Translate

دوشنبه، شهریور ۰۹، ۱۳۸۸

جوک جدید-

معاون اول قوه قضائيه سيدابراهيم رئيسي نیز در حاشيه توديع و معارفه معاون آموزش قوه قضائيه در جمع خبرنگاران در خصوص هيات سه نفره قضايي كه به دستور رئيس قوه قضائيه براي پيگيري حوادث اخير تشكيل شده، اظهار داشت: «دغدغه ما در اين هيات سه نفره همان دغدغه‌اي است كه همه دلسوزان نظام دارند و آن اين است كه به حق و عدالت عمل شود و يك داوري عادلانه صورت گيرد.»

خدا راشکر که این جماعت می خواهند به حق و عدالت عمل شود نتیجه عدالت خواهی این جماعت مدعی دینداری ، 4 میلیون مهاجر و پناهنده ، ده ها هزار زندانی سیاسی و اعدامی ، اخراج و پاکسازی صدها دانشجو و استاد دانشگاه و کارمندان ا دارات دولتی ، چیاول سرمایه های ملی و انحصار قراردادهای در یک کلام فساد مالی سیاسی، اخلاقی و اجتماعی هست .

براستی وقتی که شیخ القضات ، رازینی و اژه ای و مرتضوی را که عوامل بی عدالتی و ظلم در سیستم قضائی بوده اند را به عنوان دستیاران خود انتخا ب می کند ، باید تعریف جدیدی به ظلم و بی عدالتی داد.
*** نه به دیکتاتوری ولایت فقیه ، نه به انقلاب مخملی ، جمهوری انسانی

اگر وقت زیادتری دارید سری به دادگستری و پلیس بزنید. در کشوری که آزادی های فردی و حقوق مدنی و شهروندی و کرامت انسانی نهادینه شده باشد، شما آن را حس می کنید، زیرا مهمترین بخش، ایجاد اعتماد یک جامعه و سلامت یک سیستم سیاسی، اجتماعی ست. یعنی اگر پلیس با جنایتکاران ـ و کسانی که شاید شریرترین آدم های روی زمین باشند ـ با خشونت و توهین و غیرقانونی رفتار کرد، شکی نداشته باشید که آن رژیم، سالم نیست و مردم معمولی هم از احترام و عدالت برخوردار نیستند، زیرا در تمامی دنیا عموماً کسانی که پول و پارتی دارند می توانند هم در امنیت باشند، و هم امنیت دیگران را به خطر بیندازند و از مجازات فرار کنند و اگر موردی از تخلف نیروی پلیس در جوامع دمکراتیک پیش بیاید با عکس العمل صریح و سریع مسئولان امور و رسانه ها و وجدان عمومی روبرو می شود. اگر در سیستمی مردم عادی، فقیر و یا کم درآمد توانستند شکایات خود را برای احقاق حق خود مطرح کنند، حتی اگر به آن دست نیابند، آن سیستم ظالمانه نیست. بنابر این لازم نیست که جرم شناس و یا دموکراسی شناس باشید تا به سادگی متوجه شوید که در ایران مردم عادی از امنیت قضائی و عدالت برخوردار نیستند؛

یکشنبه، شهریور ۰۸، ۱۳۸۸

تفاوت بین کسانی که فشا ر و شکنجه هستند و مقاومت می کنند با کسانی که بهر دلیل نمی توانند، هست

انتشار وب لاگ در زندان ، حتی در زندانهای کشور دمکرات هم کمتر ممکن هست . بنابراین این وب نوشت کار بازجو هست و اعتباری ندارد
در هر حال رچند شکی نیست که فشار زیادی بر روی ابطحی و دیگر اهل قلم واندیشه هست ولی در نهایت انتشار وب در زندان همکاری با دولت کودتا هست
صرف زیر فشار بودن دلیال بر همکاری ابطحی نیست . دوستان بین کسانی که قربانی شده اند و کسانی که زیر فشار مقاومت کرده اند باید تفاوت قائل شوند.

مرزهارا مخدوش نکنیم ابطحی را بیش از اندازه تبرئه نکنید
الان که نسبت به شکنجه های سال60 قابل مقا یسه نیست . بسیاری از اعدامی ها داغ تکرار اطلاعات سو خته شده را به دل بازجویان ضد بشری دادستانی و سپاه گذاشتند. بسیاری زیر شکنجه ها به قتل رسیدند .

در یک مورد بازجویی دختری را در شعبه 9 وحشیانه با کایبل می زدند . از عربده های بازجو این جور مشخص بود که خواهان شناسئی دختری در یک عکس بودند . بازجو فحش می داد بی شرف تو دختر خاله ات را نمی شناسی

در حالیکه تحمل هر انسانی زیر شکنجه محدود هست.

.حمایت بیش از حد از بریده ها ، توهینی به زندانیان مقاوم و مخدوش کردن مرزهای بین مردم و ضد مردم و باور داشتن به آزادی و ارمانهای مردم و آزادی خواهی و نفرت از دیکتاتوری هست

چهارشنبه، شهریور ۰۴، ۱۳۸۸

عقب نشینی خامنه ای یا سیاست چماق و حلوا

خامنه‌ای تأکید کردند: من، پیش قراولان حوادث اخیر را به دست نشاندگی بیگانگان از جمله امریکا و انگلیس متهم نمی کنم چرا که این موضوع برای من ثابت نشده است اما تردیدی وجود ندارد که این جریان، چه مسئولان و پیش قراولان آن بدانند و چه ندانند جریانی حساب شده بود. البته طراحان این جریان یقین نداشتند که طرح آنها اجرایی می شود اما تحرکات بعضی افراد پس از انتخابات، آنها را امیدوار کرد به گونه ای که طراحان اصلی با گسیل همه وسائل و امکانات رسانه ای و الکترونیکی خود به میدان، حضور خود و عواملشان را در صحنه تشدید کردند.

قرائت ضد اسلامی از نماز خواندن توسط دادگاه نمایشی

نماينده دادستان در بخشي از كيفرخواست قرائت كرد كه تاجبخش كه بنا به گفته خود تاكنون كلمه الله را به زبان نياورده اينك از روي كاغذ نماز مي‌خواند.

نمازی که در زندان و زیر فشار سیاسی باشد ، بدرد دیکتاتور ها می خورد نه خدا که بوسیله نماز با هاش ارتباط بر قر ار می کنه.

این متهمان فکر ی را ازاد کنید

شنبه، مرداد ۳۱، ۱۳۸۸

کوتاه به ژیلا بنی یعقوب اسیرتازه آزاد شده

با سلام
و با خوشی از آزادی یکی از شیرزنان اهل قلم ، که استبداد و ارتجاع را با نوشتن خودش مانند ن والقلم آگاهی رسانی می کند.

با امید به ازادی همه زندانیان اندیشه و قلم
و با ایمان به پیروزی قلم بر ارتجاع و خشونت و با ارزوی آزادی بر ا ی مردم کشورمان ایران

اگر توانستند قلم رسول خدا پیامبر انسانیت را بشکنند ، موفق خواهند شد قلم حق نویسان را بشکنند.

این روزها ی روهای سیاه مردم ایران هست ن ولی در پی ان شبهای قدر آزادی مرد م ایران هست .
اگر نبود مال الان در زمان اسپارتاکوس بودیم
هزینه ها را شما می دهید ولی مقاوم باشید و امیدوار
28 سال پیش در همین شبها بود که صداهای تیر خلاص چند صد نفری در زندان اوین ، نوید آرامش را برای خشونت گرایان می داد
28 سال بعد خشونت گرایان همچنان دستگیر می کنند و لی بدلیل هوشیاری مردم و ضعف خشونت گرایان ، دیگر نمی توانند کسی را به ان راحتی ها اعدا م کنند.
برای اینکه بینیند جقدر هر حکومتی به مردمش احترام می
گذار د آنرا در بر خورد حکومت با زندانیان ( حتی مجرمان ) ببینید .
خدایا به ملت ایر ان 30 سال هست صبر داده ای ، ما را شاهد پاداش صبر مردم قرار بده

پنجشنبه، مرداد ۲۹، ۱۳۸۸

شباهت های زندان بین امروز و دیروز


http://fa.shahrvand.com/component/content/article/68-newsflash/3303--60
گفت وگو با عیسی رنجبران زندانی سیاسی دهه 60





یکی از شرکت کنندگان در اعتصاب غذای همبستگی با مردم ایران در نیویورک 24-22 جولای 2009 عیسی رنجبران از زندانیان سیاسی چپ بود که از استان کبک در کانادا، برای حمایت از این مراسم به نیویورک آمده بود و سه روز در آنجا فعالانه و بی ادعا کمک کرد.

گنجی در کانادا ، مردم در درجه دوم اهمیت

اکبر گنجی روز دوشنبه در ونکور کانادا با موریس کاپیتورن نماینده سابق ویزه

سازمان ملل در حقوق بشر که موفق به بازدید از زندانهای ایران شده بود و روز سه شنبه هم
با رهبر حزب لیبرال کانادا مایکل ایگناتیف دیداره و گفتگو داشته است
این در حالی است که روز دوشنبه مراسمی در دانشگاه تورنتو برگزار شده بود که گنجی بدلیل تاخیر پرواز در شرکت نکرد . این دومین باری است که گنجی در مراسم نمی تواند شرکت کند دفعه قبل مشکلات ویزائی داشت
چند نفر از طرفداران سلطنت با شعار های مرگ بر گنجی در بیرون ساختمان در محل شماره 40 یابان سنت در طول مراسم اعتراض کردند.
تعدادی از افراد کمونیست نیز در داخل سالن منتظر وی بودند که سوا ل کنندچرا وی اعدام نشده است در حالیکه خود انها همین سوال را باید پاسخ بدهند؟ .
در هرحال بهتر است که گنجی نه تضاد عمده اپوزیسیون در خارج شود و نه اینکه به وی بها داده نشود.
گنجی فردی است هم تراز ازنظر را ی و سیاست به مانند بقیه ایرانیان درتبعید
من ترجیح می دادم گنجی به پرسش و پاسخ بیشتر اهمیت می دا د تا ملاقات با بازنشسته ای مانند کاپیتورن.
بد نبود مشا وران گنجی وقت ملاقا ت با رهبر حزب نیودمکرات را می گرفتند اگر با مقاما ت دولتی ارتباط ویاعلاقه ای ندارند.
اینگونه تکروی های سیاسی کار جمعی نیست مگر اینکه ما خودما ن را محور کار جمعی قرار بدهیم .

از سوی دیگر دوستان دانشجو که زحمت می کشند تکلیف ما راهم روشن کنند که اگر می خواهید اطلاع رسانی شود دیگر این محدودیت ها که عکس نیندازید یک عده می خواهند بروند ایران ، توهین هست . در حالیکه جوانان در ایران در زندان برای اعتراضات عملی خود هستند
شرکت در یک نشست تکرا ری تحت عنوان حقوق بشر می تواند یک پز روشنفکری باشد

چهارشنبه، مرداد ۲۸، ۱۳۸۸

مرکب قرمز در صدا و سیما .

صحنه طنز واقعی از سریال
مرد هزار چهره -مهران مدیری


روزی در جمهوري

دموکراتيک آلمان سابق يک کارگر آلماني کاري در سيبري پيدا مي کند. او که مي داند سانسورچي ها همه نامه ها را مي خوانند، به دوستان اش مي گويد “بياييد يک رمز تعيين کنيم؛ اگر نامه ای که از طرف من دريافت مي کنيد با مرکب آبي معمولي نوشته شده باشد، بدانيد هر چه نوشته ام درست است. اگر با مرکب قرمز نوشته شده باشد، سراپا دروغ است”. يک ماه بعد دوستانش اولين نامه را دريافت مي کنند که در آن با مرکب آبي نوشته شده است: “اينجا همه چيز عالي است؛ مغازه ها پر، غذا فراوان، آپارتمان ها بزرگ و گرم و نرم، سينماها فيلم هاي غربي نمايش مي دهند و تا بخواهي دختران زيباي مشتاق دوستي. تنها چيزي که نمي توان پيدا کرد مرکب قرمز است”.

احمدی نژاد نیاز به حکم حکومتی برای وزرای خودش خواهد داشت

دوشنبه، مرداد ۲۶، ۱۳۸۸

سفر اعتراضی به نیویورک :احمدی نژاد نماینده مردم ایران نیست

هم میهنان ، دوستان ، ازادی خواهان عزیز

همراه شو عزیز
هم سفر شویم
تا بغض فرو خورده جوانان وطن باشیم

و به جهانیان نشان بدهیم که احمدی نژاد رئیس جمهور مردم ایران نیست . احمدی نژاد منتصب نهاد غیر دموکراتیک " ولایت فقیه " هست .

صدای میلیونها ایرانی باشیم که صدایشان با گلوله دشمنان آزادی و انسانیت خاموش شد و فعالین حقوق مدنی و شهروندی اش در زندان ها ، بطور غیرقانونی برای تثبیت حکومت کودتای" نظامیان لباس شخصی " برای اعتراف به جرم " حق خواهی شان " یعنی "اعتراف به "آزادی و دموکراسی مردم ایران " زیر فشار و شکنجه های روانی و فیزیکی هستند .
به جان و مال و ناموس و آبروی معترضان در بازداشتگاه های رسمی ، تعرض شد ولی بجای پاسخگوئی به اتهامات ، معترضین ، تهدید به زندان و شکنجه شده اند .

پژواک صدای میلیونها ایرانی باشیم که رایشان برای آینده بهتر و مشارکت بیشتر ، بطور سازمان یافته ومهندسی شده ، توسط نهادهای منتصب ولایت فقیه دزدیده شد .

احمدی نژاد قصد دارد روز 24 سپتامبر در مجمع عمومی سازمان ملل ، به عنوان نماینده مردم ایران ، از مدیریت جهانی و عدالت بگوید در حالی که میلیونها انسان معترض مسالمت جو ، در ایران حقشا ن ظلم شده است و صدایشان سانسور شده است . کشور به دلیل انحصار طلبی و سو مدیریت در آستانه بحران جدی تر ی قرا ر گرفته است .

گروه ندا برای صلح همراه بادیگر فعالین و نهادهای اجتماعی و سیاسی ایرانی در کانادا مانند شهروند ، سهم نا چیز ی را در هماهنگی و تدارک این سفر اعتراضی به نیویورک به مردم ایران ادا می کند. از تمامی علاقه مندان و صاحبان تجارت ایرانی در خواست می کنیم با حمایت خود ، حضور جدی تر در مبارزه مردم ایران برای آزادی هموطنان ستمدیده و در بند ما ن ، خواهران و برادران و فرزندان و پدران و مادران خود داشته باشیم
پرچم ما ، پرچم 3 رنگ ایران با نام ایران در میان ان هست ولی هر کسی می تواند پرچم مورد علاقه خود ش را داشته باشد.

حرکت : روزسه شنبه 23 سپتامبر 2009
بازگشت : روز 25 سپتامبر
هزینه اتوبوس : 120 دلار

تلفن تماس :
: 9057805947
Info@neda-peace.org

اثر ی از احمد سخاورز

چگونه دو برادر عراقی تبار می شوند ریئس قوه قضایئه و مجلس و لی افعانها نمی توانند شناسنامه ایرانی برای بچه هایشان بگیرند


روسای 3 قوه قضایئه - مجریه و مجلس (از عوامل دیکتاتوری ولایت فقیه )
به این می گن سیاست
وقتی احمدی نژاد صحبت کرد ناطق جلسه را ترک کرد
وقتی رفسنجانی صحبت کرد اعضای دولت جلسه را ترک کردند
وقتی رفسنجانی وارد شد همه صلوات فرستادند.
حال باید دید مرتضوی تعویض می شود زیرا چهره جدیدی وارد خواهد شد و می تواند به اختلافات دامن نزند. د ر هر حال اختلافات نشان می دهد که همه این جریانات اد م هستند و نظراتشان می تواند نظر خدا نباشد و منافع شخصی هم باشد .
باید اجازه داد کارهای زمینی را خود ادمها حل و فصل کنند و درمورد امورات اسمانی خدا در روز قیامت داوری کند.

براستی چگونه است که عراقی ها می توانند درایران به بالاترین مقامات کشور برسند و لی افغانها که د ر ایران زن گرفته اند و بچه ایرانی دارند از رفتن به مدرسه مجروم هستند . ابنجاست که ما می گیم سیاست دوگانه در ایران ونقض جقوق بشر در انجا هست فرقی هم نمی کند که چه کسی سر کار باشد مگر اینکه این نقض ها را هر چه سریعتر برطرف کنند.

یکشنبه، مرداد ۲۵، ۱۳۸۸

وقتی کیهان مکتبی ، خبر جعل می کند

این روزنامه کیهان هم بایستی برنده جایزه دروغ مطبوعات بین المللی بشود.
از کی تا به حال ، وقتی که اسامی بازداشت شدگان اعلام نشده است بنابر این مردم کسی را نمی شناسند مگر اینکه در حوزه کوچکی باشد چگونه این دختران که خوشبختانه در بازداشتکاه ها مورد تجاوز قرار نگرفته اند و گیر ماموران پدر و مادر دار افتاده اند می روند جلوی روزنامه تا اسمشان بر سر زبان بیفتد.
بهتر است بجای حذف صورت مسئله ، این موضوع را که جدی بوده است و سابقه اش حداقل به اسماعیل افتخاری می رسد را بررسی جدی بکنند تا در اینده اتفاق نیفتد.

کیهان: تظاهرات دختران بازداشتی علیه کروبی
کیهان در شماره امروز خود مدعی شد:

بر اساس یک گزارش موثق، جمعی از بازداشت‌شدگان آشوب‌های اخیر و خانواده‌های آنها قصد دارند در اعتراض به نامه کروبی و اتهام ناروایی که به آنها زده است، در مقابل خانه مهدی کروبی و یا دادسرای انقلاب تجمع کرده و خواستار محاکمه و مجازات وی شوند.

این عده معتقدند مهدی کروبی با اتهام ناروای خود، حیثیت شخصی و خانوادگی آنها را لکه‌دار کرده و زندگی آینده آنان را به بازی گرفته است. خانواده چند تن از دختران بازداشتی می‌گویند، بعد از نامه کروبی، بسیاری از اقوام و آشنایان و کسانی که از بازداشت دخترانمان باخبر بوده‌اند، به آنها با دیده خاصی نگاه می‌کنند و برخی از آنان در مقابل توضیح ما و فرزندانمان که کروبی فقط یک دروغگوی قدرت طلب و بی‌شخصیت است، می‌گویند: ما به شما و خانواده‌تان اعتماد داریم و حرفتان را می‌پذیریم، ولی برای رفع هرگونه سوءظن باید بی‌اعتباری ادعای کروبی با احضار وی به دادگاه و محاکمه علنی او اثبات شود.

شنبه، مرداد ۲۴، ۱۳۸۸

هر چند آقای کروبی خیلی دیر فهمیدند ولی بازهم خدا پدرش را بیامرزد

کروبي: پاسخ دين‌فروشان را خواهم داد
اعتمادملی: مهدي کروبي با ابراز تاسف از حملات شديد و توهين‌آميز تعدادي از ائمه‌جمعه به ايشان هشدار داد به زودي و در فرصتي مناسب پاسخ اين دين فروشان را خواهم داد. دبير‌کل حزب اعتماد‌ملي با ابراز تاسف از ابراز‌نظرهاي وهن‌آلود گفت: متاسفانه عده‌اي از ائمه‌جمعه با سوء‌استفاده از جايگاه مقدس نماز‌جمعه با يک مشت تهمت، افترا و دروغ به دين‌فروشي پرداخته و نسبت به اين ساحت مقدس اهانت كرده‌اند. وي در ادامه گفت: بنده نامه‌اي را از سر دلسوزي و احساس وظيفه نوشته که عده‌اي آن را به باد انتقاد گرفتند و عده‌اي هم از آن استقبال کردند اما اين مساله نبايد بهانه‌اي شود براي تخريب، تهمت و ناسزا.

وي افزود: بنده هم از منتقدان و هم از موافقان استقبال کردم اما نمي‌توانم در مقابل توهين‌کنندگان و دين‌فروشان سکوت کنم و حتما به زودي پاسخ آنها را خواهم داد.

پنجشنبه، مرداد ۲۲، ۱۳۸۸

با تکذیب یک اسم، این جنایت ها پاک نمی شود

http://fa.shahrvand.com/component/content/article/68-newsflash/3265-2009-08-12-15-47-32


امیدوارم در کشورم هیچ فردی به خاطر عقیده و ابراز آن دستگیر نشود



اینکه "ترانه موسوی" یک شایعه هست یا نه فرقی در قضیه نمی کند، هر چند شایعه شمشیر دو لبه خطرناکی ست که در درازمدت همه از آن رنج می برند. این سانسور و استبداد است که زمینه ساز شایعه است.



در کشور ایران تحت حاکمیت روحانیت که اکثریت آنان یا دولتی شده اند و یا تقیه (سکوت شرعی) کرده اند، اکثریت مردم از حق دسترسی به اطلاعات آزاد و رسانه ای محروم هستند. در حالی که سیل اتهامات توسط رسانه های دولتی و سایت های وابسته به دولت و یا نیمه دولتی به رهبران جنبش دموکراسی خواهی مردم ایران که در حال حاضر تحت لوای سبز جمع شده اند، روانه شده است، در حالی که دادگاه هایی که فرق بین کیفرخواست و شبنامه را رعایت نمی کنند، افرادی را مانند نازک افشار کارمند فرهنگی سفارت فرانسه به خاطر ارسال ای میل به تلویزیون می آورند. جرمی که میلیون ها ایرانی منجمله ما در کانادا مرتکب شده ایم، زیرا به عنوان یک انسان، تنها کاری که فکر می کردیم در سانسور خبری و سرکوب شدید نیروهای مترقی و دگراندیش که خواهان آزادی و دموکراسی هستند، و به هموطنانمان کمک می کند، ارسال این ای میلها بود که بسیاری هم تکراری بود.

دولتی که تمامی رسانه ها و ابزارهای اطلاع رسانی را تصرف می کند و از پوشش خبری و نظرات مخالفان که میلیون ها نفر هستند خودداری می کند، نمی تواند با تکذیب یک اسم همه خشونت، جنایت و نقض حقوق بشر و شهروندی را از خاطره ما و جهانیان پاک کند. کاری که در مورد ندا آقاسلطان نتوانستند انجام بدهند.

در سیستمی که هنوز هیچ ارگانی مسئولیت کشتن بازداشت شدگان را قبول نمی کند و تعداد آنان را اعلام نمی کند چگونه می توان به اطلاعات داده شده مانند عدم وجود ترانه موسوی باور کرد؟

در حالی که صدها روزنامه نگار به دلیل عقایدشان در زندان دولت کودتا هستند و بر اساس قوانین عقلی و بین المللی و حقوق بشر، حکومت و دولت مسئولیت حفظ جان شهروندان را به عهده دارد و باید پاسخگو باشد، پاک کردن صورت مسئله، در دنیای اینترنت و در حضور هزاران ایرانی در خارج از کشور، هیچ کمکی به خشونت طلبان نخواهد کرد.

اگر به ادعای مدیریت جهانی خود (احمدی نژاد) و رهبری مسلمانان جهان (خامنه ای) باور دارید، به جای پاک کردن صورت مسئله، به عقاید همه مردم ایران احترام بگذارید و روزنامه ها، روزنامه نگاران و زندانیان سیاسی را آزاد کنید.

تورنتو در رعد وبرق


عکسهای رعد وبرق روز یکشنبه 10 اوت 2009 در تورنتو
http://wvs.topleftpixel.com/09/08/10/

چهارشنبه، مرداد ۲۱، ۱۳۸۸

من کیستم ؟

*من کیستم ؟؟*


*من "دوشیزه مکرمه" هستم، وقتی زن ها روی سرم قند می سابند و همزمان قند توی دلم

آب می شود.** *

**

*من "مرحومه مغفوره" هستم، وقتی زیر یک سنگ سیاه گرانیت قشنگ خوابیده ام و
احتمالاً هیچ خوابی نمی بینم. *

**

*من "والده مکرمه" هستم، وقتی اعضای هیات مدیره شرکت پسرم برای خودشیرینی بیست
آگهی تسلیت در بیست روزنامه معتبر چاپ می کنند. *

**

*من "همسری مهربان و مادری فداکار" هستم، وقتی شوهرم برای اثبات وفاداری اش-
البته تا چهلم- آگهی وفات مرا در صفحه اول پرتیراژترین روزنامه شهر به چاپ می
رساند. *

**

*من "زوجه" هستم، وقتی شوهرم پس از چهار سال و دو ماه و سه روز به حکم قاضی
دادگاه خانواده قبول می کند به من و دختر شش ساله ام ماهیانه بیست و پنج هزار
تومان فقط، بدهد. *

**

*من " سرپرست خانوار" هستم، وقتی شوهرم چهار سال پیش با کامیون قراضه اش از
گردنه حیران رد نشد و برای همیشه در ته دره خوابید. *

**

*من "خوشگله" هستم، وقتی پسرهای جوان محله زیر تیر چراغ برق وقت شان را بیهوده
می گذرانند. *

**

*من "مجید" هستم، وقتی در ایستگاه چراغ برق، اتوبوس خط واحد می ایستد و شوهرم
مرا از پیاده رو مقابل صدا می زند.*

*من "ضعیفه" هستم، وقتی ریش سفیدهای فامیل می خواهند از برادر بزرگم حق ارثم را
بگیرند. *

**

*من "..." هستم، وقتی مادر، من و خواهرهایم را سرشماری می کند و به غریبه می
گوید «هفت ...» دارد- خدا برکت بدهد. *

**

*من "بی بی" هستم، وقتی تبدیل به یک شیء آرکائیک می شوم و نوه و نتیجه هایم تیک
تیک از من عکس می گیرند. *

**

*من "مامی" هستم، وقتی دختر نوجوانم در جشن تولد دوستش دروغ پردازی می کند. *

**

*من "مادر" هستم، وقتی مورد شماتت همسرم قرار می گیرم.- آن روز به یک مهمانی
زنانه رفته بودم و غذای بچه ها را درست نکرده بودم. *

**

*من "زنیکه" هستم، وقتی مرد همسایه، تذکرم را در خصوص درست گذاشتن ماشینش در
پارکینگ می شنود. *

**

*من "مامانی" هستم، وقتی بچه هایم خرم می کنند تا خلاف هایشان را به پدرشان
نگویم. *

**

*من "ننه" هستم، وقتی شلیته می پوشم و چارقدم را با سنجاق زیر گلویم محکم می
کنم. نوه ام خجالت می کشد به دوستانش بگوید من مادربزرگش هستم... به آنها می
گوید من خدمتکار پیر مادرش هستم. *

**

*من "یک کدبانوی تمام عیار" هستم، وقتی شوهرم آروغ های بودار می زند و کمربندش
را روی شکم برآمده اش جابه جا می کند. *

**

*من "بانو" هستم، وقتی از مرز پنجاه سالگی گذشته ام و هیچ مردی دلش نمی خواهد
وقتش را با من تلف بکند. *

**

*من در ماه اول عروسی ام؛ "خانم کوچولو، عروسک، ملوسک، خانمی، عزیزم، عشق من،
پیشی، قشنگم، عسلم، ویتامین و..." هستم. *

**

*من در فریادهای شبانه شوهرم، وقتی دیر به خانه می آید، چند تار موی زنانه روی
یقه کتش است و دهانش بوی سگ مرده می دهد، "سلیطه" هستم. *

**

*من در ادبیات دیرپای این کهن بوم و بر؛ " دلیله محتاله، نفس محیله مکاره، مار،
ابلیس، شجره مثمره، اثیری، لکاته و..." هستم. *

**

*دامادم به من "وروره جادو" می گوید. *

**

*حاج آقا مرا "والده" آقا مصطفی صدا می زند. *

**

*من "مادر فولادزره" هستم، وقتی بر سر حقوقم با این و آن می جنگم. *

**

*مادرم مرا به خان روستا "کنیز" شما معرفی می کند. *

**

*... *

**

*من کیستم؟*
این مطلب را دوستی از ایران فرستاده است

قضاوت در ایران و کانادا

سلام
نظرات را می خواندم واقعا چه تفاوت عمده هست بین دو سیستم قضائی ایران و کانادا- همین امشب یک جنجال شده است که یک قاضی دادگاه شهادت زنی را که نماینده مجلس هست دز دفاع از شهردار اتاوا در دادگاه که متهم شده بود به رقیبش
پیشنهاد رشوه داده بود. قاضی گفته بود این خانم از انجا که هر روز درگیر کارهایش بود ه که نیاز به سفر داشته است نمی توانسته است وقت چندانی به بچه و همسرش داشته باشد لذا شهادتش را نمی توان کاملا پذیرفت. الان قاضی که پیر مردی هست زیر فشار هست که موضع گیری علیه زنان کرده ای .
مطلب مسیج مهاجر نژاد را می خواند م که قاضی چگونه از مسائل جنسی سوال کرده است و نه از اتهام و کسی هم به قاضی کاری ندارد
درکانادا قاضی وقتی حکم می گیرد تا مرگش و یا خلافش که خیلی سخت هست ، عوض نمی شود . بحد کافی حقوق دارند و اعتبار زیادی دارند همانجور که در اسلام گفته شده است .

همه حق دسترسی به وکیل را دارند . پلیس نیرو ی امنیتی نخست وزیر و وزیر را می شود به دادگاه برد .کدام یک از قوه قضائیه اسلامی تر هست

یکشنبه، مرداد ۱۸، ۱۳۸۸

دو جمهوری اسلامی و یک منطق بی منطقی

دیروز وزیر کشور جمهوری اسلامی پاکستان که قبل از ایران جمهور ی اسلامی شده بود و کسی از روشنفکران ما از ان خبر ی نداشت اعلام کرد که بیت الله مسحود فرمانده پاکستانی طالبان در نوار مرزی توسط هواپیماهای بدون خلبان کشته شده است . طالبان این خبر را تکذیب کرد . بعد وزیرکشور گفت اگر راست می گویند نشانه ای از محسود در مورد زنده بودنش ارانه بدهند.



در جمهوری اسلامی جبهم مشارکت اعلامیه می دهد حسین شریعمتداری می گوید این ها که همه در زندان هستند پس چه کسی اعلامیه می دهد ؟ بعد هم این وظیفه دستگیر شدگان هست که در زندان ثابت کنند که بیگناه هستند انهم با چشمان بسته در زیر شکنجه

واقعا چه فکر می کردیم چه شد ؟

شنبه، مرداد ۱۷، ۱۳۸۸

این جنبش هست ، نه انقلاب هست نه مخملی ؟

این جنبش هست ، نه انقلاب هست نه مخملی ؟

مصاحبه با دکترمجتبی مهدوی استاد علو م سیاسی دانشگاه آلبرتا در مورد ویژگیهای جنبش اخیر مردم ایران

دکتر مهدوی استادعلو م سیاسی در زمینه اسلام سیاسی دانشگاه آلبرتای کانادا هست .


سعید سلطا نپور:
اخیر ا استادهای ایرانی دانشگاه های کانادا و آمریکا اطلاعیه ای در ارتباط با اعتراضات مدنی مردم ایران منتشر کرده اند که شما هم یکی از امضا کنند گان هستید در این مورد توضیح بیشتری بدهید

دکتر مهدوی :

این نامه از دبیرکل سازمان ملل خواسته است که با دخالت خود از خشونت بیشتر جلو گیری کند و حقوق ملی ایرانیان را احقاق بکند. البته این به معنی درخواست دخالت د ر ایران نیست . ما اخیرا هم اعلامیه ای امضا کرده ایم و خواستار دستگیر ی احمدی نژاد به عنوان متهم در جنایت علیه بشریت هستیم .


سعید سلطانپور:
اخیرا خانم شیرین عبادی هم موضع خوبی در پارلمان اروپا گرفته است و از اروپا خواست که دولت ایران را تحریم سیاسی کنند نه تحریم اقتصادی . زیراتحریم اقتصادی به ضرر مردم ایران هست . شما هم حمایت اخلاقی دولتها را می خواهید نه حمایت سیاسی.

دکتر مهدوی :
دقیقا همین طور هست . زمان نشان داده است که که نه تهدیدهای نظامی بوش و نه تحریم های اقتصادی و نه تحریم انتخابات نتوانست جنبشی عظیم در ایران ایجاد کند .آنچه که عاملی برای تغییر باشد باید از درون بیاید یعنی هرمداخله خارجی چه اقتصادی و چه سیاسی مخرب هست .


سعید سلطانپور:
این اعتراضات را با دهه 60 مقایسه می کنم علیرغم مشابهات سیاسی تفاوتهای زیادی می بینم، ارزیابی شما چگونه هست ؟

دکتر مهدوی :
این حوادث در 30 سال گذشته ایرا ن بی سابقه بود ه است . می توان آنرا در دو سطح بررسی کرد
1در سطح دولت
2. در سطح جامعه مدنی
ما همیشه در جمهوری اسلامی جناحهای حکومتی داشته و رقابت بین این جناحهای بوده است .
بخصوص بعد از مرگ ایت اله خمینی این شدت از درگیری بی سابقه بود ه است . این جناحها
هر کدام تصویر جدا گانه ای از جمهوری اسلامی داشته اند ولی الان به جائی رسیده است رهبری فعلی تصمیم گرفته است از یک جناح خاص حمایت کند
بخشی از جناح حکومت که شامل رهبری ، احمدی نژاد و و بدنه اصلی سپاه در مقابل ائتلاف وسیعی از رفورمیستها که بخش زیادی از خود حاکمیت هستند از جمله رفسنجانی (که مشکل می شود وی را در این طیف گنجاند)تا موسوی ؛خاتمی وکروبی . آنچه که در دولت اتفاق می افند یک نزاع بی سابقه برسرمنافع اقتصادی و سیاسی ودیدگاهی می باشد

در سطح دولت این اختلافات جدی است . می شود گفت جمهوری اسلامی بعد از انتخابات 22 خرداد ( 12 ژوئن) که خامنه ای نتایج انتخابات را د رنماز جمعه تایید کرد جمهوری اسلامی وارد مرحله جدیدی شده است . رهبری تصمیم گرفته است که اینگونه پاسخ بدهد .
اگر رهبری نظام نتواند توده های مردم را قانع کند که تقلب اتفاق نیفتاه است و نتواند اعتماد ملی را کسب کند در این صورت جمهوری اسلامی 12 جون با قبل از آن تفا وت کیفی خواهد داشت ووارد مرحله جدیدی خواهد شد .
بحرا ن مشروعیت جدی خواهد داشت . البته نه اینکه قبلا بحران مشروعیت نداشته است ،بلکه در این حد وسیع و همگانی نبود ه است .
بهرحال رهبری و ائتلاف آنها شامل احمدی نژاد و بدنه سپاه وآقای جنتی و اقای یزدی بر اساس نظرمنتقدین هم اسلامیت روحانی و هم جمهوریت را به چالش کشیده هست.
چالش جمهوریت به دلیل اینکه را ی مردم را ندیده گرفته است و چالش اسلامیت روحانیت به این دلیل که بدنه اصلی نظام روحانیت محافظه کار سنتی هست که احساس می کند کنار گذاشته شد ه است ..
در سطح جامعه مدنی می دانیم که عدالت اجتماعی آزادی و استقلال ،ارزشنهای تازه ای نیست لااقل پیشنیه 150 ساله دارد. ازانقلاب مشروطیت تا نهضت ملی وانقلاب 57 و جنبش اصلاحات و حوادثی که در این میان بوده است تا حواد ث اخیر.

چیزی که الان بی سابقه پس از انقلاب هست اول اینکه این جنبش توده ای ومردمی هست . دوم اینکه شیوه هایی که بکار برده می شود خشونت آمیز نیست . ویژگیهایئ یک جنبش مدنی را دارد عدم نافرمانی مدنی درون زا و ملی هست که حاصل ابتکار نسل جدید هست .
یک ائتلاف از طبقات بالا و پائین رادارد . نه تنها سکولارها که مذهبی ها و ملی ها هم در آن هستند . هرچند
همواره از ضعف رهبری و سازماندهی رنج می برده ایم که این هم مستثنی نیست




سعید سلطانپور:
جمهوری اسلامی بشدت در حال تبلیغ هست که این انقلاب مخملی هست

دکترمهدوی:

من نه تنها انرا انفلاب مخملی نمی دانم که آنرا انقلاب هم نمی دانم انقلابات مخملی ویژگیهائی دارند:
در اتحادیه جماهیر شوروی سابق اتفاق افتاده اند .رهبرانی بطور مستقیم و یا غیر مستقیم از طرف غرب حمایت می شدند . در حالی که میر حسین موسوی و کروبی خود بهر حالی بخشی از نظام هستند.
اگر چه ا ز علائم رنگی استفاده می شود ولی مانند جورجیا از غرب حمایت نمی شود . جریانی در داخل می خواهد این حرکت خودجوش و ملی ودرون زا را به خارج وصل کنند . دوم کسانی هم در خارج مانند نو محافظه کاران و تند ورها هستند که دچار توهم هستند و می خواهند این جنبش را لکه دار کنند .این جنبش خواسته ای هم دارد که ابطا ل انتحابات هست اینکه خواسته یا نا خواسته موسوی ر ا به عنوان رهبری دارد .
اگر جمهوری اسلامی بتواند خواسته ها را که مسالمت آمیز بیان شده است را بدهد می تواند از رادیکال شدن خواسته ها در کوتاه مدت جلوگیری کند ولی اگر نتواند این خواسته ها رادیکال می شود .
احتمال رادیکا ل شدن رهبران فعلی هم هست . و رهبران رادیکا ل تر ی وارد میدا ن میشوند. حالا موفق بشوند یا نه بحث جداگانه ای هست .

نکنه خطرناک این است که در زمان شاه با کودتای 1953 علیه دکتر مصدق هیچگاه نتوانست مشروعیت خود ش را در بین مردم و اپوزیسیون را بدست بیاورد که منجر به فروپاشی سلطنت شد . بالطبع اگر چنین موردی اتفاق بیفتد و مردم واجماع عمومی باور کنند که کودتائی شده است انوقت شیوه ها تغییر خواهد کرد .






سعید سلطانپور:

ضعف اطلاعاتی سیا در این جریانات واضح هست . روزنامه هارتز اسرائیل نوشت که سازما ن سیا در فیس بوک و تویتر دنبال خبر هست . این نشان می دهد آنها سورپرایز شده اند و
اگر انقلاب مخملی بود انها سرمایه گذاری سنگینی روی ان کرده بودند ولی غافلگیر شدند.


دکتر مجتبی مهدوی :
متاسفانه واقعیت تلخی که وجود دارد سیاست خاورمیانه ای امریکا بخصوص بعد از 9/11 و صحبتهای اسرائیل روی جنبشهای منطقه داشته است اصولا تخریب کنند ه بوده است . ما خوشحال خواهیم شد اینها کمتر نظر بدهند . امریکا و اسرائیل د رنظر مردم ایران د رحمایت از شاه و کودتای 28 مرداد و خاورمیانه مشروعیت خود را از دست داده اند و نمی توانند کمکی به دموکراسی مردم ایران باشند .
حمایت سازمانهای حقوق بشری – روشنفکران و جوامع مدنی می تواند مهم باشد . خشونت را محکوم کنند اوباما سخنانش هشیارانه بود و ی سیاستمدارانه از وارد شدن به امور داخلی ایران که خواست دولت بود خودداری کرد .
به جامعه جهانی باید گفت اگر برای جنبش دمکراسی ایران دل می سوزانند خواسته یا ناخواسته به این جنبش لطمه نزنند و از ان حمایت سیاسی نکنند.



سعید سلطانپور:
الان خیلی سخت است که قضاوت و تحلیل درستی کرد زیرا اطلاعات کافی در دست نیست.
آزادی رکسانا صابری – حمایت جان کری از دانش اتمی ایران 3 روز قبل از انتخابات و نیز نامه اوباما به خامنه آیا احتمال معامله پشت پرده ای می رود ؟ با توجه به اینکه آمریکا همیشه تاکید کرد ه است که با یک صدا ی نهائی در ایران می خواهد گفتگو کند .
دکتر مهدوی :
نه فکرنمی کنم .معامله ای صورت نگرفته است .واقعیاتی هست مانند اینکه آمریکا د رعراق و افغانستان
مشکلا ت جدی دارد و نیاز به کمک ایران دارد . حتی در ماه های پایانی جورج بوش هم آمریکائیان به این نتیجه رسیده بودند که به دلیل سیاست های متخذه بعد از 9/11 نقش ایران قوی تر شده است .
سیاست اتمی ایران باعث تقویت موضع ایران شده است و امریکا میداند که نمی تواند بدون ایران مشکلا ت را در منطقه حل کند.
البته هر دو کشور دستهای یکدیگر را می خوانند . رهبری ایران می داند که آمریکا نیاز به ایران دارد شاید خامنه ای به این نتیجه رسیده است که امریکا در موقعیتی نیست که بتواند به ایران حمله نظامی بکند . از سوی دیگر

گروه جدید در کاخ سفید تا چه حد حاضر باشند منافع ملی آمریکا در عراق را فدای حقوق بشر در ایران بکنند ، بعید بنظر می آید .
انچه که در روابط بین الملل مطرح است در وحله اول منافع کشور خودشان را قرار می دهند بعد مسائل حقوق بشر و دموکراسی در دیگر کشورها را .

سعید سلطانپور:

نقش ایرانیان در خارج کشور مخصوصا درکانادا چه گونه می بینید با توجه به جریان پرچم و تنش های حاشیه ای ، یک تصور غلطی به ایرانیان داخل کشور ممکن است بدهد یا جمهوری اسلامی از آن سو استفاده کند . نظر شما چیست ؟

دکترمهدوی :

واقعیت این است که جناح رادیکال سلطنت طلب و حزب کمونیست و مجاهدین وزنه ای در ایران نیستند و نقش عمده ای هم در حوادث ایران ندارند .من به عنوان یک عضو کوچک این حنبش می توانم پیشنهاد بکنم که می توانیم حرف خودمان را داشته باشیم مذهبی غیر مذهبی سیاسی و غیر سیاسی از نظر اخلاقی درست نیست که نظرات خودش را به این جنبش تحمیل کند . انتخاباتی انجام شده و بخشی عظیم از مردم و جوانان احساس می کنند رای شان دزدیده شده است . رهبرانی که الان هستند کروبی و موسوی هستند . موسوی و کروبی می خواهند در چار چوب نظام حرکت کنند. جنبش را باید آنطور ی که هست دید نه انطوری که ما دوست داریم . . اینکه در اینده خواسته ها رادیکا ل تر خواهند شد تردیدی نیست . هرچند همین حالا هم خواستهای رادیکال تری درایران وجود دارد. ولی باید با مردم داخل کشور حرکت کرد .

