Translate

چهارشنبه، مهر ۰۶، ۱۳۹۰

حضورغارتگران و عوامل نقض حقوق بشر در کانادا ، اعتبار کامیونیتی ایرانی را تهدید می کند

حضورغارتگران و   عوامل نقض حقوق بشر   در  کانادا ، اعتبار کامیونیتی ایرانی را تهدید می کند .

سعید سلطانپور


جهرمی ، رییس معزول و مغضوب بانک صادرات که توسط رییس بانک مرکزی در چند روز گذشته برکتار شده است ، توپ را به زمین بانک ملی انداخت و اعلام کرد که ریس هیئت مدیره بانک ملی " خاوری " به کانادا گریخته است . 
از سوی دیگر بهمنی اعلام کرد که از این موضوع خبر ندارد و لی اژه ای دادستان گفت که بهتر است خاوری مانند بچه ادم به تهران برگردد.  ( نقل به مضمون )   (1)
 فارس می نویسد وزیر بازرگانی بخاطر فرار از سوال در مجلس بخاطر اختلاس ،  تصمیم می گیرند جهرمی و خاوری را مجبور به استعفا کنند " (2)

چگونه هست که  دولت کانادا و بانکهای کانادایی  برای ارسال 100 دلار  ، سخت گیری شدیدی می کند و لی به رئیس بانک ملی ، ویزا می دهد .

ایا کسی می تواند بپذیرد که ریئس بانک ملی و دیگر بانکها ی دولتی و حتی خصوصی در ارتباط تنگاتنگ با مقامات حاکم بر ایران ، نباشند . ؟
مقامات عالیرتبه بانکها ، از بسیاری از تصمیم گیری ها ی سیاسی دولت و حاکمیت و  نیز معاملات پنهانی و زدو بندها ی داخلی مقامات  مطلع هستند .
بنظر می اید دولت محافظه کاران وقتی که پای میلیون دلار در میان باشد ، چشمشان کم سو می شود . همانگونه که تا 6 ماه پیش که  دولت کانادا  یک میلیارد و اندی پولهای دیکتاتور لیبی را توقیف کرد ، نمی دانست که این حساب هادر این 40 سال گذشته  متعلق به دیکتاتور بوده است ؟
در هر حال نباید بی اعتنا به حضور مقامات درجه اول حکومت و بستگان آنها در کانادا بود  . چندی قبل ، گزارشاتی در مورد حضور فرزندان وزیر کشور ، نجار ، در کانادا و بریتیش کلمبیا شنیده شد .

تشکیلاتی که توانسته باشد در این دو دهه لابی گسترده ای در اتاوا برای جلوگیری از صدور ویزا ی دولتی و مهاجری برای مقامات درجه اول  و خانواده هایشان بوجود نیامده است .
باید به دولت هارپر برای صدور احتمالی  ویزا برای مدیر بانک ملی  اعتراض شدید و گسترد ه ای ازطریق نمایندگان مجلس  در هر حوزه انتخابیه انجام داد .
.
 باید نشان داد که کانادا نمی تواند هم کشور امن برای " قربانی  " و هم کشور امن برای  "  دستیار ان  شبکه مالی " و مدیران اجرایی ، سیستم ناقض حقوق اولیه انسانی و شهروندی در ایران  باشد .
 در صورت اقامت وی د رکانادا  ، بایستی از کانا لهای قضایی و سیاسی ،  مهلتی برای خروج از کانادا و سفر به کشور دیگری ، در دستور کار قرار بگیرد .
 باید فضای قضایی بوجود آورد که کانادا از لیست کشورهای امن این مقامات خارج شود .
کامیونیتی ایرانی در کانادا ، اعتبارش را ذره ذره بر اساس تلاش 3 دهه مهاجران ، بدست اورده است نباید اجازه داد ، این افراد ، اعتبار سیاسی و اجتماعی کامیونیتی ما را زیر سوال ببرند.
به عنوان مثال یکی از معاونین وزارت مخابرات ( دوران خاتمی ) که خانه ای یک میلیون و اندی در محله ویلو دیل تورنتو داشت ، 9 ماهی را بعد از ریاست جمهور ی احمدی نژاد در تورنتو برای سبک و سنگین کردن اوضاع ایران ، حضور داشت و بعد از اینکه متوجه شد اوضاع چندان تغییر ی نکرده است ، خانه را فروخت و بازگشت . تا شاید در دوره بعدی ریاست جمهوری با پولهای بیشتری از کشور، در تورنتو ساکن شود.




پاورقی

1 دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران:
به نفع خاوري است به كشور باز گردد تا اتهامي متوجه وي نشود
خبرگزاری فارس: دادستان کل کشور گفت: به نفع آقای خاوری است که به ایران بازگردد تا اتهاماتی که این روزها بر سر زبان‌ها افتاده شامل او نشود و بتواند از خود دفاع کند.   6 مهر 90

(2)
یک مقام آگاه در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
پشت پرده استعفا و برکناری 2 مديرعامل بانكي در يك اتاق فكر
این مقام آگاه اضافه کرد: در همین ایام و زمانی که دولت از طرح مجلس برای استیضاح وزیر اقتصاد باخبر می‌شود این اتاق فکر تصمیم می‌گیرد که یکی از ارکان پرونده اختلاس بزرگ را به استعفا مجبور کند. براین اساس، نامه‌ای در قالب استعفا برای خاوری مدیرعامل بانک ملی تنظیم و برای وی ارسال می‌شود، اما خاوری از امضای این نامه امتناع کرده و در پاسخ می‌گوید: همچنان قصد دارم در بانک ملی فعالیت کنم 6 مهر  90

  

ضرورت حمایت از دکتر رضا مریدی در انتخابات مجلس انتاریو


ضرورت حمایت از دکتر رضا مریدی در  انتخابات مجلس انتاریو
 

حمایت از دکتر رضا مریدی برای راه یابی در دوره دوم مجلس انتاریو یک وظیفه ملی و فرا حزبی است .
 حضور یک ایرانی تبار در صحنه سیاسی انتاریو یک ضرورت تاریخی ، سیاسی و اجتماعی است و
گامی مثبت و  قدمی اساسی  برای شناسائی و شناخته شدن  کامیونیتی ایرانی کانادایی می باشد .

امیدواریم دکتر رضا مریدی با حمایت همه جانبه کامیونیتی ایرانی کانادایی  و شهروندان ریچموند هیل  دومین دوره نمایندگی خود را با قدرت آغاز کند .  بدیهی است که انتظار داریم آقای دکتر مریدی در دوره دوم  با برنامه ریزی های بنیانی و اصولی تر از طریق  مشارکت اقشار و نهادهای مختلف کامیونیتی، برنامه مدون و درازمدتی ارائه نمایند که باعث رشد و مشارکت شایسته کامیونیتی ایرانی در کلیه عرصه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری دولت انتاریو و کانادا بشود.

