Translate

پنجشنبه، مرداد ۳۰، ۱۳۹۳

سهم صفر درصدی جامعه ایرانی کانادا ازگردش 2 میلیارددلار ی نشر کتاب ( چاپی - اینترنت ) فقر فرهنگی و ضعف اقتصادی




سهم صفر درصدی جامعه ایرانی کانادا ازگردش 2 میلیارددلار ی  نشر کتاب ( چاپی - اینترنت )
فقر فرهنگی و ضعف اقتصادی

سعید سلطانپور
حقیقت تلخ است ،  امروز 4 شنبه 20 اوت 2014  در کنفرانس خبری نمایشگاه بین المللی نویسندگان  در تورنتو  استیون ری دی مسول مراسم این نمایشگاه  گفت   گردش مالی دو میلیارد دلاری نشر کتاب در کانادا  و سهم  75 درصدی  انتاریو  .
در دومین  نمایشگاه کتاب  امسال که از 13 تا 16 نوامبر 2014 برگزار می شود 400 نویسنده از کانادا و جهان شرکت می کنند . 
از مسولین نمایشگاه سوال کردم چرا از نویسندگان ایرانی دعوت به عمل نیامده است . کسی را که به اسم نمی شناختند . گفتند امسال که گذشت سال دیگر.

متاسفانه  جامعه 300 هزاری ایرانی با میلیونها دلار سرمایه و متخصصین   انقدر که در بسازو بفروشی و غذا و کنسرت  تورنتو و انتاریو سهم دارد ،  هیچ سهمی از این 2میلیارد دلار ندارد .   یعنی فقر فرهنگی در حوزه  ادبیات  کانادا.
با وجود دکتر براهنی ریس سا بق انجمن قلم و حضور چند نویسنده دیگر ایرانی تبار در تورنتو و کانادا عدم حضور نویسندگان ایرانی را چگونه می شود تعریف کرد. ؟  یعنی برای حضور در نمایشگاه کتاب هم باید  پارتی داشت ؟  یا اینکه جامعه ما علیرغم ادعاهای ادبی اش در کانادا  همچنان غریب و ناشناخته است ؟ کانادایی ها حسود هستند، یا مشکل سیا سی هست که ایرانی ها را ندیده می گیرند ؟    مشکل کجاست ؟  و چه باید کرد ؟
به عنوان اهل رسانه اقلیتی در پوشش خبری مشارکت کرده و اطلاع رسانی کردیم ..  بقیه کار دست اهالی  ادبیات و فرهنگ و سرمایه داران ایرانی  که  امکان حضور  نویسندگان  ایرانی تبار را در نمایشگاه های کتاب کانادا را  به نحو مناسبی فراهم کنند.
این کنفرانس خبری در موزه سرامیک تورنتو ( روبروی موزه سلطنتی انتاریو ) طبقه سوم برگزارشد.

www.totontobookfair.ca


هیچ نظری موجود نیست: