Translate

یکشنبه، خرداد ۱۰، ۱۳۸۸

تفاوت بین جامعه ایرانی در کانادا و جامعه یهودیان کانادا

با سلام
امروز کنگره یهودیان کانادا، تقدیرنامه ای به نخسن وزیرکانادا، استفان هارپر که بشدت طرفدار اسرائیل نیز هست می دهد.
البته که کنگره یهودیان باید هارپر را طلا بگیرد تقدیر نامه کافی نیست مواضع دولت کانادا در حمایت یکطرفه از اسرائیل در این دو سال برای اسرائیل مهم بوده است .
نکته قابل توجه حضور رهبران حزب لیبرال و نیو دموکرات کانادا در این مراسم هست . این در حالی هست که هیچ کدام از این رهبران در مراسم علنی جامعه ایرانی شرکت نمی کنند چه برسد به اینکه نخست وزیر و سه تا رهبر اپوزیسیون دولت با هم در این مراسم باشند .

البته یاد گرفتم که مانند خودمان ایرانیها نق نزنم و بجاش از جامعه یهودیان یادبگیرم که چگونه جایگاه واقعی خودمان را در عرصه سیاسی و اقتصادی در کانادا تبیت کنیم .

Jewish Congress to honour Harper
Prime minister, Ignatieff, Layton and May all to speak at event in Toronto tonight.

globe and mail _ May 31, 09

چهارشنبه، خرداد ۰۶، ۱۳۸۸

جامعه ایرانی در بزرگداشت میراث آ سیا د رکانادا





جامعه ایرانی در بزرگداشت میراث آ سیا د رکانادا
سعید سلطانپور
ُSoltanpour


ماه می از سوی دولت کانادا به عنوان ماه "میراث آسیا" نامگذاری شده و از سال 2003 به آن رسمیت داده شده است .
پیشنهاد انتخاب ماه میراث آسیا در سال 2001 سناتور وینی پو( لیبرال از انتاریو ـ هنگ کنگی تبار) به مجلس سنای کانادا ارائه داد.
علت این نامگذاری، گرامی داشت نقش مهاجران آسیائی در کانادا بوده است
در آمریکانیز از 1979 مراسمی توسط آسیائی ها برگزار می شود.

در این راستا پلیس منطقه یورک پنجمین سال بزرگداشت این مراسم را در اداره پلیس شهر مارکهام برگزار کرد .
بد نیست بدانید مارکهام با 65% مهاجر عمدتاًآسیائی (چینی و آسیای شرقی) اولین شهر در کانادا با اکثریت مهاجران است.
یک نماینده چینی تبار مارکهام ، وزارت مهاجرت انتاریو را دارد . همچنین لوگان کاناتاپی عضو انجمن شهرماکهام هم از سری لانکا هست .
در سال گذشته این مراسم را پوشش خبری دادم . بعدا پیشنهاد کردم آسیا بدون ایران بیرنگ هست . به من گفته شد که ایرانی ها تمایلی به شرکت در این مراسم نشان نداده اند. امسال کارآگاه تونی براون از ما خواست که هنرمندانی را برای این مراسم که داوطبانه هست معرفی کنیم . با کمک محمد کمالی (گروه موسیقی گیلان ) ، علی اتابکی نوازنده سنتور را که اخیر ا به همراه خانواده اش به کانادا مهاجرت کرده است و در رشته دکترای باستان شناسی درس می خواند ، برای این مراسم معرفی شد که بخشی از فرهنگ ایران را به دیگران ارائه بدهد.
سخنران بعدی من بودم که به عنوان روزنامه نگار سلام تورنتو و مجری برنامه تلویزیونی سقف شیشه ای که به مسائل اجتماعی سیاسی ایرانیان در کانادا می پرازد در مورد کامیونیتی ایرانی در کانادا توضیحات کوتاهی دادم که متن آن در ادامه گزارش برای اطلاع خوانندگان هفته نامه منتشر می شود. متن کامل

سه‌شنبه، خرداد ۰۵، ۱۳۸۸

ما برای شام جائی نمی ریم _ احمدی نژاد

طرز تفکری که احمدی نژاد در مورد سیاست خارجی و نگرش وی به غرب یک نگاه غیر اخلاقی و. تحقیر کننده هست
امروز در مصاحبه مطبوعاتی باخبرنگاران خارجی در تهران وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرانی روزنامه ایتالیائی در مورد عدم دعوت برلوسکونی از احمدی نژاد برای مهمانی شام در جریان کنفرانس کشاورزی سازمان ملل، و نیز لغو سفر وزیر امور خارجه ایتا لیا به تهران در این هفته پرسید و گفت ایا شما از این رفتا رها ناراحت نمی شوید .

