Translate

پنجشنبه، اردیبهشت ۱۰، ۱۳۸۸

پاکسازی پارک باکاتلین وینه ( وزیر آموزش و پرورش انتاریو ) و راب اولیفنت ( نماینده مجلس ) از منطقه دان ولی غربی



پاکسازی پارک باکاتلین وینه ( وزیر آموزش و پرورش انتاریو ) و راب اولیفنت ( نماینده مجلس ) از منطقه دان ولی غربی

روز شنبه نمایندگان استان و فدرال منطقه "دان ولی غربی " در یک روز بسیار زیبا و آفتابی ، بطور مشترک با همراهی ده ها ساکنین محله ، به پاکسازی پارک کنار دان میلز در تقاطع دان میلز و بلوار اوارلی پرداختند .
در این مراسم تعدادی از ایرانیان عضو بنیاد فرهنگی فروردین نیز شرکت داشتند . کاتلین وینه در مورد اینکه چهارشنبه سوری با موفقیت در دو منطقه برگزار می شود اظهار خرسندی کرد
کاتلین گفت که وی بزرگ شده منطقه یورک هست و اظهار تمایل کرد که از روی آتش در چهارشنبه سور ی بپرد.
راب هم در مورد یک موضو ع حقوق بشری ازمن سوال کرد که قرار شد در فرصت مناسبی د راین مورد اطلاع بیشتری از من بگیرد.

چهارشنبه، اردیبهشت ۰۹، ۱۳۸۸

تمیز کردن محله دان ولی شرقی 0 شرلی کارل



شرلی کارل در پاکسازی محله
روز شنبه 25 آوریل 2009 ، مراسم پاکسازی سالانه در منطقه 33 شهرداری تورنتو ( دان ولی شرقی ) توسط شرلی کارول عضو انجمن شهر و رئیس بودجه شهر تورنتو ، با حضور تعدادی از اهالی محل در پارک " شانئی " ( در منطقه فینچ و ویکتوریا پارک ) بر گزار شد و آشغالهای این پارک جمع آوری شد.
شرلی کارل سپس ، با اتوموبیل کوچک برقی که جدیدا توسط شهرداری خریداری شده است بطور آزمایشی در محله رانندگی کرد.
لازم بتذکر است که شرلی کارل یکی از بهترین حمایت کنندگان کامیونینی ایرانی در تورنتو می باشد .

سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۸، ۱۳۸۸

یک سور به رجوی و خبر برای جشن گرفتن

سعید سلطانپور

در خبر آمده است که
قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران هفت دانشجوی دانشگاه امیرکبیر را به داشتن «رابطه با سازمان مجاهدین خلق» متهم کرد.
قاضی حسن حداد، معاون امنیت دادسرای عمومی و انقلاب تهران امروز سه‌شنبه به خبرگزاری ایسنا گفت که این دانشجویان با سازمان مجاهدین در ارتباط بوده و از سوی این سازمان برای سازماندهی «حرکات تند دانشجویی» هدایت می‌شده‌اند.
به گفته آقای حداد، از میان ۱۲ دانشجویی که بهمن و اسفند ماه سال گذشته بازداشت شده‌اند، پنج نفر از آنها به خاطر «سبک بودن اتهامات» وارده، آزاد و هفت تن دیگر همچنان در زندان به سر می‌برند.
این مقام قضایی همچنینی افزود که اطلاعات درباره «ارتباط این دانشجویان با سازمان مجاهدین خلق» طی دو هفته گذشته به دست آمده است.

در هر حال قبل از هر نکته تاکید بر حقوق فردی و انسانی دانشجویان دستگیر شد ه هستیم ولی این خبر بد جوری بو دارد هست

اولا مجاهدین تا بحال چیزی در این زمیینه اعلام نکرده اند . مجاهدین برای تبلیغات سیاسی از هر کوهی کاهی می سازند و خبر تولید می کنند مخصوصا در این وانفسای گیر کردن در اشرف و بن بست سیاسی ، بهانه ای برای اینکه بله ما هم در ایران ودر بین دانشجویان هوادار داریم ،به دست آورده اند. بهانه ای که سالها دنبال آن بودند

دوما وزیر اطلاعات گفت گروهی را در رابطه با اسرائیل دستگیر کرده ایم که مقارن با کشف ارتباط این دانشجویان که که چند ماهی هست در زندان هستند ، می باشد

خدا به فریاد این دانشجویان برسد که در نزدیکی انتخابات ، اتهامات تازه ای به آنان وارد می شود که با توجه به شیوه تبلیغاتی مجاهدین کاری می کنند که این دانشجویان جوان تا اعدام هم پیش بروند.

بنابراین بهتر است قبل از هر چیز این دانشجویان به وکیل مدافع و خانواده های خود دسترسی اداشته باشند والا این اتهامات جدی به آنان جای حرف و حدیث باقی می گذارد

شنبه، اردیبهشت ۰۵، ۱۳۸۸

تفاوت بینادی مربی و ادبیات نمایش دو مکتب متضاد


مصاحبه افشین قطبی را خواندم ادبیاتی که بکار برده است را کاشکی سیاستمداران ما چه حاکمیت و چه اپوزیسیون یاد گرفته بودند.
بدون اینکه نقش دیگران را بی اهمیت جلوه بدهد و یا آنانرا ضایع کند ، ا ز آنا ن تشکر می کند و ولی سیاست خود را پیش می برد حتی روته مولر را هم محترمانه رد می کند.
این ادبیات خوبی است که باید در سیاست هم حاکم شود تا گره ای از مشکلات مردم ایران حل شود.
به این نکات نوجه کنید
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه خاطر نشان کرد: ممکن است در بین اهالی فوتبال اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد اما دیدگاه همه آنها یکی است و آن هم صعود تیم ملی به جام جهانی و اهتزاز پرچم ایران بین کشورهای حاضر در این رقابت هاست.

در ادامه با ابراز تشکر از تلاش های علی دایی برای تشکیل تیم ملی خاطر نشان کرد: دایی برای تیم ملی زحمات زیادی را متحمل شده است. چارچوب تیم ملی را بنا گذاشته و بازیکنان جدیدی را به تیم ملی معرفی کرده که می توانیم از آنها استفاده کنیم. به عقیده من دایی یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران بوده، بهترین گلزن جهان است که من همه گل های او را به یاد دارم و افتخار می کنم که هموطنش هستم. من از ته قلب از علی دایی تشکر می کنم، حتما با او تماس می گیرم و از کمک هایش برای هدایت تیم ملی استفاده خواهم کرد.

قطبی در ادامه با ابراز تشکر از زحماتی که محمد مایلی کهن برای تیم ملی فوتبال کشورمان متحمل شده، او را یکی از اسطوره های فوتبال ایران خواند و افزود: در راه هدایت تیم ملی از کمک های مایلی کهن نیز استفاده خواهم کرد.علاوه بر مایلی کهن و دایی، مربیان دیگری نیز در ایران هستند که باید وارد دایره خانواده فوتبال ایران شوند و به تیم ملی کمک کنند تا تیم ملی به جام جهانی راه یابد چرا که با صعود تیم ملی، صنعت فوتبال ایران رشد کرده و سود می برد.

ادبیات مثبت با تاکید بر امتیازات شخصی و حرفه ای ، ادبیاتی است که به بسیاری از دست اندرکار ورزش ایران یاد می دهد که باید شخت کوشید و کمتر حرف زد.و کاستی های خودمان را سر دیگران خراب نکنیم .

جمعه، اردیبهشت ۰۴، ۱۳۸۸

اولین کنفرانس شعر مقاومت در ارتباط با آزادی 5 کوبائی زندانی در آمریکا




امروز اولین روز از اولین کنفرانس شعر مقاومت در شهر تورنتو بر گزار شد
این مراسم با شرکت شعرا و نویسندگانی از کانادا و آمریکا و ترکیه و پاکستان برگزار شد.
این 5 کویابی مدت 14 سال هست که در زندان آمریکا بدلیل جاسوسی برای کوبا دستگیر شده اند . آمریکا به تعدادی از همسران این زندانیان اجازه ورود به آمریکا را نمی دهد یعنی به آنها ویزا نمی دهد که بالطبع نقض حقوق بشر هست .
این 5 تن باتهام جمع آوری اسامی کوبایئ ها در میامی ، توسط اف بی آی دستگیر شده اند . هر چند ادعا می شود که تمامی این اطلاعات افراد در لیست تلفن وجود داشته است .
بهر حال مراسم هال وهوای ضد امیرپالیستی -ضد آمریکایی دارد
شهردار تورنتو -دیوید میلر هم در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد
همسر میلر اهل ونزوئلا هست .
از مطبوعات اصلی کانادا هیچ کسی نیامده بود از مطبوعات اقلیت ها ی قومی هم بغیر از من کسی نبود.
دو تا از رسانه های جانشین در این مراسم حضور داشتند که فیلم برداری می کردند
سفیر کوبا در این مراسم سخنرانی کرد
بعدازظهر شعر خوانی در دانشگاه تورنتو ادامه یافت
این برنامه تا جمعه دیگر ادامه خواهد داشت

پنجشنبه، اردیبهشت ۰۳، ۱۳۸۸

آنها که از دبی تعریف می کنندبا این شکنجه چه می کنند ؟

بعضی از ایرانیها با افتخار می گویند که در دبی اقامت می کنند نمی دانید چه کشوری است؟
به انها می گویم کشوری که ادبیات ندارد، هنرمند ندارد ، نویسنده نداردو روشنفکرنداردکه جای زندگی نیست . این ویدئوئی از شکنجه یک نفر ار شرکای یکی از شاهزادگان امارات متحده

شکنجه در امارات عربی متحده بوسیله برادر ولیعهد ـ۱۳۵ کلیک
abcnews.go.com
در این کلیپ که بوسیله یک بازرگان عرب امریکاپی به خارج قاچاق شده برادر ولیعهد امارات فردی را به صورت وحشتناک شکنجه می دهد . البته در جمهوری اسلامی بدتر از این هم عمل می شود . سگ زرد برادر شغال است !


http://abcnews.go.com/Video/playerIndex?id=7407186
دولت دبی باید فورا این ناقضان حقوق بشر را محاکمه کند

چهارشنبه، اردیبهشت ۰۲، ۱۳۸۸

انتخاب سیاسی و درست افشین قطبی

افشين قطبي سرمربي تيم ملي فوتبال ايران شد
خبرگزاري فارس: افشين قطبي امروز به صورت رسمي به عنوان سرمربي تيم ملي فوتبال ايران انتخاب شد.



افشین قطبی به مربی گری تیم ملی رسید . با انتخاب وی چند هدف در پیش هست
#
تیم ملی به جام جهنی راه نمی یابد و قطبی هم از اعتبار می افتد و تماشاچی ها علیه وی شعار می دهند

# وی تبعه آمریکا هم هست و این یک وسیله خوب برای جناح طرفدار مذاکره با آمریکا در دو کشورایران و. آمریکا هست .

#قطبی بدلیل اینکه دوران انتخابات هست مورد حمایت و یا حداقل بی مهری همه کاندیداهای کشور قرار می گیرد واز نظر سیاسی فشار کمتری بر تیم ملی وارد خواهد شد
#
ادبیات قطبی به ورزش ایران کمک خواهد کرد. قطبی درفوتبال حرفه ای بوده است و می داند که منافع مالی جریانات گوناگون را نمی توان ندیده گرفت .

امیدواریم که تیم ملی با قطبی نتایج خوبی بگیرد و از همه مهمتر تیم بازی ساختاری داشته باشد

شنبه، فروردین ۲۹، ۱۳۸۸

برنامه این هفته سقف شیشه ای به مصاحبه با اقای اکبر قیدرپور از هنرمندان گمنام و لی خوشنام سنتور از شاگردان استاد فرامرز پایور اختصاص دارد

برنامه این هفته سقف شیشه ای به مصاحبه با اقای اکبر قیدرپور از هنرمندان گمنام و لی خوشنام سنتور از شاگردان استاد فرامرز پایور اختصاص دارد
یکشنبه 19 آوریل از تلویزیون آی تی سی
ساعت 14:30 بوقت تورنتو -11:30 بوقت ونکوور
پخش دوباره در ساعت 1:30 بامداد روز دوشنبه صبح بوقت تورنتو

سقف شیشه ای به مسائل و معرفی ایرانیان کانادا می پردازد

چهارشنبه، فروردین ۲۶، ۱۳۸۸

مصاحبه اختصاصي با رهبر حزب ليبرال




مايكل ايگناتيف تحت تاثير هنر و تمدن ايران
مصاحبه اختصاصي با رهبر حزب ليبرال
و شانس اصلي نخست وزيري كانادا

در انتخابات آتي
گزارش از : سعيد سلطانپور

روز پنجشنبه 9 اپريل 2009 به اتفاق گروه همكاران خود پري فارسي (فيلمبردار)، هادي كفشدار (عكاس) و جمشيد باقرزاده از موسسين بنياد فرهنگي فروردين كه به من كمك زيادي براي تحقق اين مصاحبه كرده بود، نيم ساعت زودتر از وقت تعيين شده، در ساعت 10 صبح در محل قرار يعني دفتر باب ري نماينده پارلمان در خيابان پارلمان در دان تاون تورنتو حاضر شديم و اين مصاحبه را انجام داديم. >مشروح مصاحبه را در اينجا ميخوانيد:


مصاحبه اختصاصی با رهبر حزب لیبرال کانادا- مایکل ایگناتیف


سعید سلطانپور
ٍPr@glassceiling.ca

روز 5 شنبه نهم آوریل 2009 به همراه گروه عکاس وفیلم برداربرای اولین مصاحبه با رهبر حزب لیبرال کانادا به عنوان اولین روزنامه نگار ایرانی تبار و شاید هم اولین در میان اقلیت کانادا ، نیم ساعت زودتر از وقت تعیین شده ، در ساعت 10 صبح دردفتر باب ری ، نماینده مجلس در شماره 514 خیابان پارلمان در دان تان تورنتو حضور بهم رساندیم .

رهبران اصلی کانادا مانند نخست وزیر ، رهبران احزاب اصلی کانادا ، علیرغم شرکت در مهمانی های خصوصی اعضای ایرانی تبار حزب ، با وجود حامیان قدرتمند مالی احزاب در بین ایرانی ها وعلیرغم تعاریف این شخصیتها از فرهنگ ایران و ایرانی و نوروز ، تا کنون در این 20 سال گذشته در مراسم های بزرگ جامعه ایرانی شرکت نداشته اند ( حداقل من از آن بی اطلاع هستم ) . یعنی از نظر سیاسی ، چندان مایل به این کار نیستند.

حضور کم رنگ رسانه ها ی قومی و نداشتن رسانه به زبان انگلیسی خود ضعف مهمی در رساندن پیام جامعه ما به دیگران بویژه تصمیم گیران کلان سیاست د رکانادا بوده هست . باید گفت که وقت گرفتن برای مصاحبه با این شخصی بویژه در ایام انتخابات نباشد چندان آسان نیست . حضور پررنگ رسانه ها نیاز به زمان زیادو حوصله و دانش سیاسی دارد که زمینه آشنائی بیشتر این شخصیتهای سیاسی کانادا با جامعه ایرانی را در کانادا فراهم کرده و مشوق آنان برای حضور در مراسم بزرگ فرهنگی واجتماعی و سیاسی ایرانی ها خواهد بود.
جا دارد از مسولین دفتر ایگناتیف در اتاوا و مسول روابط عمومی وی که در ترتیب دادن این مصاحبه تلاش کردند تشکر کنم.

بیوگرافی


مایکل ایگناتیف در 1947 در تورنتو از یک پدر مهاجر روس و مادرکانادائی متولد شد. وی فارغ التحصیل رشته تاریخ از دانشگاه تورنتو بود که دکترای خود را از دانشگاه هاروارداخذ کرد.

وی چندین کتاب داستانی و غیر داستانی نوشته است . مدتی را به عنوان خبرنگارروزنامه " گلوب اند میل " و "سی بی سی " در دوران دانشجویی خود مشغول بوده است .
وی به مدت 22 سال در انگلیس زندگی کرد ودر دانشگاه های اکسفورد ، کمبریج ( انگلیس ) تدریس می کرد . از سال 2000 به آمریکا رفت و در هاروارد تا سال 2005 مسولیت مرکز " سیاست حقوق بشر "(1) را به عهده داست . وی درسال 2005 به به کانادا بازگشت ووارد سیاست شد.


در سال 2006 وی به عنوان نماینده لیبرال از منطقه " اتو بیکوک –لیک شور "(2) در غرب تورنتو به اتاوا فرستاده شد . وی در دسامبر 2006 در حالی که 43% ارای حزب را رابرای تصدی رهبری حزب لیبرال بعد از استعفای پل مارتین نخست وزیر ورهبر حزب لیبرال داشت ، به استفان دیان که تنها در مراحل اولی 13 % آرای نمایندگان رادر کنگره در مونترال داشت ، باخت. وی در 10 دسامبر 2008 از طرف نمایندگان حزب بدون برگزاری انتخابات حزبی ، علیرغم اعتراض شدید رقیب اصلی خود باب ری ، به رهبری موقت حزب انتخاب شد. رهبری ایگناتیف در 10 مه 2009 توسط کنگره حزب تصویب خواهد شد . در این چند سال نقطه نظرات سیاسی وی ؛ تغییرات جدی رخ داده است مانند حمایت وی از جنگ عراق که بعدا آنرا سرزنش کرد . همچنین وی در جنگ 33 روزه اسرائیل و لبنان ، اسرائیل را متهم به جنابت جنگی کرد که البته مجبور به پس گرفتن حرف خود شد زیرا در زمان انتخابات رهبری حزب لیبرال بود . در هر حال تمامی تلاش ما بر ای تمرکز در حوزه منافع جامعه ایرانی در کانادا بود و سوالات دیگررا به فرصت دیگری واگذاشتیم .
ایگناتیف ،با هوش ، خونسرد ، جدی ، و قاطع بود که اطلاعات فراوانی از فرهنگ و سیاست ایران داشت و تمجید زیادی از فرهنگ ایران زمین کرد بنظر می رسید. تحت تاثیر هنر ایران قراردارد و و با احترام زیاد از هنرو تمدن ایران ( قدیم و جدید ) یاد می کرد.
اگر اتفاق غیر منتظره ای نیفتد ایگناتیف نخست وزیر بعدی کانادا خواهد بود شناخت وی از ایران برای جامعه ما مثبت خواهد بود . .

سعید سلطانپور:

با تشکر از اینکه با مشغله زیاد به ما برای مصاحبه وقت دادید از شما و همکارانتان در دفتر اتاوا سپاسگزارم.
ابتدا مایلم که مصاحبه ام را را با تشکر از حزب لیبرال برای تصویب " روز نوروز" در پارلمان کانادا اعلام کنم. از طرف خودم ، رسانه ها و جامعه ایرانی این کار شما را تقدیر می کنم

ایگناتیف : من خرسند م .خوشحالم .


سعید سلطانپور:
لطفا در مورد جزیئات این طرح که بطور خصوصی در پارلمان مطرح شد بگویید ، چه کسی مشوق آن بود ؟
شنیدم که محافظه کاران مخالف آن بودند.
ایگناتیف :
نوروز جشن مخصوص مردم ایران نیست بلکه ملل دیگری هم آنرا جشن می گیرند. نوروز یک جشن کانادائی هم هست .
من فکر می کنم اهمیت مصوبه پارلمان به همه مردم کانادا تعلق دارد. نوروزبه عنوان یک بخشی از فرهنگ کانادا پذیرفته شده است . نوروز فقط برای ایرانی تبار ها نیست بلکه برای همه کانادائی ها هست . این طرح بدون هیچ مخالفتی تصویب شد . حمایت همه احزاب در پارلمان را داشت . ما همه موافق بودیم و این خوب هست.

سعید سلطانپور:
روز یکشنبه 22 مارچ ، با برایان ویلفرت ( نماینده لیبرال مجلس –ریچموند هیل ) مصاحبه کردم وی گفت "که قرار است فردا روز دوشنبه این طرح را ارائه کند " ویلفرت ادامه داد " باید منتظر نظراحزاب دیگر بود " . گفتم فکر نمی کنم هیچ حزبی مخالفت کند ولی اگر نیازی به تماس با دیگر احزاب بود ما از مردم خواهیم خواست که با آنها تماس بگیرند. ما همانگونه که قدردانی می کنیم و آنرا فراموش نخواهیم کرد امیدواریم که کارهای بیشتری برای کامیونیتی انجام بشود .

ایگناتیف :
برایان ویلفرت کار بزرگی با طرح این لایحه کرد . من از وی تشکر می کنم . همینطور رضا مریدی نماینده مجلس انتاریو که همین کار را در انتاریو انجام داده بود .
هر دوی آنها قهرمانان این داستان هستند
سعید سلطانپور:
رضا مریدی خیلی فعال هست
***
در این میان جمشید باقر زاده ، صفحه مربوط به نوروز و ایگناتیف سلام تورنتو را در بخش انگلیسی به وی نشان داد .
سپس روی جلد سلام تورنتو را که مربوط به روشن کردن آتش چهارشبنه سوری ریچموند هیل بود را به ایگنایتف نشان داد .
ایگناتیف باانگشت می گوید " رضا" این رضا ( مریدی ) هست .
جمشید به وی می گوید جای شما دراین جشن خالی بود. قول سال بعد را می دهند .

سعید سلطانپور:
اجازه بدهید به سیاست کانادا برگردیم .

پیتر کنت " وزیر کابینه در امور قاره آمریکا – نماینده تورن هیل "، دو هفته پیش به من گفت لیبرال ها و مایکل ایگناتیف به محافظه کاران مدیون هستند زیرا ما آنها از از یک ائتلاف تحمیلی نجات دادیم .

ایگناتیف :
( بلند می خندد )
من فکر نمی کنم به محافظه کاران چیزی بدهکار باشم . همینطور به پیتر کنت .
من حس می کردم که ائتلاف ( نیو دمکرات –پارتی کبکوا )
در راستای منافع کشور نبود. ائتلاف شاید در کشورهای دیگر کار کند در کانادا موفق نیست .
من تصمیم خود م را بدون کمک از محافظه کاران گرفتم . ببین ما دریک شرایط سخت اقتصادی هستیم کانادا نیاز به ثبات اقتصادی دارد . مسوله مهم این بود که ائتلاف نمی توانست ثبات سیاسی به کشور بدهد . بنابراین من آنرا رد کردم. شما می بینی ، همیشه امکان نخست وزیر شدن برای یک سیاستمدار وجود ندارد
( اشاره ایگناتیف به این بود که درصورت رای عدم اعتماد به دولت هارپر، رهبر حزب لیبرال یه عنوان رهبر ائتلاف ، نخست وزیر می شد )

سعید سلطانپور:
درست می گوئید .
ولی آایا ائتلاف ضعیف برای اکثریت کانادائی ها بهتر از دولت هارپر نبود با توجه به آمارهای بد اقتصادی مانند آمار امروز بیکاری 63هزار بیکار جدید .

ایگناتیف :
نگاه کن، اقتصاد به خوبی پیش نمی رود . نرخ بیکاری با لا رفته است . ما فکر می کنیم آمار بیکاری در ماه های آینده بدتر خواهد شد . ما از دولت تقاضا کرده ایم که پول در شبکه اقتصادی کشور تزریق کند. ما در حال بررسی این هستیم که آیا تزریق مالی نتیجه داشته است ؟
بر گردیم به سوالت ، من تنها می توانم بگویم که انتلاف با یک حزب جدائی طلب که می خواهد کشور را تقسیم کند ، برای حزب ما و کشور بد خواهد بود. من فکر می کنم تصمیم درستی گرفته ام. من محافظه کاران را به عنوان یک جانشین سیاسی دوست ندارم ولی وقتی زمانش برسد کانادائی ها ، لیبرال ها را انتخاب خواهند کرد.
زمان آن خواهد رسید و من هم برای آن روز بایدآماده شوم .

سعید سلطانپور:
.بنظر می آید که لیبرال ها به آرامی حمایت بیشتری را بدست می آورند. سیاست شما برای در دست گرفتن قدرت چیست ؟

ایگناتیف :
ولین چیز باید یک حزب متحد داشت . امروز شما توجه کردید که این مصاحبه در ستاد با ب ری ، رقیب من در انتخابات رهبری حزب ، انجام می شود . این یک نشانه از این است که ما چگونه متحد می شویم . مردم کانادا به حزبی رای می دهند که متحد باشد
دوما ، ما باید منابع مالی خود رااز طریق کمکهای مالی ، تقویت کنیم تا آمادگی کامل برای روبرو شدن و شکست محافظه کاران داشته باشیم. من باید پیام امید به تمامی کانادائی ها بدهم . بیکاری ، تمامی کانادائی ها منجمله جامعه شما را می ترساند. بسیاری از مردم کامیونیتی شما ، تازه به کاناد ا برای زندگی بهتر مهاجرت کرده اند در حالیکه دل نگران شده اند . آنها با ید به حزب ما به عنوان حزبی که می تواند فرصت های شغلی از دست رفته را احیا کند ، نگاه کنند. ما می خواهیم اقتصاد تحرک داشته باشد . هر کاری بتوانیم می کنیم . ولی دولت خیلی کند عمل می کند.

. آنها سال گذشته 3 تا 4 میلیارد دلار پ.ل اضاقی داشتند که می توانستند آنرا در اقتصاد خرج کنند تا بسیاری از کامیونیتی ها منجمله کامیونیتی شما ، الان شغل داشته باشند . آنها این کار را نکردند . آنها کانادائی ها را رها کردند. . من فکر می کنم کانادائی ها به کارنامه محافظه کاران نگاه خو اهند کرد و به ما رای خواهند داد.

سعید سلطانپور:
ایا می توان به کامیونیتی این خبر خوب راداد که زخم های شکاف در لیبرال ها ، بهبود یافته است ؟

ایگناتیف :
بله . هیچ شکی نیست که حزب ما متحد تر از هر زمانی در این 10-20 سال گذشته هست . مردم کانادا به حزبی که متحد نباشد رای نخواهندداد. من می توانم بگویم که ما متحد هستیم .

سعید سلطانپور:

400 نفر از ساختمان سازان ( بیلدر) ایرانی رقمی برابر 700 میلیون دلار سالانه در محدوده خیابان یانگ از نورث یورک تا ریچموند هیل را در اقتصاد انتاریو تزریق می کنند . بانکها در زمانی که مردم پول لازم نداشتند وام میدادند حالا که باید وام بدهند نمی دهند. یعنی در روز آفتابی چتر می دادند ولی در روز بارانی که اینروزها هست . چتر لازم هست ، نمی دهند
ایگناتیف : (با تحسین به مثال چتر می خندد )

سعید سلطانپور:
این در حالی است که دولت 25 میلیارد دلار اعتبار د ر اختبار آنان گذاشته است . یعنی محدودیت اعتباری و وام بانکها باعث ورشکستگی و یا انتقال سرمایه های آنان به کشورهای دیگر را بدنبال خواهد داشت. که نگرانی برای جامعه ما هست. دراین مورد چه کاری کرده اید و پیشنهاد شما چیست ؟

ایگناتیف :
اعتبار گرفتن ( کردیت ) خیلی مشکل شده است . اعتبار برا ی بخش سا ختمان بسیار سخت شد ه است.من سه شنبه شب با اتحادیه نجاران بود م
من با سازندگان ساختمانی و همینطور حرفه های ساختمانی در حومه تورنتو ملاقات کردم . آنها ا زمن در مورد اینکه اعتبار گرفتن سخت شده است ، سوال داشتند. بانکها می گویند ما وام می دهیم . " من با ریس اتحادیه بانکها ملاقات کردم . ازوی پرسیدم چرا شما وام نمی دهید ؟ "
او به من گفت بسیاری از کسانی که به آنها اعتبار داده شده است از بازار خارج شده اند و این یک خلا ایجاد کرده است . بانکها نمی توانند این خلا را پر کنند.
به همین دلیل هست که ما از دولت خواسته ایم که هر چه سریعتر پول را به سیستم اقتصادی کشور تزریق کند

نکته دیگری که ما باید مطمئن شویم در مورد قولی هست که دولت در مورد اعتباری هست که برای تاسیسات زیربنایی شهرها داده است . این اعتبار ها هرچه زدودتر باید از خزانه پرداخت شود .
ما بودجه 2009 را سریع تصویب کردیم تا جریان پول سریعا از اول آوریل شروع شود. اما دولت ممکن است که تزریق پول را از اول ژوین و یا جولای و حتی پائیز شروع کند .
.




هوا بارانی هست . آنها باید چتر را همین حالا برپا کنند . اما چترها ممکن است که تا پایئز هم بازنشود.

ما دولت نیستیم . ما حزب مخالف هستیم . ما تنها می توانیم انتقاد کنیم .
و به آنها بگوییم تند ترباورکنید ما هر روز همینحرف را در مجلس می زنیم .
سعید سلطانپور:
از جامعه ما چه انتظاری دارید چگونه کامیونیتی ما می تواند کمک کند دولت پولها رازودتر دراقتصاد تزریق کند. ؟
ایگناتیف :
شما می توانید صدای خودتان را برسانید . به وزرا بگوئید تا سریعتر عمل کنند. اتحادیه ها ، اتحادیه های سازندگان ساختمان نظرات شما را منتشر کنند.

سعید سلطانپور:
ما در حال جنگ هستیم یک جنگ اقتصادی ، ما به عنوا ن کانادائی بایستی در کناریکدیگر این جنگ را زودتر ببریم ولی بنظر می آید دولت گوش نمی دهد ؟

ایگناتیف :

محافظه کاران خیلی کند عمل می کنند. ما آنها را مجبور کردیم که عمل کنند. ما می گوییم " سریعا پول وارد سیستم اقتصادی بکنید " آنها می توانند پول به شهرها ، شهرداران بدهند و نیز بخشش مالیاتی .
آگر آنها عمل نکنند ما از حمایت آنها خودداری خواهیم کرد. من دولت راتهدید نمی کنم. حرف تازه ای هم نمی گویم . بلکه ماههاست که اینرا می گویم. آنها انتخابی برای ما نخواهند گذاشت.

سعید سلطانپور:
خوب اگر آنها انتخابی برای شما نگذارند چی ؟

ایگناتیف :
کانادایی ها یک انتخابات زود هنگام نمی خواهند.
آنها می خواهند ما در پارلمان همکاری کنیم تا اقتصاد به جریان بیفتد.


سعید سلطانپور:
حالا من از شما می خواهم که یک قولی بدهید ، وقتی که در بهار 2010 نخست وزیر شدید ، اولین روزنامه نگاری باشم که با شما مصاحبه می کند. چون اون وقت خیلی سرتان شلوغ میشود.

ایگناتیف :
(از ته دل می خندد )
خنده ای از رضایت در چهر ه اش ظاهر می شود.

من دوباره بر می گردم و مصاحبه می کنم .


سعید سلطانپور:
من جدی می گویم وقتی با آقای دیان مصاحبه کردم گفتم دیان صادق هست ولی سیاستمداری نیست که از پس سیاستمدار زیرکی مانند هارپر بر آید.


سعید سلطانپور:
آیا سیاست جدیدی در رابطه با ارتباط با اقشار مختلف کامیونیتی ها دارید ؟

ایگناتیف:
من امروز که با هات صحبت می کنم بخشی از یک سیاست جدید هست . من با همه نمایندگان رسانه های قومی در سراسر کاناداصحبت خواهم کرد.
من آرزو می کردم می توانستم فارسی صحبت کنم . آرزو می کردم با شما ها به زبان فارسی صحبت می کردم . من یکبار ازایران بازدید کردم . من احساس نزدیکی می کنم . آنجا یک تمدن بزرگ هست.
من دوستان بزرگ ایرانی دارم مانند رامین جهانبگلو. دوستان نزدیکی هستیم . ( فکر میکنم آنشائی آنها به دوران هاروارد می رسد _ سلطانپور )
. شما به کانادا خدمات زیادی انجام دادده اید . شما ثروتمندان زیادی دارید . صاحبان تجارت های موفق و تعدا د زیادی تلاشگر از رانندگان تاکسی تا صاحبان بخش ساختمانی ، . شما، رضا مریدی را به عنوان نماینده به مجلس فرستاد ه اید .
شما یک کامیونیتی دارید که تمامی کانادائی ها می توانند به آن افتخار کنند. من باید پیش شما بیایم . در کارها با شما ها مشارکت کنم . با شما ها صحبت کنم و به شما ها گوش بدهم.

سعید سلطانپور:

از تعاریف شما متشکرم. بدنیست بدانید که ما در حدود 5000 دانشجو فقط در دانشگاه یورک داریم .

ایگناتیف:
راست می گوئی ؟

سعید سلطانپور:
در حدود 20% از استادان و استاد یاران ودانشجویان رشته های دکترادر دانشگاه های کانادا راایرانی تبارها تشکیل میدهند.
آنها به کانادا خدمات زیادی می دهند در حالی که از زندگی درکانادا لذت برده و از آزادی بهره مند می شوند.
که جای قدردانی هم دارد .

ایگناتیف:

واقعا یک خدمات رسانی عظیم ایرانیان به کانادا شده است . من تنها آرزو می کنم که روابط بهتری با سرزمین مادری خود داشته باشید .اوضاع سیاسی ایران ، برای ما کانادائی ها جای نگرانی دارد.
بخشی بدلیل پرونده زهرا کاظمی ، بخشی بدلیل پرونده جهانبگلو ، بخشی بدلیل سختی صدور ویزا هست . بخشی هم بدلیل حکومت هست که من فکر می کنم بی ثباتی سیاسی در منطقه ایجاد کرده است .
ما بشدت منتقد رژیم ایران هستیم . ما آرزو می کنیم که شما کشور بهتری داشته باشید و یک عضو جامعه جهانی باشید تا اینکه یک عضو جدا شده از جهان.
ایران ،نقش عظیمی در موفقیت در منطقه برای ثبات دارد . وقتی من در ایران بودم .
. .
سعید سلطانپور:
کی بود ؟
ایگناتیف:
سال 2005 بود . من چند روزی را در اصفهان ، شیراز و تخت جمشید و تهران بودم . من از زیبائی های فوق العاده از بناهای معماری و موسیقی سنتی ایرانی ، تحت تاثیر قرار گرفتم
د رخانه ام ، چند تا از ظروف زیبای نقاشی شده را که از ایران خریدم ، نگهداری می کنم.
شما یک حس فوق العاده از فرهنگ خلاقیت و نبوغ دارید . شما همچنین ، یک حس فوق العاده فرهنگ برای یادگیری دارید. به من یکدقیقه پیش گفتی که تعدا د زیادی از دانشجویان ایرانی در یورک و سراسر کانادا هستند.


فرهنگ شما با احترام عظیم برای زیبائی و احترام عظیم برای یادگیری ، عجین هست . اینها دو مشخصه بزرگ قوت یک فرهنگ هستند. و به کانادا خدمت بزرگی می کند.
من امیدوارم که یک روزی کانادا وایران روابط خوبی داشته باشند وایرانی ها و کانادائی ها بتوانند با رفت و آمدهای مستمر هر دو کشور را غنی تر کنند.

سعید سلطانپور:
شما فکر می کنم تنها نماینده ای بودیدکه محکم روی پرونده زندان رفتن جهانبگلو ایستادید . من دراین مورد از شما قدردانی می کنم .

وجود ، کامیونیتی قوی به دموکراسی و حقوق بشر در ایران کمک خواهد کرد. متاسفانه دولت فدرال به ما کمکی در این زمینه نکرده است تا مانند یهودیان کانادائی ، مراکز کامیونیتی بسازیم ( کامیونیتی سنتر ) . تنها یک مرکز داریم . شکی نیست که این مراکز به تقویت چند فرهنگی کمک خواهند کردو اثرات مثبت ان از روی اقیانوسها به کشورهای دیگر هم خواهد رسید

ایگناتیف:

من احترام زیادی به فرهنگ ایران دارم . موقعی که جوان بودم مادرم به من گفت که باید به ایران بروی و زیبائی اصفهان را ببینی . مادرم هیچگاه به ایران نرفته بود. من قولم را به مادرم عمل کردم و به ایران رفتم. بیرون از این حقیقت که شما از یک فرهنگ بزرگ هستید ، شما قبل از هر چیزی یک هم وطن کانادائی من هستید . مهمترین بخش درمورد ایرانیان در کانادا این هست که شما شهروند کانادائی هستید. و نقش مهمی در ساختن کانادا با آمدن به این کشور داشته اید . ولی بایدبدانید حزب ما در حاکمیت نیست و کمک نمی تواند بکند.

من قبل از هر چیز به عنوان یک نماینده انتخاب شده مجلس ، تعهد دارم که به د رحد توانائی ام به شما خدمت کنم . ولی کانادا اول و آخر هست . کانادا همیشه .

سعید سلطانپور:

د رجریان انتخابات فدرال 2008 ، 4 تا از نمایندگان مجلس لیبرال ، مانند سوزان کدیس (3) ، تورن هیل ، لویی تلموفسکی -اک ریج و مارکهام (4) - نماینده ونکور درزمان انتخابات به تقاضای ما برای مصاحبه پاسخ مثبت ندادند و با اختلافات کمی باختند.

ایگناتیف :
( با خنده ) یعنی هر کس با تو مصاحبه نکند صندلی اش را ازدست می دهد .د

سعید سلطانپور:
نه.نه . رای کامییونیتی ایرانی کانادائی در 7 حوزه انتخاباتی برای برنده شدن ، مهم هست.

ایگناتیف :
باهات شوخی میکنم .



سعید سلطانپور:
ما حداقل کاری که می توانیم بکنیم این است که کامیونیتی را تشویق کنیم که به پای صندوقها بروند زیرا بسیاری از با تفکرجهان سومی زندگی می کنیم که نمایندگان از قبل مشخص هستند .
ایگناتیف :
ولی فکر می کنم ایران کشور جهان سومی نیست


سعید سلطانپور:
بله جز کشورهای در حال توسعه هست ولی از نظر سیاسی جز کشورهای جهان سومی هستیم . در حالیکه ما می توانیم با مصاحبه ها کامیونیتی را با تفکرات نمایندگان آشنا کنیم و بگوییم که اینجا هر رای یک صدا هست و کامیونیتی متحد ، حرف آخررا در انتخابات می زند.
منظور من این است که این نمایندگا ن چنان از برنده شدن خود مطمئن بودند ویا مشاوران کم آگاهی داشتند که نیازی به مصاحبه ندیدند.
ما نمی توانیم به نماینده ای نیازبه کمک ما ندارد زورکی کمک بکنیم تا برنده شود.

ایگناتیف :
ما از اشتباهات درس گرفته ایم و این بار تکرار نخواهد شد .

سعید سلطانپور:
.
منازعات خاورمیانه تاثیر منفی بر روی کامیونیتی های مختلف در کانادادارد. درحالی که محافظه کاران و هارپر یک طرفه در کنار اسرائیل ایستاده اند ، موضع شما و حزب در مورد مسئله خاورمیانه چیست ؟

ایگناتیف :
موضع من خیلی ساده هست .
1. حزب لیبرال همیشه معتقد بوده است که اسرائیل یک جز از نقشه خاورمیانه هست .
2. راه حل نظامی برای حل مسئله وجود ندارد
کانادا برای بازسازی نیروهای امنیتی توسط سازمان فتح ( محمود عباس ) کمک کرده است . در مورد کمکهای انسانی در جنگ اخیر غزه نیز کمک کرده است .
ولی یک نکته را باید روشن کنم . موضع ایران در مورد اسرائیل قابل قبول نیست . ایران لازم نیست که عاشق اسرائیل باشد ، لازم نیست که اسرائیل رادوست داشته باشد ولی ایران باید اسرائیل را به عنوان یک کشور منطقه بپذیرد .
اسرائیل حق دارد که در صلح و امنیت زندگی کند . همینطور فلسطینی ها نیر 100% این حق را دارند.. این سیاست لیبرال ها در 50 سال گذشته بوده است . اگر ایران اسرائیل را به رسمیت بشناسد ما می توانیم روابط موثرتری و بهتری داشته باشیم . بعدا می توانیم به سمت دو کشور مستقل حرکت کنیم .

سعید سلطانپور:
.
اخرین سوال ما
آیا شما به عنوان نخست وزیر بعدی ، جا پای ژان کریتین می گذارید . ژان کریتین یک رهبر مستقل و خوب وبیاد ماندنی برای بسیاری از اقلیتها ی قومی منجمله ایرانی ها هست ؟

ایگناتیف :
ژان کریتین یک رهبر بزرگ بود . من اغلب با وی مشورت می کنم . من به قدرت تحسین بر انگیز برقراری ارتباط با مردم احترام می گذارم . گرمی فوق العاده وی . کامیونیتی ایرانی به گرمی وی پا سخ می دهد.

سعید سلطانپور:
بسیاری از ما وقتی به کانادا آمدیم ، ژان کریتین را به عنوان نخست وزیر دیده و شناخته ایم . دوران وی همراه با مهمان نوازی مردم کانادا ، ان زمان که به ما برای سکنی گزیدن کمک کردند ، خاطرات فراموش نشدنی برای ما دارد.
باتشکر مجدد ازشما بخاطر وقت مصاحبه و همچنین دفتر شما که در این مصاحبه مار ا یاری کردند .
ایگناتیف :
منهم متشکرم.


منابع :
1. The Carr Center for Human Rights Policy is research center concerned with human rights. It is located at the Kennedy School of Government at Harvard University.

2. Etobicoke—Lakeshore Ridiing
3.Susan Kadis _Thorn HIll
4. Lui Temelkovski –lost by 400 votes to Paul Calandra ( Conservative )

یکشنبه، فروردین ۲۳، ۱۳۸۸

هیچ کسی برای مجاهدین گریه نخواهد کرد

هیچ کسی برای مجاهدین گریه نخواهد کرد



ان سالها که هواداران جوان مجاهد در جلوی ستاد علوی ، جلوی حملات چماق داران وابسته به حزب جمهوری اسلامی دست در دست سرود خوانان ، مقاومت می کردند
آن زمان که دختران روزنامه فروش ، در سر چهارا ه ها ازچماقداران حزب الله کتک می خوردند وخونین و مالین می شدند
آن زمان که ستاد بهداری خیابان بهار مورد حمله چماقداران قرار گرفت
آن زمان که بعد از اعلام جنگ مسحانه توسط رهبری مجاهدین در خرداد60 ، خانه های هواداران و اعضا مورد هجوم مسلحانه نیروهای کمیته و سپاه قرار گرفت
آن زمانی که دسته دسته جوانان و نو جوانان این کشور ، ایندگان ایران به جرم خواندن روزنامه مجاهد و یا شرکت در تظاهرات قانونی قبل از 30 خرداد ، شکنجه و اعدام شدند
آن زمان که در گورهای بی نام و دسته جمعی خاک شدند و پول تیرها از خانواد ه های مظلوم وصول می شد
در تمامی این دوران بسیاری از مردم ایران ، حتی پدر ومادرانی که به حاکمیت وابستگی مذهبی داشتند ولی یک انسان مسلمان بودند ، بر این ستم هایی که بر نسل جوان و صادق ایران رفت گریستند
آن زمان که مسعود رجوی به قیمت جان دهها همافر و زندانی وبیکار شدن ، هزاران عضونیروی هوائی از پایگاه شکاری مهرآباد به اتفاق دکتر بنی صدر رئیس جمهوری وقت ، به فرانسه رفت ، هزاران نفر ا زخوشحالی گریستند زیرا قرار بود رجوی برای صلح ، آزادی و برابری و برادری مردم ایران تلاش کند . رجوی در مصاحبه با بی بی سی گفت با اولین برف زمستان به ایران بازخواهد گشت و از نیروها خواست که حملات را برای سرنگونی رژیم افزایش بدهند.
28 سال گذشت برف امد ، آب شد ، سیل آمد ، خشکسالی شد ولی نه تنها رجوی نیامد که 6 سالی هست که سرنوشت خودش ، را از ما بهتران تعیین می کنند و دست خودش نیست.

مجاهدین و رجوی آن زمان که نباید در جلوی خمینی ، دستور جنگ مسلحانه را میداد در حالیکه خودش قصد خروج از ایران را برای شناساندن ، اپوزیسیون به غرب را داشت ، در حالیکه تقریبا تمامی 100 هزار نیروی اصلی و هوادار بغیر از آموزش های اولیه نظامی ، از فنون نظامی چیزی نمی دانستند در آن سالها ی 60 تا امروز صدها مجاهد زندانی ، شکنجه و یا کشته شدند.

رجوی آن زمان که بایستی دستور دفاع از خود نیروها را در برابرحملات نظامی آمریکا که مواضع مجاهدین در قرارگاه های اهدائی صدام حسین در عراق را بغیر از اشرف ، بمباران می کرد ، می داد ، بر عکس دستور زمین گذاشتن اسلحه ها راداد. و بر خلاف آنچه که ادعا می کند 30 خرداد واعلام جنگ مسلحانه شرف ، یک مقاومت بود ، زمین گذاشتن اسلحه در جلوی آمریکائی ها ، عین بی شرفی و خیانت بود
هر چند در آن زمان در آبان 82- 2002از عملیات آمریکا نوشتم که ، حمله قطعی است ، سرنوشت خود را به صدام گره نزنید. کو گوش شنوا
(2)

دنیا متاسفانه مجل عدالت نیست هر کس قوانین حاکم را و قوانین بازی را بهتر رعایت کند برنده خواهد بود.
برای برنده شدن و حاکم بودن نبایستی حق بود. قرار هم نیست که برای حاکم شدن به هر وسیله ای همانند مجاهدین و رجوی ، متوسل شد و البته شکست خورد . قرار هم نیست که حاکمان دیکتاتور به سزای اعمال خود برسند. می توان برنده نشد ولی حق بود
عید ی امین دیکتاتور اوگاندائی که هزاران نفر را کشت ، شاه ایران و خمینی که دستور کشتار زندانیان را دادند یکی در تبعید و دیگری در اوج قدرت ، مردند و در برابر دادگاهی نایستادند
دیکتاتور شیلی ، ژنرال پینوشه نیزهیچ گاه بدلیل کشتار آلنده و مخالفین دولت کودتا ، محاکمه نشد.
استالین دیکتاتور خون آشام کمونیست ، در بستر مرد . جورج بوش پدر و پسرزندگی خوب و امنی را دارند .
معاویه و یزید هم که ستم زیادی به خاندان اهل بیت کردند نیز ، در حاکمیت مردند .
و هزاران دیکتاتور دیگر که تنها در دادگاه تاریخ و مردم که البته مهمترین دادگاه وجدان بشری هست ، محکوم شده اند . صدام هم اگر خود را ایزوله نکرده بود الان می توانست با پیشنهاد 5 میلیارددلاری آمریکا در قطر زندگی کند واعدام نشود . صدم هم آنزمان که باید اسلحه اش را که با آن مخالفان بسیاری را کشته بود ، استفاده می کرد ، نکرد و در خفت اعدام شد .


د رهر حال ، همانگونه که مجاهدین ستادهای علوی در میدان مصدق ( ولی عصر فعلی ) ، ستاد انزلی در خیابان طالقانی ، ستاد انجمن دانشجویان مسلمان در خیابان 16 آذر ، و ستادهای شهرستانها را زیر فشار حکومت ، علیرغم حمایت های بخش های زیادی از مردم ایران ، تخلیه کردند ،
همانگونه که قرارگاه های حنیف در عراق را تعطیل کردند
همان گونه که قرارگاه علوی و بقیه را مجبور به بستن شدند اردوگاه اشرف را هم علیرغم مخالفت سیاستمداران غربی بدلیل عدم پایگاه مردمی دهه 60 . تخلیه خواهند کرد

مجاهدین با عملکرد خودشان و پیروی کورکورانه از مسعود رجوی ، رهبر بلاتکلیف و خودخواه و بی مسولیت اخلاقی و انسانی ، و اصرار در اقامت دراشرف ، کاری کرده اند که هیچ ایرانی بر ای آنان گریه نخواهد کرد .
1
هر چند امیدواریم که بدون فاجعه انسانی ، حماقت مجاهدین و رجوی که قصد دارند با شبیه سازی با سازمان آزادی بخش فلطسین و عرفا ت در اردوگاهی در کنار ایران ، حضور بهر قمیتی داشته باشند ، به پایان برسد .

1. در سایت مجاهد مقاله ای با عنوان " فریاد یا حسین یا مظلوم اشرفیان در شهر ها اروپا " منتشر شده است که نشان از موضع ضعف برای ایجاد حس ترحم و همدردی نوشته شده است

2 اعلام طرح جبهه همبستگي از سوي شوراي ملي مقاومت

يك تاكتيك مصلحتي يا استراتژي ؟




ب :آيا شرايط فعلي عراق بعنوان عامل اصلي طرح جبهه است؟





ـ سازمان مجاهدين و شوراي مقاومت ملي پوسته خارجي آن در شرايطي اين نشست را برگزار كرد كه سمت و سوي سياست جهاني برهبري آمريكا و انگليس به سمت حمله به عراق براي بركناري صدام حسين آماده شده است. چنين فضائي عرصه هر گونه فعاليتي را براي نيروهاي متحد با صدام حسين محدود ميكند. جورج بوش در صدد كسب پيروزي آسان در عراق براي مصرف داخلي است و عراق هم در حال حاضر تنها كشور بي صاحبي است كه ميتوان بدون اعتراض جدي دولتها ي غربي به آن لشكر كشي كرد.

رهبران عرب و روسيه در صدد تشويق صدام براي واگذاري قدرت هستند كه با توجه به خصوصيات شخصي صدام شانس اندكي دارد كه وي به اين تن بدهد.

راه دوم كودتا در عراق و بركناري صدام با مصونيت دادن به تمامي اعضا حزب بعث(طرح عربستان) كه با توجه به حكومت استالينيستي صدام بدون خونريزي و احتما لا به آتش كشيدن چاه هاي نفت عراق نخواهد بود.



شمال عراق منطقه كردستان تحت كنترل نيروهاي كرد است كه بنوعي با كمك تركيه و آمريكا آنجا را اداره مي كنند. دشمني ديرينه كر دها كه بعنوان پيش قراولان نيروهاي نظامي آمريكا براي سرنگوني صدام عمل خواهند كرد انگيزه كافي به آنها خواهدد اد.

كردها بنوعي خواهان انتقام شكست سال 1991 خود هستند. در آن زمان نيروهاي ارتش آزادي بخش متهم به سركوبي آنان و همدستي با صدام شدند. دو تا از پايگاههاي سازمان در مسير حركت كردها قراردارد. قرارگاه اشرف يكي از آنان است.

لازم بتذكر است كه قبلا هم در گيري هائي در منطقه كردستان بين نيروهاي مجاهدين و بعضي احزاب سياسي كرد كه توسط جمهوري اسلامي حمايت مي شدند شده بود كه در نهايت سازمان مجبور به ترك منطقه كردستان عراق شده بود. صدام حسين بعد از بيرون راندن كردها از بعضي مناطق مانند “كفري “ كه مقر نيروهاي بارزاني بود آن مناطق را به عنوان زمين مانور در اختيار سازمان قرار داده بود.

يكي از دلايلي كه ارتش آزادي بخش نمي توانست از منطقه كردستان در ايران عمليات كند همين دشمني آنها با سازمان و اتحاد با جمهوري اسلامي بود.



در جنوب هم شيعيان عراقي هستند كه قيامشان در 1991 توسط نيروهاي عراقي سركوب شد و از حمايت جمهوري اسلامي بر خوردار هستند و در ضديت كامل با مجاهدين هستند. لشگر بدر تحت فرماندهي سپاه متشكل از نيروهاي معاود عراقي كه قبلا هم در در گيري ها و عمليات عليه سازمان و ارتش شركت داشته اند. عمليات از سمت كرمانشاه بر عليه صدام و مقر ها ي ارتش آزادي در مسير آن به سمت بغداد.



در شرايط بحران جنگي دست نيروهاي مسلح رژيم براي عمليات گسترده مستقيم باز خواهد بود. اين حداقلي است كه كالين پاول قصد دارد براي كسب اعتماد مقامات ايراني به آن ها اجازه اين عمليات را بدهد.

متاسفانه سازمان با حضور تمام عيار و استفاده از كمكهاي تسليحاتي و مالي عراق سرنوشت خود را بيش از بيش به سرنوشت صدام خواسته و يا ناخواسته گره زده است.



خوش بينانه ترين صورت اين است كه صدام از قدرت به اختيا ر خودش كنار برود. البته آمريكا هم در شرايط فعلي ترجيح مي دهد كه صدام با ميليارد ها دلار و خانواده با مصونيت به يك كشور ديگر پناهنده شوند تا وي را بكشند. زيرا صدام در صورت كشته شدن به چهره تاريخي ضد آمريكائي در بين ملل جهان سوم در خواهد آمد. ( البته به ناحق ). محاكمه وي در يك دادگاه بين المللي مانند ميلواسويچ بعنوان جنايتكار جنگي ميسر نيست زيرا بسياري از جنايات صدام با آگاهي و بعضا‌چراغ سبز غرب بوده است. در هر حال آمريكائيان در حال حاضر زنده بودن وي را به مردن وي در حاكميت ترجيح مي دهند.

در هر حال هر قدرت بعدي به رژيم ايران نزذيك تر خواهد بود. نزديكي با ايران به مفهوم ايزوله شدن سازمان است.

جمعه، فروردین ۲۱، ۱۳۸۸

مصاحبه با رهبر حزب لیبرال مایکل ایگناتیف


برنامه این هفته سقف شیشه ای به مصاحبه با مایکل ایگناتیف رهبر حزب لیبرال کانادا اختصاص دارد

به عنوان اولیم ایرای روزنامه نگار موفق شدیم که با ایشان مصاحبه مفصلی در مورد مسائل سیاسی کاناداو مسائل مورد علاقه ایرانی ها گفتگوی خودمانی داشته باشیم
برنامه روز یکشتبه ساعت 14:30 بوقت تورنتو 11:30 به وقت ونکوور از شبکه تلویزیونی ایرانیان کانادا پخش خواهد شد
شمامی توانید آنرا همزمان در روی اینتر نت مشاهد ه کنید

www.iفزtv.ca

سقف شیشه ای به مسائل سیاسی احتماعی ایرانیان کانادا می پردازد

سه‌شنبه، فروردین ۱۸، ۱۳۸۸

محبوبیت فردوسی پور نتیجه عدم آزادی بیان در رسانه دولتی

مدتهاست که هروقت صحبت از فوتبال ایران می شود نام فردوسی پور و برنامه 90 هم بدنبال آن مطر ح می شود.محبوبیت فرودوسی پور به دلیل توانائی ها و دانش وی در مورد فوتبال ایران و جهان نیست .
البته شکی نیست که ایشان آگاهی خوبی در این زمنیه دارد و لی از آنجا که کسی در جمهوری اسلامی نمی تواند به اسب شاه ( ولی فقیه ) بگوید یابو واز فدراسیون فوتبال و یا مربیان باشگاه های اصلی کشور که سپاهی اطلاعاتی( نظامی ) هستند انتقاد کند ولی فردوسی پور توانسته این کار را تا حدودی انجام بدهد، در یک رسانه انحصار گرایانه ، برنامه پرمخاطبی را داشته باشد . لذا این پربییننده بودن را نمی توان تنها دلیل تبحر و یا صداقت فردوسی پور دانست .


متاسفانه از انجا که امکان برای همه مجریان شایسته مردم ایران در استفاده از امکانات صدا و سیمای دولتی نه تنها عادلانه نیست که فراهم نیست بنابراین فردوسی پور با کمی شهامت انتقاد ، مورد حمایت بسیاری از مردم قرارمی گیرد که تشنه این هستند که کسی جرئت کند سوالات انان را از مقامات بپرسد بدون اینکه محارب با خداو یا رسول و یا بچه محلهای رسول خدا و ... بشود.





فردوسی پور در اندازه های تلویزیون جمهوری اسلامی هست و تا اندازه های یک تلویزیون درست و حسابی و آزاد فاصله زیادی داردالبته امیدواریم که همین فردوسی پور هم کله نشود ولی بهتر است که کمی هم ادب داشته باشدو فرهنگ سازی کند .



فردوسی پور وقتی در حال مصاحبه کردن و یا صحبت کردن با مهمان برنامه هست یا چشمش جای دیگری هست و یا دنبال چیزی در کامپیوتر می گردد که بی احترامی کامل به شرکت کننده د رمصاحبه هست.



به عنوان یک روزنامه نگار و مجری برنامه تلویزیونی باید گفت ، .فرق نمی کند این فرد مهمان و یا مصاحبه شوندهد چه کسی هست ؟ یک مربی درجه اول جهانی یا یک توپ جمع کن و یا تماشاچی ، یک مجری منصف و عادل باید با همه با احترام یکسان بر خورده کرده وبرای آنان و شخصیت انان احترام قائل شود . باید به حرفهای آنان حتی اگر فکر می کند چرند و یا غیر واقعی باشد گوش کند واجازه بدهد که حرفشان را تمام کند ونظرات و یا دلایل و مدارک خود را در زمان خودش به بینندگان ارائه دهد. مجری خوب نباید مانند فردوسی پور. مدام حرف خودش را تکرار کند . باید سوال کرد و اطلاعات لازم را برای تصمیمی گیری درست به بیننده و یا خواننده و شنونده ، فراهم کرد . باید اجازه داد مردم ، قاضی باشند نه مجری .

یکشنبه، فروردین ۱۶، ۱۳۸۸

لطفا این شعر را ترجمه فارسی کنید

چندی پیش شعری خواندم دو صفحه بااین آغاز میشد
قلمیدم قلمم را قلمانیدم خودرا
که برقصم حالا از شعرم بیرون که ببالایم آنجا

هه که می گویم مردمرگم من قلمم از دستم می افتد ه ه هه
وشبم رستاخیز روزم پس از آنکه یکباره

بنظر من که بیشتر به مسابقه جدول کلمات می خورد تا شعر وزن دار و معنی دار نظر شماچیه ؟

احسان اکبری مهمان این هفته برنامه سقف شیشه ای

برنامه تلویزیونی این هفته سقف شیشه ای به احسان اکبری هنرمند نقاش جوان نسل دوم ما فارغ التحصیل رشته هنر دانشگاه یورک هست
سقف شیشه ای روزها ی یکشنبه از ساعت 14:30 به مدت نیم ساعت به مسانل سیاسی اجتماعی ایرانیان کانادا می پردازد

تلویزیون ایرانیان کانادا
www.itctv.ca