سلطانپور:

با تشکر از شما که وقتتان را در اختیار ما گذاشتید

دکتر مهدوی
با تشکر از شما .

این مصاحبه در قبل از مراسم سوگند احمدی نژاد انجام شده بود .
دکتر مهدوی استادعلو م سیاسی در زمینه اسلام سیاسی دانشگاه آلبرتا هست .

جمعه، مرداد ۱۶، ۱۳۸۸

مهمانان این هفته برنامه تلویزیونی " سقف شیشه ای "




بهنام اصفهانی زاده - سعید سلطانپور - محمد شیخ الاسلامی


مهمانان این هفته برنامه تلویزیونی " سقف شیشه ای "
محمد شیخ الاسلامی و بهنام اصفهانی ز اده از موسسین "گروه تورنتو ایرانیز " هستند .
برنامه سقف شیشه ای به امور اجتماعی سیاسی ایرانیان کانادا می پردازد.
مجری برنامه سعید سلطانپور


این برنامه روز یکشنبه 9 اوت 2009 در ساعت 14 وقت محلی تورنتو به مدت یک ساعت از تلویزیون ایرانیان کانادا ( ای تی سی ) از ماهواره تل استار5 برای آمریکای شمالی پخش می شود .


تکرار برنامه روز یکشنبه ساعت 23
دوشنبه 10 اوت 8 تا 9 صبح

مشخصات فرکانس12115
سیمبول ریت 22425 افقی
شما می توانید انر ا به صورت زنده برروی ایننرنت مشاهده کنید
The guests of my TV program Glass Ceiling are “ Mohammad Sheikholeslami and Behnam Esfahani Zadeh” founders of Toronto Iranians community group.
This program will be aired on Sunday Aug 9 , 2009 on Iranian TV Canada , 24 hours satellite TV.
Run: 14 pm Toronto, NY time
Re-Run : Monday Aug 10, 09 - 8 am Toronto – NY time

www.itctv.ca
تلفن تماس : 4168407337
Email: U@itctv.ca

چهارشنبه، مرداد ۱۴، ۱۳۸۸

‌‌روشن كردن شمع به ياد شهداي جوان در ريچموندهيل و ميدان مل لستمن


‌‌روشن كردن شمع به ياد شهداي جوان در ريچموندهيل و ميدان مل لستمن

سعید سلطانپور

جوانان وطن
در دولت مهر ورزي
سهمشان گلوله بود
و چه مظلومانه شهيد شدند
‌و چه غريبانه دفن شدند
سوالشان اين بود
راي ما چه شد



پنج شنبه شب 30 جولاي در چهلمين روز شهادت جوانان معترض به ناديده گرفتن شدن خواست ميليونها ايراني براي ايراني بهتر و آزاد، بيش از 100 نفر از ايراني-كانادايي‌ ها از كودك تا مادر بزرگ سوار بر ويلچر ، در شهر ريچموند هيل در تقاطع يانگ و الگين ميلز از سا عت 20:30 تا 22 گردهم امدند و بياد شهداي جوان شمع روشن كردند و در سكوت ياد اين شهدا را كه به ايراني هاي خارج كشور نيز اعتبار تازه‌اي بخشيد‌ه‌اند ، گرامي داشتند. ‌در پايان دكتر رضا مريدي نماينده ريچموند هيل در پارلمان اونتاريو سخناني كوتاه به ياد اين شهدا اظهار داشت و آمران و عا ملان اين خشونت ها را بشدت محكوم كرد. اين مراسم بدعوت گروه ندا -صلح براي ايران برگزارشده بود.
همزمان تعداد بيش از 250 نفر از هموطنان ما نيز در ميدان مل لستمن به دعوت گروه "خانه ايران" ضمن سر دادن شعار، با روشن كردن شمع ياد اين شهدا را گرامي داشتند.

روشنفکران بلاتکلیف آب توی آسیاب چه کسی می ریزند ؟

روشنفکران بلاتکلیف آب توی آسیاب چه کسی می ریزند ؟

سعید سلطانپور



وقتی شرایط سخت می شود ان وقت هست که مرز واقعی بین حامیان مردم و حامیان حکومت و بلاتکلیف ها مشخص تر می شود . اینجا ست که باید از امتحان مردم سالم بیرون آمد . ایت الله طالقانی – دکتر مصدق – ایت الله مدرس ومهندس بازرگان و داریوش فروهر و دکتر شریعتی الکی در قلب مردم نمی مانند.
امروزه دهها عناصر اصلاح طلب هستند که در خارج هستند ولی با احتیاط سخن می گویند و نه به صراحت اقای کدیور.
من معتقد نیستم که همه باید انقلابی باشند و یا چنان از استبداد با صراحت انتقاد کنند که به زندان بیفتند ولی قرار هم نیست که سر خود را زیر شن کنند که انگار نه انگار خبری هست . یا وجدان درد بگیرند و مقاله ای بنویسند که در شرایط استبداد صغیر ، یک راه فرعی زدن هست . بر عکس چپ روها که انگار توی کره مریخ زندگی می کنند د رغرب در امنیت زندگی می کنند بجای مردم ایران ارزوهای خود را فریاد می کنند و مردم عادی را از اجتماعات فراری می دهند و بزرگترین خدمت را به جمهوری اسلامی می کنند.


امروز عباس عبدی مطلبی دارد در مورد ضعف سیستم دانشگاه و علمی کشور . مطلب متینی هست ولی بدرداین دوره نمی خورد . در شرایطی که کودتا در حال تثبیت خود وسرکوب صدای مردم هست این گونه مطلب نوشتن ، سر خود را کلاه گذاشتن هست .

تفاوت کسانی که در حاکمیت نیستند و اعتراض می کنندبا کسانی که در حاکمیت هستند و بالاخره یکی از سران جناح از انها حمایت می کند تفاوتشان در این مواقع تاریخی مردمی مشخص میشود.
دانشجوی انقلابی که سفارت امریکا را گرفت در حالیکه مردم انقلاب کرده بودند و میلیونها ایرانی و سازمانهای سیاسی ایران و جهان از ان حمایت می کردند و حاکمیت از ان حمایت می کند کار بزرگی نکرده است. امروزه صریح گفتن به مردم آگاهی همراه با شجاعت می دهد که تاثیر زیادی بر توسعه و تعمیق جنبش دموکراسی خواهد داشت .

الان می شود در مورد مشکل ترافیک هم نوشت و گفت که نظام از حل ان عاجز هست ولی این نوعی فرصت طلبی هست . الان براحتی می شود فهمید که جعفریان رئیس رادیو و تلویزیون شاه و روشنفکران بلاتکلیف و یا خودفروخته کار درستی با بدی کار کرده بودند و تاریخ و مردم چه قضاوتی در مورد انان خواهند کرد .


اگر قرار است کسی خیمه معاویه ( خامنه ای –ولایت فقیه ) به عنوان عامل استبداد و فریبکاری و ضدیت با مردم را نشانه نرود ننوشتنش بهتر از نوشتن در موضوعات دیگر هست . کسی اسلحه هم پشت سرشان نگذاشته است که بنویسد . .

اگر ننویسید مطمئن باشید که اثراتش بیشتر است و برخی را به فکر واخواهد داشت ولی اگر بنویسید و درست ننویسید خدا را که نمی دانم خودش از شما خواهد پرسید من نماینده اش نیستم .ولی به عنوان یک روزنامه نگار مسلمان که از جور جناح شما سالهاست که در تبعید هستم سر پل صراط ازت نمی گذرم

ما در سیاست نیاز به روشنفکرانی داریم که هم اخلاق داشته باشند وهم شجاعت . کسانی که هم خر را می خواهند و هم خرما بهتر است که سکوت کنند این کمترین خدمتی است که همه به مردم می کنند و هم به خودشان . با طرح مسائل فرعی آب را گل آلود نکنید .

عزت انتظامی به احمد نجفی " پفیوز - اپیزود یک فیلم

http://www.youtube.com/watch?v=GOBTfPQmdI0
احمد نجفی از هنرپیشگانی بود که در تنفیذ دولت نا مشروع کودتا شرکت کرده بود

قمار باز که باخت نگه به ...که جای دیگرش می سوزد . اندر سخنان خامنه ای در مورد کاریکاتور بودن جنبش دموکراسی مردم ایرانضرب المثل های فارسی واقعا شیرین ه

ضرب المثل های فارسی واقعا شیرین هست و پرمعنی

قمار باز وقتی که می بازه می خواد به دو روبری هایش بگه ککش نگزیده بنابراین می گه به .مم حاالا خامنه ای که تا 40 روز قبل فکر می کرد خدا روی زمین و ولی امر مسلمین جهان هست با حمایت از دولت کودتا بازنده اصلی شد

کسی اگر مراسم تنقیه " لفظ کارتنی تنفیذ را دیده باشد می بینید انگار که احمدی نژآد مرده است

همه قبافه ها 3در 4 و غمگین .

از سوی دیگر رابطه پدر و فرزند انقدر بر اساس اطمبنا ن هست که محافظ خامنه ای در صحنه حضور دارد و با دقت حرکات احمدی نژاد را برای بوسیدن و نزدیک شدن به خامنه ای دنبال می کند.

خامنه ای 4 تا اسب سفید به مردم ایران دارد یک الاغ چموش لنگ ( احمدی نژآد ) را برداشت

انقدر ولایت فقیه به پیسی خورده است که هر کسی که در مراسم تنقیه شرکت کرده است ترکش های آن به وی خواهد خورد. حتی قطبی چه از زور امدده باشد چه به اختبار خودش دیگر اعتبار قبلی را نخواهد داشت

همینطورشریفی نیا.

بقیه اراذل و باش حامی کودتا مانند لاریجانی و رضائی و شاهرودی که تکلیفشان معلوم شده بود.

از این به بعد خامنه ای حکم باز خوبی خواهد شد زیرا مجبور خواهد شد دست پشت دست برای نجات احمدی نژاد ،حکم حکومتی بدهد.

حالاباید دید خامنه ای کاریکاتور هست با مردم ایران .

ا

شنبه، مرداد ۱۰، ۱۳۸۸

سه نفر هم سوگند شده اند که پدر مردم را در بیاروند و از ابطحی شروع کرده اند


ابطحی قربانی خیمه شب بازی های خامنه ای احمدی نژاد شد و وی را چنان به خواری کشاندند که مجبور شد به مصاحبه در برابر خبرنگاران روزنامه های فاشیست خودی مانند فارس و کیهان آنچه را که کارگردان عقب افتاده این سناریوها در این سالهای از 60 تا به امروز با عوض کردن قربانیان به زبان اورد
ابطحی حتی اگر حرفهایش درست باشد که خیلی بعید بنظر می اید می گوید این سه نفر هم سوگند شده اند این درحالی است که خامنه ای - احمدی نژاد و مصباح یزدی هم سوکند شده اند که پدر ملت ایران را دربیاورند ایران را به قبرستان تبدیل کنند و منابع مالی آنرا غارت کنند.

لاجوردی ان دوران با تمسخر می گفت سرازیری اوین نمی دانم چه خاصیتی دارد هر که وارد ان می شود توبه می کند
این سرازیر ی توبه اور بود زیرا جان هزاران زندانی در دست لاجوردی بود که مانندفرعون می گفت جان تو دست من هست وخدا تنها شاهدی بود که در اوین اعتباری نداشت
جان ارزش دارد بسیاری از جانشان قهرمانانه گذشتند و داغ التماس را به دل جلاد خون اشام و دشمن بشریت گذاشتند کسانی هم مجبور شدند که زیر فشارهای غیر انسانی ، تن به مصاحبه بدهند
قهرمان برای ما قهرمان خواهندماند و کسانی که اعتراف کردند همچنان در نزد ما عزیزهستندو یک قربانی وحشی گری یک نظام ضد انسانی و ضد اسلامی
که بر اثر میلیاردها دلار پول نفت عقل بسیاری از اخوندهای حاکم را زایل کرده است
به این شوهای مسخره پایان بدهید
به کرامت انسانی ارزش بگذارید.
ادمها همه ادم هستند و ارزش دارند. کمی شرف داشته باشید. شمر در برابر شما ، مجبور بود لنگ بیندازد
براستی اگر بازجو های شما اینقدر قدرت استدلال دارند چرا انها را به تلویزیون نمی اورید تا مردم را ارشاد کنند که این همه نظام مقدس مجبور نشود این همه ادم را بگیرد و ببندد و بکشد تا انها اعتراف کنند
لعنت خدا بر شما باد

نیک آهنگ کوثر مهمان این هفته سقف شیشه ای

نیک آهنگ کوٍثر کارتونیست و زونامه نگار که در تورنتو زندگی می کند و با کاریکاتورهایش در مورد احمد ی نژاد هوای تازه ای به مبارزات قلمی می دهد مهمان بخش اول برنامه سقف شیشه ای هست
با تشکر از نیک اهنگ
بخش دوم هم قسمتهای از اعتصاب غذای نیویورک پخش می شود

NIk Ahanag Kwsar , Cartoonist and reformist journalist is the guest of my TV program , saghfe shsishee:, this Sunday Aug 2, 09 ,. Nik Ahang who lives in Toronto and has contributed to the democracy movement by his drawings against Ahmadi Nezhad are displayed in so many papers and sites.
the 2nd section I am covering NY hunger strike.

Sunday Aug 2, 09

Time 14-15 the re-run Monday 1 -2 am Toronto Time

Itc TV ( Iranian TV Canada ) satellite TV

you can wacth live at www.itctv.ca or Iran.TV click on itc