Translate

یکشنبه، شهریور ۰۷، ۱۳۸۹

سالروز ترور علی ( ع)

علی ( ع) ، سیاستمداری که تمامی عمرش به اصول وفادار ماند . وی هیچگاه
مردم را نفروخت و به همین دلیل اصول سیاستش در حوزه معرفت و مردم از قلمرو حوزه حکومتش ، فرا تر رفت .

سالروز ترور علی که برخلاف تبلیغات رایج شیعه ، اولین شهید محراب نبود ، نشان داد که در زمانی که مردم آگاهی کافی نداشته باشند حاکم خوب نمی تواند سیستم را عوض کند .

. نکته دیگر اینکه علی (ع) بر خلاف تبلیغات خرافانه نه از جزییات ترور خود خبر داشت و نه از پشت سر ضربت خورد بلکه به روایاتی در هنگام وارد شدن به مسجد از روبرو با شمشیر ترور شد.

>

جمعه، شهریور ۰۵، ۱۳۸۹

رسانه ایران ندا

با احترام به موسسسان ایران ندا
راه اندازی یک رسانه تصویری از جماعت روشنفکر و روزنامه نگار در تبعید و هجرت که بزور زندگی را میگذرارند غیر ممکن است
امیدوارم هرچه زودتر منابع مالی ان رسانه روشن شود .
این کارها مرز بین وابستگی و استقلال هست
تجارب خوبی در این زمینه نیست. تجربه مجاهدین که حاضر بودند جانشان را برای مردم بدهند با رسانه شان نمونه این مدعا ست

پوشش عادلانه خبری و رعایت بی طرفی ، ضامن حقوق اقلیتهای قومی و مذهبی کانادا پوشش عادلانه خبری و رعایت بی طرفی ، ضامن حقوق اقلیتهای قومی و مذهبی

">

پوشش عادلانه خبری و رعایت بی طرفی ، ضامن حقوق اقلیتهای قومی و مذهبی کانادا

دستگیری سه نفر کانادایی مسلمان به اتهام توطئه تروریستی ، ، دوره جدیدی از حدس و گمان ها و ظن ها و ضدیت ها بر علیه مسلمانان را در رسانه ها گشود . نام مصباح الدین احمد - هیوا علیزاده و دکترخرم شعردر رسانه ها منتشر شده است و بنا به گفته رسانه ها ،آقای هیوا علیزاده مهندس مکانیک ، کانادائی ایرانی تبار هست.

هنوز پرونده 18 متهم به ترور در تورنتو بسته نشده بود که پرونده جدید گشوده شده است . هارپر ، نخست وزیر کانادا اعلام کر د که کانادا کشور آزادی هست و به همین دلیل در معرض تروریستی قرار دارد .

سخنان هارپر ، تنها بخشی از حقیقت است زیرا ، ترور در بسیاری از کشورهای غیر آزاد دنیا نیز اعمال می شود و متاسفانه تحت حمایت برخی از کشورهای آزاد، این عمل انجام می شود.. بنابر این ریشه ترور و تروریزم در چند کلمه خلاصه نمی شود وبا چند دستگیری هم پایان نمی گیرد.

با توجه به شواهدی در گذشته در جهت داربودن سازمان امنیت کانادا و پلیس فدرال - ( ار.سی .ام. پی ) بر علیه مسلمانان و ایرانی ها و نمونه اخیر آن در دستگیری و حکم سیاسی محمود یادگاری د رتورنتو ، ضرورت شفاف اطلاع رسانی و آگاهی رسانی به همه اقشار کانادا منجمله مسلمانان و ایرانی تبار های کانادایی نقش بسیار مهمی در اعتماد سازی و وحدت کانادا دارد.

بدیهی هست هر گونه مخفی کاری و عدم اطلاع رسانی دولت با استناد به " دلایل امنیتی " و " امنیت ملی کانادا " ، عدم اعتماد بین بخشی از جامعه چند ملیتی کانادا با سازمانهای امنیتی و پلیس را بدنبال خواهد داشت که به نفع ایمن شدن ملت و کشور کانادا در آینده نخواهد شد. مبارزه با تروریسم و خشونت نیاز به همکاری همه جانبه و آگاهی رسانی و شفاف سازی دولت و ملت ( کامیونیتی ها ) دارد.

زمانی که رسانه های اصلی کانادا نظیر سی بی سی که با بودجه مردم اداره می شوند در مورد اسلام و مسلمانان گزینشی بر خورد می کنند ، نشانه های خوبی برای آگاهی رسانی و فرهنگ سازی نیست . این رسانه ها به غیر از چند نفر سیاسی مانند هما ارجمند ، ارشاد منجی ، هریس علی ( به عنوان مخالفان اسلام ) و تارق فتاح ( کنگره مسلمانان کانادا ) ، به عنوان موافق ، نظرات دیگر مسلمانان کانادا را که جمعیتی بیش از یک میلیون کانادیی با تفکرات گوناکون و گرایشهای مختلف از اسلام را در بر می گیرد ، ندیده می گیرد.

آنجا که فعال سیاسی اجتماعی مانند تارق فتاح در سالهای گذشته که به سی بی سی راهی نداشت ، به درستی خط قرمز رسانه ها در کاناد ا را انتقاد از اسرائیل می دانست ، اکنون به مناسبت های مختلف ، به عنوان کارشناس اسلام نظرات یک جانبه ای را بیان می کند ، که خود جای سوال دارد که این دگر دیسی از چیست ؟

ایا سی بی سی تغییر جهت داده است ؟ که پاسخ نه هست.

ما درعین حالی که معتقد به ازادی کامل بیان و نفی خشونت در هر مرام و مذهب و دولتی هستیم ، معتقدیم که هم صداهای مخالفان و موافقان سیاسی اسلام نظیر کنگره مسلمانا ن کانادا باید پوشش خبری داده شود هم تفکرات و گرایشهای غیر خشونت امیز دیگر مسلمانان یک میلیونی کانادا ، نیز باید شنیده شود.

بدون رعایت این اصل بدیهی ، اعتماد سازی ممکن نیست. پوشش یک سویه این جریانات همانند گذشته به نفع خشونت طلبان و انحصاریون منجر خواهد شد. هم چنین به عمیق تر شدن دیوار بی اعتمادی و انزوای بخش هایی از ملت کانادا خواهد انجامید .

امیدواریم که نخست وزیر ، سیاست درست برای آینده بهتر کانادای چند ملیتی را اتخاذ کند .

27 آگوست 2010

کانون بیان ( انتاریو )

Bayan _Centre For thought

Saeed Soltanpour

پنجشنبه، شهریور ۰۴، ۱۳۸۹

اخراج کولی ها از فرانسه را متوقف کنید

دولت سارکوزی صدها پناهنده کولی یا روما، از جمله کودکان را بازداشت و سپس اخراج كرد. فرانسه اعلام کرد که صدها نفر دیگر را در هفته های آینده بازداشت و سپس اخراج خواهد کرد



مصاحبه با معاون رئیس پلیس تورنتو - کیث فورد


چه زمانی تورنتو، آمادگی یک رئیس پلیس رنگین پوست را خواهد داشت ؟


مصاحبه سعید سلطانپور با کیت فورد – اولین سیاه پوستی که معاون پلیس تورنتو شد .
Interview with Toronto Deputy Police Chief Keith Forde on the last days of his Career


اداره پلیس تورنتو در سال 1834 تاسیس شده است . در حال حاضر رئیس پلیس ، ویلیام بلر هست که پنج معاون دارد . یکی از این معاونان ، کیث فورت هست که به عنوان اولین سیاه پوستی هست که به یکی از بالاترین رد ه ها ی پلیس در تورنتو و کانادا رسیده است . فورد در سال 2005 بعد از انتصاب بلر ، به عنوان رئیس بخش پرسنلی (

و هماهنگی با کامیونیتی ها منصوب شد .
فورد دو پسر و یک دختر ش نیز در تشکیلات پلیس تورنتو با وی همکار هستند .

از آنجا که فورد بعد از 38 سال خدمت در آخر ماه اگوست 2010 ، بازنشسته خواهد شد ، با وی مصاحبه ای ترتیب دادم که روز چهارشنبه 18 آگوست ساعت 9:30 صبح به اتفاق ژیلا پور حاجیان و خلف نعیمی ( عکاس و فیلم بردار) در ساختمان مرکزی پلیس تورنتو در شماره 40 کالج این مصاحبه انجام شد. این مصاحبه در دفتر رئیس پلیس تورنتو انجام شد .

سعید سلطانپور: با تشکر از وقتتان ، شما تجارب و خاطره های زیادی در دوران پلیسی خو د دارید ، آیا قصد دارید آنها را به صورت کتابی بنویسید ؟

فورد : بله ، درست هست ، خاطرات زیادی هست ولی تا این لحظه که با شما هستم، قصد کتاب نوشتن ندارم

سعید : تجارب شما ، می تواند به اقلیتهای قومی و رنگین پوست ها کمک کند ؟
فورد : من در این سالهای گذشته ، در تشکیلات تجارب خودم را د رمورد کامیونیتی ها منتقل کرده ام و در این سالها ی اخیر هم مسول هماهنگی با کامیونیتی ها بوده ام .

س : آیا روزی را که استخدام شدی یادت می اید ؟

فورد: حتما . انگار همین دیروز بود. با غرور و اعتماد از اینکه وارد نیروی پلیس خواهم شد و چهره شهر را تغییر خواهم داد و ریشه مجرمان را قطع خواهم کرد . بعد از چندی متوجه شدم که نمی توانی کاملا در این زمینه موفق شوی ولی می توانی تغییرات بدهی

س: چه روزی بود ؟

فورد : 21 آوریل 1972

س : با تجربه ای که الان دارید ، ایا روز 21 اوریل 72 حاضر بودی دوباره پلیس بشوی ؟

فورد : حتما .

س : وقتی وارد پلیس شد ی ، به عنوان یک پلیس سیاه ، چه مشکلاتی در سرراه خود داشتی . زیرا پلیس یک تشکیلات "سفید پوست " بود . هر چند الان هم با توجه به تغییرات مثبت آن ، با توجه به تغییرات جمعیتی تورنتو که مهاجرین رنگین پوست در اکثریت هستند ، تشکیلات پلیس همچنان در کنترل " سفید ها "هست .

فورد : موانع بسیار زیادی بر سرراه من بود. از منظر رنگین پوست و " زنان " که همچنان موانع زیادی در سرراه هست ولی سعی کرده ایم که
تغییراتی ایجاد کنیم . در سازمانی وارد شدم که کاملا در کنترل سفید ها بود . بنظر من کنترل ( تشکیلات ) پلیس ، کنترل قدرت هم هست . بنابر این کار راحتی نبوده است . هر کس در راس این سازمان باشد ، بطور طبیعی می خواهد که این کنترل را داشته باشد .
من در این 38 سال گذشته ، تغییرات زیادی در این سازمان دیده ام . الان پلیس تورنتو ، پلیس راهبردی در سراسر جهان هست . تورنتو یکی از متنوع ترین شهرهای جهان از منظر، قومیتها محسوب می شود.

الانن من به عنوان معاون رئیس پلیس تورنتو با شما صحبت می کنم که خودش ، نشانه تغییرات مثبت هست . دو تا از 5 معاون رئیس ، رنگین پوست هستند . هیج وقت فکر نمی کردم در طول خدمتم در اداره پلیس ، حتی یک معاون رنگین پوست ببینم . حالا دو تا هستیم .
اگر نگاهی به سابقه " قومی " و " جنسی " بیندازید می بینی که قومیت ها و زنان زیادی وارد نیرو شده اند .
بعضی هافکر می کنند این تغییرات به حد کافی سریع نبوده است و ممکن هست ولی این تغییرات صورت گرفته و در حال تغییرات هستیم .

س: ایا از این تغییرات راضی هستی ؟


فورد : 100% راضی نیستم اما 90% راضی هستم که در مسیر درستی هستم. ودر مدت 5 سال گذشته تحت رهبری رئیس بلیر این کارها انجام شده است .

س: با تجربه ای که از خودت و تشکیلا ت داری ، فکر می کنی کی تورنتو دارای رئیس پلیس رنگین پوست خواهد شد ؟ 5 سال = 10 سال – 20 سال اینده ؟


فورد : سوال خیلی خوبی بود. من دقیقا نمی توانم آن زمان را مشخص کنم . اما می توانم بگویم که آن روز فر ا خواهد رسید .



س:
به عنوان یک افسر پلیس ، سعی زیادی کرده ای که به کامیونیتی ها ی سیاه پوستان نزدیک شوی ولی هنوز پلیس مشکل جدی عدم اعتماد در کامیونیتی های مانند " جین – فینچ " دارد . آیا آنها شما را از " خودشان " می دانند یا به عنوان یک " غریبه سیستم " ؟


فورد : من به همه کامیونتیی ها به یک اندازه رسیده ام . من در کامیونیتی سیاه پوستان ، منرا از خودشان می دانند . ولی بعضی وقتها ، سیاه پوستها ، افسران پلیس را غریبه می دانند . آنها " رنگ " نمی بینند . آنها اونیفرم را می بینند. البته باید تلاش زیادی بشود . من در فعالیتهای کامیونیتی ها شرکت می کنم. با گفتگو و نشست با انان می توان مسا یل را حل کرد. من خود م را درون کامیونیتی ها خودی و راحت می بینم . این حق همه کامیونیتی ها هست که امن باشند. تنها با همکاری دوجانبه هست که این ایمنی بیشتر می شود.


س: ارماند لابارج ، رئیس پلیس یورک اخر ماه اکتبر بازنشسته می شود. به من گفت "جدا شدن از نیروبرایش آسان نیست و دلش برای کارش و پلیس تنگ خواهد شد . وی ادامه داد که زندگی فصل های مختلفی دارد و بازنشستگی هم یک فصل جدیدی در زندگی هست . خوب ، احساس شما بعد از 38 سال کار کردن در پلیس ، چه هست ؟ من مجریان رادیو و تلویزیونی زیادی را دیده ام که روز خدا حافظیشان ، نمی توانند جلوی گریه خود را بگیرند ، شما چه حسی خواهید داشت ؟

فورد: اول از همه بایدبگویم که جی خالی آرماند لابارج را حس خواهیم کرد. وی زحمت زیادی برای پلیس یورک و انتاریو کشیده است تا چهره آنرا تغییر دهد. اما در مورد خودم با ید بگویم نمی توانی مدت 38 سال در یک جا کارکنی و یک دفعه بروی . دلت برای آنها تنگ می شود . اما من در این چند سال گذشته می دانستم که در پایان قراردادم 5 ساله ام، انرا تمدید نخواهم کرد . یعنی آمادگی جدا شدن را دارم .
راستش خیلی آسان نیست از کاری که به تو رضایت می داده است و جزمهم زندگیت بوده است، یک دفعه جدا بشوی و این روز برای من آخر اگوست هست که من با آن کنار خواهم امد.


س: یعنی وقت بیشتری را با خانواده می گذرانی . آنها باید خیلی خوشحال باشند ؟

فورد : بله . درست گفتی . زمان بیشتری را با خانواده خواهم بود. و برنامه دارم . فصل جدیدی از زندگی من آغاز خواهد شد. انتقال از لباس پلیس به لباس شخصی برای من جا افتاده است .


س: اجازه بدهید یک سوال شخصی تر بکنم . آیا حقوق بازنشستگی شما کافی هست که دیگر مجبور نشوید برای گذران زندگی ، کار دیگری برای خود دست و پا کنید . هر چند رده هایی مانند شما ، با حقوق خوب در شرکتهای نگهبانی ( سکیوریتی ) استخدام می شوند .

فورد :
سوال بسیار خوبی بود.
من در این مدت با برنامه ریزی درست پس انداز کافی دارم. می توانم با پول بازنشسنگی زندگی کنم . البته آدم قانعی هم هستم و در هرشرایطی می توانم خودم را وفق بدهم.


س: پس چرا برخی از پلیسها ( سیب فاسد ) ، کارهای خلاف می کنند ، فکر کردم شاید انها فکر تامین آینده خود هستند .نظر شما چیست ؟

فورد : من اینجوری فکر نمی کنم . در هر نهادی آدمهای فاسد وجود دارند
پلیسهای بد هم در پلیس تورنتو هست و لی رئیس پلیس خیلی قاطع و مدام با سیستم نظارتی که درست کرده ایم با این افراد برخورد می کند . ما انها ار شناسائی می کنیم ما کامل نیستیم ولی در مسیر درستی هستیم .

س : من تورنتو را که نزدیک به دو دهه در ان زندگی می کنم ، را شهر امنی می دانم . خاطره های من در دوران زندگی ام از تورنتو مانند تهران شهر تولدم هست ولی وقتی با مردم و منجمله در کامیونینی ایرانی کانادائی صحبت می کنی آنها نگران ایمنی شهر هستند . نظر شما چیست . ؟


فورد : تورنتو یکی از امن ترین شهرهای آمریکا ی شمالی هست . 24 ساعت در شبانه روز و 7 روز هفته شما می توانی در هر نقطه شهر قدم بزنی . مییلونها نفر در کارناوال " کارابانا " هرساله شرکت میکنند برای آنها و توریستهای دیگر ، ایمنی شهر خیلی مهم هست که به ان تاکید می کنند. اگر کسی فقط به تیتر های روزنامه ها توجه کند می تواند چنین برداشتی را داشته باشد . این شهر 5/2 میلیون جمعیت دارد . ما پلیس بسیار عالی داریم . شهر بسیار خوبی داریم زیرا مردمان خوبی داریم . مردم ازسراسر دنیا به تورنتو می آیند تااز نزدیک تجربه همزیستی مسالمت امیز قومیت ها در امنیت را تجربه کنند.

س: چه توصیه ای به کامیونیتی ایرانی کانادائی داری؟

فورد : این پلیس شما ست با ان همکاری کنید . بسیاری از مهاجران از کشورهایی می آیند که پلیس خشنی دارد و تجربه بدی از پلیس دارند در حالیکه پلیس تورنتو ، متفاوت هست . همانطور که شما به عنوان رسانه به اینجا آمده اید تا من با کامیونیتی شما گفتگو کنم ، به عنوان یک شهروند یک کشور همه ما منجمله کامیونیتی شما وظیفه ای داریم که باید انجام بدهیم . به ما بپیوندید به عنوان عضو رسمی ویا داوطلب .

س: دولت فدرال قصد دارد که مدت محکومیت ها و بخصوص نوجوانان را سنگین تر کند که هزینه های سنگینی را بر مردم خواهد داشت .. به عنوان یک پلیس با تجربه فکر می کنید هزنیه برای زندانها بهتر هست یا هزینه برای پیشگیری از جرم .

فورد :

من نمی خواهم وارد سیاست شوم ولی این را می گویم سیاست هیچ دولتی نباید بنا بر ساخت زندانهای بیشترباشد . پول باید برای برنامه های پیشگیرانه هزینه شود.


س: در دموکراسی ها ، مرزبسیار ظریفی بین حقوق فردی و پلیس و قانون هست . به درستی ، جمع اوری اطلاعات بر اساس نژاد و قومیتها غیر قانونی هست ولی سوالی که دارم در این رابطه هست که در کامیونیتی ما هم مانند دیگر کامیونیتی ها جوانان با قانون و پلیس مشگل دارند ولی بدلیل عدم جمع اوری اطلاعات امکان کمک به آنها برای ما نیست . مگر اینکه خود فرد تقاضای کمک بکند.

فورد : من صد در صد با شما موافق هستم. اگر شما بخواهید به افراد کمک بکنید باید بدرستی موضوع را بشناسید .باید یک سیاست درستی برای اینکار داشت . ندانستن زنیان و قومیت کمکی به ما نمی کند.

س : کانادا کشوری هست که مواد مخدر آن از آمریکا و مریکای جنوبی و آسیا وارد می شود.
مثلا اخیرا قریب 18 نفر در ارتباط با ورود مواد مخدر از ایران دستگیر شدند که با توجه به شناخت کامیونیتی و نیز اسامی ، می دانیم که اکثریت از کامیونیتی ما بوده اند . ، قربانیان موادمخدر ، معتادان مخصوصا جوانان ما نیاز به کمک دارند ، زیرا اینده کانادا و کامیونیتی ها هستند ولی عملا ممکن نیست شما چه راه حلی دارید ؟

فورد : این حوزه پلیس فدرال ( ار.سی. ام .پی ) هست که من نمی خواهم در ان دخالت کنم . کامیونیتی می تواند کارهای زیادی انجام بدهد . بهترین شیوه از طریق سیاستمداران هست . می توانند از انها بخواهنند که قوانین بهتری رابرای مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با اعتیاد ، وضع کنند.


س: رابطه کامیونیتی با مرکزپلیس 32 ( فینچ و یانگ ) در مجموع خوب هست قبلا سرپرست مرکز32 ، خانم گوچیه همکاری خوبی داشت مثلا به مومنی افسر پلیس ان اداره اجازه می داد تا در برنامه های تلویزیونی به سوالات کامیونیتی پاسخ بدهد ولی سرپرست جدید ، همکاری نمی کند.

فورد: من با سرپرست جدید تلفن می کنم تا همکاری های بیشتری با کامیونیتی شما بکند.
س: با تشکر از شمابرای وقت تان و ارزوی موفقیت در سالهای بازنشستگی تان .

فورد : منهم تشکر می کنم . این وظیفه ما هست که به همه کامیونیتی ها د ردسترس باشیم . ما پلیسها ی اقلیت استخدام می کنیم . اگر کسی از کامیونیتی شما علاقه مند هست با تلفن 4168087150 تماس بگیرند . من از خانمهای ایرانی تقاضا می کنم که به اداره پلیس بیپوندند ما نیاز به انهاداریم .

نوارتصویری این مصاحبه را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید

www.youtube.com/glassceilingtv

http://www.youtube.com/watch?v=-d6TYfxVFlY
http://www.youtube.com/watch?v=fHzoykMal4A

پنجشنبه، مرداد ۲۸، ۱۳۸۹

گفت و گوی سعید سلطانپور با جاستین تردو نماینده لیبرال مجلس و فرزند " پیر تردو " نخست وزیر فقید کانادا



جاستبن تردو- سعید سلطانپور


اجازه بدهید مستقیم سوالات را مطرح کنم .
به عنوان فرزند یک پدر ؛بزرگ ، نخست وزیر موفق و تاثیرگذار ، توقعات مردم از شما بالا ست ؟ این انتظارچه تاثیری بر عملکرد شما دارد ؟

جاستین ترودو :
بله مردم از ما توقعاتی دارند .برخی من را بدلیل پدرم دوست دارند و برخی هم من را بدلیل پدرم دوست ندارند . یکی از اهداف من این است که تلاش کنم مردم مرا به خاطر خودم ارزیابی کنند. من از خودم انتظارات زیادی دارم و نگرانی زیادی هم در مورد آینده ندارم.


پدرم به ما ( فرزندانش ) اصول کانادائی بودن را یاد داده است . با گذشت

30 سال بعد از اینکه پدرم ، نخست وزیر ی را ترک کرده است ، هر سیاستمدار کانادائی نگران گذشته نیست بلکه نگران آینده کانادا هست . کانادائی که ارزشها و اصولش را پدرم به ارث گذاشته است . این اساس زندگی سیاسی من هست .


سعید سلطانپور:
تعدا د زیادی به عنوان مهاجر به کانادا می آیند برخی با چند صد هزار دلا ر مهاجرت کانادا را کسب می کنند. در این میان بسیار کسانی که در نقض حقوق شهروندان ایرانی ، نقش مستقیم داشته اند ، حضور دارند.
بر اساس گزارشاتی سه تن از فرزندان مصطفی محمد نجار ( وزیر کشور احمدی نژآد ) از فرماندها ن سپاه ، د رونکور کانادا هستند.
چگونه می توان از مهاجرت کسانی که حقوق بشر را نقض می کنند به کانادا جلوگیری کرد. شما چه کمکی می توانید بکنید ؟


جاستین ترودو :
این نشان می دهدکه هارپر بایستی سپاه پاسداران رابه لیست تروریستی اضافه می کرد. حزب لیبرال معتقد هست که مانند اوباما باید در مورد سپاه عمل کرد و نباید مورد قبول باشند.
متن کامل مصاحبه با جاستین ترودو

چهارشنبه، مرداد ۲۰، ۱۳۸۹

رمضان مبارک

با سلام
تبریک فرا رسیدن ماه رمضان ُ‌ماه تقوا بر دوستانی که این ماه را روزه دارند،



و ارزوی بخشش کسانی که به روزه باور ندارند
ولی مجبورند در حکومت ولایی ُ یاتظاهر بکنند ، یاعواقب
آنرا بنام اسلام ،
تحمل کنند
تا زورکی رستگار شوند
لب فرو بند از شراب و از طعام


امتحان کن چند روزی در صیام...
گر تو این انبان ز نان خالی کنی
پر ز گوهرهای اجلالی کنی...
Saeed S

یکشنبه، مرداد ۱۰، ۱۳۸۹

ارتبا ط اتمی در کانا د ا


سلام

- برنامه این هفته سقف شیشه ای از تلویزیون آی تی سی

یکشنبه اول اوت /آگوست ۲۰۱۰ ساعت ۱۴ بوقت تورنتو

بخش اول : کانادا

ارتبا ط اتمی در کانا دا

مصاحبه با چارلز روچ – وکیل جنائی و بین الملل در مورد دادگاه محمود یادگاری –

روچ ، یادگاری را اولین زندانی سیاسی کانادا می خواند زیرا معتقد است حقوق وی نقض شده است و وی قوانین جنائی کانادا را نقض نکرده است . وی این دستگیری را یک اقدام تبعیض امیز علیه کامیونیتی ایرانی می داند

( این مصاحبه به انگلیسی هست )

آرشیو ان را در لینک زیر ملاحظه نمائید .

Charles Roach , Criminal and international Lawyer interview on Mahmoud Yadegari. Roach says: Yadegari is political prisoner in Canada.

He criticize the discrimination against the Iranian community since he believes Yadeagari Has not violated any Canadian criminal law.

http://www.youtube.com/watch?v=_hT8pxO0HZk

بهنام اصفهانی زاده

از فعالین اجتماعی و از موسسین گروه تورنتو ایزانیز

در مورد دادگاه و اثرات ان بر کامیونیتی ایرانی در مورد دادگاه می گوید

(مصاحبه بهنام اصفهانی زاده به فارسی و انگلیسی)

http://www.youtube.com/watch?v=7irgHjsdLbw

http://www.youtube.com/watch?v=TsdEDHLgJjU



بخش دوم

مصاحبه با خانم ژاله وفا کارشناس مسائل اقتصادی در مورد 21 مین کنفرانس پژوهشی زنان

تفاوت بین لائیستیه و سکولاریزم - قانون اساسی – زنان از جمله مباحثی است که ایشان به ان پاسخ می دهند.

خانم وفا، مهندس کشاورزی - ساکن آلمان و عضو هیئت تحریریه روزنامه انقلاب اسلامی در هجرت هست که

لینک

http://www.youtube.com/watch?v=L2XFtvGWcTA



برنامه را می توانید روی اینترنت بطور مستقیم مشاهده نمایئد .

نظرات و سوالات و انتقادات خود را با تلفن و یا ای میل زیر با ما در میان بگذارید

4168407337

u@itctv.ca
Saeed Soltanpour