پونه بی آزاری ( شیخ الاسلامی )
 بهنام اصفهانی زاده – محمد اسلامی – سعید سلطانپور – محمد شیخ الاسلامی

دوشنبه، مهر ۰۴، ۱۳۹۰

فرد ا شب ، شب قدر انتاریو هست


فرد ا شب ، شب  قدر انتاریو هست
مناظره رهبران  3 حزب ، سرنوشت مردم را برای 4 سال اینده تعیین می کند
سه شنبه ساعت 6 بعد ازظهر رسانه های اصلی - ساعت 8:30 شب  تفسیر مناظره  در برنامه زنده  تلویزیونی TEn TV

یکشنبه، مهر ۰۳، ۱۳۹۰

کلاه برداری برای متقاضیان مهاجرت کانادا در ایران



July 1-2011
کلاه برداری برای  متقاضیان مهاجرت کانادا در ایران 
  
 بلاتکلیفی متقاضیان مهاجرت به کانادا در سوریه بدلیل  نا آرامی های سوریه و ضرورت انتقال به یک کشورکه ویزا به ایرانیها بدهد

وعده های تو خالی احمدی نژاد درمورد مسکن




وعده های تو خالی احمدی نژاد درمورد مسکن
برنامه تلویزیونی راه حل ، کاری از سعید سلطانپور

ضرورت حمایت از رضا مریدی ، برای پیروزی در ریچموند هیل - سعید سلطا نپور


ضرورت حمایت از رضا مریدی ، برای پیروزی در ریچموند هیل


با اعلام نظر سنجی امروز ( شنبه  سپتامبر )تورنتو استار در مورد شانه به شانه بود ن 35 % لیبرال ها و محافظه کاران و رقم 24 % ان دی پی ،  بر اساس تجارب تاریخی کانادا، نبایستی برنده شدن را قطعی دانست .


  با توجه به نتایج انتخابات فدرال ، که رای های ان دی پی برخی از افراد باسابقه منجمله برایان ویلفرد نماینده لیبرال ریچموند هیل را در برابر رقیب نه چندان آشنا در ریچموند هیل  مناکیس با چند هزار رای اختلاف بازنده شد ، رای های ان دی پی می تواند تکرار شود .

به همین دلیل وظیفه ما ، به عنوان عضو کامیونیتی ایرانی هست که با تمام قوا از رضا مریدی حمایت کنیم  تا رضا مریدی در مجلس  صدا ی برای کامیونیتی ایرانی انتاریو ، باشد  . بطور مشخص باید مطمئن شویم تمام ایرانی ها واجد شرایط رای دادن ، در صندوقهای رای شرکت کرده و به رضا مریدی رای بدهند . تجربه شخصی و تاریخی نشان می دهد ایرانی ها با توجه به نظرات شخصی و یا غیر واقعی با سیاست کانادا ، از شرکت در انتخابات خودداری می کنند . مثلا می گویند ، فلانی که رای می اورد بنابراین یک رای تغییر ی در سرنوشت وی نخواهد داشت که اشتباه سیاسی است که می تواند نتایج بدی را برای کامیونیتی ما به همراه داشته باشد .  از سوی دیگر تب انتخاباتی در انتاریو 2011 هم چندان بالا نیست که با توجه به حضور گسترده محافظه کاران  سنتی و  هوادران ان دی پی ،  می تواندبرنده شدن دکتر مریدی را که برتری چنددرصدی در ریچموند هیل دارد ، به مخاطره بیندازد.
نظرسنجی در ریچموند هیل   

رضا مریدی      38.7 %
محافظه کا ر       %36.1
 دی پی       14.7  %

در خانه ما ، دو رای به دکتر مریدی داده خواهد شد نه به این دلیل که وی کاندید حزب بخصوصی هست بلکه حضور وی در مجلس رادر شرایط امروزی سیاسی انتاریو ، برای کامیونیتی ایرانی لازم می دانیم .
بدیهی است که رای ما به دکتر مریدی ، رای به سیاست های حزب لیبرال و یا تیم دکتر نیست زیرا بنظر من عملکرد لیبرال ها ی ریچموند هیل در دوره اخیر و انتخابات شهرداری ها ی ریچموند هیل و عدم حمایت انها از کاندیداهای ایرانی تبار ،   و مسول حوزه انتخابیه لیبرال های ریچموند هیل اقای دکتر دیوید ماریو فرمانی ، ضرورتا در راستای منافع درازمدت کامیونیتی ایرانی نبوده است .
کاری که امیدواریم در دوره دوم ایشان در مجلس ، تصحیح شود.


تعداد امارهای ریچموند هیل در 2007


Party
Candidate
Votes
%
±%

    
19,443
47.%


    
14,146
34.8


    
Nella Cotrupi
3,555
8.7


    
Liz Couture
3,210
7.9


    
Lisa Kidd
317
0.8


Total valid votes
40,671
100.0



 

Massive poll finds minority looming


شنبه، مهر ۰۲، ۱۳۹۰

خشونت در خانواده و جامعه


دکتر عباس آزادیان - روانپزشک - مهمان برنامه این هفته " راه حل "
خشونت در خانواده و جامعه - در ارتباط با قتل نسرین طره ای و کاوه طباطبایی در کانادا- -
چه کسی مسول است ورا ه حل درمان آن چیست
راه حل - یکشنبه  25 سپتامبر  ساعت 7 شب به وقت تورنتو از تن تی وی

چهارشنبه، شهریور ۳۰، ۱۳۹۰

نگاهی به انتخابات مه 2011



نگاهی به انتخابات مه 2011
برنامه تلویزیونی راه حل -- مه 2011-09 سعید سلطانپور

لیست 100هزار دلاری ها ی انتاریو - سهم اقلیت ها چیست ؟

http://www.youtube.com/watch?v=v9FMxfB3_Ds
برنامه تلویزیونی راه حل -- مه 2011-09 سعید سلطانپور
تبعیض اشکار در حقوق دولتی ها -- نزدیک ببه 64  هزار نفر بالای 100 هزار دلار و درصد ناچیزی از اقلیت های دیگر منجمله ایرانی تبارها -- نگاهی به حقوق ها در ریچموند هیل
sunshine List 2010 -- an unjustified gap between white and colored ethnics in Ontario.
town of Richmod hill and plus 100,000
http://www.youtube.com/watch?v=EsHmHJE-xOw
نقض حقوق بشر در کشتن نظامیان خلع سلاح شده توسط ارتش عراق - سعید سلطانپور برنامه تلویزیونی راه حل - 15 آوریل 2011 

اوباما و سخنرانی انتخاباتی در سازمان ملل برای فلسطینی ها :


اوباما و سخنرانی انتخاباتی در سازمان ملل برای فلسطینی ها :

ما را دور نزنید .
 هروقت وقتش شد بهتان خبر می دهیم.
 خودمان وقتش که شد  فلسطین را می سازیم.   

بزک نمیر بهار می اید - کمبوزه با خیار می آید . 60 سال است  به مردم فلسطین امید واهی می دهند همین یک ذره زمین را هم نمی خواهند به آنها بدهند.

  این اوباما ،بنده خدا، هم انتخابات امریکا را می بازد و هم خاورمیانه را .  کاشکی یکبار هم که شده یک تصمیم جدی می گرفت .
بازهم به مرام دست راستی سارکوزی که گفت رای وتو به فلسطین ، آتش دیرینه را دامن خواهد زد. . 

دوشنبه، شهریور ۲۸، ۱۳۹۰

شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و تف در آش جناح احمدی نژاد سعید سلطانپور


شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل و تف در آش جناح احمدی نژاد


سعید سلطانپور

در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد ، و حضور وی در مجمع عمومی سازمان ملل که تریبونی میلیونی در قلب سرمایه داری جهانی و ابر قدرت نظامی ، امریکا می باشد ، تنش های زیادی را دربین جناح های حاکمیت بدنبال دارد .

از دوران رفسنجانی ، همواره تلاشهایی زیادی ، متاسفانه بطور پنهانی ،  هم از سوی امریکاییان و هم از سوی حاکمیت روحانیون ایران ، برای نزدیکی انجام شده است .

 آمدن مک فارلین با کیک و انجیل به ایران در 4 خرداد 65  در دوران قدرت رفسنجانی که در ان دوران ریاست مجلس شورای اسلامی را به عهده داشت و مرد دوم حکومت بود . بنابر شواهد مقامات فعلی ، سفر مک فارلین با موافقت رفسنجانی  انجام شده بود  که توسط مهدی هاشمی (برادر داماد ایت الله منتظری ) لو رفت  و منجر به طرح  سوال 8 نماینده  مجلس  در آبان ما ه 85 در  مجلس شد که با اعتراض ایت الله خمینی ، نمایندگان مزبور ، سوال خود را پس گرفتند . (1).   افشاگری  مهدی هاشمی ،  فشارها را برای دستگیری وی و اعدام زیاد تر کرد .
ارتباط سیاسی با همه کشورها واپوزیسیون یک ضرورت مسلم است ولی بشرط اینکه شفاف باشد ، کتبی نوشته شده و توسط طرفین امضا شده باشد .

در حالیکه از قبل از  پیروزی انقلاب 57 هم  ارتباط با مقامات امریکایی با  حضور ژنرال هویزر برای بیطرفی ارتش شاه و انتقال قدرت ، در ستاد مشتر ک ارتش و ملاقات مستمر با مرحوم مهند س بازرگان و ایت اله بهشتی ( منصوب از سوی  خمینی ) ادامه داشته ا ست.
این روزها هم با نزدیک شد ن سفر احمدی نژاد به نیویورک ، صرف نظر از اینکه مشایی اجازه خروج داشته باشد ویا نه ،  اعلام آزادی مشروط دو امریکایی متهم به ورود غیر قانونی به ایران و جاسوسی که به 8 سال زندان محکوم شده بودند  ، توسط احمدی نژاد  درمصاحبه با شبکه امریکایی " ان . بی .سی . ، دست احمدی نژاد را برای کنترل مصاحبه ها با رسانه های میلیونی آمریکایی ، با اماده سازی افکار عمومی آمریکایی ها که بشدت به این رسانه ها متکی هستند را باز خواهد گذاشت .
 سیاست تهاجمی احمدی نژاد  در حالیکه بسیاری از مجریان خبری ، خطوط قرمزی را برای خود و رسانه هایشان و بازنگهداشتن ارتباط با مهمانان ، در نظر می گیرند قبل از هر چیز برای تضعیف جناح های رقیب احمد ی نژاد در انتخابات مجلس امسال و انتخابات ریاست جمهوری می باشد .  قانونا احمدی نژاد ، دو دوره اش تمام شده است و برای ادامه و تکمیل خط جریان وی ، یکی از نمایندگان این جریان باید ، این پست را در اختیار بگیرد  

از سوی دیگر احمدی نژاد در گذشته سعی کرده بود ، به سیاستمداران  امریکایی بگوید که وی در مورد ارتباط سیاسی با آمریکا تصمیم گیرنده است که موضع گیری خامنه ای ،  موضع وی را تضعیف کرده است .   تلاش جناح دیگر برای آزاد نکردن دو امریکایی متهم ، قبل از انکه ضدیت با امریکا باشد ، پیامی است به آمریکاییان که حرف آخر در  ارتباط با آمریکا  را احمدی نژاد نمی زند. جناح بازاریان سنتی ( حزب موتلفه ) می گوید با ازادی دو امریکایی ما به آنها امتیاز داده ایم . ما می زنیم نه جناح احمدی نژاد که امسال مورد کم مهری خامنه ای نیز قرار گرفته است .
 مشکلی که آمریکا همواره رنج برده است این است که چه کسی و چه جریانی حرف آخر را درایران می زند . زیرا در این 30 سال گذشته هروقت یکی از جناح های حاکمیت آش اشتی کنان با آمریکاییان را پخته است ، جناح دیگر باتف کردن در آن ، همه چیز را به نقطه اولیه برگردانده است . آنچه که می شود نتیجه گرفت این است که برای جناحهای حاکمیت  ، منافع همه مردم ایران ، آینده جوانان و ایران و منطقه خاورمیانه  که بشدت انبار اسلحه از سوی صادر کنندگان اسلحه شده است ،  به فراموشی سپرد ه شده است . 
نقل قولهای مقامات از رابطه با امريكا در گذشته
اولا سالهاست که از کانالهای مختلف با امريکا در ارتبا ط هستند . البته نفس مذاکره برای يک دولت حاکم هيج مانعی ندارد بشر ط اينکه مردم در جربان اين مذاکرات قرار بگيرند و يا نظر خواهی از انان شده باشد.و يا نمايندگان منتخب انان در اين مذاكرات شركت داشته باشند. 
مشکل جد ی هم د ر اين است که جنا حهای مختلف می خواهند انحصاری با امريکا رابطه بر قرار کنند . مثلا در دهه 60 عسگر اولادي از موسسين موتلفه معتقد بود كه ما بايد با امريكا رابطه داشته باشيم تا اينقدر اجناس واسلحه را چند برابر قيمت از بازار ازاد نخريم. البته در ان زمان مير حسين موسوي نخست وزير بود و عسگر اولادي در موضع مخالف وي بود.
در زمان ريگان مذاکره با ايرانی ها در خريد اسلحه با 3 برابر قيمت به طرف ايرانی انجام شد که در ان سود فروش اسلحه به ضدا اتقلابيون نيکارا گوئه داده شد. (‌ايران كنترا )
نمونه ديگر اطمينان دادن آمريکائيان به طرف ايرانی در مورد عدم علاقه امريکا به شکست ايران در جنگ بود. د رمذاكرات محرمانه در بحبوحه جنگ ايران و عراق بود.
در تمامی اين تماس ها در حاليکه خمينی و ريگان شديدا به يکدیگر حمله می کردند اين مذاکرات بدور از چشم مردم ايران و مردم امريكا صورت می گرفت. 
خميني كه حرف اخر را ميزد به ان نمايندگاني كه جرئت كرده بودند از ولايتي وزير امورخارجه د رمورد سفر نمايندگان امريكا به ايران سوال كنند شديدا تشر زد كه به شما چه مربوط است ؟‌و انان سوالات خود را پس گرفتند.
نقل از انقلاب اسلامی
محسن رضايي در گفت‌وگوي اختصاصي با روزنامه «یو اس تو دی، ، گفت: ايران نقش مهمي در سرنگوني رژيم طالبان در افغانستان داشت اما آمريكايي‌ها با كمرنگ كردن نقش ايران، قصد دارند آن را به نفع خود مصادره كنند.
21 خرداد 1384
نيو يورک تايمز : آمريكا و ايران ديدارهاي محرمانه بسياري در سطح پايين داشته‌اند. چه زماني شما براي گفت‌وگوي سطح بالا آماده هستيد؟ هنگامي كه شما رئيس جمهور بوديد به اين مساله اشاره كرديد كه آماده ارتباط با آمريكا هستيد. 
رفسنجانی : هنگامي كه من گفتم آماده‌ام، رئيس جمهور بودم. اگر بار ديگر مسؤول(اين امور) شوم، بار ديگر مجبورم اين مساله را بررسي مي‌كنم. يو اس آ. تو دی 19 بهمن 83
دبير شوراي عالي امنيت ملي تصريح كرد: «اوضاع با آمريكا نمي‌تواند اينگونه ادامه يابد. اگر موضع آمريكا تغيير كند، دورنمايي از رابطه (با آمريكا) ديده مي‌شود». 
وي با اشاره به اين‌كه ايران و آمريكا از طريق سفارت سوييس و برخي كشورهاي ديگر در ارتباط هستند اظهار داشت: «ما اميدواريم آمريكا به زبان تهديد و تحريم‌هايي كه عليه منافع ايران اعمال كرده است پايان دهد».

17
سایت بازتاب -خرداد 84 -
×بهزاد نبوی در مصاحبه ای قبل از انتخابات رباست جمهوری خبر از مذاکره با 7 هيت امريکائی داد. 
× کروبی هم در دوران انتخابات به اين موضوع اشاره کرد . کروبی طرف مذاکره با امريکائئان در زمان کارتر برای ازادی گروگانها با جورج بوش (‌پدر )‌ در پاريس بود که ازادی گروگانها به بعد از انتخابات موکول شود تا کارتر شکست بخورد.
روزنامه  مهر ادعا کرد: نشست هاي محرمانه در ژنو ميان فرستادگان هاشمي رفسنجاني نامزد رياست جمهوري ايران و سه ديپلمات از لبنان و سوريه واردن و نيز مسئولان وزارت امور خارجه آمريکا و هياتي از کميسيون مشترک اروپا برگزار شده است .
روزنامه الديار به نقل از اين منابع نوشت : رايزني ها ميان طرف هاي سه گانه بر روي نقشي که رفسنجاني در صورت پيروزي خود در انتخابات رياست جمهوري در حل مساله حزب الله بر اساس قطعنامه 1559 شوراي امنيت به صورت مسالمت آميز ايفا خواهد کرد، متمرکز شده است. با اين پيش شرط که صلح داخلي در لبنان مورد تهديد قرار نگيرد.
11 خرداد 84
ا لبرادعی- رئیس سابق انرژی اتمی - در مصا حبه ای در تابستان 84 اعلام کرده بود که مقامات ایرانی از و ی خواسته بودند که از امريکا تضمينی برای عوض کردن سياست تغيير رژيم در قبال جمهوری اسلامی بدهد.
.




تورنتو – 28 شهریور – 18 سپتامبر 2011
·                            (1)  سیدمحمد خامنه‌ای ، جلال‌الدین فارسی ، سیرجانی ، موسویانی ، نیک‌روش ، فهیم‌کرمانی ، نجفی ، اسرافیلیان
چرا ما باید این قدر غربزده باشیم یا شیطان‌زده؟ من هیچ توقعی نداشتم از بعض این اشخاص، ولو بعضی‌شان در نظر من پوچ‌اند، لکن از بعضی از این اشخاص که سابقه دارند هیچ توقع نداشتم که در این زمان که باید فریاد بزنند سر آمریکا، فریاد می‌زنند سر مسئولین ما! چه شده است؟ شماها چه‌تان است؟ چه کردید شماها؟ شماها چرا باید تحت تأثیر تبلیغات خارجی واقع بشوید یا تحث تأثیرات نفسانیت خودتان؟ در یک همچون مساله مهمی که باید همه شما دست به هم بدهید و ثابت کنید به دنیا که ما وحدت داریم، وحدت ما این طور شده‌است و در روزی که هفته وحدت است چرا شماها می‌خواهید تفرقه ایجاد کنید؟ چرا می‌خواهید بین سران کشور تفرقه ایجاد کنید؟ چرا می‌خواهید دو دستگی ایجاد کنید؟ چه شده است شما را؟ کجا دارید می‌روید؟ این تذهبون؟ من نمی‌توانم که آن طوری که می‌خواهم، با شما صحبت کنم و نمی‌خواهم در روز عید رنجش برای شما پیدا کنم، لکن شما انصاف بدهید که در یک همچو وقتی، وقت یک همچو اموری است؟! وقت یک همچو تأییدی است از کاخ سفید؟ وقت یک همچو تأییدی است از ریگان؟ لحن شما در آن چیزی که به مجلس دادید، از لحن اسرائیل تندتر است، از لحن خود کاخ نشینان آنجا تندتر است. شما چه شده‌است این طور شدید؟ شما که این نبودید بعضی‌تان. من بعضی‌تان را می‌شناسم، شما این‌طور نبودید.

یکشنبه، شهریور ۲۷، ۱۳۹۰

سی امین سال تاسیس شورای وابسته به مسعود رجوی و سوالات بی جواب


سی امین سال تاسیس شورای وابسته به مسعود رجوی و سوالات بی  جواب  

سعید سلطانپور

شورای وابسته به مسعود رجوی در حالی در مرداد 1390 ، بیانیه ای طولانی بیرون داده است که تکرار بیانیه های آنها و رسانه های تبلیغاتی وابسته به رجوی در این سالها بوده است .  تکرار مکررات و ردیف کردن فاکت ها و تخیلات سیاسی  عده ای در حوالی 60 سالگی ، که نشان از گیر کردن این جریان  در دهه 60 هست .


این شورا می تواند هر آنچه می خواهد بگوید و هر ادعایی داشته باشد ولی سوالی که از این گروه  دارم این است ایا شما  نسل های جدید ایرانی را می شناسید . کسانی که در سال 60 متولد نشده بودند .و الان 30 ساله هستند یعنی  سنی که بسیاری از رهبران  و فعالین مجاهدین خلق  در انقلاب 57 داشتند. در دورانی که  می خواستند ریشه امپریالیزم امریکا و سرمایه داری جهانی را ریشه کن کنند  و بسیاری از آنان نیز جان خود را نیز بر سر این باور  گذاشتند .
 اینکه شورای فعلی و عده ای از ان رهبران سی ساله ان دوره مجاهدین  ، سالهاست که برای برسمیت شناخته شدن از سوی آمریکا ( هم جنا ح نو محافظه کاران جنگ طلب  و هم دمکرات ها  ) چقدر هزینه و تلاش  کرده اند ، بر کسی پوشیده نیست . اساسا این جریان سالهاست که  با افتخار از این دگر دیسی ،  نام می برند.

 این جریان در حالی ادعا می کند که " شورای ملی مقاومت ایران در ۳۰ سال گذشته با شما و در کنار شما و در پیکارهای بی‌امان شما در هر کوی و برزن و در هر کارخانه و مدرسه و دانشگاه ایستاده  است "  که یک نفر از نسل جدید 30 ساله ها در این شورا حضور ندارد. و تا انجا که با این گروه آشنا هستم ، در لیست این شورا سالها هست که  تغییر ی حاصل نشده است مگر کسانی که بعلت بیماری و یا کهولت سن ، فوت کرده اند .  مسعود رجوی از اواخر 59 ، در هیج تجمع ایرانیها حضور نداشته است مگر در جلسات درون سازمانی بخصوص در عراق در پایگاه اشرف که به مانند فیدل کاسترو گاهی  8  ساعت یک ضرب  صحبت می کرد .

 شورا در حالی از بهار عربی سخن می گوید که بخوبی میداند ، حضور طولانی مدت حکام در پست های کلیدی کشور های تونس و مصر و سوریه و عراق و یمن ،  عاملان زمستان کشورها و بیداری مردم در بهار انقلاب ها هستند .  و از سوی دیگر در مصر که هنوز شورای نظامی به ریاست ژنرال طنطاوی بر سر کار هست و در لیبی ، رهبر شورای انتقالی ، تا 8 ماه پیش وزیر دادگستری سرهنگ دیکتاتور بود .

 چگونه مسعودر جوی که در 1364 به رهبری بلامنازع از راه های غیر دمکراتیک و کودتای خزنده "  انقلاب
اید ئولوژیک "   رسیده است و مریم رجوی که در سال 68 از سوی همسرش ، مسعود به مقام ریاست جمهوری موقت ایران رسیده است ، وهمچنین  تداوم حضور اعضای شوراد رپست ها  شورا و عدم برگزاری انتخابات ( چه ازاد و چه غیر آزاد ) ، با توجه به تحولات ایران و خاورمیانه و جهان ، نشانه ای از رکود ، استبداد و فساد اقتصادی نیست . 

اینکه در سی امین سال تاسیس شورا ، غیبت  8 ساله مسعود رجوی ، که عدم حضور ش دلیل اشکاری بر عدم آزادی عمل توسط دولت آمریکا  هست ، همچنان فریبکارانه از وی به عنوان مسول شورای ملی مقاومت یاد می شود در حالی که اطلاعیه های رجوی ، سالهاست که  بدون هیچ عنوانی منتشر می شود .   زمانی که اطلاعیه صاد رشد من در بغداد بودم و شهید محمود ، روزنامه مجاهد را به خانه بخش اطلاعات آورد.  رجوی از فرط عجله  برای تحقق رویاهایش  که سرابی بیش نبود ،  فرمان تشکیل شورا  را در نامه ا ی با ارم مجاهدین نوشته بود.   
 رجوی  چند سال بعد در سالگرد تاسیس شورا  در سوم مرداد 1368 ، صدها نفر از بهترین کادرهای با تجربه مجاهد را در طرحی کودکانه ، به قتلگاه فرستاد .  شورا ، هیچگاه سوالی و یا ، کمیته ای حقیقت یاب برای  بررسی شکست فروغ ، مطرح و یا تشکیل نداد  وهرساله ، تحلیل ها را با تعویض تاریخ آن ، تکرار می کند. و این در حالی است که اعضای شورا بخوبی آگاه بودند که رجوی  از علت شکست نظامی و سیاسی در فروغ را رجوی   عدم اتصال به رهبری وی و مریم ، خواند و زندگان و مجروحان را به این دلیل  سرزنش می کرد .در حالیکه کسی که الفبای نظامی را می دانست و در تنگه چارزبر ، شدت اتش توپخانه رژیم را می دید ، می دانست که اشتباه نظامی رجوی مسبب شکست هست .

  بر خلاف انچه که در انتهای  بیانیه شورا ،  ادعا شده است ،  که  "  هر کس که با دیکتاتوری دینی و ولایت فقیه نیست و  هر کس به رأی مردم و حاکمیت جمهور مردم پایبند است، با ماست "   باید گفت هر کسی که با دیکتاتوری  ولایت فقیه مخالف باشد حتما با دیکتاتوری از نوع ولایت فقیه کت و شلواری اش هم ( رجوی )  مخالف خواهد  بود.  

اساسا این رجوی و شورای وابسته به وی هستند که باید در عمل ثابت کنند که آیا   د رکنار  مردم ایران هستند یا با دشمنان آزادی و استقلال مردم ایران .  سابقه حضور رجوی در عراق از 1365 و عملکرد آنها تا امروز نشان داده است که  رجوی اپوزیسیونی است  از جنس حاکمیت که  برای رسیدن به قدرت ،بقول فرماندهان آن دوره ارتش رجوی ، از معامله با شیطان هم ابایی نخواهند داشت. 

برای رسیدن به دمکراسی ، اپوزیسیون خود باید الگوی دمکراسی باشد و حقوق بشر را در تشکیلات خود رعایت و نهادینه کرده باشد .

پنجشنبه، شهریور ۲۴، ۱۳۹۰

مصاحبه با فرانک کلیس – نماینده محافظه کار مجلس انتاریو از منطقه " آرورا " و " نیو مارکت "


مصاحبه با فرانک کلیس – نماینده مجلس انتاریو از منطقه " آرورا " و " نیو مارکت "

سعید سلطا نپور

با خانم کریستینا بی سانزنماینده لیرال ها از طریق دو ای میل تقاضای مصاحبه کرد ه بودم  که روز دوشنبه بعدازظهر ساعت 6 از دفتر ایشان تماس گرفته شد و قرار  مصاحبه ای برای 5 شنبه هفته اینده ،  گذاشته شد.
با نماینده ان دی پی ، رابین را د لا ، روز جمعه تماس تلفنی گرفتم و در مورد پوشش انتخابات برا ی همه احزاب در سلام تورنتو گفتم . قرار شد که خبربدهد که تا کنون خبری نشده است . راد لا بر اساس وب سایت وی ، کشیش یونایتد چرچ هست و هیچ عکس و یا سابقه بیشتری از این نامزد انتخاباتی که شانسی برای برنده شد ن در حوزه ای که از بعد از جنک جهانی دوم در اختیار محافظه کاران بوده است ،  راداشته باشد.



فرانک کلیس یکی از سیاستمداران با سابقه حزب محافظه کار هست که از سال 1994 تا 1997 نماینده یورک – مکنزی بود . در سال 1997 با تغییرات حوزه ها  از منطفه  اوک ریجز که ریچموند هیل بخشی از ان قرا  رداشت  ، به مجلس راه یافت و تا سال 2007 ،نماینده حوزه بود. در سال 2007 . با تغییرات  حوزه ها ی انتخابی و جدا شدن ریچموند هیل از " اوک ریجز" ، فرانک کلیس به حوزه آرورا و نیو مارکت رفت تا بجای لیندا استروناک نامزد انتخابات انتاریو شود.  حوزه ریچموندهیل برا ی اولین بار در 2007 به طور مستقل نماینده ای در نظر گرفته شد که رضا مریدی ، از حزب لیبرال ، راهی مجلس  شد .
 در 2007 فرانک کلیس  در برابر رقیب لیبرال خود کریستینا بی سانز با 1800 رای بیشتر به مجلس راه یافت .  کلیس وزیر گردشگری و بعدا وزیر حمل ونقل در کابینه مایک هریس بود . ارورا با 92 هزار درامد سرانه خانواده یکی از بالاترین رده ها ی کانادا قرار دارد. آرورا به دلیل حضور فرانک  استروناک  آلمانی تبار صاحب کمپانی " مگنا " بزرگترین کارخانه تولیدات قطعات یدکی کانادا ، مشهور می باشد  که تا چند سال گذشته اجازه تشکیل اتحادیه کارگری را نمی داد. یکی از شرایط پذیرفته شدن اتحادیه هم ، نداشتن حق اعتصاب بود. مایک هریس نخست وزیر سابق محافظه کار انتاریو از اعضا ی هیت مدیره مگنا هست .

. پارک اختصاصی مگنا ، در سیزده بدرهای سال ها ی اخیر ، محل بسیاری از ایرانی تبارها هست که سنت خود را گرامی می دارند. سال گذشته لیندا استرونا ک در حال قدم زدن ، سلامی هم به فارسی گفت که حس خوبی را در ادم ایجاد می کند .
 چند سال اخیر ایرانی تبارهای زیادی به ارورا و نیو مارکت مهاجرت کرده اند و درصد کمی را در ان منطقه تشکیل می دهند. حضور دانش اموزانی که فارسی صحبت  می کنند در جلوی مدارس ، این حضور را هر روزه  پررنگ تر می کند.
 روز دوشنبه 10 سپتامبر ساعت 10 صبح همراه با هادی ( دوربین ) ،در دفتر کلیس درارورا مصاحبه ای انجام دادیم که حاصل انرا می خوانید. 



سعید سلطانپور : به عنوان یک سیاستمدار با سابقه ، انتخابات 6 ،اکتبر را چگونه می بییند ؟

فرانک کلیس : منتظر نتبجه هستم. یک انتخابات رقابتی نزدیکی هست . هیچ چیز تضمین شده وجودندارد، اما انتخابات مهمی است زیرا آینده انتاریو را رقم خواهد زد.

سعید : چه تفاوتی بین ریچموند هیل و ارورا می بینید ؟


فرانک کلیس :  هردو منطقه ، مردم سخت تلاش می کنند که دولتی مسول که با آنها ومالیاتشان ، با احترام رفتار کند.
سعید :   شما سیاستمدار با تجربه ای هستید ، نامزد رهبری حزب هم بوده اید ، از پشت پرده ها هم خبر دارید . دوره گذشته ، حزب شما بدلیل شعار غلط نتیجه را به لیبرال ها واگذار کرد  این بار چه فکر می کنید ؟


فرانک کلیس : این نشان می دهد د رسیاست هیچ چیز تضمین شده ای وجود ندارد . یک موضوع می تواند ورق را برگرداند. مردم نسبت به مدارس دینی واکنش نشان دادند که بنظر من به روشنی بیان نشده بود .  مردم مک گینتی را انتخاب کردند و پشییمان شدند.

سعید: روز 6 اکتبر هست که رضایت و یا نارضایتی مردم مشخص خواهد شد .

فرانک کلیس :  نتیجه روشن است مک گینتی قول داده بود که مالیاتها را افزایش ندهد که داد. اچ . اس . تی را به همه چیز گسترش داد. و درکلل بدهی 270 میبلیارد بالا اورده اند و شغلها ی زیادی هم از دست رفته است .

سعید :   لیبرالها می گویند اچ . اس . تی باعث ارزان شدن کالاها و ایجاد شغل بیشتر می شود. ایا شما اماری برای حرفهایتان دارید ؟

فرانک کلیس : در اگوست 2800 شغل در انتاریو از دست رفت . در ماه جولای نیز همین تعداد کار از دست رفت . در منطقه یورک . ریچموند هیل و ارورا هم تعداد زیادی هستند که بدلیل رکود اقتصادی بیکار شده اند و دنبال کار های از دست رفته  هستند .

سعید : دولت شما چگونه می خواهد این شغلها را ایجاد کند ؟
فرانک کلیس :
ایجاد کار توسط دولت نمی شود و نباید هم بشود بلکه دولت با ایجاد فضا و قوانین ساده تر برای سرمایه گذاری ، این شرایط را فراهم می کند.
دولت با قوانین دست و پا گیر و هزینه های بالا نظیر ( بیمه از کار افتادگی – ورک کام پن سیشن ) مانع جدی برای سرمایه گذاری هست .  همین چند روز قبل یک نفر امده بود دفتر من ، زیرا کاراگاه تولید پیراشکی گوشتی وی را بعد از 15 سال ، بازرس دولت بسته است .

سعید : حتما خلاف مقررات بهداشتی بوده است
فرانک کلیس : بله . ولی این کارآگاه کوچک هر ساله مجوز بهداشتی از واحد بهداشت منطقه ای می گرفته است . مشکل این است که بر اساس قوانین فعلی ، کارگاه این شخص بر اساس مجتمع های تولید و بسته بندی گوشت ، رفتار شده بود.

سعید : بر اسا س تجربه شخصی ام ، معتقدم کلمه " ایمنی " ، در بسیاری از جاها برای رفع مسولیت و یا هزینه سازی ، هست .. هیچ کسی حاضر نیست مسولیت مقابله با " ایمنی " را بر گردن بگیرد.
مثلا در خیابان می بینید که چند تا کارگر ، دو ردیف خیابان را بسته اند تا در پیاده رو کار کنند درحالیکه هزاران ساعت وقت مردم و بنزین تلف می شود. می شود هم رعایت ایمنی را کرد و هم رعایت دیگران را کرد.  ایا فکر می کنید در مقابله پدیده " ایمنی " تغییراتی ایجاد کنید . ؟

فرانک کلیس : ما نمی خواهیم در مقرارت ایمنی ، تغییراتی بدهیم . ما همه سازمانها و ادارات دولتی را بازنگری می کنیم تامطمئن شویم همه چیز بر اساس احترام متقابل و کارا باشد . یادمان باشد کارمندان دولت توسط مالیات من و شما ، استخدام شده اند . ولی خیلی وقت است که آنها سرویسی نمی دهند .انگار مردم برای دولت کار می کنند.

سعید : فکر می کنم کمتر کسی را در دنیا پید ا کنیم که با پرداخت مالیات و درست خرج نشدن آن ، مشکل نداشته باشد .  کاهش مالیاتها  عنوان جذابی هست ولی این کاهش ها باعث قطع و یا کاهش خدمات عمومی نخواهد شد . خدماتی که هزاران انتاریویی منجمله کامیونیتی ایرانی به آن نیاز دارد ؟

فرانک کلیس : می دانم . من هم یک مهاجر هستم . ( فرانک وقتی 5 ساله بود از آلمان به همراه خانواده اش به کانادا مهاجرت کرده است ) . مادرم انتاریو رابرای اقامت  انتخاب کرد آنها سخت کار کردند تا زندگی بهتری را بسازند . کسی از پرداختن مالیات ناراحت نیست اگر با این پولها ، مانند پول خودشان رفتار شود.
 ماجیزی را قطع نخواهیم کرد. 6.1 میلیارد دلار در بهداشت سرمایه گذاری بیشتر ی در 4 سال خواهیم داشت .

سعید : از دوران مایک هریس و کاهش سرویس ها  ، خاطره های خوبی  بیاد نماند ه است . نارضایتی زیادی از ان دوران در اقشار مختلف مردم می بینیم . حزب شما ورهبر تان ، چه تفاوتی با حزب و رهبر ان سالها دارید ؟

فرانک کلیس : 8 سال از ان دوران گذشته است . تیم هوداک کسی است که سخت کار می کند و به خدمات دولتی معتقد است ولی می گوید باید درست انجام شود. دختر بسیار مریضی دارد که در بیمارستان بستری بود بنابراین نیاز به بهداشت همگانی را به عنوان پدر احساس می کند. 
23 نخست وزیر و 106 سال طول کشید تا 125 میلیارد دلار بدهی انتاریو بالا بیاید در حالیکه تنها 8 سال طول کشید ه است که این بدهی در زمان لیبرال ها دو برابر شود. در یونان که بهداشت عمومی هم ندارد بدلیل همین هزینه ها هست که ورشکسته شده اند . هیج مهاجری که سخت کار می کند راضی نیست که مالیاتش ، ریخت و پاش شود.

سعید :  با توجه به تجربه شخصی فکر می کنم هزینه ساخت بخش اضافی بیمارستان یورک در میجرمکنزی ، 60 میلیون دلار و چند سال طول کشید در حالیکه اگر مناقصه ها آزاد باشد و در انحصار 5 تا شرکت بزرگ انتاریو نباشد ، هزینه ها خیلی کمتر و سریع تر خواهد بود.
فرانک کلیس

خوشحالم که این سوال را کردی. بسیاری از کمپانی ها ی کوچک ساختمانی بدلیل مقررات سخت ، امکان شرکت در این مناقصه ها را ندارند . از سوی دیگر لیبرال ها ، پروژه  ها را به صورت مجموعه عرضه می کنند که امکان شرکت شرکتهای میانی هم وجود نخواهد داشت. به همین دلیل شرکتهای اسپانیایی و فرانسوی برنده این مناقصه ها می شوند . و آنها هم زیر قیمت به شرکتهای انتاریو واگذار میکنند.
در مورد تولید برق هم باید بگویم بدون اینکه مناقصه  بین المللی باشد ، با سامسونگ قرارداد 7 میلیارد دلاری امضا شده است .  شرکتهای انتاریو هم امکان شرکت در این مناقصه را نیافتند. 
ما مراحل مناقصه را ازاد می گذاریم که همه بتوانند دران شرکت کنند و رقم کمتر ، برنده خواهدشد.

 سعید : یور ک بزرگترین منطقه کانادا بوده است و در 10 سال آینده ، یک میلیون نفر به جمعیت آن اضافه می شود . جمعیت زیادی از ایرانی ها در این منطقه سکونت کرده اند . جاده ها و سیستم حمل و نقل ، مانند 400 و 404توانایی کشش جمعیت را ندارد . ایا برنامه ای دارید ؟

فرانک کلیس :  بدلیل سیستم بد حمل و نقل و جاده هست . ما این را تغییر می دهیم. ترافیک هم کیفیت زندگی را پایین می اورد و هم شرکتها را از سرمایه گذاری بدلیل هزینه بری آن ، منع می کند. چرا باید صندوق های بازنشستگی معلمان در فرانسه و انگلیس ، سهام بخرند در حالیکه می شود در ترانزیت انتاریو طرح های سود اور ایجادکرد. 
سعید :
کاتلین وینه ( وزیر حمل و نقل – لیبرال )  گفت سابوی یانگ تا ریچموند هیل در سال 2015 اجرایی خواهد شد . بسیاری از ایرانی تبار در این راهرو ، کار و زندگی می کنند . هم از نظر محیط زیست وهم مالی برای ما داشتن سابوی بسیا ر مهم است

فرانک کلیس : این سابوی باید ساخته شود
 سعید : در صورت برنده شدن ، شما وزیر حمل و نقل می شوید ، باید از شما در مورد اجرایی شدن این پروژه پرسید ؟


فرانک کلیس : نخست وزیر ، وزرا را انتخاب می کند. من با تیم هوداک و دیگران در مورد داشتن سیستم " گو " برای اخر هفته ها هم صحبت کرده ام . برای رفتن به تورنتو ف بودن سرویس دائمی مهم است .


سعید : 40 تا ایرانی تبار ، سالانه یک میلیارد دلار در انتاریو ، درامد تولید می کنند. بزرگترین ساختمان سازی در بخش خصوصی در انتاریو  در حال حاضر در 7171 یانگ  راه اندازی شده است . پروژه بزرگ دیگری در یانک و 16 در پاییز شروع به کار خواهد کرد. بسیاری از ایرانی تبار ، استادان و کادر علمی موسسات اموزش عالی هستند و دانشجویان بسیاری ایرانی هستند . با توجه به توزیع ثروت و علم به انتاریو و کانادا که باعث خوشحالی ما هست ، مشکلات جدی در کاریابی مخصوصا نیروهای متخصیی که از ایران مهاجرت می کنند ، داریم . چگونه دولت شما ،  امکانات برای  استفاده بهنیه از این نیروها ، فراهم می کند. ؟

فرانک کلیس :

در مورد کامیونیتی ایرانی باید بگویم که من سابقه اشنایی با ایرانی ها یی  را داشته ام  که در بخش خصوصی فعال بوده اند . متشکر انها هستم زیرا ایرانیها با تلاششان ، محل بهتری برای زندگی ساخته اند . در مورد مهاجرین متخصص باید بگویم که اولا سیستم مهاجرت ما اشکال دارد وقتی بر اساس تخصص امتیاز دهی می کند این را به فرد القا می کند که می تواند در زمان ورود به کانادا در حوزه کار ی خودش ،کار پیدا کند .  در حالیکه باید با کمک انجمن های حرفه ای نظیر مهندسان و پزشکان ، شرایط و اطلاعات لازم و واحدهای لازم برای تطابق استانداردها ی کانادا ، برای مهاجرین در کشور خودشان در زمانی که منتظر ویزا هستند و سر کار خودشان هم هستند ، فراهم شود تا از مشکلات بسیاری چلو گیری کند .
از سو ی دیگر بسیاری از قوانین ف توسط انجمن های حرفه ای تدوین شده است و نه دولت . دولت نمی تواند این قوانین را لغو کند و لی می تواند از این موسسات بخواهد که موانع را برطرف کنند.

سعید : علت مخالفت حزب شما با  طرح لیبرالها بر ای استخدام نیروهای متخصص و 10 هزار معافیت مالیاتی ،  چیست . رهبر شما با استفاده از لغت " کارگران خارجی " سوالاتی را برانگیخت. د رعمل کسی که 5 سال
د رکانادا مهاجر باشد ، شرایط شهروندی را هم دارد .


فرانک کلیس : در حالیکه هزاران نفر بیکار هستند ، این امتیاز برای همه باید باشد نه افراد بخصوص . حزب ما معتقد است که می توان وام داد تا نیروهای متخصص اموزش برای کار پیدا کنند.  از سوی دیگر ، این پیشنهاد یک بازی برای جلب رای مهاجران هست .

سعید : پیام شما به کامیونیتی ایرانی کانادایی چیست ؟

فرانک کلیس : پیام من مانند دیگر افراد انتاریو هست . ما بالاترین رقم مالیات را داریم . ما تا حقوق های 75 هزار دلار ، 5 % مالیات را کمتر خواهیم کرد. مالیات  اچ . اس .تی برق و گاز خانه را نیز کم خواهیم کرد.   زمان برای تغییر فرارسیده است .
سعید : با تشکر از وقت شما و با اروزی خدمت به حوزه انتخابیه خود و انتاریو

فرانک کلیس : با تشکر از شما. خیلی مهم است که کامیونیتی شما ، با همه نظرات اشنا شود. 

دوشنبه، شهریور ۲۱، ۱۳۹۰

کمک به سومالی - برنامه تلویزیونی راه حل


کمک به سومالی - مصاحبه با جمشید باقرزاده از مسولین بنیاد فروردین و دکنر محمد گیلائو - هز مسولین کامیونیتی سومالی در تورنتو
برنامه تلویزیونی راه حل " - کاری از سعید سلطانپور

 Help Solmalia- joint call by Farvardin Cultural Centre and Canadian Somalia community ( Toronto)
My intervierw with Dr. Mohammad Gialo- and Jamshid Bager Zadeh ( Dir. Faravardin Culturacl Cente- www.farvardin.ca

یکشنبه، شهریور ۲۰، ۱۳۹۰

برنامه امشب راه حل - سپتامبر 11



برنامه امشب راه حل - سپتامبر 11 بهانه خشونت گرایان مغلوب ( القاعده ) به خشوتت گرایان غالب ( نو محافظه کاران امریکا )
2- مبارازت انسان گرایانه ، دلیل انزوای اسرائیل
3- یادی از کشتار 67 و ایت الله طالقانی
یکشنبه ها 7 شب به وقت تورنتو از تلویزیون تن - راه حل کاری از سعید سلطانپور

شنبه، شهریور ۱۹، ۱۳۹۰

لطفا فرهنگ ایران را ارازن نفروشید - تقدیر نامه شهرام ناظری از محافظه کاران کانادا .


سپتامبر 2011 در کنسرت شهرام ناظری در تورنتو -ناظری در انتراکت به تنهایی به روی صحنه رفت و از نماینده محافظه کاران در شهرریچموند هیل –انتاریو –لوح تقدیر گرفت .مشکل اینجاست که اقای ناظری در صحنه اعلام می کند که خبر از لوح گرفتن نداشته است در حالیکه همزمان با شهرام ناظری ، که بدون گروه نوازندگان به صحنه امده بود . منگاکیس نماینده از سوی دیگر وارد صحنه می شودو تقدیر نامه را به ایشان می دهد.  .

شهرام ناظری چگونه حزب محافظه کاران کانادا که پیرو نو محافظه کاران جنگ طلب هستند، لوح تقدیر دریافت می کند. این یک کنسرت برای صلح خوانده شده بود نه تبلیغات برای یک حزب سیاسی . کاری که بعید است هیچ خواننده کانادایی و یا تماشاگر کانادایی انرا بپذیرد.
 این در حالی است که شروع برنامه با حضور 3 هزار نفر تا نیم ساعت بدلیل اینکه   جیسون کنی وزیر مهاجرت دولت هارپر در ترافیک  گیرکرده است ، به تاخیر می افتد .آیا این بی احترامی به شرکت کنندگان –برگزارکنندگان و خود ناظری و گروه همراهش نیست.  جماعت شرکت کنند ه نیست . .

 کسانی که زمانی لیبرال بودند حالا دنبال محافظه کاران افتاده اند ادمهای مادی هستند که پول و شهرت برای انها از همه چیز بیشتر ارزشمند هست. اگر ناظری ایرانی کانادایی بود جای سوال نبود ولی وی ایرانی هست و باید در گرفتن جایزه ها زمانی که کنسرت وی کنسرت صلح نام دارد دقت کند. لازم به توضیح است هنوز هیچ کدام از  نخست وزیران کانادا در هیچ مراسم عمومی کامیونیتی ایرانی مانند چهارشنبه سوری و نوروز شرکت نکرده اند .  در حالیکه در مراسم کامیونیتی های  هندی ها – چینی ها – روس ها – یهودیان –و.. شرکت می کنند.

نخست وزیر فعلی اقای هارپر که از 2006 این سمت را در اختیار دارد و در مه 2011 اکثریت را در مجلس در اختیار گرفته است .
 این در حالی است که خدمات ایرانی کانادایی ها در زمینه ایجاد کار، توزیع ثروت - علم مانند درصد دانشجویان دانشگاه ها و استادان دانشگاه و مدارس عالی و نیز دانشجویان دکترای رشته های مختلف در دانشگاه هایی مانند واترلوو و دانشگا ه تورنتوبر آنها پوشیده نیست . 

 کسانی که زمانی ازهواداران حزب لیبرال بودند حالا دنبال با پیروزی محافظه کاران ، جهت خود را عوض کرده اند . این افراد  ادمهای مادی هستند که پول و شهرت برای انها از همه چیز بیشتر ارزشمند هست.

اگر ناظری ایرانی کانادایی بود جای سوال نبود ولی وی ایرانی هست و باید در گرفتن جایزه ها زمانی که کنسرت وی کنسرت صلح نام دارد دقت کند. تا انجا که من میدانم ناظری در ایران هم در جریان اعتراضات مردمی در سال 88 ، بر خلاف شجریان اعتراضی نکردو تنها یک هفته قبل از خارج شدنش از ایران در15 شهریور 1390 در  مصاحبه اش ، انتقاداتی را مطرح کرد  که احتمالا در خارج کشور با سوال در مورد موضع انفعالی وی ، روبرو نشود .
 این نظر شخصی من است اگر کسی اطلاعات درست تری دارد از دانستن ان خوشحال خواهم شد