Translate

دوشنبه، مهر ۲۱، ۱۳۹۳

چرا ما ایرانی ها کمتر به مسله پناهندگی حساس هستیم

چرا ما ایرانی ها کمتر به مسله پناهندگی حساس هستیم

گروهی از ایرانیها سرگرم کار سنگفرش خانه ای بودند . سر ناهار داشتند صحبت می کردند هر 4 نفر پناهنده بودند که چند ماهی بود امده بودند بهایی از ترکیه بعداز یکسال و خورده ای از طریق سازمان ملل امده بود . یکی کیس همجنس گرایی داده بود و یکی هم از اروپا امده بود و می گفت منتظر برگه اقامت هست . می گفت بین افغانها هم یک کیس مشابه دارند .   ایرانی ها کیس هایشان متتوع تر هست .   یکی هم می گفت پناهندگیش  فبول شده بعداز 2 سال و خورده ای  و منتظر برگه اقامت است که بره پاسپورت بگیره بره ایران زن و بچه اش را ببیند .



بعد به عنوان یک شهروند کانادایی می مانی که وقتی سر سیستم  را به عنوان زرنگی کلاه می گذاریم در حقیقت حق یک پناهنده  سیاسی  را که  جانش  در خطر هست  را پایمال می کنیم و راه را برای انها مشکل می کنیم ،
چه باید کرد ؟
 نمی دونم چند تا از این افراد هم روی ولفر بودند و هم کار نقد می کردند .  گفتم اولاا کانادا کشور خوبی است . امنیت داره برای کسانی هم که اهل کارند کار هست که زندگی معمولی بگذرد . برای کسانی هم که اهل کار نیستند کمک دولتی بخور و نمیری هم هست .  یادتون باشه کانادا خودش بحد کاقی مدیر سفید پوست داره بقیه را برای کارو کارگری می اورد .  یادتان باشه این کشو ر گردن پناهجویان حداقل حق دارد . پناهنده باید سعی کنند دینشان را به کشور کانا دا بپردازند .    

سعید سلطانپور

هیچ نظری موجود نیست: