Translate

دوشنبه، اردیبهشت ۱۱، ۱۳۹۱

بستن بخش ویزای سفارت کانادا در تهران حرکتی غیر دوستانه

وزارت مهاجرت کانادا در یک حرکت غیر منتظره اعلام کرد که بخش ویزای سفارت در تهران را به آنگارا منتقل کرده است .
این کار باعث دردسر برای ایرانیان مقیم کانادا می شود نه رژیم ایران .
ظهر روز یکشنبه ازسوی  بنیاد فروردین نامه ای به نخست وزیر کانادا ارسال کردیم و از ایشان خواستیم که در این موضوع تجدید نظر کند.
 متن انگلیسی نامه در وب لاگ انگلیسی من
http://politicofcanada.blogspot.ca/
در برنامه راه حل یکشنبه 29 آوریل اشاره کوتاهی به این خبر کردم .




موضوع بسته شدن بخش ویزا  در برنامه ویندو در تلویزیون تن بعد از برنامه راه حل مطرج شد و بینندگانی تماس گرفتند و نظراتشان را اعلام کردند
طبق گزارشات رسیده ، روز سه شنبه اول ماه مه 2012 قرار است وزارت مهاجرت بیانیه ای به زبان فارسی برای روشن شدن موضوع منتشر کند .
 یکی از ادعاهای وزارت مهاجرت  کانادا این است که حجم کار سفارت در تهران زیاد است ولی دولت  ایران مجوز کارمند بیشتر را به سفارت نمی دهد .
انها همچنین می گویند که تقاضای پستی ویزا ، سریعتر خواهد بود
سوال این است که ایا مصاحبه با متقاضی نخواهد بود . بنظر چنین کاری شدنی نیست لذا متقاضیان باید برای مصاحبه به آنکارا بروند که برای کسانی که خانواده های شهرستانی دارند و یا امکانات مالی کافی ندارند ، ستم مضاعف است .


شنبه، اردیبهشت ۰۹، ۱۳۹۱

تقی رحمانی مهمان این هفته برنامه راه حل



برنامه تلویزیونی راه حل یکشنبه 29 آوریل 2012
ساعت 7 بعداز ظهر به وقت تورنتو ( 4 بعداز ظهر به وقت ونکوور ) و 1 بامداد به وقت پاریس
مجری و تهیه کننده : سعید سلطانپور

از شبکه تلویزیونی تن تی وی


بخش اول – منوچهر برادران از مشکلات خود در ارتباط با مسولبت گزیزی .
شرکت " تاریون " بیمه دولتی انتاریو در مورد خانه ها سخن می گوید . TARION
پروسه 4 ساله شکایت در سیستم اداری و قضایی کانادا
عدم پاسخ جواب ای میل از سوی دیوید زیمر من ( نماینده لیبرال - ویلودیل ) و رضا مریدی ( نماینده لیبرال ریچموند هیل )

بخش دوم



مصاحبه با تقی رحمانی فعال سیاسی عضو شورای ملی مذهبی ها ی
در ارتباط
با دستگیری نرگس محمدی – همسرش ( فعال حقوق بشر)
بررسی مشکلات سیاسی ایران
اصلاح پذیری جمهوری اسلامی ؟
عدم استراتژی واحد توسط گروه های سیاسی منجمله ملی مذهبی ها
آیا ملی مذهبی ها قصد ندارند تشکل سیاسی ایجاد کنند ؟


جمعه، اردیبهشت ۰۸، ۱۳۹۱

دیدا ر و گفتگوی رییس پلیس یورک در بنیاد پریا




روز 5 شنبه 26 آوریل رئیس پلیس یورک با تفاق معاون و تنی جند از همکارانش در بنیاد پریا با تعدادی از اعضا جامعه ایرانی دیدار کرد.

ین دیدار که به مدت دو ساعت و نیم به طول کشید یک دیدار مثبتی بود .

ذبیح اریایی افسر پلیس فارسی زبان که هموازه کمک به فارسی زبانان هست مسولیت ترجمه را به عهده داشت که به خوبی از عهده آن بر امد

تعدادی از شرکت کنند گان سوالاتی کردند که به انان پاسخ داده شد .
از رسانه ها تنها من حضور داشتم و در اواسط برنامه هم شهریار از سدای ایران امد


به نظر می اید برای دیکر دوستان رسانه ای همه مشکلات جامعه ایرانی حل شده است و به همین دلیل کسی دیگر حضور نداشت .
سروش جوان ایرانی متن کوتاهی از مشکلات یک ایرانی از دوران دبستان که دوستانش را می بوسد |، دست روی شانه هایش می اندازد و به انها همجنس گرا از سوی همکلاسی های غیر ایرانی نامیده می شود تا نوجوانی که با دوستان دسته جمعی حرکت می کنند و گنگ خوانده می شوند . وقتی بزرگ می شود و بعد از دانشگاه فارغ التحصیلی از انجا که اسمش حسن -محمد -محمود - حسین است وی تروریست خوانده می شود.
تا وقتی که ازدواج می کندو پدر می شود . مایل نیست که دخترش در زیر 15 سال تجاربی داشته باشد که در اینده وی نقش منقی داشته باشد و به وی برچسب عدم تحمل زده می شود .

وی در پایان از ریئس پلیس خواست که به همین دلیل ضرورت مشارکت بیشتر بین جامعه ایرانی و پلیس احساس می شود
پوی با تشویق حاضران منجمله رییس و همکاران قرار گرفت . رییس پلیس قبل از رفتن برای سخنرانی اش ، با سروش دست داد و وی را بغل کرد که مجددا با تشویق حاضران روبرو شد
این دیدار 2/5 ساعت طول کشید .

