده اند و برده اند و مسولیت 120000 هزار کودکی که گرسنه به مدرسه می روند به عهده دولت لیبرالها ست . احتمالا پول این کمک را هم از بودجه دولتی پرداخت می کنند . 2- لیبرال ها ی انتاریو چه اصراری دارند که فرهنگ همجنس گرایی را ترویح کنند . خانم جین روت ویت شوهر کاتلین وین همشه همراه وی هست . مگر سیاستمداران معمولی همیشه شوهران خود را روی صحنه می اورند . ؟
metro moring CBC-Mat Galoway

پنجشنبه، آذر ۱۳، ۱۳۹۳

ادمهای خلاف کار در جامعه  ایرانی داریم  پلیس هم داریم
چند روز پیش توی توفان و برف با سرعت 30 کیلومتر در ترافیک عصر  خودم را به جلسه پلیس یورک  در مورد کامیونیتی ها  رساندم . پلیس یورک در این زمینه ها خوب عمل می کند . موضوع جلسه  ارتباط با بررسی اثر اختلافات برون مرزی در   جوامع اقلیتی درکانادا مانند جنگ های خاورمیانه - داعش - جنگ  داخلی سری لانکا بر علیه تامیل ها بود.   یک بخش هم در مورد کلاهبرداری این ترنتی بود .
توی راهرو که منتظر صدور مجور بودم خانمی وارد شد سلام کرد مثل  فیلم ها با  کت و شلوار ،بج پلیسی  اش روی شلوار ولی تیپ شرقی داشت  با اعتماد به نفس و زادبش حدس زدم ایرانی باید باشه .  بعدا  تو ی اتاق جلسه دیدمش .  باهمه تک تک دست دارد .  ژانت پرسید  تا بحال ندیدمش - گفتم از اسمش و تیپش باید ایرانی باشه . مینا اسم ایرانی ست .   مینابه  دعوت سفارت امریکا رفته بود امریکا و در مورد اقلیتها و ارتباط با پلیس دیدا رهای حضوری در چندین شهر امریکا کرده بود . و الحق یک گزارش ویدیویی جالبی تهیه کرده بود که نشان از وقت گذاشتن و جدیت وی داشت .   ریس پلیس هم از وی تشکر کرد. لب کلام این بود که اصلا  پلیس امریکا با کانادا و پلیس یورک که در ان 80 پلیس با زبانهای مختلف دنیا حضور دارند قابل مقایسه نیست و الحق این را درست می گفت .
Officer Mina Thank you

چهارشنبه، آذر ۱۲، ۱۳۹۳

جلیل مرتضوی با سعید سلطانپور در مورد دروغ گفتن وزیر امور خارجه کانادا جان برد



گفت و گوی جلیل مرتضوی با سعید سلطانپور در مورد دروغ گفتن وزیر امور خارجه کانادا جان برد در مورد تهدید شدن سفارت کانادا د رتهران -  نفوذ مجاهدین رجوی در کنگره ایرانیان کانادا Jalil Mortazavai-US-Iran TV with Saeed Soltanpour John
 Lies on serious treat to Canadian e
Embassy In Tehran- Mojahhedin Rajavi trying to control Iranian
  (Canadian Congress (I.C.C

for political agenda    http://youtu.be/b8mYOziQ9fM

نگاهی به دستگیری سرباز اسراییلی کانادایی توسط داعش در سوریه


نگاهی به دستگیری سرباز اسراییلی کانادایی توسط داعش در سوریه - بازی جاسوسی برای کشاندن پای کانادا به درگیری های سوریه - سریال پازل و متهم کردن کانادا در اقدامات خرابکاری علیه تاسیسات اتمی ایران
گفت و گوی جلیل مرتضوی با سعید سلطانپور
Jalil Mortazavai-US-Iran TV with Saeed Soltanpour


اثرات کاهش قیمت نفت- کانادا و ایران


اثرات کاهش قیمت نفت-  کانادا و ایرانhttp://youtu.be/0wrLhks_gN4


گفت و گوی جلیل مرتضوی با سعید سلطانپور
Jalil Mortazavai-US-Iran TV with Saeed Soltanpour
 اول دسامبر 2014 - 


پروژه تریاک خیار شور

" ک " یکی از 9 ایرانی که در جریان بزرگترین کشف تریاک تاریخ کانادا به مبلغ 13 میلیون دلار که به صورت خیار شور در امده بود ، دستگیر و به 5 سال زندان دستگیر شده بود . به خانه های اماده سازی منتقل شد ه است.   وی 3 سال در زندان بود .
در کانادا  زندان اخرهفته های 1/5 برابر حساب می شود .  مدت دستگیری تا محکومیت بیشتر جساب می شود ولی به دلیل قانون جدید محافظه کاران در تشدید مجازات متهمین جرایم سنگین ، این تخفیف شامل حال  وی نشده است یه کاری جساب می کنند همه مشتری شوند .  این محموله در ژانویه 2011 کشف و متهمین  دستگیر شده بودند .
عکس تزئینی

این خبرها را رسانه های  فارسی زابان ما  منتشر نمی کنند .

نگاهی به فرصت سوزی برای حضور دو عضو انجمن شهر ایرانی در مراسم سوگند خوردن انجمن شهر ریچموند هیل

نگاهی به فرصت سوزی  حضور دو ایرانی در مراسم سوگند خوردن انجمن شهر ریچموند هیل
سعید سلطانپور
rahehaltv@gmail.com
روز دوشنبه اول دسامبر 2014 ساعت 7:30 بعدازظهر مراسم سوگند خوردن اعضای انجمن شهر ریچموند هیل در محل مرکز هنرهای شهر ریجموند هیل بر گزارشد
شهرداردیوبارو که برای سومین دوره انتخاب شده بود همراه با 6 عضو انجمن شهر و دو عضوشهر در شورای منطقه یورک
قسم یاد کردند .     تعداد قریب به 550 نفر در این مراسم  که برای عموم ازاد بود  و از طریق  ایننرتن هم پخش می شد ،شرکت داشتند .  دو نماینده جدید خانم فریدمن از منطقه 5 و اقای تام موئنچ از منطقه 2 شهرداری به جمع قدیمی ها ملحق شده بودند .
هر کدام قراربود 5 دقیقه صحبت کنند که برخی ها بیشتر از ان صحبت کردند ولی همه بعداز تشکر از فامیل و تیم انتخاباتیشان ، نشان می داد که پیام های مردم شهر را در مورد سابوی یانگ و راه بندان و مشکل بیکاری جوانان را شنیده بودند و قول دادند .
ایا این قولها عملی می شود  باید حداقل یکسالی را منتظر بود که ایا انجمن در مسیر درستی قدم بر می دارد و چقدر اهالی حوزه های شهرداری پیگیر خواسته های خودهستند .  شهردار بارو  که با قول کشیدن سابوی به ریچموند هیل توانسته بود رای های زیادتری را ازرقیب جنجالی محافظه کارخود اقای کارمن پیرلی  ببیرد.  همراه با گادوین چان نماینده چینی -کانادایی منطقه 6 گفت که دو هفته قبل  انها با وزیر حمل و نقل دولت لیبرال انتاریو ملاقات کرده اند .  از تام موئنچ نماینده جدید شهرداری که سابقه حضور سیاسی در تیم های محافظه کاران را دارد در پایان مراسم در مورد سابوی پرسیدم ایا واقعا ازنظر بودجه امکان کشیدن سابوی هست ؟ گفت در این دوره ابد.  این در حالی است که برای کشیدن سابوی نیاز به میلیاردها دلار بودجه توسط دولت لیبرال انتاریو و دولت محافظه کار کانادا دارد. دولت لیبرال انتاریو کا تلین وین  با 12.5 میلیلرد دلار بدهکارترین دولت تاریخ کانادا است ودولت محافظه کارهارپر سال گذشته در سوالی که ازوی در شهر جورجین بی پرسیده شد ، در پاسخ حتی از اشاره به خیابا ن یانگ خودداری کرد و گفت ما بودجه را در منطقه وان ازدانشگاه یورک تا شهروان اختصاص داده ایم .
در این مراسم می شد دو ایرانی تبار از منطقه 2 که اقای تام موئنچ با  958 رای انتخاب شد و 3 ایرانی در ان شرکت کننده داشت و منطقه 4 که دیوید وست در سال 2013 انتصاب شده بود پیروز شد. در کانادا بسیار سخت است  که بتوان نماینده ای را در شهرداری و یا مجلس باشد و فساد مالی نداشته است ، شکست داد . این قانون اول کاناداست . متاسفانه برخی از دوستان ایرانی بدون مطالعه وارد انتخابات می شوند و نتیجه ان  یا سرخوردگی از جامعه ایرانی ویا  نامزدها و یا مشارکت سیاسی در کانادا هست و یا درست هزینه نشدن منابع مالی و انسانی محدود جامعه ایرانی .
نامزدهای جامعه ایرانی
در کم کاری و مصلحت طلبی برخی از رسانه هایش کاری برای اطلاع رسانی جامعه ایرانی ، شناخت سیستم سیاسی اجتماعی انتاریو و کانادا ، بدون هدف وارد انتخابات شهرداری های انتاریو که در اکتبر 2014 شد ه بود.
یک جریا ن سطحی نگر دلخوش در ظاهر به حمایت از ایرانی ها با شعار از هر ایرانی حمایت می کنیم  برای گرم کردن تنور انتخابات فعال شدند ولی منظورشان نامزدهای وابسته به  حزب لیبرال بود که  هردو هم  شکست خوردند.
اگر خانم مرجان مریدی  که در منطقه 4 زندگی می کردند در ان حوزه نامزد می شدند و اجازه می دادند دو ایرانی ساکن منطقه 2 نامزد بشوند شانس پیروزی کاندیداهای ایرانی تبار بسیار بالاتر بود
مرجان مریدی 923 رای - رامونا سینگ 756 ومرتضی بهروز 104رای اوردند ردر منطقه  سه 3 دو تا ایرانی نامزد شده بودند که بترتیب سوم و چهارم شدند
علیرضا رفیعی  286 رای و داود بروجردی اذر 151 رای .

4 سال فرصت حضورنماینده ایرانی در انجمن شهر ریچموند هیل سوخت . براستی چه کسی مسول است   متاسفانه یکی از نشریات طرفدار حزب لیبرال اقای مرتضی بهروز را مسول شکست قلمداد کرد.  ایا کسی سعی کرد با رامونا سینگ و مرتضی بهروز گفتگو کند .که امروز انها را مسول شکست قلمداد می کند .
می توان مانند به شیوه غلط فرهنگمان از وررزش تا تجارت تقصیرها را گردن دیگران می انداریم ، در کانادا هم از این شیوه استفاده کنیم که نتیجه نخواهد داد . 
براستی چه تحلیلی پشت اوردن خانم مریدی از محله ای که در ان زندگی می کند به محله ای که در ان زندگی نمی کند ، بوده است . این یعنی تحلیل درست نداشتن از یک محله محدود در یک شهر کوچک در انتاریو که چندان در سیاست و اقتصاد کانادا نقش مهمی نداشته ا ست .  مثلا برخلاف شهر ارورا  همسایه شمالی مان و یا شهر وان همسایه غربی مان که بحث جداگانه ای می طلبد.

 من فکر می کنم کسانی که در رسانه های یک خطی حزبی  مردم را به رای دادن به ایرانی طرفدار ان حزب تشویق می کنند خود متاسفانه مانند   واعظان روی منبر صداهای مختلف جامعه ایرانی را سانسور می کنند. . امیدوارم با این شکست ها ی تحلیل و رفتارهای غیر اصولی و غیر اخلاقی ، در روش هایشان تجدیدنظر کنند.
سیاستمداربودن تنها شرکت در مراسم های عروسی و عزا وجشن تولد نیست . چندین سال پیش نوشتم جامعه ایرانی نیازبه اتا ق فکر مستقل از وابستگی حزبی با شرکت افکارمختلف دارد تا بتواند شکست هایش را به  پیروزی های نهادینه شده تبدیل کند .
سیاستمدارانی که از خبرنگاران و رسانه های مستقل واهمه دارند ، به نوعی با مردم و اقشار مختلف مردم در ارتباط نیستند . مشکلات انها را درک نمی کنند مردمی که پستشان را مدیون حمایت های مادی و معنوی انها هستند .
اگر به عزت جامعه ایرانی بیندیشم بجای فامیل گرایی و باند بازی ، روی جوانان مستعدمان صرف نظر از حزب و مرامشان سرمایه گذاری می کنیم .






 حاشیه - مایکل پارسا - نامزد حزب محافظه کار ریچموند هیل  رامونا سینگ نا مزد منطقه 2- پیمان کوشماننامزد سابق لیبرال ها - مجید جوهری نماینده لیبرال ها در این مراسم همراه چند نفر ایرانی دیگر حضور داشتند
از عضو انجمن شهر منطقه ا - گرک بروز در مورد جدایی دین از سیاست در شهرداری ریجموند هیل  و اینکه شهرداری یک نهاد دولتی هست سوال کردم و دلیل حضور یک روحانی _ خاخام - برای اجرای مراسم  روی صحنه بود .      وی گفت از  شهردار با رو بپرسم که مسول برنا  مه بوده است

شهر ریچموند هیل    با 220 هزار جمعیت که بین 20 تا 30 هزار ایرانی هم ساکنین ان هستند مذاهب مختلفی دارند ولی اکثریت مسیحی هستند.    .