Translate

شنبه، اسفند ۰۷، ۱۳۸۹

اند ر ادبیات چارواداری حزب الله به فائزه رفسنجانی تنها مرد خانواده رفسنجانی

وقتی که با فرزند یک مقام قدرت مند نظام چنین فحاشی می کنید خدا بداد ان کسانی برسد که پدرشان هیچ قدرتی ندارد و مخالف نظام هست
چه بلایی سر ان بندگان خدا در بازداشت و زندانها می اورید

براستی چگونه است که تقریبا همه نخست وزیر ها و ریاست جمهوری های نظام به قول تهشان باد می داده است وضعشان مشکوک است . نمی دانم از خواص پست بالا در نظام داشتن است که اینها ضد انقلاب می شوند ؟ بازرگان-  بنی صدر  2 سال - خاتمی ( 8 سال ) - موسوی ( 8 سال )-  هاشمی ( 8 سال ریاست جمهوری ) 8 سال ریاست مجلس -کروبی ( چندین دوره ریاست مجلس ) - منتظری - جانشین امام و فقیه عالیقدر ( تبدیل به سفیه خانه نشین )

بیچاره مردم ایران که گیر چه امامزاده هایی افتاده اند که به خودشان هم رحم نمیکنند چه برسد به مردم و منابع انها 

یکشنبه، اسفند ۰۱، ۱۳۸۹

امان از دست این خارجی ها !!


این خارجی ها چه کسانی هستند که در زمان شاه ، خامنه ای ، معمر قذافی- مبارک - این خارجی ها هستند که فتنه بپا می کنند.
خود ماایرانی ها هم در خارج بقیه را خارجی می دانیم
عجب سری است خدایا

چهارشنبه، بهمن ۲۷، ۱۳۸۹

رهبران جنبش سبز ،راه بندان راه دموکراسی مردم ایران ؟


رهبران جنبش سبز ،راه بندان راه دموکراسی مردم ایران ؟

سعید سلطانپور

25 بهمن ، عده ای از مردم بخصوص جوانان ، در پی اعلامیه  کروبی و موسوی به خیابان ها امدند و با بسیج و نیروهای امنیتی و نظامی که با تجربه عظیم بدست اورده از راهپیمایی سکوت 25 خرداد 88 وسرکوب حوادث بعد از ان ، بخصوص عاشورای 88 ، در گیر شدند .
این جوانان شجاع و خواهان تغییر با اگاهی به خطرات این مصاف نا برابر به خیابانها امدند و در مواقعی هم با دست خالی و سنگ انتفاضه ای ، نیروهای ضد آزادی را به عقب راندند.

به اقایان موسوی و کروبی  ، به خاطر اینکه تسلیم ، خامنه ای برای پذیرش بدون و قید شرط  ، نتیجه انتخابات 88 نشدند و ایستادگی کردند ، بنوعی وامدار هستند و حرمت ایستادگی انان باید رعایت شود ولی در دنیای سیاست مردمی ،جای تعارف و زدو بند های پشت پرده و دست دادنهای جلوی دوربین خبرنگاران نیست .

دعوت مردم به خیابانها و در خواست اخذ مجوز ، یک حرکت سیاسی درست برای خروج از بن بست و ایجاد تحرک برای فشارسیاسی به حاکمیت است ولی متاسفانه بهر دلیل این حرکات مقطعی و بدون پیش بینی حرکات بعدی است . اقایان موسوی و کروبی بخوبی می دانند که نظام ولایی هیچگاه اجازه راه پیمایی به مخالفان را نداده است . از فردای انقلاب 57 ، تمامی گروه های سیاسی ، بدون اجازه اقدام به راه پیمائی کردند و در تمامی این تظاهرات ها هم ، مور د حمله چماقداران وابسته به جمهوری اسلامی ( به رهبری ایت الله  بهشتی و  حجه الاسلام رفسنجانی  ) قرار می گرفتند . ولی ایستادگی کردند ، کتک خوردند و لی پیامشان را به بسیاری از مردم ایران رساندند . اگر حمله صدام نبود و اگر پختگی سیاسی در جریانات سیاسی بخصوص رهبری مجاهدین خلق بود ،  که منجر به درگیری های 60 و دستگیری  صد ها هزار نفر و  اعدام شدن هزاران نفر شد ، امروز سرنوشت بهتری داشتیم.
 از سوی دیگر به گقته هاشمی رفسنجامی هزینه جنگ ایران و عراق ، از نظر اقتصادی بالغ بر هزار میلیارد دلار و از نظر انسانی 260 هزار شهید و یک میلیون مجروح بود ه است ، که نشا ن از ضرر مردم ایران از حاکمیتی دارد که بر خر مراد سوار شده است و با تجربه از گذشته ، به راه خود بدون اهمیت به خواست اکثریت مردم ایران ، ادامه می دهد.
قصد من از بازگشت به گذشته ، این است که چراهمواره  دوباره از سرخط شروع می کنیم .
اخر نمی شود از سپا ه پاسداران محافظ داشت و اپوزیسیون نظامی بود که سپاه از حامیان آن و از بهره وران اقتصادی ان هست .  این مسائل که در کانادا اتفاق نمی افند که پلیس از رهبران اپوزیسیون حفاظت کند.
اخر نمی شود ، در جنگ 8 ساله از سران نظام بود ، وندانست که چه بر سر این ملت رفت . و همچنان از ان دوران دفاع کرد .
اخر نمی شود ، رهبر جنبش سبز بودو جوانان را به خیابانها اورد و لی خود به خیابان نیامد . با این عذر که ماموران خانه را محاصره کرده اند.
اخر نمی شود زندانی سیاسی بود ولی به مرخصی امد .
البته همه  نشدنها در حکومت روحانیون اتفاق می افند و لی انهادر عرصه سیاست خارجی  از این مسائل به عنوان اینکه ما اپوزیسیون داریم وبه انها ازادی می دهیم ، سواستفاده می کنند.
 آیا نمی شد چند روز قبل به مکان دیگری رفت تا در روز راه پیمایی در صف اول تظاهرات حضور داشت . ؟ .
من معتقدم که باید از راه های مسالمت امیز که کوتاه مدت هم نخواهد بود می توان به دستاوردهای بزرگی برای تحقق دمکراسی و ازادی مردم ایران رسید ،ولی برای این کار نیاز به رهبرانی هست که دمکرات باشند ،به مردم باور داشته باشند که صاحب کشور هستند.
 به ازادی برای همه باور داشته باشند ، به مردم ایران با همه رنگارنگیش و تنوعش و برابریشان ، باور داشته باشند .  یک شعار محوری یک ضرورت است که بتوان ، انرا در میان اقشار مختلف مردم تعمیق و انرا نهادینه کرد .

این باور هم از یک راه  اصلی می گذرد "  نه به استبداد ولایت فقیه؛  نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیا د ."
تغییر همیشه با سختی و مقاومت های حاکمیت ها ، و سرکوب ها همراه بود ه است ولی اگر قرار بود تغییر انجام نگیرد  بشر  باید در زمان اسپارتاکوس زندگی می کرد .ما تنها  به آدم های خوب نیاز نداریم بلکه  ما به سیاستمدارانی خوب نیازمندیم که اولا خودشان اماده دادن هزینه حتی جانشان باشند تا  با کمترین هزینه برای مردم  ، دستاوردهای بیشتری برای مردم ایران بدست بیاورند  .
یکی ا زدلایل اصلی پیروزی مرحله اول مردم مصر را باید در حول شعا رمحوری " رقتن دیکتاتور " و نه " مرگ دیکتاتور " دانست و جوانانی دانست که با شجاعت و تدبیر ، یکی از بزرگترین استبدادهای خاورمیانه و قطب های فساد اقتصادی خاورمیانه را به زانو در اوردند .
در دوران اینترنت و رسانه های جمعی که هر شهروند موبایل دار یک خبرنگار است ، اعلامیه دادن و نصحیت کردن حاکمیت روحانی  که خود ، اموراتش از نصیحت خلق خدا می گذرد ، هم حرکتی بیهوده و هم  امید واهی دادن به جوانانی هست  که هر روز نا امید تر از دیروز می شوند . هر از گاهی این جوانان به خیابانها می ایند و تعدادی از انها ، دستگیر و شکنجه و یا کشته می شوند و هزاران نفر خوش شانس تر ، راهی خارج می شوند .
این رهبران ، اگر از سرراه جوانان جنبش سبز کنار بروند ، مسیر مشخص تر و ارزیابی دستاوردها اسان تر خواهد شد .


25 بهمن 1389
ssultanpour@yahoo.com 
این مطلب برای سایت گویا برای تعمیق گفتگو ها  فرستاده شده بود که متاسفانه منتشر نشد

سه‌شنبه، بهمن ۲۶، ۱۳۸۹

نظر من در مورد مقاله اقای محمدی شش تابو در همکاری مخالفان ايرانی جمهوری اسلامی با نهادهای خارجی

با سلام
بنظر می اید اقای محمدی برخی ازمقولات را یک جانبه بیان کرده اند
دريافت کمک مالی از موسسات دولتی خارجی
"
هنوز نيروهايی در ميان اپوزيسيون جمهوری اسلامی هستند که دريافت کمک مالی از دولت‌های خارجی را نه لازم و نه مطلوب می دانند. برخی نيز اين عمل را قبيح می شمرند. "
http://www.radiofarda.com/content/f3_cooperation_opposition_iranians_foreign_institutions/2310500.html
به عنوان مثال ، ما که در کاناد ا شهروند هستیم می توانیم با مقامات کانادایی تماس برقرار کنیم و از انها بخواهیم که به درخواست های دمکراسی خواهی مردم ایران کمک کنند اما چند نکته مهم است که دقت شود
1- ولی ما نباید از دولتمردان امریکا و دیگر کشور ها بخواهیم زیرا رابطه ما با انها رابطه یک شهروند کشور دمکرات با سیاستمداری که علی القاعده پاسخگوی شهروندان ان کشور هست ، نیست همین طور شهروندان ایرانی امریکایی با دیگر کشورها مانند کانادا و غیره .

2- این ارتباطات باید شفاف باشد و دستور جلسه و گفتگو ها شفاف باشد و اطلاع رسانی شود

3- با دستگا ه های امنیتی و پلیسی نباشد مگر اینکه خطر ترور شهروندان ان کشور تهدید جدی شود ( نه تحلیل و یا تخیل )

4- د رکانادا هنوز ندیده ام و یا نشنیده ام که دولت و یا نهاد های خصوصی به هیچ نهاد مسقلی کمک مالی کنند ( اگر کسی اطلاعی دارد لطفا ما را هم با خبر کند ، سپاسگزار خواهیم شد

5- اگر جریانی  مخالف جمهوری اسلامی باشد و حتی شهروند باشد و لی با  سیاست های نژاد پرستانه اسرائیل مخالف باشد ، تقریبا در امریکا و کانادا غیر ممکن است که ملاقاتی هم صورت بگیرد چه برسد به کمک . همینطور درمورد بسیاری از رسانه های جمعی . فقط باید علیه نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی صحبت شود . که خود سیاست یک جانبه ای است و به دمکراسی و حقوق بشر مردم ایران نه تنها کمک نمی کند بلکه مانعی هم در این راه خواهد شد .

6 - کمک های دولتی ، از محل مالیات مردم در کشورهای دموکرات هست و  مردم این کشورها چند ان علاقه ای به چنین کمک هایی ندارند مگر اینکه در خفا باشد و یا زیر عناوین دیگر .

7 - اتفاقا اگر دولتهایی مانند ، امریکا و دولت هارپر که بشدت طرفدار سیاست های اسراییل هستند ، از جنبش مردم ایران و منطقه کمک نکنند ، مسیر مبارزه مردم ایران کمی طولانی تر و لی مسلما شفاف تر و پا ک تر خواهد بود

در زمان شاه ، اپوزیسیون ایران ، کمک مالی دریافت نمی کرد و به همین دلیل مورد اعتماد مردم ایران بود ، ولی وضع انقلاب و کشور به این حال افتاد حال که کمک مالی هم بشود . یکی از علت ها ی عدم اعتماد داخل کشور و ضعف اپوزیسیون خارج از کشور ی هم متاسفانه دریافت کمک از دولتهای خارجی مانند دولت صدام حسین بود که د رمقاطعی کمک کرده است ولی بعدا برخی از این جریانات به این اشتباه خود پی بردند و خود را تصحیح کردند .
علت اینکه جلال طا لبانی و نور  ی مالکی نمی توانند مواضعی علیه حاکمیت ایران اتخاذ کنند بدلیل دریافت کمک های مالی در زمانی که در اپوزیسیون صدام بودند ، می دانم . حال چگونه این کشورهای غربی بدون جشمداشت در اینده ، حاضرند پول مالیات مردم کشورهایشان را به جهان سومی ها بدهند .

سعید سلطانپور
روزنامه نگار - تورنتو

یکشنبه، بهمن ۲۴، ۱۳۸۹

من امید تو هستم - اهنگ سامی یوسف در حمایت از مردم مصر

I am your hope
http://s1.picofile.com/file/6347484904/ImYourHope.mp3.html
 
سامی یوسف در آهنگ تازه خود با عنوان "من امید شما هستم" که آن را در حمایت از انقلاب مصر خوانده، از زبان انگلیسی و عربی در اجرای آن بهره برده است.
به گزارش شبکه ایران، «سامی یوسف» خواننده ایرانی تبار در قطعه آهنگی تازه و دلنشین، هم‌صدا با انقلاب مردم مصر علیه حکومت مبارک، این رویداد را به شکلی زیبا در قالب آواز آورده است.
در همین ارتباط، این خواننده که چندی پیش آلبوم معنوی "هر کجا که هستی" را منتشر کرده، در آهنگ تازه خود با عنوان "من امید شما هستم" که آن را در حمایت از انقلاب مصر خوانده، از زبان انگلیسی و عربی در اجرای آن بهره برده است.
قسمتی از ترانه من "امید شما هستم" را می‌خوانید:

You are the hope for our globe
شما امیدی هستید برای جهان ما
Dont give up nor despair
Theres nothing you cant repair
تسلیم و نا امید نشو
چیزی نیست که نتوانی آن را درست کنی
You can change this world to a better world
With your souls, with your souls
تو می توانی این دنیا را با دنیای بهتری تغییر بدهی
Do not harm me, I am your truth
Im your faith, Im your youth
 به من صدمه نزنید، من از جوانان شما هستم
من ایمان شما هستم – من جوان شما هستم
مخاطبان شبکه ایران می‌توانند آهنگ "من امید شما هستم" را به صورت غیرمستقیم از اینجا دریافت کنند

چهارشنبه، بهمن ۲۰، ۱۳۸۹

تقی رحمانی ، اندیشمند ایرانی را ازاد کنید

بولتن نیوز نوشت:

تقی رحمانی، مشاور مهدی کروبی بازداشت شد.

.تقی رحمانی سالهای زیادی را در زندان استبداد بخاطر عقاید ش و بیان انها ، عقایدی که بر مبنای عدم خشونت و مردم سالاری می باشد .
نقی رحمانی و دیگر اندیشمندان و زندانیان سیاسی وعقیدتی را ازاد کنید

چهارشنبه، بهمن ۱۳، ۱۳۸۹

روز جمعه روز سرنوشت ساز حسنی مبارک - اسرائیل و کانادا حامیان حسنی مبارک

روز جمعه روز سرنوشت ساز حسنی مبارک - مصر و خاورمیانه جدید است

امر وز نیروهای امنیتی ( لباس شخصی ها ) و طرفداران حسنی مبارک در میدان ازادی با مخالفان درگیر شدند وانها را مضروب کردند.
این حادثه مشابهه حادثه تظاهرات طرفداران شاه در سل 57 در امجدیه تهران بود . که با شکست کامل روبرو شد.
ارتش در این جا نقش حائل را برای جلوگیری از گسترش زدو خورد داشته است که منجر به شهادت 3 نفر و زخمی شدن 600 نفر شده است .
 3 گروه در این تظاهرات هستند

گروه اول - امنیتی ها و نظامی ها
گروه دوم - کسانی که در دولت کار می کنند و یا نانشان از دستگاههای دولتی ویا وابسته به حسنی مبارک در می اید. کسانی که با پول به این تظاهرات اورده می شوند مانند اجیر کردن دهها نفر در عاشورای 88 جنبش سبز ایران توسط حکومت ایران

گروه سوم - کسانی هستند که معتقدند حسنی مبارک ، به مصر اعتبار و ثبات داد ه  است
ارتش مصر در حال حاضر به عنوان ناظر حضور داشته است اگر طرفداران حسنی مبارک از جنس سوم باشند . به نفع حسنی مبارک وارد صحنه خواهد شد.
روز جمعه ، نمازهای جمعه د رمصر برگزار می شود. ارتش از مردم خواسته است تظاهرات نکنند
اگر این تظاهرات برگزار شود که باتکیه بر حوادث گذشته می توان گفت می شود در ان صورت ، ارتش مصر از حسنی مبارک خواهد خواست که قدرت را ترک کند. زیرا ضررهای اقتصادی ان ، بسیار وخیم خواهد بود
لازم بتوضیح است که درچند روز گذشته بازار بورس قاهره 68 میلیارد دلار سقوط کرده است  و 6 درصد ارزش خود را ازدست داده است به همین دلیل بازار بورس برای جلوگیری از سقوط بیشتر ، متوقف شده است .

حسنی مبارک ، مانند شاه ، پشتیانی غرب و بخصوص امریکا را ازدست داده است .در یک موضع گیری نخست وزیر اسرائیل هم امروز گفت که مصر دموکرات با اسرائیل مشگلی نخواهد داشت که راه را برای رفتن حسنی مبارک بازتر کرد. نخست وزیر اسرائیل  و کانادا  متحد ان  غربی هستند  که از حسنی مبارک به عنوان متحد استراتژیک اسرائیل حمایت می کنند. دولت هارپر همچنان معتقد است که اول باید  خشونت نباشد بعد در مورد اینده حرف زده شود . انگار این مردم هستند که خشونت می کنند.