به دلیل بر گزاری شب ایرانی گروه ایرانی حمایت از نوجوانان ایرانی 40 نفر از دانش اموزان منطقه یورک را برای تماشای بازی تیم بسکتبال رپتورز به دان تان برده بودند .





سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۵، ۱۳۹۱

سوال از نمانیده لیبرال ریچموند هیل در مورد تبعیض و فساد مالی در انتاریو و کانادا




لینک ویدیویی
http://youtu.be/1Z3SGG9YUkw

لیست 100 هزار دلاری کارمندان دولت انتاریو و اقلیت ها


لیست سان طلایی انتاریو در ماه گذشته منتشر شد .
دو – 3 هفته نامه فارسی زبان به ان اشاره کردند .
یکی از رسانه ها با خوشحالی انرا صفحه اول چاپ کرد . و اسامی تعدادی از ایرانیان را که بالای 100 هزار دلار دریافت می کنند منتشر کرد .
ما( به عنوان کامیونیتی ایرانی کانادایی) یک اقلیت هستیم و باید با همراه باقلیتهای دیگر برای شکاندن سد بزرگی که در سیستم اداری و قضایی کشور کانادا هست تلاش کنیم برای اینکار نیاز به رهبرانی داریم که بجای بله قربان گفتن ، در بعضی مواقع با پشتیبانی کامیونیتی شان نه بگویند . و نیازبه رسانه هایی داریم که با کالبد شکافی مسائل پیرامونمان ، به شناخت بهتر سیستم اداری سیاسی اجتماعی کانادا بپردازند.
مسائلی را که بر خی از رسانه ها کمتر به ان می پردازند و یا عمدا به ان نمی پردازند را ما در راه حل و تن تی وی تحلیل می کنیم و به بیینندگان مان حق انتخاب می دهیم و به این دلیل است که برنامه راه حل و تلویزیون تن متفاوت است .
ما تمجید دولتها رانمی کنیم و سعی می کنیم صداهای مردمی را که تریبونی ندارند منعکس کنیم .

قریب به 79 هزار نفر در لیست حقوق بگیران دولت انتاریو هستند
این که چند درصد از این 79 هزارنفر اقلیت هستند مهم است و باید بررسی و پیگیری شود نه اینکه مثلا 100 نفر ایرانی در این لیست هستند.

مثلا استادان دانشگاهی ایرانی تباری که در این لیست قراردارند تقریبا متعلق به ده های اولیه مهاجرت هستند زیرا در حال حاضر دانشگاه ها از استادان پاره وقت و یا قراردادی بجای استخدام استادان تمام وقت استفاده می کنند.


شهرداری ریچموند هیل

100 نفر از کارمندان شهرداری ریچموند هیل بالای 100 هزاردلار حقوق می گیرند و کمتر اقلیتی در این لیست به چشم می خورد . فامیل ایرانی هم به چشم نمی خورد
این در حالی است که درصد قابل ملاحظه ای تا 30 درصد ایرانی تبا ر در این شهر زندگی می کنند
امسال انجمن شهر 5/2 مالیات بر خانه ها را افزایش داد. نزدیک به 70 % بودجه 119 میلیون دلاری شهر هزینه حقوق کارمندان می شود .

این در حالی است که در تاتر ریچموند هیل حتی کسانی که چراغ قوه دستشان هم هست ایرانی ندیده ام
همچنین در کارهای لند اسکیپینگ ( چمن و غیره ) هم من غیر از سفید ها کسی را ندید ه ام .

- خانم جوان اندرتون مدیر اجرایی شهر نزدیک به 260 هزار دلار حقوق و مزایا گرفته است .
اقای ایتالو بروتو کمیشنرمحیط زیست و تاسیسات 1963635 دلار 2-
ایتالیایی تبار



تبعیض در سیستم قضات کانادا

گلو ب و اند میل در شماره 17 اوریل خود نوشت در 30 مین سال منشور حقوق بشر کانادا ، نوشت از 100 قاضی دادگاه های عالی ( سوپریور کورت ) منصو ب شده توسط دولت فدرال هارپر 98 نفر انها سفید پوست هستند. دونفر بقیه هم از سرخپوستان مریت هستند که مخلوط سفید پوستان اروپایی و سرخپوستان کانادایی میباشند
سخنگوی قوه قضاییه کانادا جولی دی مامبورو می گوید ما اماری از تعداد قاضی های اقلیت نداریم و ما به توصیه های کمیسیون مشورتی قضایی 17 نفره عمل می کنیم. از این 17 نفر نیمی از انها به تقاضای مصاحبه با گلوب و اند میل پاسخی نداده اند .

اقای جکوب زیگال استاد حقوق دانشگاه تورنتو می گوید انتخاب قضات انتصاب سیاسی است وی می گوید یک وزیر سابق کابینه به او گفته است که اعضای کابینه در سر میز در مورد این قضات نظر می دهند .
آقای زیگال اضافه می کند این فقط به احزاب سیاسی خلاصه نمی شود بلکه از زمان کنفدراسیون بوده است . اومی گوید لیبرال ها بدتر از محافظه کاران و شاید بدتر از انها هم در این مورد باشند .

اقای سندهو قاضی سابق سیک بی سی می گوید : بین سالهای 2001 تا 2008 هیچ قاضی از 140 قاضی منصوب شده برای دادگاه های بی سی ازبین اقلیت ها نبوده است .
در انتاریو تحقیقی درسال 2009 توسط انجمن وکلا ( لا سوسایتی ا ف آپر کانادا ) انجام شده است . از 20 هزار وکیل 693 سیاه پوست 979 چینی – ژاپنی و کره ای – 101 اسپانیایی زبان – 1312 از اسیای جنوبی ( هند و سریلانکا ) - 290 عرب تبار یا خاورمیانه ای - 281 سرخپوست و 96 متیس می باشند


مایل هستم بدانم موضع نماینده لیبرال ریچموندهیل در برابر هزینه 72 هزار دلاری انجمن معتمدین اموز ش و پرورش منطقه یورک انتاریو از پول مالیات ما برای سفر 36 نفره به فنلاند تحت عنوان سفر اموزشی چیست ؟
در مه مه 2011 هزینه دو تا تراستی به فنلاند 42000 هزار دلار شده است .
، یک سفر به لندن با 21 کارمند هزینه 50 هزار دلاری – سفر یک تراستی با 4 تا کارمند به فنلاند در اکتبر همان سال 92000 هزار دلار ،سفر 2 تا تراستی به زلاند نو در نوامبر 10000 هزار دلار بوده است . البته بنظر می اید خوش گذشته است یک سفر در ماه مه امسال به زلاند نو 35به مبلغ 35 هزار دلار ترتیب داده شده است .
در پی طرح سوال در مجلس توسط خانم مک لئود ، تراستی یورک به مدت 6 ماه سفرها را به حالت تعلیق دراورده است ؟

خوب چه تفاوتی با جمهوری اسلامی دارد که با پول مردم به سفر می روند . ؟

این در حالی است که اموزش و پرورش انتاریو ، معلمان اقلیت را که لازمه یک تعادل در مدارس یورک که بسیاری از دانش اموزان ان اقلیت غیر سفید هستند ، استخدا م نمی کند تازه دستور اخراج معلم را هم دادند .
در حدود 1000 معلم برای کسری بودجه در انتظار اخراج هستند. این د رحالی بود که بهبود شرایط اموزش برای دانش اموزان شعار تبلیغاتی حزب لیبرال بود.


وقتی که مهدی جوان تحصیلکرده ایرانی از دبستان تا فوق لیسانس درانتاریو درس خواند ه است و دوره معلمی را هم طی کرده است ولی بیش از یکسال است که دنبال استخدام در اموزش و پرورش میدود . زمانی که دریکی از محله های مشکل دار ( برای معلمان ) و فقیر نشین تورنتو مانند اگلینتون و کیل ( شمال غرب تورنتو ) شغل معلمی پیدا می کند . چند روز بعد امدیر مدرسه با التهاب به وی خبر می دهد که نه تنها نمی تواند وی را به عنوان معلم موقتی استخدام کند که با خبر می شود که علیرغم نیاز شدید مدرسه به معم بر اساس مصوبه انجمن معتمدین تورنتو ( تراستی ) 200 معلم باید اخراج شوند که شامل مدرسه این مدیر هم میشود . این خبر در 4 اوریل اعلام شد .


چقد رخوب بود نظر دالتون مک گینتی نخست وزیرلیبرال انتاریو که 3 فرزندش به مدرسه خصوصی می روند و نماینده محترم لیبرال ریچموند هیل در مورد نگرانی ان مدیر و بیکاری این جوان ایرانی کانادایی و ده ها نفر دیگر بدانیم


مورد اخیر آن ریخت و پاش وحیف و میل در امبولانس هوایی ( ارنج ) بود .
جیم مک کارتر بازرس انتاریو گفت که این شرکت خصوصی مبلغ 730 میلیون دلار در مدت 5 سال از وزارت بهداشت گرفته بود و 300 میلیون دلار هم بعدا قرض بدون نظارت دولتی دریافت کرده است .
با انتشار مطالب در تورنتو استارمدیران ان شرکت مجبور به استعفا شدند و وزیر بهداشت لیبرال ها خانم دب ماتیوس سرانجام زیر فشار احزاب مخالف پلیس را خبر کرد . وقتی از وزیر بهداشت در مجلس پرسیده می شود چرا به گزارش بازرس کل که در سپتامبر 2010 به دست وی رسیده بود رسیدگی نشده است می گوید من سخت مشغول بودم زیرا انتخابات در میان بود .
یکی از کارهای خلافی که این گروه مدیران ارنج انجام داده بود یکی از شرکتهای زیر مجموعه ارنج یک ساختمانی را به مبلغ 15 میلیون دلار می خرد بعد انرا به ارنج با 40 % بالای قیمت بازار اجاره می دهد . ان شرکت زیر مجموعه 24 میلیون دلار در امد داشته است که 9 میلیون ان به شرکتی که یکی از مدیران شرکت ارنج مدیر ان نیز بوده است ،می رسیده است . این قراداد هم در سال 2005 توسط جورج اسمیتر من ا مضاشده بود .
فعلا در تمامی این فساد های مالی کسی دستگیر و یا محاکمه نشده است .

سکوت در برابر فساد مالی به چه قیمتی ؟ قیمت فروش کامیونیتی ایرانی چند است ؟ امیدواریم ارزان نفروخته باشند .

تفاوت دو نماینده ایرانی تبار یکی امیر خدیر نماینده چپ حزب در کبک و دیگری رضا مریدی نماینده لیبرال ریچموند هیل

امیر خدیر در حالیکه د رمجلس کبک تنهاست یک تنه علیه رشوه خواری در مناقصات دولتی دربخش ساختمان و راه سازی می ایستد و علیرغم تهدید به مرگ شدن یک حرکت عمومی را در کبک ایجاد می کند که ژان شاره مجبور به تشکیل کمیسیون تحقیق می شود که اتفاقا اولین دستگیر ی در ان نیز انجام شد . امیر خدیر به عنوان محبوب ترین نماینده مردم کبک در نظرخواهی ها شناخته شده است . روز گذشته هم امیر خدیر در تظاهرات دانشجویان معترض کبکی با پلیس مونترال در صحنه بحث و جدل می کند .
در حالیکه وقتی دانشجویان ایرانی تبار توسط پلیس تورنتو در اعتراض به افزایش شهریه دانشگا ه ها دستگیر شدند هیچ گونه حمایتی از سوی نماینده ایرانی تبار انتاریو صورت نگرفت . و البته این لیست کم نیست .

نماینده ایرانی تبار ریچموند هیل از اینکه سوالی پرسیده می شود عصبانی می شوند و بجای اصلاح امور ، مانند شیوه دیکتاتورها د رایران ، به ما ایراد می گیرند که چرا چنین مسائلی را در تریبون عمومی مطرح می کنیم . ؟



کامیونیتی ایرانی نیازبه نماینده ای از نسل جوان دارد که با سیاست آشنا باشد ، تبعیض را حس کندو شهامت مبارزه بر علیه انرا داشته باشد .

با توجه به دولت اقلیت دالتون مک گینتی در انتاریو که امسال با حمایت ان دی پی پس فردا 24 اوریل رای اعتماد بر سر بودجه 2012 را خواهد گرفت .

به احتمال زیاد سال 2013 سال انتخابات انتاریو خواهد بود زیرا هم محافظه کاران و هم ان دی پی رای اعتماد به لیبرال ها نخواهند داد .

کامیونیتی ایرانی در انتاریو با ید برنامه داشته باشد و اتاق های فکر با شرکت جوانان و باتجربه ها ی ایرانی تشکیل دهد تا شرایط سیاسی و اجتماعی انتاریو و کانادا را تحلیل کند و به کامیونیتی کمک کند که شناخت بهتر وعمیق تری داشته باشد و فعال تر در انتخابات شرکت کند . درخواستی که بارها ازاقای مریدی شده است خودمن حداقل چندین مورددر قبل از انتخابات این دوره حضوربه ایشان گفته ام.
ادامه حضور ایشان بیشتر از انکه باعث پیشرفت کامیونیتی بشود باعث تفرقه و ضرر به منافع بلند مدت کامیونیتی ما ست

به همین دلیل زمان آن رسیده است که از زحمات نماینده ایرانی تبار لیبرال ریچموند هیل در این دودوره تشکر کرده و من پیشنهاد میکنم ایشان یکی از جوانان ایرانی مستعد سیاسی را در یک سال اینده برای حضور در انتخابات آموزش بدهند که بعد از بازنشستگی خودشان ، نماینده ا جوان بتواند خواستهای اصولی وپایه ای کامیونیتی ما را دنبال کند و مشارکت جدی تر ( و نه درحد مهمانی های بشکن و بالابنداز ) و یک باربی کیو ) داشته باشد .



دو انتخابات مهم د ر کاناد او فرانسه

امروز دور اولا انتخابات در فرانسه برگزار شد و نتایج آن همانگونه که پیش بینی شده بود نماینده سوسیالیست ها اقای
و. سارکوزی نمایند ه محافظه کاران به دور دوم راه یافتند

انتخابات تاریخی البرتا
روزنامه گازت مونترال نوشت
در آلبرتای کانادا هم خانم اسمیت رهبر حزب جدید التاسیس رز وحشی ( وایلد رز) در نظر سنجی ها بررقیب خود خانم الیسون رد فورد از حزب محافظه کار پیش است
اسمیت می رود که به سلطه 41 ساله محافظه کاران پایان دهد .

به گفته Duane Bratt, a political scientist at Mount Royal University in Calgary.
دان برات استاد علوم سیاسی دانشگاه آلبرتا ، انتخابات روز دو شنبه یک انتخابات تاریخی است
برای اولین بار در 107 سال یک زن نخست وزیر البرتا خواهد شد .
هر کس که برنده شود . انتخابات تمام نخواهد شدو این دو زن مبارز ، عرصه را به مردان سیاستمدارتنگ خواهند کرد. لیبرال ها وضعیت خوبی در این انتخابات ندارند. ان دی پی در ادمونتون به دنبال چند کرسی است و در بقیه مناطق رای آنها در برنده شدن حزب محافظه کار و حزب وایلد رز نقش خواهد داشت .
بنظر من
بعد ا زپیروزی ناهید منشی به شهرداری کالگاری ، در سال 2010 ، چرخش هایی در حضور اقلیتها و نگرش آنان به احزاب رخ داده است .


یکشنبه، اردیبهشت ۰۳، ۱۳۹۱

برنامه تلویزیونی راه حل یکشنبه 22 آوریل 2012-


برنامه تلویزیونی راه حل یکشنبه 22 آوریل 2012-
بخش اول
لینک ویدیویی

http://youtu.be/-np5-NVDino
مصاحبه با جمشید باقرزاده و شهرزاد محمد خانی از مدیران اجرایی بنیاد فروردین در ارتباط با برگزاری کنفرانس مردمی " برای ایران چه می توان کرد " در 19 ماه مه 2012 در تورنتو

1st part:
Jamshid Bagher zadeh and Shahrzad Mohammad Khani , on Town Hall Meeting for Iranian Canadian Community “ How you can help Iran ? May 19-2012 Toronto

بخش دوم - تبعبض و فساد مالی در انتاریو و کانادا

نگاهی به لیست 100 هزار دلاری های دولت انتاریوو در صد کم اقلیت ها
تبعیض در سیستم قضات کانادا – گلوب و اند میل
ریخت و پاش در تراستی یورک – اخراج 160 معلم ا زمدارس تورنتو - نماینده مجلس از نیپیگان -
فساد مالی درشرکت آمبولانس هوایی – نماینده مجلس و تورنتو استار سوال ازنخست وزیرلیبرال انتاریو و نماینده ایرانی تبار لیبرال
مقایسه نماینده ایرانی تبار مجلس کبک دکتر خدیر و نماینده ایرانی تبار لیبرال ریچموند هیل دکتر مریدی
برای ارتقا کامیونیتی ایرانی کانادا
زمان جایگزینی نماینده ایرانی تبار ریچموند هیل با نماینده جوان و مسول لیبرال فرارسیده است .


2nd Part
* Review on 2011 Sun shine list-
* Discriminatory judge appointees- Globe and Mail
* Ten thousands of dollars spending on trips by York Trustees _ MPP
* more revelation on Air Ambulance financial mismanagement _ Toronto Star and Klees , MPP Aurora , New
*Question from Ontario Premier Mc Quinty and Richmond Hill Liberal MPP
*Time for replacement of current Richmond Hill MPP with a young political and social Liberal activist to stand for the community and other ethnic communities for better Canada.

مجری برنامه : سعید سلطانپور

با تشکر از گروه خبری
Sunday live at 7 Pm on Ten TV

ارشیو برنامه در

پنجشنبه، فروردین ۳۱، ۱۳۹۱

کنفرانس مردمی " برای ایران چه می توان کرد ؟ -تورنتو


ای کاش آدمی وطنش را مثل بنفشه ها (در جعبه های خاک) یک روز می توانست، همراه خویشتن ببرد هر کجا که خواست در روشنای باران، در آفتاب پاک! کنفرانس مردمی " برای ایران چه می توان کرد ؟ " شنبه 19 ماه مه 2012 - تورنتو بیش از سه دهه از گسترده ترین مهاجرت تحمیلی ایرانیان به دلایل سیاسی ، عقیدتی و محدودیت های آزادی های شهروندی توسط اسنبداد می گذرد . متخصصان درطی این سالها بحث های دانشگاهی را درکنفرانس ها ی گوناگون ( اعم از مستقل و یا وابسته ) مورد نقد و بررسی قرار داده اند که جای سپاس دارد ولی اقشارمردم فرصت ابراز نظرشان را نیافته اند . برگزاری کنفرانس هایی از قبیل مرکز اولاف پالمه سوئد که به نوعی قصد دارند فعالین سیاسی و مدنی ایرانی تبار را تعلیم دمکراسی دهند، حقیقتی تلخ است . اگر نتوانیم در فضای آزاد، سخنان مخالفان و منتقدان خود ( هر چند به نظرما جانب دارانه و یا نادرست باشد) را بشنویم و یا خود سخن بگوییم، دیگران بجای ما صحبت خواهند کرد. یکا یک ما در برابر سرنوشت ایران و هموطنان مان و نسل های آیند ه آن مسول هستیم. گرد هم آییم وبا تمرین دمکراسی ( احترام به عقاید دیگران ) ، سهم خودمان را در ساختن ایرانی بهتر،آزادتر وآبادتر برای همه ایرانیان فراهم کنیم. چگونه کامیونیتی ایرانی کانادایی می تواند به جنبش آزادی خواهانه مردم ایران ونهادینه شدن حقوق بشر کمک کند ؟ بدینوسیله از اقشار مختلف کامیونیتی ایرانی منجمله گروه های سیاسی دعوت می کنیم تا اگر مایل هستند نظراتشان در مورد " برای ایران چه می توان کرد؟ " را دیگران هم بشنوند تا تاریخ 10 ماه مه 2012 اعلام مشارکت نمایند. این کنفرانس برای همگان صرف نظر از عقیده ، مرام و مذهب و جنسیت آزاد است . رعایت ادب و احترام که یکی از سنت های کهن و نیک ایرانی است ، نشان از بلوغ سیاسی و اجتماعی کامیونیتی ما دارد . مدت کنفرانس : 4 ساعت ( نورث یورک سنتر ) 2- 6 بعدازظهر زمان برای افراد : 5 دقیقه گروه های سیاسی و غیر سیاسی : 10 دقیقه نوبت سخنرانی ها بر اساس اولویت نام نویسی خواهد بود . بنیاد فرهنگی فروردین ای میل info@farvardin.ca تلفن Tel : 647-704-1566

دوشنبه، فروردین ۲۸، ۱۳۹۱

کمک امریکا به اپوزیسیون وابسته - برنامه تلویزیونی راه حل

سعید سلطانپور در برنامه راه حل مهمان احمد مزارعی -فعال سیاسی - مارکسیست مستقل هست که در مورد کمک های امریکا به اپوزیسیون وابسته در ایران صحبت می کند.
برپایی کنفرانس سوند – واشنگتن – درخواست کمک به فعالین توسط شاهزاده رضا پهلوی در تلویزیون نظامیان اسرائیل (کانال 10 ) –
طرح کمک توسط کانادا در کنفرانس ناتو توسط دکتر جهانبگلو و افشین جم یک جریان وابسته است یا حرکتهای مستقل ؟ همکاری مجاهدین خلق با اسراییل لینک ویدیویی http://youtu.be/kajRWZA9Q8k

Saeed Soltanpour is host of Ahmad Mazarei -political activist- on US government role and aid to opposition in Iran April 15-2012 -
Rahehhal @ Ten TV discussion about Palme Centre Conference -Jan 2012 and Washington conference ( Apri l2012) –
Reza Pahlavi ‘s idea of asking for aid to opposition from foreign governments by - Interview with Israel Ten TV -
Dr. Jahanbegloo and Nazanin Afshin Jam at NATO conference ( Toronto -March 28 -2012 ( are independent acts? the collaboration of Mosad and Mojahedin Khalgh ( MEK) لینک ویدیویی http://youtu.be/kajRWZA9Q8k

من راضی گور پدر 75 میلیون ناراضی

اقای نوری اعلا مطلبی با نام من راضی ام درارتباط با کنفرانس واشنگتن نوشته است . http://www.iranian.com/main/2012/apr-24
با سلام یکی از مشکلات بسیاری از سیاسیون وطنی همین خود راضی بودن خودشان و محور دانستن خودشان می باشد .
خلاصه داستان من راضی و گور پدر 75 میلیون ناراضی توسط استبداد حاکم در ایران نشان می دهد که دعوا سر قدرت است نه ازادی مردم ایران .
مهم این است که ایا اکثریت مردم داخل ایران هم از این کنفرانس ها که ابتدا تحت عنوان مسائل امنیتی با چراغ خاموش حرکت می کنند ، اعتماد می کنند . گذشتنه که نشان داده است چنین حرکاتهایی سوخته است .

زر زیادی امیر امارات در مورد جزیره ایرانی ابو موسی

در راستای زر زیادی امیر امارات در مورد مالکیت ابو موسی ،
لطفا چند ماهی در دوبی نه کنسرت بگذارید و نه برای تعطیلات به دوبی بروید
اگر این یک کار را توانستیم انجام بدهیم. چو ایران نباشد تن من مباد پیشکش مان .
.چند ماهی کنستر ت در دوبی نگذارید . نه خواننده ای از بی پولی می میرد و نه علاقه مندی به خوانند ه ای ز ندیدن چند ماهه خوانند ه مورد علاقه ش می میرد .

یکشنبه، فروردین ۲۷، ۱۳۹۱

کباب در کنار دریاجه

کباب خوب ار سوپر پارسیان . اجرای خوب از دوستان و خوردن خوب از بقیه گروه در هوای افتابی و خوب . جای همه خالی

چهارشنبه، فروردین ۲۳، ۱۳۹۱

۵۰ درصد از عرصه سیاسی حق زنان است


http://radiozamaneh.org/society/women/2012/04/10/12970?nocache=1#comment-35917 نسخه قابل چاپ گفت‌و‌گو با رویا طلوعی، فعال حقوق زنان نعیمه دوستدار نعیمه دوستدار - مهرانگیز منوچهریان، حقوقدان، موسیقیدان، سیاستمدار، نخستین سناتور زن در ایران و نویسنده کتاب "انتقاد به قانون اساسی ایران از منظر حقوق زنان"، ۳٠ مارس ۱۹۶۸ میلادی مصادف با ۱۱ فروردین ۱۳۴۷ هجری شمسی، اولین جایزه جهانی صلح حقوق بشر سازمان ملل متحد را دریافت کرد. ۴۴ سال بعد، ۱۵ زن ایرانی، در تاریخ۳٠ مارس ۲۰۱۲ (۱۱ فروردین ماه) تولد تشکلی سیاسی را اعلام کرده‌اند که اتحاد زنان ایران برای دموکراسی (آزاد) نام گرفته است. میترا آریان، ویکتوریا آزاد، عصمت بهرامی، بهیه جیلانی، طیبه حسینی، فریبا داوودی مهاجر، سحر دیناروند، مهین شکرالله‌پور، رویا طلوعی، رویا عراقی، مهوش علاسوندی، فرحناز عمادی، شکوفه قبادی، بهار ملوان نارنجی و مریم موذن‌زاده اعضای موسس این تشکل هستند که با شعار "نیمی از عرصه سیاسی سهم ما و حق ماست"، فعالیت خود را شروع کرده‌اند. همزمان با آغاز فعالیت این تشکل، با رویا طلوعی، کنشگر حقوق زنان و از موسسان انجمن زنان کرد مدافع صلح و حقوق بشر، درباره انگیزه‌های شروع این فعالیت گفت‌وگو کرده‌ایم. چرا از بین شکل‌های مختلف فعالیت مدنی، ایجاد یک تشکل سیاسی را انتخاب کردید؟ **** چند تا نکته این خبر خوبی است ولی باید دید ایا این تشکل دمکرات هست و یا نه ؟ تشکل مردان و یازنان بخودی خود دمکرات نمی شود . زیر ا تشکلات زنان مانند سازمان زنان ایرانی در انتاریو در تورنتو داشته ایم که خانم سرلت از 1989 که این جریان را تاسیس کردند تا سال 2009 رئیس آن بودند . ( ممکن است یکی دو سالی سالها کم و زیاد شده باشد ) . البته این تشکل جز یی از سرمایه های جامعه ایرانی در کانادا هست و زحمات ایشان و بقیه نباید فراموش شود ولی ریاست طولانی با دمکراسی چندان همخوانی ندارد 2- سازمان مجاهدین نیز در دو دهه گذشته خانم مریم رجوی نفر دوم و در غیاب همسرشان نفر اول این جریان بعد از 2003 و اشغال عراق هستند . 3- در کشورهای غربی دمکرات مانند کانادا خانمها همچنان در سیاست و مدیریت بخش خصوصی و دولتی نسبت به مردها درصد پایین تری از مشارکت را دارند . به عنوان مثال د رحلقه اصلی دولت محافظه کار زنی دیده نمی شود . در حلقه اپوزیسیون حزب سوسیال دمکرات دو تا زن کانداید در انتخاب رهبری در 23 مارس در دور اول و دوم حذف شدند. بنظر می اید نباید منطقه را کم اهمیت جلو ه داد . اسکاندویناوی بافت یکسانی با اروپای غربی ندارد . انها هم با کانادا و امریکا تفاوت ها ی قابل ملاحظه ای دارند . درهر حال برایشان ارزوی موفقیت می کنم

دوشنبه، فروردین ۲۱، ۱۳۹۱

دمکراسی در ایران با کمک مردم ایران و یا خارجی ها ؟



در نیمروز روشن اسفند،
وقتی بنفشه ها را از سایه های سرد،
در اطلس شمیم بهاران، با خاک و ریشه - میهن سیّارشان -
در جعبه های کوچک چوبی، در گوشه ی خیابان، می آورند:
جوی هزار زمزمه در من، می جوشد:
ای کاش... ای کاش آدمی وطنش را مثل بنفشه ها (در جعبه های خاک)
یک روز می توانست، همراه خویشتن ببرد هر کجا که خواست.
در روشنای باران، در آفتاب پاک.

به مناسبت کنفرانس کانادا و خاورمیانه جدید ، و در خواست کمک به فعالین مدنی در سخنان دکتر جهانبگلو و نازنین افشین جم د ر کنفرانس مذکور –
حسن گلسفیدی - محمد حدادی - سعید سلطانپور لینک برنامه تلویزیونی http://youtu.be/A_wUjJ6k0I بخشی از سخنان افشین جم http://www.youtube.com/watch?v=NDAg0zcOQSM

مهمانان این هفته برنامه راه حل – دو تن از فعالین سیاسی مسلمان
محمد حدادی – عضومجامع اسلامی ایرانیان و از بنیانگذاران کانون اندیشه وگفتگو و حقوق بشر در ایران – تورنتو عضو کنفدراسیون دانشجویان اروپا دهه 50

حسن گلسفیدی کانون بیان Bayan Centre for Thought از بنیانگذاران انجمن دانشجویان اسلامی فیلی پین سال 56 بنیانگذاران کانون اندیشه وگفتگو و حقوق بشر در ایران- تورنتو
یکشنبه 8 آوریل 2012 ساعت 7 شب بوقت تورنتو ( 4 بعداز ظهر بوقت ونکور و لس آنجلس ) از تلویزیون تن کانادا email: rahehaltv@gmail.com rahehaltv@twitter.com
سعید سلطانپور مجری و تهیه کننده برنامه راه حل – تلویزیون تن کانادا

خلاصه برنامه تلویزیونی
اخیرا کنفرانسی در تورنتو برگزارشد بنام کانادا و خاورمیانه جدید ، این کنفرانس 28 مارچ در هتل هبات تورنتو با شرکت افرادی در زمینه های انرژی - امنیتی و حقوق بشر برگزارشد. دراین کنفرانس بغیر از معاون سازمان امنیت کانادا و مسول ضد ترورپلیس فدرال کانادا که نمی توانستند موضع رسمی داشتنه باشند و اقای جهانبگلو که موضع مثبتی نسبت به جنگ داشت ، تقریبا سمت و سو ی جلسه کاملا د رجهت حمایت از اسرائیل بود .

در این کنفرانس اقای جهانبگلو سخنانی ایراد کردند که مانند سالهای اخیرشان تم ضد جنگ داشت و از دولت کانادا می خواست که به فعالین ایرانی کمک بکند.
نازنین افشین جم همسر وزیر جنگ کانادا نیز به عنوان فعال حقوق بشری سخنران آخرین پنل بودند که معتقدبودند باید دولت کانادا به فعالین ایرانی کمک بکند و گفتند ما باید دولت انتقالی تشکیل بدهیم .

کمک به فعالین ایرانی در چه زمینه ای نیاز به شفاف سازی از سوی همگان دارد .

ما معتقدیم که ایشان به عنوان یک استاد دانشگاه و یا فیلسوف که زحمت زیادی هم در اینجا می کشند حق دارند در هر کنفرانسی شرکت کنند . اما اگر ایشان در موضع اپوزیسیون خود را بدانند ، همانگونه که روحانیت در ایران وارد سیاست می شود باید نقد شود ایشان و دیگران هم باید نقد شوند . و بهتر می دانند که می توانند تنها گروه خودشان را در دانشگاه نمایندگی کنند و نه دیگران را .

از سوی دیگر افشین جم مرتبا می گفت " ما ایرانیان " و سخنانش در حضور اقای جهانبگلو و درخواست کمک از کانادا و تشکیل دولت انتقالی نیاز به شفاف سازی دارد . چگونه می توان به دولت محافظه کا راعتماد کرد زمانی که همسر افشین جم به مجلس و شهروندان کانادا در مورد 10 میلیارد دلار هزینه اضافی جت های جنگنده اف 35 دروغ می گوید چگونه می توان پذیرفت دولت کانادا دلش برای ایرانی ها می سوزد در حالی که هنوز یک پنی به کامیونیتی ایرانی برای ساخت کامیونیتی کمک نکرده اند زمانی که پرستون مننینگ پدر معنوی حزب رفروم و محافظه کاران فعلی ، در مصاحبه با خبر نگاری می گوید " همه دین ها بغیر از مسیحیت یک فریب بیش نیستند . وقتی که وزیر امور خارجه در روز 3 اوریل 2012 اعلام بستن مرکز حقوق بشر و توسعه دمکراسی کانادا میکند .

دلیل اینکه یک بار خواستار تحقیق در مورد نقض حقوق بشردر اسرائیل شده بودند . ما معتقدیم همه باید نظراتشان را بیان کنند و لی حق انتقاد را نیز برای همگان قایل هستیم متاسفانه در فرهنگ اجتماعی و سیاسی ما ایرانی ها ، تعارف و مماشات و تملق فضای نقد و بررسی را محدود کرده است .

متاسفانه سلام تورنتو در حالیکه خط ضد جنگ درستی دارد در این مورد غیر مسولانه در صفحه اولش عکس و خبر را به صورت ناقص مطرح کرده است . این کنفرانس متعلق به سازمان ناتو با همکاری گروه طرفداران ازادی های مدنی که نه تنها مستقل نیست که به شهادت سایت و سخنرانان و هیت مدیره آن که از طرفداران کانادایی پر و پاقرص اسرائیل برای حمایت از اسرائیل تشکیل شده است چیزی نمی گویند .

از حامیان مالی برنامه هم می توان به بی نای برث که اعلامیه ضد ایرانی رادر نشنال پست منتشر کرده بود باید نام برد .
گزارشگر ان مطلب تنها برای پوشش خبری اقای جهانبگلو بود و نه از دیگر سخنرانان جلسه که کار غیر حرفه ای است .
متاسفانه اقای جهانبگلو و نازنین افشین جم از مسول جلسه خواستنند که مانع از فیلم برداری بشوند که باعث اخراج خبرنکار ترکیه شد .
و البته هم اقای جهانبگلو به عنوا ن اندیشمند مدنی و هم نازنین افشین جم که مدعی حقوق بشر هستند ، هیچ گونه حمایتی از خبرنگاران نکردند که خودش جای سوال دارد . در روزهای آخر اسفند، کوچ بنفشه های مهاجر، زیباست.

شنبه، فروردین ۱۹، ۱۳۹۱

دمکراسی با پول مردم ایران و یا خارجی ها ؟

به مناسبت سخنان دکتر جهانبگلو و نازنین افشین جم د رمورد کمک به فعالان ایرانی توسط کانادا در کنفرانس کانادا و خاورمیانه جدید

مهمانان این هفته برنامه راه حل – دو تن از فعالین سیاسی مسلمان محمد حدادی – مجامع اسلامی ایرانیان و از بنیانگذاران کانون اندیشه وگفتگو و حقوق بشر در ایران – تورنتو عضو کنفدراسیون دانشجویان اروپا دهه 50 حسن گلسفیدی

عضو هیت مدیره کانون بیان Bayan Centre for Thought از بنیانگذاران کانون اندیشه وگفتگو و حقوق بشر در ایران- تورنتو ستون نویس ایران استار یکشنبه 8 آوریل 2012 ساعت 7 شب بوقت تورنتو ( 4 بعداز ظهر بوقت ونکور و لس آنجلس ) از تلویزیون تن کانادا email: rahehaltv@gmail.com rahehaltv@twitter.com برنامه هفته آینده 16 آوریل نقش نهادهای آمریکایی درجذب نیروها ی ایرانی مهمان برنامه احمد مزارعی – فعال سیاسی چپ

چهارشنبه، فروردین ۱۶، ۱۳۹۱

ماهواره آسترا پخش شبکه پرس تی‌وی را متوقف کرد

http://www.radiofarda.com/content/f2_iran_press_tv_removed_from_ses_astra_germany_blm_regulatory_office/24537368.html#relatedInfoContainer درست است که پرس تی وی کاملا توسط رژیم ایران کنترل می شود همانگونه که ما رژیم ایران را بخاظر سانسور و محدودیت اطلاع رسانی محکوم می کنیم این کار مشابه رفتار مقامات ایرانی است و توهین به شعور شهروندانی است که حداقل در غرب ازادانه به بسیاری از اطلاعات دسترسی دارند . این کار نقض حقوق بشر سازمان ملل و چرخش اطلاع رسانی به عنوان یک حق مردم دنیا می باشد روزنامه نگار - کانادا حدود دو ماه پس از لغو مجوز پرس تی‌وی، تلویزیون انگلیسی‌زبان جمهوری اسلامی، در بریتانیا، این شبکه روز سه‌شنبه با حکم دفتر نظارت بر رسانه‌های آلمان از ماهواره «اس‌ای‌اس آسترا» نیز حذف شد و پخش آن به پایان رسید. دفتر نظارت بر رسانه‌های آلمان در مونیخ، بی‌ال‌ام، از مسئولان ماهواره آسترا خواسته است که «بلافاصله» پخش شبکه پرس تی‌وی از این ماهواره را قطع کنند. وب‌سایت پرس تی‌وی در خبری به نقل از یکی از معاونان این ماهواره می‌گوید که کمپانی ماهواره آسترا «دیگر نمی‌تواند سیگنال پرس تی‌وی را پخش کند و باید خدمات خود به این شبکه را بی‌درنگ قطع کند».

دوشنبه، فروردین ۱۴، ۱۳۹۱

مرتضی ترابی تجربه ناموفق یک فرانچایز- برنامه راه حل

تجربه ای برای همه ایرانیان بخصوص تازه مهاجران ، تنها ایرانی بودن تضمین کافی برای سرمایه گذاری نیست. تجربه ای برای ایرانیانی که بر اساس اعنماد به هموطن بدون مشاوه با مشاوران حرفه ای ،زندگی خود را از دست می دهند Morteza Torabi talking about his experience of a franchise’s Rahehl @ TEN TV April 1-2012 this is side of story by Mehdi Torabi ,we requested from the Union Ergonomics for their side of story which , they sent us an email indicating that the president can not tell his side of story since the case is before court , also, he wrote that his lawyer is in Vacation لینک مصاحبه http://www.youtube.com/watch?v=eQ9jIvn9GQY