Translate

شنبه، تیر ۰۹، ۱۳۸۶

جنتي: مردم در سوم تير «هم قد» خود را انتخاب کردند

جنتي: مردم در سوم تير «هم قد» خود را انتخاب کردند
جنتي در خطبه هاي نمازجمعه تهران با ذکر خاطره يي در اين باره گفت؛ کمک خدا در حادثه مشهود است، يکي از دوستان نقل مي کرد آن زمان سوار تاکسي شده بود و راننده تاکسي گفته بود من مي خواهم به آقاي احمدي نژاد راي بدهم زيرا مادرم که چند سالي است مرده ديشب به خوابم آمده و گفته به احمدي نژاد راي بده.


نکته ای به جنتی
مردم ایران در کلیت مانند سرو بلند و ایستاده اند.
کوتوله های فکری بر مردم ایران توسط انحصار طلبان تحمیل شده اند.

جمعه، تیر ۰۸، ۱۳۸۶

از ولفوويتز نومحافظه‌كاربه زليك چندجانبه‌گرا - فريد مرجايينگاهي به تغييرات بانك جهاني؛

نگاهي به تغييرات بانك جهاني؛
از ولفوويتز نومحافظه‌كاربه زليك چندجانبه‌گرا - فريد مرجايي



--------------------------------------------------------------------------------

ماه گذشته، دولت بوش رابرت زليك را به عنوان نامزد كشور آمريكا براي جايگزيني پال ولفوويتز به عنوان مدير بانك جهاني معرفي كرد. ديروز دوشنبه 25 ژوئن، وي توسط 24 عضو هيات‌مديره بانك جهاني مورد تاييد قرار گرفت و زليك به عنوان رئيس بانك جهاني به‌طور رسمي انتخاب شد. آمريكا به عنوان بزرگ‌ترين كمك‌كننده مالي بانك جهاني، بنا به سنت و عرف، از ابتدا رئيس اين بانك را انتخاب مي‌كرده است. معنا و مفهوم اين تغيير از ولفوويتز به زليك چه مي‌تواند باشد؟

پنجشنبه، تیر ۰۷، ۱۳۸۶

میز گرد اقلیت های قومی با نخست وزیر کاناداو طرح مسئله شکنجه یک ایرانی کانادائی در زندانهای کوبا


میز گرد اقلیت های قومی با نخست وزیر کاناداو طرح مسئله شکنجه یک ایرانی کانادائی در زندانهای کوبا
Saeed Soltanpour

روز جمعه 15 ژوئن 45 نفر از روزنامه نگاران قومی د رکانادا در میزگرد با نخست وزیر کانادا استفان هارپر در هتلی در چند قدمی فرودگاه ُ شرکت کردند .
هارپر نخست وزیر چهل و چند ساله کانادا که توسط وجید خان نماینده پاکستانی الا صل می سی گا د رااتاوا که از حزب لیبرال به محافظه کاران پیوست و رئیس دفتر مطبوعاتی خود همراهی می شد بعد از یک مقدمه کوتاه چند دقیقه ای به سوالات مطرح شده که البته از قبل انها را می دانست ؛ پاسخ داد .
هارپر که زیاد به مصاحبه با خبر نگاران علاقه ای ندارد بعد از یک سال و اندی در پرسش و پاسخ 90 دقیقه ای به سوالات مختلف از مسئله هسته ای تا حمله اینتر نتی در استوانی و مسله" خدر" جوان کانادائی در زندان گوانتانا تا ماموریت کانادا در افغانستان ُو قتل عام ارامنه توسط عثمانی ها با تسلط کامل پاسخ داد .
براستی نخست وزیر بودن در یک کشور با تنوع زیاد کار اسانی نیست . وقتی درنظر بگیریم بسیاری از سوالات در مورد نقض حقوق بشر توسط خبر نگاران قومی از چین تا فیلی پین و برمه و افغانستان بود

در مجموع هشت نفر از خبرنگاران ایرانی در این میز گرد شرکت داشتند.
همه خبرنگاران بایستی نیم ساعت زودتر به محل کنفرانس می امدند ولی هیج کدام بازدید بدنی نشدند . تنها اجازه گذاشتن ضبط در جلوی نخست وزیر داده نشد.
د رفرصت کوتاه بدست امده من ابتد ا ضمن تشکر از نخست وزیر بخاطر پرداخت 2 میلیون دلارکمک دولتی به مرکز هنری ریچموند هیل از انجا که محل سکونت تعداد بسیاری ایرانی هست. سپس از وی تقاضا کرد م که در مورد یک ایرانی کانادائی بنام (ص. ر) که به گفته همسرش از 15 دسامبر 2006 د ر کوبا دستگیر و به مدت 3 ماه در زندان انفرادی شکنجه شده است و بعد از گذشت 6 ماه هنوز به دادگاه فرستاده نشده است ُ . در این رابطه نامه کانون اندیشه و گفتگو و حقوق بشر را با جزئیات کامل برای پیگیری وزارت امور خارجه به وی دادم.
در این رابطه بطور مفصل با رئیس ُدفتر نخس وزیر صحبت کردم. گزارش دیگری از کشته شدن یک کانادائی در زندانهای کوبا به دلیل عدم رسیدگی پزشکی رابه وی دادم.

بنظر می اید سفارت کانادا در کوبا سعی میکند چشمانش را بر روی نقض حقوق بشر در زندانهای کوبا ببندد.

بر اسا س گفته همسر ( ر) سفارت کانادا در کوبا با زندانی ایرانی کانادائی تماس گرفته و تقاضای ملاقات با وی را داده اند . د رحالیکه قرار بوده در آگوست این ملاقات انجام بشود.
در حاشیه من با وجید خان صحبت کردم و ی جند کلمه فارسی صحبت کرد و گفت من خلبانان ایرانی را در پاکستان اموزش می دادم . وجید خان نمایشگاه اتوموبیل دارد .
از وی در مورد گزارش ماموریتش به خاورمیانه که به دستورهارپر انجام شده بود پرسیدم که ایا وی پیش بینی دو قسمت شدن فلسطین را کرد ه بود.

نخست وزیر اجازه انتشار گزارش را نداد ه است .

گزارش هفتگی تورنتو در رادیو چکاوک مونترال

اخبار تورنتوی ایرانی
سعید سلطانپور
جمع آوری کمک برای مبتلایان به سرطان
گروه ایرانی "حمایت از مبتلایان به سرطان" در یک سلسله برنامه های گوناگون مبلغ 60 هزار دلار برای این دسته بیماران جمع آوری کرد



تقدیر از سه ایرانی در تورنتو
روز سه شنبه 19 ژوئن در بیست و یکمین دورۀ قدردانی از داوطلبان فعالیت های عام المنفعه تعدادی از شهروندان کانادایی در انتاریو برای تلاش هایشان در این چارچوب، تقدیر شدند. سه تن از تقدیر شدگان ایرانی بودند که پنج سال تلاش اجتماعی ایشان موجب سپاسگزاری رسمی شد. آقایان افشین ابتکار و مرتضی تهرانی از گروه "تورنتو – ایرانین" جزو این داوطلبان بودند

ضیافت حمایت از دکتر رضا مریدی برگزار شد
دکتر رضا مریدی که در 6 ماه می 2007 رسما از سوی حزب لیبرال به عنوان تنها کاندید این حزب در منظقه ریچموند هیل در شمال تورنتو معرفی شده بود با برپایی یک ضیافت شام برای جلب حمایت ایرانیان از شرکت وی در انتخابات فدرال اقدام کرد

استقبال وسیع از نمایشنامه "ماجرای ناموس پرستان
نمایشنامه "ماجرای ناموس پرستان"، اثر غلامحسین ساعدی نمایشنامه نویس فقید ایران که توسط لون هفتوان و ساسان قهرمان در تورنتو روی صحنه رفته بود، به دلیل استقبال گسترده ایرانیان سه شب دیگر اجرا خواهد شد

مراسم در تورنتو به مناسبت روز جهانی همبستگی با قربانیان شکنجه
سه شنبه 26 ژوئن مرکز کانادایی حمایت از قربانیان شکنجه در تورنتو مراسمی به مناسبت روز جهانی همبستگی با قربانیان شکنجه برگزار می کند

کارنوال سالانه همجنس گرایان در تورنتو
امروز یکشنبه 24 ژوئن کارنوال سالانه همجنس گرایان در تورنتو برگزار شد. در چند سال اخیر یک گروه ایرانی همجنس گرا نیز با هویت مستقل در این مراسم شرکت می کند

Opportunists, not academics

VIEW
Opportunists, not academics

My contention with Iranian academics and expatriates alike
Lawrence Reza Ershaghi

What is the significance when Iranian academics in the US have lectures and conferences on the Islamic Republic of Iran, when not a single one of them shares in either the Islamic premise of the revolution or in the Islamic convictions of the masses? The outcome of such a scenario produces analysis which is essentially disingenuous and self-serving. The knowledge which is manufactured by such scholars, all of which happen to be secular, often reflects their own desires of how they feel Iran is and the path it should take in the future. It is an irony that the only academic expert on Iran in the US that supports the Islamic Republic is not even Iranian >>>

تنها مردی که می توانست ؟تنها د رکشورهای دیکتاتوری است که می توان اینگونه به ثروت دست یافت

مرد 160 ميلياردي

سايت «نوروز» نوشت صادق محصولي يکي از گزينه هاي محمود احمدي نژاد براي نمايندگي مجلس آينده است. وي عضو گروه 9 نفره رئيس جمهور براي انتخابات مجلس هشتم است. بر اساس اين گزارش دارايي محصولي هم اکنون 16 ميليارد تومان است که به گفته خود محصولي اين سرمايه را طي 10 سال اخير و بعد از خروج از سپاه به دست آورده است.


ستون "پيدا و پنهان" روزنامه اعتماد 5شنبه
$$$$$$$$تنها د رکشورهای دیکتاتوری است که می توان اینگونه به ثروت دست یافت

بوش برای گفت وگو با مسلمانان نماینده تعیین کرد

بوش برای گفت وگو با مسلمانان نماینده تعیین کرد
جرج بوش روز چهارشنبه اعلام کرد که نماینده ای را برای گفت وگو با کشورهای اسلامی تعیین کرده تا وجهه آمریکا را در این کشورها بهبود بخشد. ادامه

چهارشنبه، تیر ۰۶، ۱۳۸۶

What world eatsمردم جهان چه می خورند

What the World Eats

دوستان
عکسها را نگاه کنید . هم دنیا را بشناسید هم ناشکری نکنید
Friends:


These photos are from a book called Hungry Planet: What the World Eats, and are part of a recent article on weight and diet in Time magazine: http://www.time.com/time/photogallery/0,29307,1626519,00.html

How graphic! Especially the photograph of the family in Chad.


For the complete article, go here: http://www.time.com/time/specials/2007/0,28757,1626795,00.html


Mehrdad

دوشنبه، تیر ۰۴، ۱۳۸۶

جلسه تبادل نظرمشترک جامعه ایرانی و پلیس منطقه یورک در ریچموند هیل

جلسه تبادل نظرمشترک جامعه ایرانی و پلیس منطقه یورک در ریچموند هیل



در راستای اطلاع رسانی و کمک به شناخت بیشتر جامعه ایرانی توسط نهادهای کانادائی از یک سو و شناخت سیستم اداری ، سیاسی و انتظامی کانادا مانند پلیس از سوی دیگر و نهادینه کردن همکاری های دو جانبه، اقدام به برگزاری جلسه مشترکی با اداره پلیس یورک به کمک رسانه های ایرانی کانادائی در روز جهارشنبه 4 جولای 2007 شده است .

طرح سوالات ؛ مشکلات و نیازهای جامعه ایرانی بدون واسطه توسط اقشار مختلف و شنیدن دید گاه های پلیس یورک می تواند از بروز مشکلات بسیاری در اینده برا ی نسل جوان ما جلو گیر ی کند و نیز در دراز مدت به ارتباطی نزدیک و مستحکم تر جامعه ایرانی و پلیس بیانجامد.

بدینوسیله از ایرانیان ساکن منطقه یورک مانند ریچموند هیل ، تورن هیل و مارکهام بویژه مادران و پدران ، نو جوانان ، جوانان و کسانی که به سرنوشت جامعه ایرانی علاقه مند هستند دعوت میشود تا دراین گرد هم ائی شرکت کرده و با طرح سوالها، نظرات و گفتگوی مستقیم و مشارکت همه جانبه به ایجاد محیط سالم تر و بهتر برای رشد فرزندانمان و دیگران کمک کنیم .

در این مراسم رئیس پلیس یورک آقای لابارج به بررسی دیدگاههای پلیس خواهد پرداخت. افسران پلیس ایرانی شاغل در پلیس یورک نیز به همراه افسران بخش اقلیت های قومی " پل چانگ " منجمله مسول جذب نیرو و "ریکی ویپا پان " شرکت خواهند کرد .

خانم نسرین جوانفر مشاور فرهنگی دبیرستانهای منطقه یورک با تجربه چند ساله در مسائل نو جوانان ایرانی
نیز داوطبانه در این گرد همائی حضور خواهند داشت و به سوالات شماپاسخ خواهند داد .

زمان:ـ July 4 , 07
مکان: Bayview Hill Community Centre, program Room
114 Spadina Rd در ریجموند هیل ( شمال خیابان 16، شرق بی ویو)



حمایت شده از سوی
هفته نامه ایران استار هفته نامه شهروند

تلفن اطلاعات :416.839.3733
Email: ssultanpour@yahoo.com

گرد آفرید اولین زن نقال ایرانی

گرد افرید اولین زن نقال ایرانی


http://www.jadidmedia.com/images/stories/flash_multimedia/Gordtest/gordafarid_high.html


درود به کسانی که به زبان فارسی عشق می ورزند و با شاهنامه خوانی سنت دیرین نقالی را که ادبیات کهن ما را زنده نگه می دارند.

یکشنبه، تیر ۰۳، ۱۳۸۶

گفت وگو با رضا عليجاني / کدام شريعتي


گفت وگو با رضا عليجاني / کدام شريعتي
سه‌شنبه، 29 خرداد 1386
ما با شريعتي برخوردي بي واسطه داشت. اما بسياري از افراد نسل دهه 80 با شريعتي برخوردي باواسطه دارند و يکي از مشکلاتي که الان ما در فهم شريعتي با آن مواجهيم همين است ...

نظر گاه فقه سنتی در مورد برابر ی زنان ومردان


بزرگمهر حسين پور - اعتمادملي 3 تير 1386
lHow Antonio Taguba, who investigated the Abu Ghraib scandal, became one of its casualties.

n the afternoon of May 6, 2004, Army Major General Antonio M. Taguba was summoned to meet, for the first time, with Secretary of Defense Donald Rumsfeld in his Pentagon conference room. Rumsfeld and his senior staff were to testify the next day, in televised hearings before the Senate and the House Armed Services Committees, about abuses at Abu Ghraib prison, in Iraq. The previous week, revelations about Abu Ghraib, i

پنجشنبه، خرداد ۳۱، ۱۳۸۶

اعطاى لقب سيف الله به بن لادن در واکنش به نشان شواليه به سلمان رشدى

سیاست تفرقه اندازانه انگلیس
که سبب مطرح شدن ارتجاعی ترین برداشت از اسلام به عنوان قهرمان می شود
سعید
اعطاى لقب سيف الله به بن لادن در واکنش به نشان شواليه به سلمان رشدى

۳۱ خرداد ماه ۱۳۸۶ ساعت : ۳۴ , ۲۳ خبرگزاري انتخاب :
گروهى از علماى مذهبى پاکستان در واکنش به دادن نشان شواليه به سلمان رشدى از سوى ملکه انگليس ، بالاترين نشان خود را به اسامه بن لادن سرکرده طالبان دادند.
به گزارش آريا به نقل از خبرگزارى فرانسه ، شوراى علماى مذهبى پاکستان امروز (پنج شنبه) از اعطاى لقب "سيف الله" به اسامه بن لادن خبر دادند.
"طاهر اشرفى" رئيس شوراى علماى مذهبى پاکستان به خبرگزارى فرانسه گفت: "پس از آن که دولت انگليس به "رشدى" کافر لقب شواليه اعطا کرد ما نيز مفتخر هستيم که لقب "سيف الله" را به اسامه بن لادن اعطا مى کنيم".
"اشرفى" افزود: "اين بالاترين لقبى است که مى توان به يک مبارز مسلمان اعطا کرد".
وى همچنين از پرويز مشرف رئيس جمهور کشورش درخواست کرد از سازمان کنفرانس اسلامى که متشکل از 57 کشور مسلمان است بخواهد تا با تشکيل جلسه اى فوق العاده از دولت انگليس بخواهند لقب اعطا شده به سلمان رشدى را بازپس بگيرند.
موضوع سلمان رشدى نويسنده کتاب آ‌يات شيطانى پس از 18 سال موجب برگزارى دوباره راهپيمايى هاى اعتراض آميز شد.
راهپيمايان پاکستانى با درخواست اعدام اين نويسنده مرتد نارضايتى خود را از اين اقدام انگليس اعلام کردند.
اين نويسنده هندى الاصل پس از صدور فتواى قتل او از سوى آيه الله خمينى (رض) بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران در سال 1989 به علت انتشار کتاب آ‌يات شيطانى ، ساليان بسيارى را مخفيانه زندگى کرد.
از سوى ديگر "اعجازالحق" وزير امور مذهبى پاکستان به خبرگزارى فرانسه گفت: اعطاى اين لقب به سلمان رشدى ، عمليات انتحارى را توجيه مى کند.
اين وزير پاکستانى که قرار است ماه ‌آينده (ژولاى) به انگليس سفر کند گفت: "بله قرار است ماه آ‌ينده به دعوت يک هيئت انگليسى جهت برگزارى نشستى براى بررسى نحوه گفتگو با خطيبان و امامان جماعت به کشور انگليس سفر کنم".
"اعجازالحق " تاکيد کرد: در اين سفر مى توانم بسيارى از سوء تفاهم ها را درباره اظهاراتم درباره اعطاى لقب شواليه به سلمان رشدى روشن کنم.
اين وزير پاکستانى که فرزند ديکتاتور اسبق پاکستان "ضياء الحق" است افزود: ما به مبارزه را تروريسم و تندروى ها پايبند هستيم ولى غربى ها نيز بايد نقش خود را در مبارزه با تروريسم ايفا کنند .
"ضياء الحق" که از 1977 تا 1988 بر پاکستان حکومت کرد بر اثر سقوط هواپيماى حامل وى در آگوست سال 88 کشته شد.

دوشنبه، خرداد ۲۸، ۱۳۸۶

سالروز پیوستن علی شریعتی به خدا گرامی باد

اول بايد ببينيم حکومت مذهبی چيست؟ حکومت مذهبی رژيمی است که در آن بجای رجال سياسی، رجال مذهبی (روحانی) مقامات سياسی و دولتی را اشغال ميکنند و بعبارت ديگر حکومت مذهبی يعنی حکومت روحانيون بر ملت. آثار طبيعی چنين حکومتی يکی استبداد است، زيرا روحانی خود را جانشين خدا و مجری اوامر او در زمين ميداند و در چنين صورتی مردم حق اظهار نظر و انتقاد و مخالفت با او را ندارند. يک زعيم روحانی خود را بخودی خود زعيم ميداند، باعتبار اينکه روحانی است و عالم دين، نه باعتبار رای و نظر و تصويب جمهور مردم، بنابراين يک حاکم غيرمسئول است و اين مادر استبداد و ديکتاتوری فردی است و چون خود را سايه و نمايندهء خدا ميداند، برجان و مال و ناموس همه مسلط است و در هيچ گونه ستم و تجاوزی ترديد به خود راه نميدهد بلکه رضای خدا را در آن می پندارد؛ گذشته از آن برای مخالف، برای پيروان مذاهب ديگر حتی حق حيات نيز قائل نيست. آنها را مغضوب خدا، گمراه، نجس و دشمن راه دين و حق ميشمارد و هرگونه ظلمی را نسبت بآنان عدل خدائی تلقی ميکند..." (مجموعه آثار، جلد ۲۲، مذهب عليه مذهب، صفحه ی ۱۹۷)
دکتر علی شریعتی

یکشنبه، خرداد ۲۷، ۱۳۸۶

خانيكي: شريعتي از پايگاه دين به ميدان آمد


خانيكي: شريعتي از پايگاه دين به ميدان آمد

همايش «شريعتي، روشنفكري، ويژگي‌ها و دغدغه‌ها» با حضور تعدادي از شخصيت‌هاي سياسي و استادان دانشگاه از سوي شاخه دانشجويان جبهه مشاركت برگزار شد.

شريعتي، خداپرست سوسياليست


شريعتي، خداپرست سوسياليست

نويسنده : سیدهاشم آقاجری )
عصرنو:سه اصل طلايي که همچون سه ضلع به هم پيوسته مثلث انديشه دکتر شريعتي را مي سازد عرفان، برابري و آزادي است. اصل برابري که وي آن را در سوسياليسم جست وجو مي کرد در شخصيت صحابي صديق پيامبر يعني ابوذر نمادين مي شد. همان که نخستين کتاب ترجمه يي خود را با نام او آغاز کرد و ابوذر خداپرست سوسياليست نوشته شده جوده السحار را در سال 1334 ترجمه و منتشر ساخت و سرانجام نيز پس از دو ماه از گذشت به صحنه بردن نمايشنامه ابوذر و سخنراني وي در حسينيه ارشاد درباره ابوذر به سال 351، با يورش ساواک و پليس شاه به حسينيه و به تعطيلي کشاندن آن، نقطه پاياني شد براي فعاليت عمومي و علني شريعتي و به بند کشيدن او در کميته مشترک ضد خرابکاري رژيم شاه. اسلامي که شريعتي از آن سخن مي گفت اسلامي مترقي و فراتر از سه دستاورد سترگ انسان مدرن يعني اگزيستانسياليسم، سوسياليسم و دموکراسي بود که همچون دايره يي بر گرد اين سه ضلع مثلث قرار مي گرفت و بر مبنايي توحيدي، به طرح متعالي تر و برتر آنها در افق نوعي هستي شناختي توحيدي و انسان شناسي معنوي و اخلاقي مي پرداخت.

سارا شريعتي:شريعتي جامعه‌شناس، ناشناخته‌تر‌ين چهره شريعتي است

سارا شريعتي:شريعتي جامعه‌شناس، ناشناخته‌تر‌ين چهره شريعتي استخبرگزاري فارس: سارا شريعتي با بيان اينكه چهره شريعتي جامعه‌شناس، يكي از ناشناخته‌ترين چهره‌هاي اوست، گفت: اين ناشناخته بودن به دليل وجود ابهامي است كه در نسبت ميان شريعتي و آكادمي وجود دارد.

جمعه، خرداد ۲۵، ۱۳۸۶

منافق کیست ؟

منافق کیست ؟

. واقعا در این وضعیت بحرانی چه مسائلی مسئله ی اصلی کشور می شود؟ البته ناگفته نماند که یکی از مشهورترین حرفهای دیپلماتیک این است که خیلی از مقامات خارجی می پرسند آیا این جزء پروتکل شماست که وقتی تنها هستید دست می دهید و وقتی هیأت هستید، دست نمی دهید؟ راست و دروغش گردن آنهایی که میگویند.
پايان خبر ابطحی در مورد دست دادن و یا دست ندادن خاتمی در ایتالیا

هر روحانی مستبد نیست، د رارتباط با ایت الله قمی -محمد رضا حدادی

هر روحانی مستبد نیست . نوشته ای در ارتباط با ایت اله قمی
اگر بخواهم که زیاد هم با خوشبینی به قضیه نگاه نکنم ، باید عرض کنم که گویا در نظر شما دوغ و دوشاب یکی
است . یعنی هرکس که روحانی است ، بد است و پلید .
چطور میتوانم به این نتیجه برسم ؟
از آنجائی که میفرمائید " روحانیتی که 6 میلیون ایرانی را آواره کرده است . . . " اما آواره کردن 6 میلیون ایرانی ، چه ربطی به مرحوم آیت الله طباطبائی دارد که خود بخش بزرگی از عمر طولانی خود را در زندان و تبعید ، چه در رژیم پلید گذشته و چه در رژیم جنایتکار فعلی گذراند و تا پایان عمر هم در حبس خانگی گذراند و جان داد .

مراسم تشييع و خاك سپاري دكتر پرويز ورجاوند برگزار شد

مراسم تشييع و خاك سپاري دكتر پرويز ورجاوند برگزار شد

سه‌شنبه، 22 خرداد 1386
در اين مراسم که از ساعت 9 صبح امروز آغاز گرديد ، گروه كثيري از فعالان سياسي و اصحاب فرهنگ، دانشجويان و بازاريان گرد هم آمده بودند...

پنجشنبه، خرداد ۲۴، ۱۳۸۶

نقش اسرائیل در تعیین تکلیف اشرف

نقش اسرائیلی ها در تعیین تکلیف آینده "قرارگاه اشرف"

سعید سلطانپور

بنا بر اطلاعات رسیده ؛ فردا 5 شنبه 14 ژوئن در واشنگتن جلسه مهمی با شرکت جمعی از نمایندگان دموکرات و مسولان کاخ سفید ، پنتاگون و نماینده ای از جریانا ت بین المللی حقوق بشریبرا ی تعیین وضعیت آینده قرارگاه اشرف بر گزار خواهد شد.

با علنی شدن مذاکرات جمهوری اسلامی و امریکا و برگزاری اولین مذاکره رسمی در بغداد در هفته گذشته ؛ یکی از درخواستها ی ایران بسته شدن پادگان اشرف است که 4 سال است در حالت قفل قرار گرفته است.
در جریان مذاکرات؛ هیئت آمریکا اعلام کرده است با توجه به اینکه امکان انتقال سه هزار و اندی اعضای وابسته به مجاهدین در قرارگاه نظامی اشرف امکان به صورت یکجا به خارج از عراق ممکن نیست بنابر این امکان بستن یک مرحله ای انرا عملی نمی داند . امریکائیان به این نیتجه رسیده اند که با عدم اعزام افراد در تیف عملا به ماندن افراد در اشرف و طولانی تر شدن پرونده کمک کرد ه اند

پرسشها در باره اتم و پاسخها - 2


ابوالحسن بنی صدر
پرسشها در باره اتم و پاسخها - 2

• پرسش سوم : به فرض که قصد نظام ولایت فقیه، دستیابی به بمب اتم بوده باشد، داشتن بمب اتم برای آینده این نظام در منطقه چه سود و فایده ای در برد ارد؟ : • پرسش چهارم : رفتار قدرتهای خارجی با نظام ولایت فقیه آیا با نظام هایی همانند کره شمالی و پاکستان و هند و ... که به بمب اتم دست یافته اند متفاوت است ؟و اگر آری در چه ابعادی؟

حماس نوار غزه را تصرف کرد

دیشب حماس توانست نوار غزه را به کنترل خود دراورد و نیروهای فتح وابسته به محمود عباس را خلع سلاح کند.
حالا غزه دست حماس و نوار غربی دست فتح است . از ین بهتر نمی شد . قابل توجه دوستانی که دانسته و یاندانسته

جدائی طلبی را در ایران دامن می زنند.

ما در خاورمیانه زندگی می کنیم ونه در سویس و اگر خومان هم خواهیم کشورهای خارجی منافع دارند و اجازه نخواهند داد که مردم در صلح و صفا زندگی کنند.

هنوز فلسطین مستقل نشده دو تا کشور پیدا شد. حالا مذهبی های نوار غربی می انید غزه و سکو لارها مجبور می شوند پناهنده شوند به کرانه غربی .

تازه مسئله اردوگاه نهر البارد لبنان تمام نشده که یکی دیگر شروع شده است.

فرشيدي:


فرشيدي:90 درصد مدارس كپري كشور حذف مي‌شود

خبرگزاري فارس: بيش از 870 مدرسه كپري در كشور فعال است كه تا پايان سال جاري 90 درصد اين مدارس حذف مي شود.
آقای وزیر بعد از 28 سال حکومت داری و مدرسه کپری ؟
حالا نکند مدارس کپری را با دانش اموزانش حذف کنید

چهارشنبه، خرداد ۲۳، ۱۳۸۶

نامه ای از تهران

نامه ا ی از تهران

تشنج سیاسی اینجا خیلی زیاد است.بعضی وفتها فکر میکنم ریزش شروع شده. این تحفه هم مردم و هم خود رژیم را به مشکل انداخته. شاید هم همین روز ها زیر پای خودش را بکشند چون الان یک شهید جدید راحت میتواند خیلی از مسائل را به عقب بیاندازد. مردم چشمشان زوم شده روی قیمت بنزین. دولت راهی ندارد بغیر از اضافه کردن قیمت به یا 300 و یا 400 تومان منتها جرات نمیکند دست به کار شود. ولی خب تا چند هفته دیگه مجبور به تصمیم گیری است. کرایه تاکسی از پل رومی به سید خندان در دو سه روز اخیر از قبل از 400 تومان به 500 تومان اضافه شده. بهترین تشریح از وضعیت الان کشاکش قدرت بین جناح هاست. ا
مروز یکی میگفت که مسئله حجاب حقیقتا تصمیم گیری اخمخی نژاد نبوده بلکه دست آورد جناحاهای مخالف است که اخمخی نژاد روی آن کنترل ندارد.روزنامه فروش ها پر از روزنامه هستند و فشار بقدری زیاد است که درز سانسور دارد پاره میشود . محیط شدیدا سیاسی است. بنظر من میاید که رسانه های دولتی و بعضی آنهای دگردر تمام مدت در عکس العمل به تلویزیون آمریکا برنامه و یا خبر پخش میکنند چرا که صدای آمریکا خیلی وقتها حسابی افشا گری میکند

سه‌شنبه، خرداد ۲۲، ۱۳۸۶

اقایان مرگ و میر تصادفات هم تقصیر آمریکاست و یا سو مدیریت و انحصار طلبی های شما


نماینده یونیسف درایران :
حوادث دومین علت شایع مرگ کودکان و بزرگسالان در ایران/ آمار تصادفات جاده ای در ایران بیست برابر سایر کشورهای جهان است نماینده یونیسف در ایران گفت: در شرایط حاضر حوادث دومین علت شایع بیماری و مرگ کودکان و بزرگسالان در ایران
محسوب می شود که 5/17 درصد کل مرگ و میر کشور را نیز رقم می زند.
اقایان مرگ و میر تصادفات هم تقصیر آمریکاست و یا سو مدیریت و انحصار طلبی های شما

یکشنبه، خرداد ۲۰، ۱۳۸۶

خودمان از خودمان خوشمان امد-قبله عالم -سلطان صاحبقران


به صورت رسمی توسط دولت انجام گرفت:
تشکیل شورای انتشار افکار احمدی‌نژاد!
فتاب: عبدالرضا شیخ‌الاسلامی رییس دفتر رییس‌جمهور و رییس «شورای سیاست‌گذاری و نظارت بر انتشار آثار و اندیشه‌های رییس‌جمهور» در احكام جداگانه‌ای اعضای شورای سیاست‌گذاری و نظارت بر انتشار آثار و اندیشه‌های محمود احمدی‌نژاد را منصوب كرد.
خودمان از خودمان خوشمان امد-قبله عالم -سلطان صاحبقران
روایت است که ناصرالدین شاه جلوی اینه می ایستاده و می گفته خودمان از خودمان خوشمان امد.
حالا شده روایت احمدی نژاد توهم ورش داشته که جدی جدی خودش رئیس جمهور شده و از انجا که مردم محروم دنیا نام وی را می برند وی رهبر جهانی شده است .

اسرائيل براي هر کاري در انديشه توسل به زور است

رئيس سابق کنست : اسرائيل براي هر کاري در انديشه توسل به زور است
۲۰ خرداد ماه ۱۳۸۶ خبرگزاري انتخاب :
ابراهام بورگ رئيس سابق کنست اخيرا کتابي درباره گسترش صهيونيسم در فلسطين اشغالي منتشر کرده است. بورگ معتقد است صهيونيسم فقط به توسل به زور مي انديشد ،نژاد پرستي را دنبال مي کند با گفتگو مخالف بوده و خود را پشت ديواري مخفي کرده است.
وي در گفتگو با روزنامه اسراييلي هاارتص در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه ايا وي هنوز يک صهيونيست است گفت .. من يک انسانم ، يهودي ام و اسراييلي . به نظر من ما بايد صهيونيسم برجاي مانده از تئودور هرتزل را در قرن بيست و يکم کنار بگذاريم.

اخراج جوان بیمار ایرانی از کاناد ا را محکوم می کنیم



کانون اندیشه گفتگو و حقوق بشر در ایران- تورنتو

9251 Yonge St. #219
Richmond Hill, ON L4C 9T3
www.ctdhr.org

Centre for Thought, Dialogue & Human Rights in Iran – Toronto
C.T.D.H.R.



اطلاعیه مطبوعاتی
9 جولای 2007 برابر با 19 خرداد 1386



اخراج جوان بیمار ایرانی از کانادا و همکاری سفارت جمهوری اسلامی در اخراج وی و نیز دستگیر ی و ضرب و شتم وی در ایران را محکوم می کنیم


دولت کانادا در یک اقدام غیر اخلاقی حقوق انسانی بهنود سعادت خانی جوان ایرانی را بدون درمان بیماری اش بعد از یکسال در زندان نگهداتشن وی در تاریح 31 ماه می 2007 برابر با 11 خرداد 1386 به ایران اخراج کرد.
بهنود سعادت خانی در سال96 19 زمانی که 12 ساله بود به همراه مادر و برادر کوچکترش به کانادا پناهنده شده بود
و انها اکنون شهروند کانادا می باشند ولی بهنود بدلیل جدائی پدر و ماد ر و مسائل روانی دیگر در نو جوانی دچار بیماری اسکیزوفرنی شده بود و چندبار به دلیل قانون شکنی دستگیر شده بود و بدین دلیل هم شهروند شدن وی به تاخیر افتاده بود.

بهنود به مدت یکسال در زندان اداره مهاجرت کانادا در اتاوا معرض اخراج قرار گرفته بود و در این مدت علیرغم درخواستهای مکرر مادرش برای معالجه وی که توسط بیمارستان و پزشک متخصص توصیه شده بود ؛ هیج اقدامی برای مداوای وی توسط دولت کانادا انجام نشد که بر خلاف قوانین انسانی و نقض حقوق بشر است و
بهنود علیرغم تلاش خانواده اش و تقاضاهای کانون ما از وزرای مهاجرت ؛ امنیت و نخست وزیر کانادا برای تمدید اقامت و ی بدلیل دستور قاضی پرونده مبنی بر خظرناک بودن وی برای امنیت مردم کانادا ، موثر وافع نشد. سرانجام بهنود در معیت دو پلیس کانادائی در روز 30 مه برابر با 10 خرداد به ایران اخراج شد.


اداره مهاجرت با عدم اجازه دیدار نهائی و خداحافظی با خانواده اش و ینهان نکهداشتن زمان اخراج و اطلاعات پرواز وی نه تنها ابتدائی ترین حقوق انسانها را نقض کرده اند که حقوق شهروندان کانادائی را نیز نادیده گرفتند ..

بنابر گرارشات رسیده بهنود در ایران د ر روز 13 خرداد در حوالی میدان رسالت توسط دو ماشین نیروی انتظامی در حالیکه در حال نوشیدن نوشابه و منتطر رسیدن دائی خود برای بردن وی بوده است دستگیر و همراه دائی اش مورد ضرب و شتم پلیس قرار می گیرد.
وی از ان تاریخ در کلانتری سید خندان و بعد به زندان اوین منتقل شده است .

روزنامه اعتماد در یک گزارش تحریف شده و غیر واقغی درچهارشنبه 16 خرداد با تیتر دزد حرفه ای اتوموبیل های کانادا در تهران دستگیر شد اقدام به چاپ خبر دستگیر ی بهنود کرده است .

ما ضمن اینکه دولت کانادا را بدلیل کوتاهی در انجام وظیفه انسانی برای مداوای بهنود که در کانادا شخصیت وی شکل گرفته بود مسول می دانیم در عین حال سفارت چمهوری اسلامی را که مجوز برای اخراج وی به ایران صادر کرده است و نیز ضرب و شتم وی در تهران و زندانی شدن وی در زندان را با توجه به اینکه وی بیمار هست و از نظر قانونی مسول تمامی اعمال و رفتار خود نمی باشد را تقبیج کرده و خواهان رسیدگی پزشکی به بهنود و مداوای وی می باشیم.

. شکی نیست که دفاع ار حقوق متهان و مجرمان دلیلی بر دفاع از ارتکاب جرم نیست.

نمانیده کانون در ملاقات حضوری هفته اینده با نخست وزیر کانادا این موضوع را پیگیری خواهد کرد


جمعه، خرداد ۱۸، ۱۳۸۶

روزنا:به گفته رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در شرايط فعلي احتمال وقوع جنگ جديد در منطقه خاورميانه وجود دارد.

هاشمي رفسنجاني:وقوع جنگ جديد در خاورميانه محتمل است
روزنا:به گفته رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در شرايط فعلي احتمال وقوع جنگ جديد در منطقه خاورميانه وجود دارد.
هاشمي رفسنجاني در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که از وي پرسيد" بسياري از صاحبنظران با رصد تحولات منطقه و توطئه هاي مشترک رژيم صهيونيستي و آمريکا احتمال مي دهند که جنگي ديگر در منطقه خاورميانه آغاز شود، نظر شما در اين خصوص چيست؟" گفت: احتمال وقوع جنگ در شرايط فعلي وجود دارد و قرائني هم براي اين مساله ديده مي‌شود.
هاشمي رفسنجاني افزود: البته چيزي که الان ما شاهد آن هستيم، صرفا مرحله "جنگ رواني" دشمن است و اين وضعيت هوشياري همه جانبه اي مي طلبد.
گفتني است، در روزهاي اخيرو پس از مشغول کردن ارتش لبنان به درگيري مشکوک با گروه جعلي فتح الاسلام ، دکترمحمود احمدي نژاد، رئيس جمهور کشورمان نيز نسبت به احتمال حمله مجدد رژيم صهيونيستي به لبنان و تبعات خطرناک و گسترده اين آتش افروزي ها در منطقه خاورميانه ، به دولت هاي غربي هشدار داده بود.

چهارشنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۸۶

این هفتاد و پنج میلیون دلار لعنتی! به دست چه کسانی میرسد؟

این هفتاد و پنج میلیون دلار لعنتی! به دست چه کسانی میرسد؟
تهمورس کیانی- واقعیت این است که ایالات متحده در همه ربع قرن گذشته , و درحالیکه در سراسر این دوران هماره درتنش با دولت ایران بوده است , هیچگاه سیاست واحد و منسجمی در برابر جمهوری ایران نداشته است. این چندگانگی خاصه در دوران ریاست جمهوری بوش بسیار برجسته تر شده است....

تفاوت های رفسنجانی و علی دائی

تفاوت های رفسنجانی و علی دائی
سعید سلطانپور
محمد قوچانی در مطلبی تشابهات رفسنجانی و دائی را نوشته بود و خواستار ان شده بود که رفسنجانی هم از پیروی کرده و باسیاست اجرائی خداحافظی کند و به نقش مربی گری ( سیاست ) رو بیاورد وی
. قوچانی چند نکته را فراموش کرده بود

1. علی دائی جزء اولین بازیکنانی بود که به آلمان برای بازی در بوندسلیگا رفت و راه رابرای بقیه بازیکنان ایرانی باز کرد وبدین ترتیب تحولی مثبت در فوتبال حرفه ای ایران پدید اوردو نوعی گفتگوی ورزشی را بین ملت ایران و آلمان تعمیق بخشید.
ولی رفسنجانی اولین رئیس جمهوری بود که ادم کش حرفه ای برای ترور به آلمان فرستاد و تحولی منفی در روابط با آلمان و اروپا بوجود اورد ( رستوران میکو نوس ) . و نوعی گفتگوی سازمان های امنیتی را تعمیق بخشید
.

دوشنبه، خرداد ۱۴، ۱۳۸۶

تورنتو چه خبر؟ یک جوان 22 ساله ساکن تورنتو به ایران استرداد شد


تورنتو چه خبر؟
یک جوان 22 ساله ساکن تورنتو به ایران استرداد شد
بهنود سعادت خانی که از سن یازده سالگی به همراه مادر و بقیه خانواده خود در تورنتو زندگی می کرد، روز سی می 2007 به ایران استرداد شد
گزارش از سعید سلطانپور
<<بشنوید>>
رادیو چکاوک -مونترال

عملكرد روساي جمهور آمريكا پس از جنگ سرد


عملكرد روساي جمهور آمريكا پس از جنگ سرد
اشاره: زبيگنيو برژينسكي، نويسنده و مشاور سابق امنيت ملي ايالات متحده، به تازگي كتابي با عنوان فرصت دوم: سه رييس‌جمهور و بحران ابرقدرت آمريكا نوشته است. وي در اين كتاب موفقيت‌ها و ناكامي‌هاي سه رييس‌جمهور اخير آمريكا را مورد بررسي قرار داده است. مصاحبه ذيل گفت‌وگويي درباره مباحث محوري اين كتاب مي‌باشد. برگردان فارسي اين كتاب به زودي توسط نشر صمديه در
دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

یکشنبه، خرداد ۱۳، ۱۳۸۶

تفاجلسه ترقي و عضو سفارت كانادا

جلسه ترقي و عضو سفارت كانادا
ااز قرار معلوم حميدرضا ترقي عضو، شوراي مركزي جمعيت موتلفه با يكي از اعضاي سفارت كانادا در تهران ديدار داشته و از وي خواسته است كانادا تسهيلات بيشتري براي شهروندان ايراني قائل شود. در اين ديدار، خانم ارين دورگان، دبير اول سفارت كانادا در ايران سوابق حزب موتلفه را جويا شده است كه ترقي نيز تاريخچه‌اي از فعاليت‌هاي حزب را از 44 سال پيش تاكنون بيان كرده است.
در ادامه اين مراسم كه خبر آن در ارگان موتلفه نيز درج شده آمده است: ترقي از برخورد دولت كانادا با شهروندان ايراني گله كرد و از دبير اول سفارت كانادا خواست تسهيلات بيشتري همراه با حفظ احترام متقابل براي شهروندان ايراني قائل شوند و امكان ارتباط مردمي را براي ايراني‌ها بيشتر فراهم سازند. ترقي از گسترش دامنه فعاليت‌هاي سفارت كانادا در روابط سياسي و اجتماعي با ايراني‌ها به ويژه احزاب استقبال كرد و اين عمل را موجب اصلاح تحليل دولت كانادا نسبت به مسائل سياسي و داخلي ايران دانست
روزنامه هم میهن 13 خرداد
++++
اینکه ارون دورگان چه دبیر اولی است که سابقه احزاب را نمی داند جای سوال دارد که چرا دولت کانادا هرچی ادم نا وارد هست رامی فرسته ایران. نتیجه این فرستادنها این میشه که هم تحلیل های اشتباه دولت کانادا د ر مورد ایران و تاریخ سیاسی مردم ایران غلط هست
در هر حال هفته گذشته با خبرشدیم که سفارت کانادا از 30 تای تقاضای ویزا برای دانشچویان ام.بی .ای که در قشم توسط دانشگاه کارلتون اتاوا تدریس میشود تعداد 7 ویزا صاد رو بقیه را رد می کند.
دعوت نامه ها توسط دانشگاه کارلتون فرستاده شده بود.
این دوره مدیریت شهریه اش 20 هزار دلار است و مدت ان هم یکسال و نیم است .
به همین دلیل دانشگاه کارلتون قرار شده دو واحد باقی مانده را با فرستادن استاد به قشم بجای اتاوا برگزار کند.
اخیرا سفارت کانادا بشدت از صدور ویزا برای دانشجویان و خانواده ها خودداری می کند که جای تاسف دارد.
دولت هارپر زورش به مصباح یزدی نمی رسد تلافی اش را سر بچه های مردم در می اورد
شنیدم بچه های تورنتو ایرانیان قصد دارند یک مستند در مورد رد کردن ویزا ها در تهران با کمک همه تهیه کنند و به این ترتیب از منافع جامعه ایرانی در کانادا دفاع کنند
سعید سلطانپور

جمعه، خرداد ۱۱، ۱۳۸۶

روزنامه افتاب و تایید ضمنی سرکوب نیروی انتطامی ونقض حقوق متهمان

روزنامه افتاب و تایید ضمنی سرکوب نیروی انتطامی ونقض حقوق متهمان
با سلام چگونه روزنامه كه بايستي ستون دفاع از دمكراسي و حقوق بشر به عنوان باشد چنين چشمان خود ش را برروي نقض حقوق
شهروندان و سو استفاده نيروي انتظامي از قدرت خود مي باشد.
http://www.aftabnews.ir/vdca60n49on6i.html
د رجامعه متمدن اگر به مردم ياد داديم كه از حقوق جنايتكاران و مجرمين و متهمان بايد دفاع كرد انوقت مردم در شرايطي كه مستبدين و
انحصار طلبان مطبوعات را مي بندند و يا سانسور ميكنند هم از ازادي مطبوعات دفاع خواهند كرد.اشتباهي را كه در سال 57 در موقع نقض حقوق وابستكان رژيم سلطنتي و عدم دفاع از حقوق فردي انان در موقع بازداشت مرتكب شديم و بعدا در سال 60 كه نوبت ما رسيد به مردم ياد نداده بوديم كه در مورد نقض حقوق بشر سوال كنند و بي تفاوت نباشند و بدين ترتيب د رمورد قتل عام و سركوب نيروهاي دگر انديش توسط انحصار طلبان سكوت كردند.از رسالت مطبوعات كه اطلاع رساني درست و اموزش هست غافل نشويم
سعید سلطانپورهماهنگ کننده کانون اندیشه ؛ گفتگو و حقوق بشر –تورنتوروزنامه نگار