Translate

سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۲، ۱۳۹۳

وزیر مهاجرت کانادا در ریچموند هیل -

امروز وزیر مهاجرت کانادا کریس الکساندر امده بود ریچموند هیل برای گزارش سفرش به شانگهای و هنگ کنک .  در محل تایمز اسکویر - یک مرکز تجاری است که همه چینی هستند . اتفاقا این محل نقطه اغاز ایرانی ها در زمینه ساخت و ساز با پول چینی ها و همکاری ایرانی ها در  ان زمان که هنگ کنگی هم به کانادا امدند ، شد . فریدون درویش و قدکچی دو تن از ساخت و ساز  کارهای بزرگ در حال حاضر ایرانی از این جا شروع و بعدا مستقل شدند
 منگاکیس نماینده محافظه کار ریچموند هیل هم همراهش بود .   مرا بغل کر د فارسی اش چه خوب شده چطوری ؟  حالت خوبه ؟  چاق سلامتی کردم . کریس الکساند ر هم دستی داد بهش گفتم چرا کنسترت احسان خواجه امیری  نیامدی از دست دادیش ، گفت با خانواده بودم .  کفت تد اوپز بجای شما امد .  سخنرانی اش رابعداز  معرفی منگاکیس شروع کرد .د نیم ساعتی صحبت کرد .  270 هزار ویزای توریستی به چینی ها در سال گذشته داده شده است .   هنگ کنگی ها هم ویزا نمی خواهند .  سال گذشته 34 هزار چینی مهاجر به کانادا امده اند . یک میلیون و 700 هزار چینی تبا ر در کانادا هستند که نسبت به 3.5 میلیون چینی در کانادا درصد بیشتری را شامل می شوند .

یکی از خبرنگاران پرسید مشکل زبان مسله اصلی مهاجران است چه کاری کردید و این کلاسها با کمک دولت ایا نتیجه داشته است ؟  می خواستم بگم رانندگی هم مسله اصلی دیگر مهاجرا ن کانادا با چینی ها ست دیگه جاش نبود .

بنظر می اید مایکل پارسا نامزدی  اش از حزب محافظه کار در ریچموندهیل قطعی است . زضا مریدی تلاش دارد وی را ا این کار منصرف کند زیرا مریدی فکر می کند کاوه شهروز نماینده تحریم و لابی صهیونیستی می تواند نماینده حزب لیبرال بشود.
عکس : سعید سلطانپور
   

هیچ نظری موجود نیست: