Translate

سه‌شنبه، مهر ۰۹، ۱۳۸۷

صدائی زیبا می میرم برای تو

اجرای دو صدائی می میرم برای تو فارسی و اسپانیائی

لذت ببرید

http://www.shahkar.net/mimiram_high_quality.wmv
با تشکر از مهرداد عزیز از تهران برای ارسال لینک

مصاحبه با رئیس جمهوری که مصاحبه با خبرنگاران آمریکائی را دوست داشت

براستی احمدی نژاد به آنچه که در مورد آزادی بیان در ایران و تحمل عقیده می گوید ، باوردارد ؟.
آیا واقعا به رسانه ها و نقش آنان در اطلاع رسانی باوردارد ؟

با توجه به اینکه از دو ماه قبل خبر آمدن احمدی نژاد مشخص شده بود از کانال وب سایت نهاد ریاست جمهوری اقدام به تقاضای مصاحبه رو دررو د ر مورد مسایل جهانی ، بخصوص کانادا و اسرائیل و اقتصادی از منظر ایرانی خارج از کشوری ، کردم . تاکید هم کردم که از چارچوب حرفه ای خارج نخواهیم شد.
ای میل های اولیه بی جواب ماند وتلفن های اولیه هم به جایی نرسید بدلیل تقارن ماه رمضان و کاهش ساعت کار 9 تا 2 بعدا ز ظهر و اختلاف ساعات هم مزید بر علت شد . در ای میلی نوشتم که شما بنظر می رسد علاقه تان به مصاحبه با خبرنگاران غربی بیش از خبرنگاران ایرانی هست که بر خلاف عدالت اسلامی هست که خود وی در سازمان ملل وغرب از آن سخن می گوید .
fulll text

جمعه، مهر ۰۵، ۱۳۸۷

چرا سازمان ملل متحده در پروژه رشد جوامع انسانی از علی ابن ابی طالب نام میبرد؟


شاید بسیاری از افراد غیر شیعه و یا غیر مذهبی علت معروفیت امام شیعیان، علی ابن ابی طالب، به نماد عدالت، و همچنین علت محبوبیت او را پس از گذشت 1400 سال از مرگ او نزد شیعیان و حتی غیر شیعیان (نظیر مولانا رومی که ظاهرآ اهل تسنن بود، و یا جرج جرداک مسیحی) درک نکنند. شاید خیلی ها هم ندانند که سازمان ملل متحد در گزارش رشد جوامع انسانی سال 2002 خود با اقدامی غیر مترقبه سخنان یکی از رهبران ادیان یعنی امام علی ابن ابیطالب را در کنار الگوهای حکومتی عادلانه ذکر می کند که در آنها حکومت در جهت تقویت و توانا سازی اقشار فقیر و جامعه ای مدنی قدم بر میدارد.
در این سالگرد شهادت این امام شیعیان جهت روشن کردن علت اینکه چرا بسیاری وی را نماد جهانی عدالت می دانند، چندین سخن آن شخصیت را، از جمله بعضی را که در گزارش سازمان ملل درج شده اند، نقل میکنیم تا خود فلسفه حکومتی وی را با حکومتهای دیگر 1400 سال پیش (و یا قبل و بعد از آن) مقایسه کنید و ببینید که آیا مریدان ایشان و سازمان ملل درست قضاوت کرده اند یا نه؟

- (حاکمان قبل از وی) همانند شتر پر خور و شكم برآمده همى‏جز جمع‏آورى و خوردن بيت المال (مالیات مردم) نداشتند …… ،آنها همچون شتران گرسنه‏اى كه بهاران به علف‏زار بيفتند … با ولع عجيبى‏گياهان را ببلعند،براى خوردن اموال مردم دست از آستين برآوردند.
- اگر نبود عهد و مسئوليتى كه خداوند از علماء و دانشمندان (هر جامعه) گرفته كه در برابر شكمخوارى ستمگران و گرسنگى ستمديدگان سكوت نكنند، من‏مهار شتر خلافت را رها مى‏ساختم و از آن صرف نظر مى‏نمودم.
- (در نامه وی ‏به ‏«اشعث‏بن قيس‏» فرماندار آذربايجان): فرماندارى براى تو وسيله آب و نان نيست، بلكه امانتى است كه در گردنت تونيز بايد مطيع ما فوق باشى. درباره رعيت‏حق ندارى استبداد بخرج دهى! در مورد بيت المال بهيچ‏كارى جز با احتياط و اطمينان اقدام مكن! اموال خدا در اختيار تو است، و تويكى از خزانه‏داران او هستی.
- (در نامه وی به‏«عبد الله ابن عباس‏» فرماندار بصره): بدان‏«بصره‏» (امروز) جايگاه ابليس است و محل كشت زار فتنه، با اهل‏آن با نيكى رفتار كن، و گره وحشت و ترس از حكومت را از قلوبشان بگشاى (تا به‏راه آيند و احساس امنيت كنند). بدرفتارى تو با«بنى تميم‏»و خشونتت‏با آنها را به من گزارش داده‏اند،طائفه ‏«بنى تميم‏» همانها هستند كه هر گاه مردى نيرومند از دست داده‏اند،نيرومندديگرى در ميانشان چشم گشوده است (ایکاش جرج بوش قبل از حمله به بصره نهج البلاغه را می خواند!)
- (در نامه ای به ‏«زياد بن ابيه‏» جانشين فرماندار «بصره‏»): صادقانه به خداوند،سوگند ياد مى‏كنم اگر گزارش رسد كه از غنائم و بيت المال مسلمين چيزى كم يا زياد به خيانت‏برداشته‏اى، آنچنان بر تو سخت‏بگيرم كه‏در زندگى كم‏بهره و بى‏نوا و حقير و ضعيف شوى و السلام
- در وصیت به فرزندان خویش: (فقط از یاد نبرید که همواره) دشمنی یرای ظالم و یاوری برای مظلوم باشید.
- آنکه خود را حاکم مردم میداند باید قبل از تعلیم مردم به تعلیم خود بپردازد تا به جای حرف در عمل برای مردم الگوی خوبی باشد (در گزارش سازمان ملل).
- (بعنوان یک حاکم) دغدغه اصلیت باید رشد سرزمینت باشد و نه جمع آوری مالیات چرا که مالیات پس از رشد افزون گردد ولی مالیات بدون رشد سرزمین و مردم را نابود می سازد (در گزارش سازمان ملل).
- در رفع مشکلات کشوری از درایت و مشورت متخصصین و از درستکاری (و حسن نیت) مردم استفاده کن (در گزارش سازمان ملل).
- (فرمانداران) درستکار (و رستگار) آنانند که سخنانشان راست و بی پیرایه، ظاهرشان بی تکبر، مسیرشان معتدل (و بی افراط و تفریط) و فعالیتشان (و پشتکارشان) بسیار است و از شکست سرخورده نمی شوند.
- از میانتان کسی را برای قضاوت (و اجرای عدالت اجتماعی) انتخاب کنید که بزودی نا امید نشود، خصومتها بر (رای) او اثری نکنند، بر اشتباه و خطایش اصرار نکند، بمجرد یافتن حقیقت آنرا پیگیری کند، قلبش طمع را نشناسد، با توضیحات کم (و ناکامل) راضی نشود، بهنگام شبهه سازی از همه مصصمتر و صبورتر (به کشف حقیقت) باشد، و تملق و وسوسه بر او هیچ اثری نگذارند؛ و این خصوصیات را کمتر کسی دارند. (در گزارش سازمان ملل).

مجله تایم

پنجشنبه، مهر ۰۴، ۱۳۸۷

آنهایی که بیرون گود هستند و میگویند ...

آنهایی که بیرون گود هستند و میگویند ...
داوود رضوی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد

4 مهر 1387, بوسيله ى دیاکو



در سايت ببينيد : سلام دمکرات

آنهایی که بیرون گود هستند و میگویند لنگش کن



بقول قدیمیها ده روز کار عملی بهتر از ده سال کار نظری است. آقای حکیمی اگر واقعا به

مسائل کارگری اعتقاد دارند که بنظر نمیاید چون نظراتش هم مانند کارهایش بیشتر ترجمه است تا نوع آوری. در جامعه ای که میلیونها انسان دنبال آن هستند که نیروی کارشان را بفروشند وخریدار نیست معلوم نیست شما چطور مزدش را میخواهید لغوکنید. در جامعه ای که مردم باید دو تا سه کار داشته باشند این حرفها یعنی چه ؟ بجای آدرس دادن ما که باید دنبال نهادهای مثل سازمان لغو کار مزدی ایشان برویم که معلوم نیست که به اجرا در آورندگانش از کره مریخ باید به ایران بیایند یا نه ، چرا از همان امکانات موجود حرکت نمیکند، چرا نمیخواهد بپذیرد که کار عملی سخت و پر هزینه است وشما و دوروبری هایتان قادر به این کار نیستند. سنگ بزرگ علامت نزدن است.

آقای حکیمی چطور فعا ل کارگری هستید که مبارزه کارگران شرکت واحد را نه تنها قبول ندارید بلکه مضر جامعه کارگری میدانید که از نظر من شما در اصل نظرات و همان منافع کارفرمایان را دنبا ل میکنید و این در گفتار شما کاملا مشهود است . آنها هم به ما میگویند وجود سندیکای واحد باز دارنده نهادهای دولتی است ، وشما هممیگویید وجود سندیکا باز دارنده نهاد ضد سرمایه داری است. حالا باید ببینیم چه کسانی نهاد ما را باید ارزیابی کنند، دولت، شما یا اعضای آن؟

سازمان ضد سرمایه داری در کشوری که سی سال است خودش را ضد سرمایه داری معرفی کرده است کدام صیغه ای است دیگر؟ سندیکای واحد حداقل در چند سال گذشته مشخص گفته با دولت و شهرداری که کارفرما است درگیر بوده، شما حداقل یک جناح سرمایه داری در ایران را مشخص مورد حمله قرار دهید کلیت آن پیشکش اتان؟ چرا زمانیکه سرکوبگران کارگر که از عوامل اصلی خانه کارگر و شوراهای اسلامی کار که به محل سندیکا با حمایت عوامل امنیتی ودر حضور پلیس حمله کردند آیا شما چه کاری کردید. در این چند سال حمایتهای بین المللی از سندیکا را چرا زیر سوال بردید و آنرا تخطئه کردید در صورتی که شما خودتان در خفا با آنها کار میکردید. فقط همکاریهای بین المللی برای دیگران حرام است ولی برای خودتان حلال است. در صحبت سرخ و در عمل زرد.

انتخابات کانادا و فقدان ضعف راهبردی و استراتژیک جامعه ایرانی

سعید سلطا ن پور
پنج حزب ( لیبرال – محافظه کار – ان.دی .پی وسبزو حزب کبک ) با شدت و ضعف " سفید " تصمیم

می گیرند و "سفید " عمل می کنند . نامزدهای انتخاباتی احزاب را نگاه کنید تا واقعیت را بیابید . زمان زیادی لازم است تا این حلقه تصمیم گیری برا ثر فشار روز افزون اقلیت های مهاجر و تغییر نمودار جمعیتی تغییر کند.
البته حزب کمونیست کانادا هم تقریبا همه سفید پوست هستند ولی تعدا د رای آنها نشان از وخامت اوضا ع سیاسی آنان دارد . در انتخابات 2006 تعداد 3022 رای با تعداد 21 کاندید در سراسر کانادا بدست آوردند یعنی 2 00% رای دهندگان کانادا.
متن کامل

چهارشنبه، مهر ۰۳، ۱۳۸۷

افطار پارتی؛ چهره ديگری از جوانان ايرانی در لس آنجلس (عکس) ـ۴۲۵ کلیک


افطار پارتی؛ چهره ديگری از جوانان ايرانی در لس آنجلس (عکس) ـ۴۲۵ کلیک
www.bbc.co.uk
دکتر محمد صادق نمازيخواه که عضو انجمن دندان پزشکان ايالت کاليفرنیا است، مرکز ايمان – بنياد ايرانيان مسلمان آمريکای شمالی - را به همراهی ديگر همکاران ايرانی اش از سال 1996 را در لس آنجلس به راه انداخته است.

چهارشنبه، شهریور ۲۰، ۱۳۸۷

سلام بر وجدانهای بیدار و پاک جامعه ایرانی و ضرورت نهادینه شدن آن در کانادا

سلام بر وجدانهای بیدار و پاک جامعه ایرانی و ضرورت نهادینه شدن آن در کانادا

" فاطمه باهمت بی ادعاها به دانشگاه بر گشت "

سعید سلطانپور


گر طالب عرفانی ای دل زصفا، دم زن هستی به کناری نه ، لاف من و ما کم زن .

هر از گاهی نامه ای ، ای میلی می گیریم که درد نامه است و رنج نامه ای از سو استفاده برخی از ایرانیان از دیگران و نا امید ی و جمع بندی نا عادلانه و مایوسانه که همه ایرانی ها اینجور هستند.
براستی چنین است ؟

فاطمه دختر دانشجوی مهندسی رشته هوا فضای دانشگاه یورک است. فاطمه نه پدر پولداری داشته که به خاطر آینده فرزندش، همگی خانواده به کانادا مهاجرت کنند و نه فامیلی در کانادا دارد که زیر پر و بال او را بگیرد. وی دختر درسخوانی بوده است که به کمک یک هموطن نیکوکار، رئیس شرکت پدرش، از طریق دوبی ویزای تحصیلی کانادا را گرفته است. فاطمه در سال 2003 به تورنتو می آید و تا اپریل 2004 به عنوان دانشجوی بین المللی درس می خواند. در اپریل 2004 دانشگاه وی را اخراج میکند، زیرا پول خوابگاه را نپرداخته است. فاطمه مجبور می شود به پناهگاه (شلتر) برود و تمام وقت کار بکند تا بتواند شهریه خود را بدهد. خوشبختانه با ساعتی 10 دلار در دانشگاه یورک کاری پیدا می کند. روزها کار می کند، شبها درس می خواند، ولی فقط ثبت نام یک درس او ـ جبر و انتگرال ((Calculusـ1600 دلار است به اضافه شهریه واحدهای دیگر و هزینه سرسام آور کتاب که انحصاری است و مانعی برای خارج کردن کم درآمدها از تحصیل .

زندگی دانشجویی سخت است . فاطمه هم شکایتی ندارد تا وقتی به وی اجازه می دهند به سر کلاس برود وی سختی ها را تحمل می کند .
full text

یکشنبه، شهریور ۱۷، ۱۳۸۷

زندگی مردم ایران از نگاه یک خبرنگار خارجی !

زندگی مردم ایران از نگاه یک خبرنگار خارجی !
در این نوشتار که به قلم توماس اردبرینک، خبرنگار دائمی ان.آر.سی در ایران است می‌خوانیم: هنوز پس از شش سال سکونت در این کلان‌شهر، نمی‌دانم تهرانی‌ها از کجا پول در می‌آورند.

بسیاری افراد در نگاه اول به نظر می‌آید که هیچ درآمدی ندارند یا درآمدشان ۳۰۰ یورو بیشتر نیست. ۳۰۰ یورو نسبت به پولی که برای زندگی در تهران لازم است، انعامی بیش نیست.

با علم بر این‌که تورم در ایران بالاتر از ۲۵ درصد است، نظام همگانی پرداخت هزینه خرید خانه با اقساط وجود ندارد و کمک‌هزینه‌هایی که دولت به بیکاران می‌دهد، در حداقل قرار دارد، این پدیده که ساکنان تهران باز هم دستشان به دهانشان می‌رسد، یک راز عجیب است. البته چنین نتیجه باید گرفت که وضع زندگی تهرانی‌ها دشوار است.

با همه دشواری‌ها مردم باز هم پول برای خرج کردن دارند. این احتمالاً به خلاقیت بی‌انتهای آنان در به دست آوردن سود برمی‌گردد.

نقل از وب لاگ پندار نیک

/

پنجشنبه، شهریور ۱۴، ۱۳۸۷

میراث مصدق

صفحه اول - قرینه‌سازی‌های ناصواب
فرید مرجایی:كودتای نظامی 28 مرداد 1332 و سرنگونی دولت منتخب مردم دكتر مصدق، بار دیگر كشور را به سوی دیكتاتوری سوق داد. آن كودتا بدون شك تعارض با جامعه مدنی، تعطیلی عرصه عمومی، انحراف و وقفه در پیشرفت طبیعی خط دموكراسی در تاریخ ایران بود. داستان دموكراسی برای ایرانیان از اهمیت خاصی برخوردار است و سرگذشت آن مایه تاسف و تحقق آن آرزوی هر فرد ایرانی است. نهضت ملی نفت ایران در مبارزه با دو بعد استبداد داخلی و استیلای خارجی شكل گرفت. دكتر مصدق علت اصلی ملی شدن نفت را به دست آوردن استقلال و آزادی كه هر دو تجلی حاكمیت ملی ایران است، می‌دانست. وی هیچگاه به خاطر مصلحت یا علل دیگر یكی از این دو ابعاد را فدای دیگری نمی‌كرد. او به خاطر آزادی، استقلال را فدا نمی‌كرد و به خاطر استقلال نیز آزادی‌های جامعه را از بین نمی‌برد

چهارشنبه، شهریور ۱۳، ۱۳۸۷

با من بازی کن -وب لاگ

با من بازی کن -وب لاگ
دنبال زنانی کشیده می شود که نقشی باور نکردنی در این نمایشگاه دارند. دائم از خودم

سوال می کنم خواب می بینم؟ یا بیدارم! در کشوری زندگی می کنم که در مادۀ 3 قانون اساسی آن آمده است:"زنان و مردان از حقوق برابری بر خوردارند و بنا نیست هیچکس به دلیل تعلق جنسی و قومی و مذهبی، و عقیدۀ سیاسی و .... امتیازی بر دیگری داشته باشد." در کشوری زندگی می کنم که هزار جور قانون در آن وضع شده هزار جور مقررات و تبصره و قرارداد میان کار فرما و شورای کارکنان پیاده شده، هزار جور برنامه و بودجه در نظر گرفته شده تا این برابری قانونی در عمل هم بازتابی پیدا کند. آنوقت در یکی از مهمترین و معتبر ترین نمایشگاه های این کشور به هر سالن و تالار و غرفه ای که پا می گذاری نشانی از استفادۀ ابزاری از بدن زن می بینی .

دوشنبه، شهریور ۱۱، ۱۳۸۷

پروازتاریخ سازو فرودی اشتباه- آیا جریان رجوی انتخاب دیگری خواهد داشت ؟

پروازتاریخ سازو فرودی اشتباه- آیا جریان رجوی انتخاب دیگری خواهد داشت ؟

30 اوت 2008
سعید سلطانپور

سرانجام اردوگاه اشرف تحت کنترل نیروهای عراقی گرفت سرهنگ "عبدالكريم خلف" مدير مركز عمليات ملي وزارت كشور عراق اعلام كرد: دولت عراق براي ترك نيروهاي مجاهدین از خاك اين كشور ضرب الاجل شش ماهه تعيين كرده است. " . تشکیلات رجوی در طی 5 سال اشغال عراق ؛ تمام انرژی سازمان و پشتیبانان سیاسی غربی و عربی خود را برای جلوگیری از تحقق چنین تحولی را مصرف کرد.

بعد از گذشت 6 روز از این تغییر و تحول بنیادی ، جریان رجوی و شورای وابسته به آن از هر گونه خبر و اظهار نظری در این موردخودداری کرده است و طبق معمول از پاسخگوئی شفاف و اجازه تماس مستقیم با اعضای داخل قرارگاه اشرف خودداری می کنند .
بقیه