احمدی نژاد طبق معمول سنواتی که ادمهای کم اطلاع حرف می زنند گفت

ماهیج جا برای شام نمی ریم . من اینو به همه گفتم. اونها هم می دونستند
در مورد وزیر امور خارجه ایتالیا هم خودش درخواست کرده بود که به ایران بیاد ما که نگفته بودیم . بنابراین من در سمنان بودم.

واقعا که دیپلماتهای ایرانی و غیر ایرانی از این همه ساده اندیشی خند ه شان می گیرد .
این همه علیه ایران تبلیغ شدمگه ما شام جائی نمیرویم .

واقعا که

دوشنبه، خرداد ۰۴، ۱۳۸۸

ازادی خرمشهر کاری بزرگ که توسط اپوزیسیون ندیده شد

سوم خرداد ، خرمشهر بعد از ماهها اسارت با فداکاری و خون هزاران ایرانی آزاد شد هرچند

سوالات زیادی در ادامه جنگ بعد از آزادی خرمشهر مطرح شده است که همچنان از طرف مسولین جنگ ،بدون جواب مانده است

این تیتر روزنامه انقلاب اسلامی گویاتر از پوشاندن حقایق توسط رهبران جمهوری است و ادامه جنگ که به قیمت ویران شدن ایران و عراق و سرکوب نیروهای دگر اندیش و تقویت اسرائیل و حضور آمریکادر منطقه شد

چهارشنبه، اردیبهشت ۳۰، ۱۳۸۸

وکلای شکنجه را برکنار کنید


www.DisbarTortureLawyers.com


A VelvetRevolution.us Campaign




Torture is illegal under both United States and international law. The Constitution prohibits cruel and unusual punishment under the Eighth Amendment, and it states that treaties signed by the U.S. are the “supreme Law of the Land” under Article Six. The Geneva Convention and The Convention Against Torture and Other Cruel, Inhuman or Degrading Treatment or Punishment both prohibit torture and have been signed by the United States. These laws provide no exception for torture under any circumstances. Moreover, the United States Criminal Code prohibits both torture and war crimes, the latter which includes torture. The Army Field Manual prohibits the use of degrading treatment of detainees.

Despite this well-established law, under the Bush administration, torture was authorized by George Bush and kept secret using classified designations. The White House requested legal memoranda to support its use of torture and it received those authored by a host of attorneys, including John Yoo, Jay Bybee, and Stephen Bradbury. Attorneys who advised, counseled, consulted and supported those memoranda included Alberto Gonzales, John Ashcroft, Michael Chertoff, Alice Fisher, William Haynes II, Douglas Feith, Michael Mukasey, Timothy Flanigan, and David Addington.

http://www.velvetrevolution.us/torture_lawyers/index.php

چهارشنبه، اردیبهشت ۲۳، ۱۳۸۸

مصاحبه با دکتر فریبرز رئیس دانا : انتخابات آزاد نیست




http://bayanupload.blogspot.com/

س س : دو سال اخیر درآمد نفتی ایران افزایش یافته است به نوعی تشابه اقتصادی با دهه 50 دارد که به یکباره دلارهای نفتی به ایران سرازیر شد و منجر به ناآرامی و اعتراضات مردمی و در نهایت به فروپاشی رژیم سلطنتی انجامید ، چه تشابهاتی بین این دو دوره می بینید ؟

دکتر فریبرز رئیس دانا : یک تشابه را درست گفتید.
تزریق نفتی در زمان شاه اختلاف طبقاتی در ان دوران ایجاد کرد و اختلاف پتانسیل بوجود آمد . حاشیه نشین ها تبدیل به گروههای ناراضی شدند. بعد هم در زما ن شاه گروههای سیاسی بودندکه به مبارزان سیاسی تبدیل شدند .
الان هم افزایش در آمد نفت شکاف طبقاتی و اختلاف سطح اجتماعی را نسبت به گذشته بالا برده است . یعنی گروه هائی که در پست های قدرت نشسته اند از این موقعیت ها سو استفاده کردند .
منابع زیادی از کشورخارج شد چه در زمان شاه و چه حا ل .ولی این تشابه منجر به یکسان نشده است و نخواهد شد . این حوادثی که در 35 سال گذشته اتفاق است در حقیقت می تواندبرای ما در س آموز باشد. ولی قطعا عینا تکرار نخواهد شد که اگر فرصت شد در مورد آن می پردازیم .
در مورد افزایش درآمد نفت بایداضافه کرد که در این سالها در پروژه های عمرانی هزنیه شده است ولی نباید فراموش کرد که این پروژه ها بدلیل اینکه به گروه خاصی از پیمانکاران حلقه قدرت می رسد ،چندین برابر هزینه داشته هست و بنابر این سودده نیستند ، فشار اقتصادی بر مردم ندارند ولی وقتی در آمد نفت کم می شود این فشار بر اقشار متوسط و کم درآمد جامعه اثر مستقیمی دارد.

برای مطالعه کامل مصاحبه

هفته نامه سلا م تورنتو

سه‌شنبه، اردیبهشت ۲۲، ۱۳۸۸

تظاهرات بزرگ تامیلی های سری لانکا






گزارش و عکس :
سعید سلطانپور

تظاهرات بزرگ تامیلی های سری لانکا علیه حملات دولت سریلانکا به مناطق شمالی این کشور که تا چندی قبل در کنترل کامل ارتش ازادی بخش تامیل موسوم به " ببر ها ی تامیل " در تورنتو همچنان ادامه دارد.
این تظاهرات که در یک مورد بنابر گزارش پلیس به 40 هزار نفر می رسید نتو انسته است حمایت دولت کانادا را در فشار به دولت سری لانکا برای آتش بس و پایان دادن به آواره شدن صد ها هزار تامیل در این منطقه شده را بدست آورند.

روز یکشنبه در یک اقدام غافلگیرانه جمعتیتی بالغ بر 5هزار نفر بعد از راه پیمائی در دان تان تورنتو از ورودی خیابان اسپادینا وارد بزرگراه گاردینر شدند و دو طرف این بزرگراه را تا نیمه شب بستند . تظاهر کنندگان خواستار ملاقات با نمایندگان دولت هارپر بودند که از طرف دولت پذیرفته نشد . سرانجام از طرف رهبر حزب لیبرال نمایند ه به این راه بندان فرستاده شد و قول دادند که حرف آنا ن را در صحن عمومی مجلس ، بیان کنند.
هنوز هیچ کدام از رهبران احزاب ودولت حاضر نشده اند شخصا با نمایندگان تظاهر کنندگان ملاقات کنند.

جمعیت سپس به کوینز پارک آمده و در آنجا چادر زده و در طول روز دوشنبه هم به این تحصن و تظاهرات همزمان د ربرابر کنسولگری سفارت سری لانکا در خیایان سنت کلر ادامه دادند ..
شیوه اخیر هواداران تامیل ها ، در بستن گاردینر ، با توجه به اینکه نیروی پلیس آنقدر نبود که بتواند بدون درگیری مانع از ورود جمعیت به بزرگراه شود .از سوی دیگر در صف اول کودکان وپیرزنان قرارداده شده بودند که این تاکیتک دست پلیس را بسته بود ولی نشان از نا امید شدن این اقلیت قومی کانادا در سکوت جامعه جهانی دارد .
این عمل باعث انتقاد شدید شهردار تورنتو شد که به انان اخطار کرد در صورتی که مجددا به این کار اقدام کنند ، پلیس با آنها مقابله خواهد کرد.
دالتون مک گینتی هم گفت که شیو ه های چنینی را بر نمی تابد .
از سوی دیگر تظاهر کنند گان می گویند ، اقوام آنها در حال قتل عام شدن در سری لانکا هستند و دولتمردان کانادائی هیچ کاری برای آنا ن انجام نمی دهند و انها به این شیو ه ها برای رساندن صدایشان به مردم کانادا ادامه خواهند داد.
لازم بتوضیح است که گروه ببرهای تامیل در لیست تروریستی کشورهای اروپاو کانادا وآمریکا قرار دارد. این گروه نزدیک به 40 سال هست که برای استقلال می جنگد. در حدود 200 هزار تامیلی در تورنتوی بزرگ زندگی می کنند.
بنظر می آید که اجماع جهانی خواستار پایان یافتن چریک های تامیل باشد ، زیرا هیچ کدام از کشورها موضعی جدی علیه دولت سری لانکا اتخاذ نکرده است . رئیس مجلس سری لانکا روز یکشنبه با رئیس مجلس علی لاریجانی ملاقات کرد و در این میان هیچ گونه سخنی در مورد آتش بس مطرح نشد.

تامیل ها دولت سری لانکا را متهم به نسل کشی می کنند
د رحالیکه سخنگوی ارتش و دولت سری لانکا این اتهامات را تکذیب می کند . لازم بتذکر هست که دولت سری لانکا از ورود خبرنگاران مستقل به منطقه جلو گیری می کند که این خود کفه اتهامات را علیه دولت سری لانکا سنگین می کند .
با توجه به سازماندهی تظاهرات چند ده هزار نفری پی در پی ، بنظر می رسد جدای از ماهیت سیاسی ببرهای تامیل ، این سازما ن در بین کامیونیتی تامیل ریشه دارد.
به عنوان روزنامه نگار معتقدم که پلیس تا کنون بخوبی با این تظاهرات برخورد کرده است . به عنوان مثال 4 روز تمام خیابان یونیورسیتی در جلوی سفارت آمریکا بسته بود و ترافیک سنگینی را بوجود آورده بود.

و این بی شک به تحلیل پلیس از ریشه داربودن این گروه دارد. بهر حال به عنوان کسانی که خودمان تجربه بد اهریمن جنگ رادست اول تجربه کرده ایم ، وجود هزاران آواره در منطقه جنگی و ویرانی ها ی آن و اثرات مخرب اهریمن جنگ ، دل ما را بدرد می آورد . با ارزوی صلح دائمی و بازگشت آرامش و گفتگو برای مردم سری لانکا و هم شهری های تامیلی مان در تورنتو.

دوشنبه، اردیبهشت ۲۱، ۱۳۸۸

رکسانا صابری آزاد شد

رکسانا صابری آزاد شد
سخنگوی قوه قضائیه خبر آزادی رکسانا صابری را تائید کرد و گفت :دادگاه تجدید نظر حکم رکسانا صابری را لغو کرد.
دکتر علیرضا جمشیدی با اعلام این خبر در گفتگو با مهر گفت: "حکم صادره در خصوص رکسانا صابری در مرحله تجدید نظر لغو شده است و با استناد به ماده دیگری از قانون مجازات اسلامی به دوسال حبس تقلیل یافت که این مجازات نیز به مدت 5 سال تعلیق شده است
####".
خبر سیاسی خوبی بود . اولا با تعلیق مجازات یعنی اینکه رکسانا مجرم هست ولی بدلیل درخواست احمدی نژاد ، در مورد درخواست تجدید نظر حکم ، وی یک چهره قابل قبول تری در غرب و کاخ سفید بدست اورده است
البته نباید فشار های بین الملی را در این درخواست نادیده گرفت.
همچنین بایددر نظر داشت که حتما کانالهای ارتباطی بین ایران و کاخ سفید در این مدت فعال شده است و حتما کاخ سفید تا لحظاتی دیگر بنوعی از این اقدام تشکر خواهد کرد.دردنیای واقعیت سیاست صدها رکسانا اهمیتی ندارند تنها کلید کشایش دروازه های مذاکرات و امتیاز گیری هست .
متکی در مصاحبه ای گفت
متکی در ادامه افزود : ما نیز ادبیات خود را در قبال اوباما رئیس جمهور آمریکا در مقایسه با جرج بوش رئیس جمهور سابق این کشور تغییر دادیم و در صورتی که گامهای عملی درقبال ایران اتخاذ شود و نشان دهد که سیاستهای دولت آمریکا در قبال ایران تغییر کرده است ما نیز به نوبه خود گامهای جدیدی را درقبال دولت آمریکا اتخاذ خواهیم نمود اما قبل ازاینکه آمریکاگامهای جدی در راستای آغاز گفتگو با تهران برندارد، ایران مواضع خود را در قبال آمریکا تغییر نخواهد داد.
یعنی این آزادی بردبر د برای اوباما و احمدی نژاد تلقی میشود.


س

شنبه، اردیبهشت ۱۹، ۱۳۸۸

کاندیداهای ساختگی( ریاست جمهوری ) یادداشتی از دکتر خزعلی

آستانه انتخابات ریاست جمهوری، هر دوره رسانه ملی مبادرت به پخش تصاویر افرادی می نماید که یا جاهل اند یا مجنون، با هیات عجیب و غریب، در واقع به نوعی شعور مردم را به سخره می گیرد، ظاهراً این سرگرمی خوبی برای حکومت شده است،
متن کامل در سایت مهدی خزغلی

با سلام
اولا بر اساس منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد حق انتخاب کردن و انتخاب شدن ، یک اصل هست دیگر دیوانه و عاقل بر نمی دارد

2. در کانادا ما انتخابات ریاست جمهوری نداریم انتخابات مجلس داریم که نخست وزیر رهبر حزب برنده خواهد بود . یعنی هر کسی می تواند ثبت نام کند .
شما در کانادا می توانید با داشتن 200 امضا حزب تشکیل داده و در انتخابات بطور رسمی شرکت کنید
اینکه آیا می توانی صدای خود را به مردم برسانی و یا مردم به شما رای می دهند ان داستان دیگری است
حزب کمونیست کانادا ، که اتفاقا از مواضع سیاسی جمهوری اسلامی حمایت میکند ( در برابر آمریکا ) در انتخابات رقمی برابر 3200 رای می آورد حالا ممکن هست که حرف خوبی هم داشته باشند ولی رای نمی آورند.
در ایران ، پست ها را قداست می دهیم . به ادمها قداست می دهیم بعدا کسی نمی توانداز وی سوالی کند به ساحت مقدس رسول اکرم اسائه شده است و غیر مذهبی آن می شود
که چرا به اسب شاه گفته شده یابو –

براستی شورای نگهبان فکر می کند اگر این افراد را رد صلاحیت نکند مردم ایران آنقدر بدون داشن سیاسی هستند که به این افراد رای می دهند. ایا یک نمونه تاریخی از مشروطیت به این طرف سراغ داریم .

مثلا اگر الان سخنان کیهان در مورد دعای باران آقای احمدی نژاد شهر اصفهان آمده بود که به گفته روزنامه در بغضی جاها سیل آمده است در این صورت چند نفر از این آدمها که اموالشان آسیب دیده به دادگستری شکایت می کردند و خسارت را از ریاست جمهور طلب می کردند و وی هم مانند ادمهای معمولی مجبور بود وکیل بگیرد و از خودش دفاع کند .

در تمامی دنیا مردم به کسانی رای می دهندکه شنا ختی از انها داشته باشند و یا مشهور باشند و به فساد مالی معروف نشده باشند. بطور مثال در کانادا ادمی که گمنام باشد و حزب پشتش نباشد تقریبا غیر ممکن هست که حتی به شورای شهر راه یابد
یعنی قانونمندی اجتماعی در بین مردم نا نوشته وجود دارد . در آمریکا هم کاندیداهای معمولی منجمله یک ایرانی ثبت نام کرده بود و لی رای نیاورد بالطبع در رسانه ها هم از انها صحبتی نیست . پول هم که نداشته باشی ، دیگر توی محله خودتان هم رای نمی آوری .

بنا براین مشکل ما ریشه ای تر هست. در کانادا اگر رهبر حزبی نتواند به پیروزی برسد و آنجه را که بهش وعده داده است ، حتما بعدا از انتخابات استعفا می کند . رهبران احزاب همه از 40 سال تا 50 و خورده ای هستند یعنی هیچ کس مانند ایران ، وظیفه شرعی نمی داند که تا اخر عمر در مقام حزبی و یا پست بماند و به مردم این القا را کند که این فرد نظر کرده هست و یا نماینده خدا روی زمین و یا نمایند ه امام زمان ( عج ) و کسی حق انتقاد و یا سوال ندارد

با حذف همه کاندیداها ی ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان و انحصار ان به خودی ها ، بالطبع واکنش تمسخر آلود مردم به کاندیداهای بدون صلاحیت سیاسی گسترده و بصورت حرف تو حرف در می اید و لج کسانی مانند رئیس مجلس را که خودش نیز قرار بوده است کاندید رئیس جمهوری شود را در می آورد.
مردم از همه کس بهتر منافع اقتصادی و اجتماعی خود را در یک انتخابات عادلانه و آزاد تشخیص می دهند هر وقت مردم قدرت انتخاب داشته اند از زمان مرحوم مدرس ومصدق تا بعد از انقلاب ، رایشان و نمایندگانشان ، اعتبار داشته اند واز حقوق آنها دفاع کرده اند .
سعید سلطانپور
مجری برنامه احتماعی سیاسی " سقف شیشه ای "
تلویزیون ایرانیان کانادا

جمعه، اردیبهشت ۱۸، ۱۳۸۸

یک نفر با اسم و قیافه ایرانی مبتلا به ایدز به اتهام رابطه جنسی در تورنتو دستگیر شد


امرزو خبر های رادیو و روزنامه های تورنتو و کانادا ا زدستگیر ی سهند محمودی 28 ساله که از سال 2000 به بیماری ایدز مبتلابوده است خبر دادند . اسم و قیافه به ایرانی ها شبیه هست ولی درهر حال کامیونیتی ایرانی بایستی در این مورد ها بهتر و فعال تر عمل کند
سهند با یک مرد دیگر رابطه جنسی داشته است ولی به وی از ایدز داشتن خود اطلاع نداده است
که یک جرم و جنایت هست و اتفا قا به همین دلیل هم دستگیر شده است
بعضی معتقدند که این دستگیری ها عادلانه نیست و تبعیضی علیه ایدزی هاهستمتن انگلیس ان را در کلوب و اند میل بخوانید
Man charged after not telling of HIV status
Two charges for alleged unprotected sex
NICKI THOMAS

May 8, 2009

A Toronto man is facing attempted murder and aggravated assault charges for allegedly having unprotected sex with another man and not disclosing his HIV-positive status, police announced yesterday.

Constable Brad Stapleton of the sex crimes unit said charges were laid yesterday against Sahand Mahmoodi.

The 28-year-old man was arrested on Wednesday and will appear at a bail hearing this morning.

Many AIDS advocates say they oppose these kinds of charges because they feel they criminalize HIV and dissuade people from getting tested, and that the law is not well defined.

"Where is this law going? When are uncertainties in the law going to be addressed?" said Alison Symington, a senior policy analyst with the Canadian HIV/AIDS Legal Network.

"This area of law has been escalating and developing over the past few years with no public policy debate, no research backing it up, nothing to show how it's been effective," she said.

Police laid charges after the alleged victim, who is said to have met Mr. Mahmoodi on an Internet dating service, came forward. Police believe Mr. Mahmoodi has had sexual relations with additional people in which he did not disclose his status.

Constable Stapleton said Mr. Mahmoodi has known he was HIV positive since 2000 and has been a regular in the Church and Wellesley area for the past five years.

"We are appealing to the gay, lesbian, bisexual and transgender community. If you had any contact with this male, contact the Toronto sex crime unit," Constable Stapleton said.

He wouldn't elaborate on the charges or say whether the alleged victim contracted HIV from Mr. Mahmoodi.

Criminal charges can be laid against people with HIV if they do not disclose their status before engaging in activities that pose a significant risk of infection, like unprotected sex.

Ms. Symington said charges are also being laid in cases in which people have low viral loads or have used condoms, both considered low-risk sexual situations.

"It's getting broader and broader with really no good policy reason for that to happen," she said.

About 80 people have been charged in Canada since the mid-1990s, the vast majority of whom have been heterosexual men. Sky Gilbert, a Toronto-based gay-rights activist, said he's been predicting a shift toward the prosecution of gay men on charges like this.

Mr. Gilbert added that criminalizing non-disclosure will dissuade people from getting tested and exacerbate the spread of infection.

But Philip Berger, an associate professor at the University of Toronto's Faculty of Medicine, called the theory "totally unsubstantiated."

Dr. Berger said he had no knowledge of the case for which charges were announced yesterday. But he said that in cases in which one person deliberately infects another, they must be held accountable.

"Being HIV positive cannot provide moral cover for unacceptable conduct," he said.

HIV AND THE LAW

2009 Johnson Aziga is the first man in Canada to be convicted of first-degree murder for exposing two women to HIV who later died of AIDS-related cancers.

2007 Carl Leone pleads guilty to 15 counts of aggravated sexual assault. Five of his victims tested positive for HIV. A judge sentences him to 18 years in prison in 2008 but stops short of declaring him a dangerous offender.

2005 Former CFL player Trevis Smith is sentenced to 5½ years for deliberately exposing two women to HIV.

1993 Charles Ssenyonga is tried for intentionally infecting three women. He died of AIDS before the court reached a decision.

Nicki Thomas

سوزان اسکارلت مسول بخش مهاجرت سفارت کانادا در تهران عامل رد ویزا های رونسفکران و دگراندیشان




رضا علیجانی از روشنفکران متعهد مسلمان و شادی صدر از فعالین جنبش زنان بدلیل کارشکنی ها و سیاسی کاری های خانم سوزان اسکارلت مسول بخش مهاجرت سفارت کانادا در تهران روادید ورود به کانادا را برای شرکت در کنفرانس در دانشگاه یورک نیافتند .
این اولین باری نیست که این بخش در روند گفتگو بین دو کشور کارشکنی می کند
قبلا هم به حسن یوسفی اشکوری که برای سخنرانی به کانادا دعوت شده بود نیز ویزا ندادند .


خانم اسکارلت آشکارا ابتدائی ترین اصول بنیادی حقوق بشر کانادا و آزادی بیان را ندیده می گیرد.
به گفته دیوید میلر شهردا ر تورنتو در کنفرانس شعر مقاومت با افتخار از اینکه تورنتو و کانادا از صد سال گذشته که به یک خانواده نویسنده ایرلندی پناه داده اند تا کنون مامن نویسندگانی بوده است که در کشورهای خود مورد تعقیب و ازار بوده اند.
ندادن ویزا به نویسندگان و فعالان اجتماعی توسط سفارت کانادا در تهران ،در حالی هست که آنان برای معاون احمدی نژاد ، مشائی روادید ورود سیاسی صادر می کنند
مقامات اداره مهاجرت کادا باید از سیاسی کاری و صف بندی های سیاسی پرهیز کنند

چهارشنبه، اردیبهشت ۱۶، ۱۳۸۸



کنفرانس خبری پلیس یورک در مورد دعوای دو دانش آموزدر شهر کزویک که به کل کانادا کشیده شد.

گزارش و عکسها ا زسعید سلطانپور


شهر کزویک از توابع " خلیج جورجین " با جمعیت بالغ بر 21000 نفر بخاطر برخورد پلیس و مدیران مدرسه در مورد دانش آموزی کره ای ا به راس خبرهای انتاریو و کانادا تبدیل شد
دراین کنفرانس که در روز چهار شنبه، 2009/05/06 در مرکز شماره 3 پلیس در 70 کیلومتری شمال ریچموند هیل برگزار می شد ، آرماند لی بارج گزارش تحقیقات پلیس ، در مورد دعوای یک پسر کره ای و یک همکلاسی سفید پوست را برای خبرنگاران منتشر کرد.
بنا بر گزارشات هر دو دانش آموز کلاس نهم

بعداز یک بازی بسکتبال وارد دعوای لفظی می شوند که دانش آموز سفید پوست
به نوجوان کره ای لقب " چینی دهن.... " می دهد وبه وی مشت می زند که گویا دانش کره ای ، ورزشکار رزمی بوده است و با مشت به دماغ هم کلاسی خود می زند که با عث شکسته شدن دماغ وی می شود.
متعاقب این دستگیری ، مسولان مدرسه نامه ای به اولیا دانش آموز کره ای می فرستند و به آنها اطلاع می دهند که قرار است وی را از این مدرسه اخراج کنند . آنها به اخراج دانش آموز از تمامی مدارس یورک هم اشاره میکنند.

یک نفر به من گفت که تعداد زیادی دانش آموز مدرسه به حمایت از دانش آموز کره ای و تصمیم مدیرمدرسه به اخراج وی به کلاس نمی روند که این کار باعث توجه رسانه ها شده بود.

دو افسر پلیس که بدرخواست مسولان دبیرستان وارد این موضوع می شوند بدون اینکه از دانش آموز سفید پوست بازجوئی کنند، برا سا س نظر مدیران مدرسه د رمورد حادثه ، دانش آموز کره ای را دستگیر و بازداشت می کنند. این د
ر حالی است که رئیس پلیس در گزارش خود گفت اگر پلیس با واحد " نفرت " مشورت کرده بودند ، هیچگاه این دستگیر ی انجام نمی شد. آرماند لی بارج گفت دانش آموز کره ای بعد از ضربه ، معذرت خواهی می کند خودش حوله می اورد و دانش آموز مضروب و پدر ش هم از پلیس می خواهندکه وی را دستگیر نکنند.
رئیس پلیس گفت که وی در مدت 36 سال خدمت در نیروی پلیس با چنین واکنشی جهانی روبرو نشده بود . وی گفت از استرالیا و کشورهای دیگر ای میل در این مورد دریافت کردم.

از رئیس پلیس پرسیدم ، با توجه به روش مثبت پلیس یورک برای تبادل نظر با اقلیتهای قومی ، آ یا سیستم آموزشی و دبیرستان نمی توانست بهتر عمل کند واز وقوع این حادثه بهتر جلوگیری کند .
وی در پاسخ گفت که وی با مسولان آموزش و پرورش یورک در این مورد صحبت کرده است و پلیس با آنها رابطه خوبی دارند در حالیکه نمی تواند از جانب آنها نظر بدهد.
از " راس ویگور " مسول روابط عمومی آموزش وپرورش یورک سوال کردم که وزیر آموزش و پرورش انتاریو در مصاحبه اش در اکتبر 2006 به من گفته بود که مشاوران مدرسه بیشتری برای اقلیت ها استخدام خواهد کرد.



راس گفت که دو نفر مشاور برای آسیای جنوبی ( هند وسری لانکا ) و چینی ها وجود دارد.
به وی گفتم تعداد زیادی دانش آموز ایرانی در ریچموند هیل وجود دارند . اخیرا هم تعداد دانش آموزان ایرانی در نیو مارکت د ر حال افزایش هست ، وجود مشاوران مدرسه فارسی زبان می تواند کمک زیادی برای جلوگیری از این حوادث بکند . حوادثی که می تواند هم به روابط کامیونیتی ها با پلیس لطمه زده و و هم به شهرت کانادا در جهان خدشه وارد کند.
یکی از ساکنان شهر بنام بیل که رسانه ها را مقصر بزرگ نمائی این حادثه می خواند گفت که از این حوادث درهمه جا اتفاق می افتد ولی در رسانه ها انعکاس ندارد . چرا کسی از سوی دانش آموزدیگر اینجا حضور ندارد ؟. با توجه به اعتراض وی ، پلیس از وی خواست که به بیرون ازجلسه برود.
بیل می گفت که توجه مطبوعات باعث می شود که منطقه به نژادپرستی بدنام شود در حالیکه آنها روابط خوبی با اقلیتها منجمله کره ای ها و چینی ها دارند
پدر دانش آموز کره ای گفت که از نتیجه تحقیقات راضی هست ولی از مسولان دبیرستان نه


.
حاشیه :

#تمامی رسانه های اصلی کانادا در این کنفرانس حضور داشتند.
#
یک نفراز سفارت کره نیز در این مراسم حضور داشت.
##
بدلیل اینکه این نوجوان ها زیر سن قانونی هستنند ، لذا نام بردن آنها و خانواده هایشان غیر قانونی هست .
به ریئس مرکز پلیس گفتم لطفا یک تابلو سر جاده بزنید که چند کیلومتر تا مرکز فاصله هست زیرا علامت ها در شهر با بیرون شهر تفاوت دارد. بین جاده اصلی تا مرکز پلیس که در بیرون شهر: ساتون " قرارداشت و همه مزرعه هست ، حداقل 3 کیلومتربود که یافتن محل را کمی سخت می کرد. رئیس کلانتری گفت معلوم هست از شهر می ائی . گفتم درشهر اشاره انگشت " آنجا " یعنی چند صد متر ولی در بیرون از شهر ، " آنجا " یعنی چند کیلومتر "

#
پرچم های اداره پلیس به حالت نیمه افراشته درآمده بود که بدلیل کشته شدن یک افسر " ار سی ام پی "در بریتیش کلمبیا درشب گذشته بود.

جمعه، اردیبهشت ۱۱، ۱۳۸۸

برگزاری روز زمین در پارک دانزویو





برگزاری روز زمین در پارک دانزویو

همه ساله آخرین یکشنبه آوریل مراسم درختکاری با شرکت علاقه مندان به محیط زیست در پارک دانزویو بر گزار می شود . امسال هم در روز یکشنبه 27 آوریل ، شهروندان تورنتو منجمله گروه " تورنتو ایرانیز" مانند سالهای گذشته در این مراسم که در یک هوای سرد برگزار می شد شرکت کرده و نهال کاشتند.
گروه موسیقی " مستر سام تینگ ، سام تینگ " که به کارهای محیط زیستی شهرت دارند آهنگهایی را نواختند که البته سرمای زیاد در فضای باز پارک نتوانست مخاطبان زیادی را گرم کند.
یکی از ویژه گی های این گروه استفاده از انرژی تمیز برای بلندگو ها و وسایل موزیک خود استفاده می کنند . آنها چادری را در کنار سن بر پاکرده بودند که در ان چند دستگاه چرخه های نصب شده بود و علاقه مندان منجمله گروه " تورنتو ایرانیز" با پازدن، برق مورد نظر دستگاههای موسیقی را که در چند باطری ذخیره می شد ، راتولید کردند.
حاشیه :
امسال یک غرفه اختصاص به فروش پوست حیواناتی مانند سمور و روباه داشت که در تضاد با روح زمین و حفظ محیط زیست بود. از این غرفه عکس انداختم و لی خانم فروشنده حاضر نشد که خود ش درعکس باشد.
پار ک دانزویو محل قدیمی فرودگاه نظامی نیروی هوائی بوده است که سا لهاست بخشهای عمده ای ازآن به شهرداری تورنتو واگذار شده است . این پارک در تقاطع دافرین و شپرد واقع شده است .