Translate

یکشنبه، مهر ۲۰، ۱۳۹۳

نکاتی در مورد کنسرت شهرام شکوهی و جهانبخش در تورنتو

نکاتی در مورد کنسرت شهرام شکوهی و جهانبخش  در تورنتو
روز جمعه 10 اکتتبر 2014 ، کنسرت با تاخیر یک هفته ای در روی تامپسون هال تورنتو برگزار شد .
1- اول از همه شکر خدا که همه اعضای گروه توانستند ویزا بگیرند و این بدون همکاری وزارت مهاجرت و سفارت کانادا  در امریکا ممکن نیست .
برای گرفتن ویزا ، نیاز به چک امنیتی هست که زمانی نزدیک به یک ماه به طور عادی وقت لازم دارد .  متاسفانه برحی از هنرمندان ایرانی پاسپورت های خودشان را دیر به سفارت کانادا در انکارا ارسال می کنند .
این طرف در کانادا  می ماند دلشوره های کنسر ت گذار و تقویت شایعات در دوران اینترنتی
2- در کانادا کنسرت گذار مجبوراست تمامی کانالهای سیاسی مانند نماینده مجلس و دفتر وزیر مهاجرت را در بزند تا با زدن ای میل به انکارا ،یا کشورهای دیگر ، در صدور ویزا تسریع شود .  در این میانه همه این سیاستمدارها و کانالهایشان معتقدند که دفتر انها باعث صدور ویزا شده است در حالی که اگر در فرصت کافی تقاضای ویزا بکنند این مشکلات و احتمالا توقعات سیاستمداران کانادایی نخواهد بود.  هر چند بخشی از وظیفه نمایندگی شان هست . و البته تشکر از انها هم یک وظیفه شهروند خوب هست .

3-از یک طرف نمایندگان محافظه کار مانند نماینده ریچموند هیل تلاش می کنند که این ویزاها صادر شود در حالی که دولت خودشان سفارت را از تهران به انکارا منتقل
 کردند و بالطبع مشکل اصلی از خود محافظه کاران برای هنرمندان ایرانی و دیگر اقشا ر مختلف شروع و تشدید شده است .


4- در کنسرت های کانادایی ها سیاستمدارها دعوت نمی شوند اگر هم بشوند یخیلی بعید است بالای صحنه بروند و صحبت کنند . ان سیاستمدارانی هم که دوست دارند این کنسرت رابروند بلیطش را می خرند و بودجه برای اینکار دارند . در حالی که جدیدا رسم شده است در کنسرت ها سیاسیون را بالامی برند بدون اینکه طرف پولی و یا کمی کرده باشد . جدیدا مد شده ست که یک تدشویق نامه هم از طرف ان نماینده و یا وزیر و یا نخست وزیر به ان هنرمند داده می شود .

اینکه در این کنسرت اولیویا چاو که نه نماینده مجلس است ونه پست سیاسی دارد و  نامزد شهرداری تورنتو هست دعوت می شود ولی چاو نمی اید ولی در بالای صحنه در یک کنسرت از وی تعریف و تبلیع می شود یک سنت غلط ایرانی است . اگر سیاستمداری وقت ندارد بیاید انهم نزدیگ انتخابات ، تبلیغ برای وی یک بی احترامی به جامعه ایرانی است . در کانادا سیاستمداران خودشان می دانند حضور در مجالسی گه چند صد شرکت کنند ه دارد یک فرصت بسیار خوب است تازه باید کمک هم به برگزار کنندگان کرده باشند .    سیاستمداران را لوس و بدعادت نکنید.
 دیدیم این عادت فقط بین سیاسیون رایج نیست بلکه در بین جماعت کنسرت گذار هم داره رایج می شه .

5- کنسرت یک ساعت با تاخیر شروع می شود که در مراکزی مانند روی تامپسون هال که همه چیز تعریف شده است ، بعداز سالها هنوز مشکل جدی فرهنگی وقت شناسیز  برخی ا برگزار کنندگان   و برخی ار هنرمندان   هست .

6- رقابت منفی بین کنسرت گذاران بعضی وقتها به شایعات در بین جامعه ایرانی تمام نمی شود . چندی قبل یک نفر را دیدم که می خواست به وزیر مهاجرت بگوید یک کنسرت گذار   عامل جمهوری اسلامی است .  گفتم مدرکی هم داری ؟ گفت سابقه فلانی معلوم است . گفتم اگر این کشور قرار بود بی درو پیکر باشد که چیزی از ش نمانده بو د .  اختلافات داخلی خودتان را به سیاستمداران کانادا منتقل نکنید . اعتبار همه شما زیر سوال می رود .

هیچ نظری موجود نیست: