Translate

چهارشنبه، آذر ۱۲، ۱۳۹۳

نگاهی به فرصت سوزی برای حضور دو عضو انجمن شهر ایرانی در مراسم سوگند خوردن انجمن شهر ریچموند هیل

نگاهی به فرصت سوزی  حضور دو ایرانی در مراسم سوگند خوردن انجمن شهر ریچموند هیل
سعید سلطانپور
rahehaltv@gmail.com
روز دوشنبه اول دسامبر 2014 ساعت 7:30 بعدازظهر مراسم سوگند خوردن اعضای انجمن شهر ریچموند هیل در محل مرکز هنرهای شهر ریجموند هیل بر گزارشد
شهرداردیوبارو که برای سومین دوره انتخاب شده بود همراه با 6 عضو انجمن شهر و دو عضوشهر در شورای منطقه یورک
قسم یاد کردند .     تعداد قریب به 550 نفر در این مراسم  که برای عموم ازاد بود  و از طریق  ایننرتن هم پخش می شد ،شرکت داشتند .  دو نماینده جدید خانم فریدمن از منطقه 5 و اقای تام موئنچ از منطقه 2 شهرداری به جمع قدیمی ها ملحق شده بودند .
هر کدام قراربود 5 دقیقه صحبت کنند که برخی ها بیشتر از ان صحبت کردند ولی همه بعداز تشکر از فامیل و تیم انتخاباتیشان ، نشان می داد که پیام های مردم شهر را در مورد سابوی یانگ و راه بندان و مشکل بیکاری جوانان را شنیده بودند و قول دادند .
ایا این قولها عملی می شود  باید حداقل یکسالی را منتظر بود که ایا انجمن در مسیر درستی قدم بر می دارد و چقدر اهالی حوزه های شهرداری پیگیر خواسته های خودهستند .  شهردار بارو  که با قول کشیدن سابوی به ریچموند هیل توانسته بود رای های زیادتری را ازرقیب جنجالی محافظه کارخود اقای کارمن پیرلی  ببیرد.  همراه با گادوین چان نماینده چینی -کانادایی منطقه 6 گفت که دو هفته قبل  انها با وزیر حمل و نقل دولت لیبرال انتاریو ملاقات کرده اند .  از تام موئنچ نماینده جدید شهرداری که سابقه حضور سیاسی در تیم های محافظه کاران را دارد در پایان مراسم در مورد سابوی پرسیدم ایا واقعا ازنظر بودجه امکان کشیدن سابوی هست ؟ گفت در این دوره ابد.  این در حالی است که برای کشیدن سابوی نیاز به میلیاردها دلار بودجه توسط دولت لیبرال انتاریو و دولت محافظه کار کانادا دارد. دولت لیبرال انتاریو کا تلین وین  با 12.5 میلیلرد دلار بدهکارترین دولت تاریخ کانادا است ودولت محافظه کارهارپر سال گذشته در سوالی که ازوی در شهر جورجین بی پرسیده شد ، در پاسخ حتی از اشاره به خیابا ن یانگ خودداری کرد و گفت ما بودجه را در منطقه وان ازدانشگاه یورک تا شهروان اختصاص داده ایم .
در این مراسم می شد دو ایرانی تبار از منطقه 2 که اقای تام موئنچ با  958 رای انتخاب شد و 3 ایرانی در ان شرکت کننده داشت و منطقه 4 که دیوید وست در سال 2013 انتصاب شده بود پیروز شد. در کانادا بسیار سخت است  که بتوان نماینده ای را در شهرداری و یا مجلس باشد و فساد مالی نداشته است ، شکست داد . این قانون اول کاناداست . متاسفانه برخی از دوستان ایرانی بدون مطالعه وارد انتخابات می شوند و نتیجه ان  یا سرخوردگی از جامعه ایرانی ویا  نامزدها و یا مشارکت سیاسی در کانادا هست و یا درست هزینه نشدن منابع مالی و انسانی محدود جامعه ایرانی .
نامزدهای جامعه ایرانی
در کم کاری و مصلحت طلبی برخی از رسانه هایش کاری برای اطلاع رسانی جامعه ایرانی ، شناخت سیستم سیاسی اجتماعی انتاریو و کانادا ، بدون هدف وارد انتخابات شهرداری های انتاریو که در اکتبر 2014 شد ه بود.
یک جریا ن سطحی نگر دلخوش در ظاهر به حمایت از ایرانی ها با شعار از هر ایرانی حمایت می کنیم  برای گرم کردن تنور انتخابات فعال شدند ولی منظورشان نامزدهای وابسته به  حزب لیبرال بود که  هردو هم  شکست خوردند.
اگر خانم مرجان مریدی  که در منطقه 4 زندگی می کردند در ان حوزه نامزد می شدند و اجازه می دادند دو ایرانی ساکن منطقه 2 نامزد بشوند شانس پیروزی کاندیداهای ایرانی تبار بسیار بالاتر بود
مرجان مریدی 923 رای - رامونا سینگ 756 ومرتضی بهروز 104رای اوردند ردر منطقه  سه 3 دو تا ایرانی نامزد شده بودند که بترتیب سوم و چهارم شدند
علیرضا رفیعی  286 رای و داود بروجردی اذر 151 رای .

4 سال فرصت حضورنماینده ایرانی در انجمن شهر ریچموند هیل سوخت . براستی چه کسی مسول است   متاسفانه یکی از نشریات طرفدار حزب لیبرال اقای مرتضی بهروز را مسول شکست قلمداد کرد.  ایا کسی سعی کرد با رامونا سینگ و مرتضی بهروز گفتگو کند .که امروز انها را مسول شکست قلمداد می کند .
می توان مانند به شیوه غلط فرهنگمان از وررزش تا تجارت تقصیرها را گردن دیگران می انداریم ، در کانادا هم از این شیوه استفاده کنیم که نتیجه نخواهد داد . 
براستی چه تحلیلی پشت اوردن خانم مریدی از محله ای که در ان زندگی می کند به محله ای که در ان زندگی نمی کند ، بوده است . این یعنی تحلیل درست نداشتن از یک محله محدود در یک شهر کوچک در انتاریو که چندان در سیاست و اقتصاد کانادا نقش مهمی نداشته ا ست .  مثلا برخلاف شهر ارورا  همسایه شمالی مان و یا شهر وان همسایه غربی مان که بحث جداگانه ای می طلبد.

 من فکر می کنم کسانی که در رسانه های یک خطی حزبی  مردم را به رای دادن به ایرانی طرفدار ان حزب تشویق می کنند خود متاسفانه مانند   واعظان روی منبر صداهای مختلف جامعه ایرانی را سانسور می کنند. . امیدوارم با این شکست ها ی تحلیل و رفتارهای غیر اصولی و غیر اخلاقی ، در روش هایشان تجدیدنظر کنند.
سیاستمداربودن تنها شرکت در مراسم های عروسی و عزا وجشن تولد نیست . چندین سال پیش نوشتم جامعه ایرانی نیازبه اتا ق فکر مستقل از وابستگی حزبی با شرکت افکارمختلف دارد تا بتواند شکست هایش را به  پیروزی های نهادینه شده تبدیل کند .
سیاستمدارانی که از خبرنگاران و رسانه های مستقل واهمه دارند ، به نوعی با مردم و اقشار مختلف مردم در ارتباط نیستند . مشکلات انها را درک نمی کنند مردمی که پستشان را مدیون حمایت های مادی و معنوی انها هستند .
اگر به عزت جامعه ایرانی بیندیشم بجای فامیل گرایی و باند بازی ، روی جوانان مستعدمان صرف نظر از حزب و مرامشان سرمایه گذاری می کنیم .






 حاشیه - مایکل پارسا - نامزد حزب محافظه کار ریچموند هیل  رامونا سینگ نا مزد منطقه 2- پیمان کوشماننامزد سابق لیبرال ها - مجید جوهری نماینده لیبرال ها در این مراسم همراه چند نفر ایرانی دیگر حضور داشتند
از عضو انجمن شهر منطقه ا - گرک بروز در مورد جدایی دین از سیاست در شهرداری ریجموند هیل  و اینکه شهرداری یک نهاد دولتی هست سوال کردم و دلیل حضور یک روحانی _ خاخام - برای اجرای مراسم  روی صحنه بود .      وی گفت از  شهردار با رو بپرسم که مسول برنا  مه بوده است

شهر ریچموند هیل    با 220 هزار جمعیت که بین 20 تا 30 هزار ایرانی هم ساکنین ان هستند مذاهب مختلفی دارند ولی اکثریت مسیحی هستند.    .                                                                 

هیچ نظری موجود نیست: