Translate

پنجشنبه، آبان ۲۲، ۱۳۹۳

مشهود ناصری تواب کمونیستی که در سرزمین سرمایه داری طرفدار لیبرال ها شد



مقاله مشهود ناصری علیه گروه تورنتو ایرانیانز- از لطیفه هایی روزگار است که نوشتن مقالات در روزنامه ها و خبرنگار شدن مشهود ناصری پیشنهاد بهنام اصفهانی زاده در جلسات مشترک قبل از انتخابات انتاریو 2011 در شرایتون بود که بهنام اصفهانی زاده ، مشهودناصری را به سلام تورنتو معرفی کرد .
جلساتی که قرار بود زمینه ساز اتاق فکر ایرانی ها شود رضا مریدی - محمد شیخ الاسلام زاده -بهنام اصفهانی زاده و مشهود ناصری و من شرکت داشتیم . و من خواستم که باید این حلقه وسیع تر و متنوع تر شود . کاری که هیچ گاه نشد.
متاسفانه وقتی اصول وجود نداشته باشد ، هرکاری در رسانه ها مجاز می شود.
در انتخابات شهرداریها و شورای شهرهای انتاریو که در 27 اکتبر برگزار شد، جمعا 8 نفر از اعضای کامیونیتی در بزرگ شهر تورنتو کاندیدا بودند. پس از مرجان مریدی که تنها با اختلاف 35 رای از راهیابی به شورای شهر ریچموندهیل باز ماند، دیوید موسوی از حوزه 23 تورنتو هم شاید شانس خوبی برای انتخاب شدن به عنوان نماینده شورای شهر تورنتو داشت. او موفق به کسب نزدیک به 8 هزار رای شد، ولی رقیب پرسابقه او جان فیلیون با 14 هزار رای توانست پیروز شود و او را پشت سر بگذارد.
بررسی و ارزیابی این انتخابات و آموختن از تجربیات آن، می تواند بستر پیروزی های آینده برای اعضای واجد شرایط کامیونیتی ایرانی ـ کانادایی باشد.
در حوزه 23 تورنتو برخلاف حوزه 2 ریچموندهیل، مشکل تقسیم آرای اعضای کامیونیتی وجود نداشت. ولی واقعیت جانبداری برخی از گروه ها و اعضای کامیونیتی از رقیب دیوید موسوی وجود داشت.
گرچه اکثریت قاطعی از اعضای کامیونیتی در ویلودیل از کاندیداتوری دیوید موسوی حمایت کردند، ولی نهایتا ساکنان ویلودیل جان فیلیون را مجددا انتخاب کردند که مسلما رای و انتخاب آنها محترم و برخاسته از اصول جامعه دمکراتیک است.
در این میان اما، همچون رئیس کنگره ایرانیان کانادا (در جریان انتخاب کاندیدای حزب لیبرال از حوزه ویلودیل برای انتخابات پارلمان فدرال) که برخلاف اساسنامه کنگره، از کاندیداتوری وینس گاسپارو رقیب دو کاندیدای ایرانی تبار ویلودیل پشتیبانی کرد، گروه تورنتو ایرانینز نیز کمابیش با روش و استدلالی مشابه از کاندیداتوری جان فیلیون رقیب دیوید موسوی کاندیدای عضو کامیونیتی پشتیبانی کرد.
نکته قابل توجه این است که در جریان مبارزات انتخاباتی خود، جان فیلیون دو رقیب ایرانی تبار و کره ای تبار خود را با استعاره به «محور شرارت» مورد حمله قرار داده بود، که گزارش آن و نیز پاسخ آقای جان فیلیون (که در آن به این نکته مهم اشاره نکرده بود) در سلام تورنتو منعکس شد. به دنبال اینگونه روش های تبلیغاتی، او در فرصتی دیگر جامعه ایتالیایی تبارها را نیز با استعاره به «تونی سوپرانو» (که یک کاراکتر مافیایی تلویزیونی است) خشمگین و آزرده کرد.
این اظهارات جان فیلیون کامیونیتی های ایتالیایی تبار و ایرانی تبار را آزرده خاطر کرد. نکته اینجاست که چهره های شاخص کامیونیتی ایتالیایی تبار از خود واکنش نشان دادند به طوری که به دنبال اعتراض مسئولین بنیاد فرهنگی ایتالیایی ـ کانادایی و کنگره ایتالیایی ها جان فیلیون از گفته خود اظهار پشیمانی کرد و از آنها عذرخواهی نمود.
واضح است که به کار بردن عبارت «محور شرارت» از طرف جان فیلیون خطاب به یک عضو کامیونیتی، هویت همه اعضای کامیونیتی را نیز خدشه دار می کند. بنابر این واکنش و اعتراض به آن، با توجه به آنکه از طرف یک مقام رسمی چند فرهنگی ترین شهر دنیا صورت گرفته (یادآور می شویم که آقای جان فیلیون چند دوره است که نماینده حوزه 23 ویلودیل در شورای شهر تورنتو بوده است)، نه تنها وظیفه کنگره ما بلکه انتظاری معقول از گروههایی همچون گروه تورنتوایرانینز، که خود را یک گروه مبلغ ویژگی های فرهنگی ـ هنری ایرانی تباران می داند، می باشد (لازم به ذکر است که گروه تورنتو ایرانینز سازماندهنده برنامه های بسیار مفید و باارزش «روز میراث فرهنگی ایران در موزه رویال انتاریو» می باشد).
ولی بجز دیوید موسوی و رقیب کره ای تبارش که طی نامه ای خواستار عذرخواهی جان فیلیون شدند، اعتراضی از نهادهای کامیونیتی ما دیده نشد!
برعکس، جان فیلیون در سایت انتخاباتی خود بیانیه ای از محمد شیخ الاسلامی یکی از موسسین گروه تورنتو ایرانینز را در پشتیبانی از خود منتشر می کند.
(johnfilion.com/testimonials)
اینجانب طی نامه ای در این رابطه خواستار روشن تر شدن دلایل حمایت گروه تورنتوایرانینز از جان فیلیون شدم.
در اینجا بخشی از جوابیه آقای بهنام اصفهانی زاده رئیس و یکی از موسسین گروه تورنتو ایرانینز را که نسخه ای از آن نیز برای سلام تورنتو ارسال شده است، می خوانید:
«به عنوان رئیس گروه تورنتوایرانینز اعتقاد راسخ دارم که در هر فرصتی از جمله هر انتخاباتی، توجه و متعاقبا حمایتمان باید متوجه کسی باشد که منافع کامیونیتی ما را در نظر داشته و به آن عمل کند.»
او در ادامه نامه ضمن تاکید بر اینکه سابقه سالها کمک و پشتیبانی جان فیلیون از گروه تورنتو ایرانینز موثر و سازنده بوده و عاملی برای حمایت کردن از وی در این انتخابات است، اظهار می کند:
«بر مبنای اصول اعتقادی ما و تاریخچه فعالیتمان در کامیونیتی، ما هرگز از کاندیدایی که از پشتیبانی یک چهره معروف راستگرا مانند آقای راب فورد، آقای اروین کاتلر و نشریه نشنال پست بهره مند است، حمایت نخواهیم کرد.»
به دنبال در میان گذاشتن این نقطه نظرات با سلام تورنتو، از دیوید موسوی خواسته شد که اگر پاسخی در این رابطه دارد با همه در میان بگذارد. مطالب زیر بخشی از نامه ای است که در این رابطه از وی دریافت کرده ایم:
دیوید موسوی:
«جای بسیار تاسف است که این آقایان (بهنام اصفهانی زاده و محمد شیخ الاسلامی) بدون کمترین تحقیق به قضاوت اشتباه و خلاف واقعیت خود رسیده اند. من هیچگاه راب فورد را پشتیبانی نکرده ام و همینطور او هیچوقت از من پشتیبانی نکرده است. این دروغی بوده است که جان فیلیون در سراسر مبارزات انتخاباتیش تکرار کرده است.
دیوید سوکناکی (یکی از کاندیداهای شهرداری تورنتو) در مراسم افتتاح کارزار انتخاباتی من حضور داشت و من به طور رسمی در 10 سپتامبر زمانی که دیوید سوکناکی از مبارزات (شهرداری) کناره گرفت، از جان توری حمایت کردم.»
دیوید موسوی در ادامه جوابیه خود می افزاید: «در خصوص اروین کاتلر باید بگویم من هیچگاه او را ملاقات نکرده ام و او نیز هیچوقت مرا پشتیبانی نکرده است. فکر می کنم آقای اصفهانی زاده مرا با یک کاندیدای اخیر دیگر کامیونیتی ایرانی کانادایی اشتباه گرفته است. باز کوچکترین تحقیق در این باره (از طرف آقای بهنام اصفهانی زاده) انجام نشده است.»
یادآور می شود اروین کاتلر یک نماینده سرشناس لیبرال پارلمان کانادا است که در زمان ژان کرتیین وزیر دادگستری و در زمان اسارت نلسون ماندلا یکی از وکلای مدافع او بوده است.
دیوید موسوی در ادامه نامه خود می گوید:
در مورد روزنامه نشنال پست، من از جانب این روزنامه تنها چند روز مانده به انتخابات و ماهها بعد از آنکه آقایان اصفهانی زاده، و شیخ الاسلامی و خانم نیاز سلیمی از جان فیلیون حمایت کرده بودند، مورد پشتیبانی قرار گرفتم.»
شگفت آن که آقای اصفهانی زاده یکی از کسانی است که طومار (پتیشن) درخواست برکناری آقای رضا بنایی رئیس کنگره ایرانیان کانادایی را، به خاطر پشتیبانی او از وینس گاسپارو در جریان مبارزات انتخابات درونی حزب لیبرال در ویلودیل در حالی که دو کاندیدای ایرانی تبار در آن شرکت داشتند، امضا کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: