Translate

چهارشنبه، اسفند ۰۹، ۱۳۸۵

آزادی بيان و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی

آزادی بيان و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی

سعيد سلطانپور


تحليلگر وفعال سياسی احمد زيد ابادی که بهای زيادی هم در راه ابراز عقايد ش پرداخته است در نوشتاری با عنوان “آزادی بيان و انرژی هسته اي “ 1 متاسفانه با استناد به يک قياس غير منطقی د رمورد آزادی بيان پرداخته است و به نتيجه گيری غلطی رسيده است .
زيد ابادی در ان نتيجه گير ی کرد ه است که
"
درهر حال سازمان مجاهدين انقلاب به عنوان يکي از گروههايي که نقشي اساسي در شکل گيري نظام سياسي ايران داشته است، گامي شجاعانه برداشته است، چنانچه نظام سياسي اين گام را با برخورد شديد – از هر نوع آن – پاسخ دهد، در آن صورت کشور ما وارد همان جهنمي شده است که برخي ايرانيان مهاجر ادعا مي کنند. "


اولا -اشتباهي كه زيد ابادي مي كند مانند فرخ نگهدار محور برخورد با يك جريان را آغاز انحراف ميداند در حاليكه انحراف سالهاست كه آغاز شده است و سازمان مجاهدين انقلاب خود يكي از سناريو نويس ها بود ه است.
دوماـ حزب مشارکت قبلا در مورد هسته اي موضع گيری کرده بود .



به عنوان يک فعال حقو ق بشری و مدافع حق اانساني بايد از آزادی بيان همه افراد و گروهها منجمله مجاهدبن انقلاب بدون اما و اگر دفا ع کرد ولی به عنوان تحليل گر سياسی نمی توان به نقش مجاهدين انقلاب که حتی نام گذاريشان در ضديتي آگاهانه و در جهت روياروئي در همان ابتداي انقلاب انتخاب شده بود و د ربر قراری اسبتداد و نقض آزادی بيان و نهادينه شدن پايه هاي استبداد ،‌ نقش بنيادين داشتند نپرداخت .

یکشنبه، اسفند ۰۶، ۱۳۸۵

موزه دکتر شريعتي افتتاح مي شود

موزه دکتر شريعتي افتتاح مي شود
خانه دکتر شريعتي به عنوان خانه موزه دکتر شريعتي با هدف حفظ آثار انديشمندو جامعه شناس مبارز ، دکتر علي شريعتي و آشنايي با افکار وي به همت معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران افتتاح مي شود.
نمايي از خانه دكتر شريعتي
تهران_خبرگزاري ميراث فرهنگي_ خانه موزه دکتر شريعتي ، فردا هفتم اسفند با حضور رئيس شوراي اسلامي شهر تهران افتتاح مي شود.

به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران ،خانه دکتر شريعتي به عنوان خانه موزه دکتر شريعتي با هدف حفظ آثار انديشمندو جامعه شناس مبارز ، دکتر علي شريعتي و آشنايي با افکار وي به همت معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران افتتاح مي شود.
مرمت خانه دكتر علي شريعتي كه سال‌هاست توسط گروهي از معماران داخلي و خارجي انجام مي‌شود،به پايان رسيده و مقاوم سازي اين خانه در برابر زلزله به عنوان يك پروژه مشترك با يك شركت سويسي اجراشده است.
بر اساس اين گزارش در اين خانه موزه آثار دکتر علي شريعتي که شامل کتب و آثار اوست ، براي آشنايي عموم با شخصيت وي فراهم آمده است.

بنابراين گزارش ، داريوش نوروزي نيز به عنوان رئيس اين خانه موزه از سوي محمد مهدي عسگر پور ، معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران منصوب شده است.

بر اساس اين گزارش ، مراسم افتتاح خانه موزه دکتر شريعتي دوشنبه هفتم اسفند ماه ساعت 15 در خانه وي برگزار مي شود.
خانه شريعتي، پاتوق اهل انديشه مي شود

جمعه، اسفند ۰۴، ۱۳۸۵

منافع جامعه ايراني در حزب يا منافع حزب در جامعه ايرانی ،‌اولويت كدام است ؟

تقريبا سياستمداران كانادائي و مردم غير ايراني تصور درستي از ايران و ايرانيان و مشكلات ما ندارند .زسياستمداران تاانجا كه به راي گرفتن بر ميگشته است سعي كرده اند كه به جامعه ايراني نزديك شوند وارتباطات نزديك تر ي با انان داشته باشند تا بتوانند راي انان را جذب كنند..

تمامی احزاب به رای مهاجران نياز دارند در حاليكه نقش محدود ي در سياست گذاري دارند. از انجا كه كانادا يک ليبرال دموکراسی است و عليرغم هزينه كردن هاي زياد در انتخابات توسط احزاب بويژه دو حزب عمده كه عمدتا ا زطرف سرمايه هاي بزرگ حمايت مي شوند ولي در نهايت راي تك تك افراد است كه به حساب مي ايد و بالطبع پاسخگوئي راهم از طرف سياستمداران بدنبال دارد.

جامعه ايرانی در مجمو ع دل خوش و سابقه خوبي از سياست بدليل پر هزينه بودن ان درايران ‌ كه حاصل استبداد طولاني و منافع دولتهاي بيگانه بوده ، دارد . كمتر كسي است كه بهاي انرا كم و زياد نپرداخته باشد .
اصلا د ليل مهاجرت اصلي عمده ايرانيان سياست تبعيض گرايانه حكومت است . از انجا كه دخالت د رسياست در كانادا هزينه اي ندارد و دسترسي به سياستمداران نيز مانند ايران مشكل نيست ، و نيز علاقه برحي به فعاليت سياسي باعث شده كه رهر حال برخی ازايرانيان
توا نسته اند با احزاب و مردان (‌و احتمالا زنان )‌ قدرتمند در احزاب كانادا در سطح فدرال و استاني روابط دوستانه و شخصی بر قرار کنند که فی النفسه مثبت است زيرا
باعث آشنا شوند و
شده كه اين سياستمداران با برخي زواياي زندگي و فرهنك ايرانيان از نزديك اشنا شوند و از سوي ديگر باعث آشنائي با‌سيستم اداري و سياسي كانادا خواهد شد كه انتقال ان و تجار ب ان براي جامعه نو جوان ما كه ا زانها استفاده بهينه بكند ، مفيد خواهد بود.
full text at

چهارشنبه، اسفند ۰۲، ۱۳۸۵

دانشمند 16 ساله هسته ای و احمدی نژاد

http://www.youtube.com/watch?v=9cIrymEv8xI

سخنزانی احمد ی نژاد در مورد دانش یک دانش آموز دختر 16 ساله د ر مسائل فیزیک هسته ای
جدای از اینکه این مطلب تا چقدر صحت دارد انجا که می گوید دانشمندان 25 ساله هسته ای ا ز وی سوال کردند و اینکه د رخانه انرژی هسته ا ی تولید کردن و از خطرات ناشی از تششعات ان هم بگذریم
دوستی خاله خرسه این رئیس جمهور مرا یاد سخنان غرضی وزیر نفت در آغاز حمله عراق به ایران و بمباران پالایشگاه آبادان توسط هواپیماهای عراقی شب در تلویزیون اعلام کرد که ما دشمن را فریب دادیم و با روشن کردن لاستیک در اطراف پالایشگاه خلبان ها را فریب دادیم
فردا عراق امد و پالایشگاه را کاملا نابود کرد.
حالا اقای احمدی نژاد حالا اگر این دختر براستی نابغه است با این معرفی که جان وی و خانواده اش را در خطر می اندازی
مثال دیگر ی نداشتی . اصلا اگر حرف نزنی کسی میگه لالی
بعضی آدمها جلد زرکوب دارند.
بعضی جلد ضخيم، بعضی جلد نازک وبعضی اصلا جلد ندارند.بعضی آدمها با کاغذ کاهی نا مرغوب چاپ می شوند و بعضی با کاغذ خارجی.بعضی آدمها تر جمه شده اند و بعضی تفسير می شوند.بعضی از آدمها تجديد چاپ می شوند و بعضی از آدمها فتو کپی آدمهای ديگرند.
بعضی از آدمها دارای صفحات سياه وسفيداند وبعضی از آدمها صفحات رنگی و جذاب دارند.بعضی از آدمها قيمت پشت جلد دارند. بعضی از آدمها با چنددرصد تخفيف به فروش می رسند.بعضی از آدمها بعد از فروش پس گرفته نمی شوند.بعضی ازآدمها را بايد جلد گرفت.
بعضی از آدمها را می شود توی جيب گذاشت وبعضی را توی کيف.بعضی از آدمها نمايشنامه اند و در چند پرده نوشته و اجرا می شوند. بعضی از آدمها فقط جدول سرگرمی اند وبعضی هامعلومات عمومی.بعضی از آدمها خط خوردگی و خط زدگی دارند و بعضی از آدمهاغلط چاپی فراوانی .ازروی بعضی از آدمها بايد مشق نوشت و از روی بعضی آدمها بايد جريمه نوشت. بعضی از آدمها را بايد چند بار خواند تا معنی آنها را فهميد . وبعضی از آدمها را بايد نخوانده دور انداخت....به راستی ما کدام کتابيم؟

جمعه، بهمن ۲۷، ۱۳۸۵

Conclusion: The U.S. should pull out of Washington

Regardless of where you stand on the issue of the U.S. involvement in Iraq, here's a sobering statistic. There has been a monthly average of 160,000 troops in the Iraq theatre of operations during the last 22 months, and a total of 2,112 deaths. That gives a firearm death rate of 60 per 100,000 soldiers. The firearm death rate in Washington D.C. is 80.6 per 100,000 persons for the same period. That means that you are about 25% more likely to be shot and killed in the U.S. Capital than you are in Iraq.
Conclusion: The U.S. should pull out of Washington

تشدید جنگ تبلیغاتی با انفجار زاهدان


منبع آگاه در گفتگو با فارس:
مهمات استفاده شده در انفجار تروريستي زاهدان آمريكايي است
خبرگزاري فارس: اخبار دريافتي از منابع آگاه حاكي از آن است مهماتي كه گروه ترويستي جندالله در زاهدان استفاده كرده‌اند، آمريكايي است.

يك منبع آگاه در گفتگو با خبرگزاري فارس از نقش آمريكا در تامين مهمات گروه تروريست حادثه اخير پرده برداشت. وي تاكيد كرد: در ادامه عمليات تروريستي در سيستان و بلوچستان براي ايجاد اختلاف و تقابل بين شيعيان و اهل تسنن، چند نفر از افراد تروريست قصد داشتند عده‌اي از سران قبايل و طوايف و همچنين تعدادي از مولوي‌هاي اهل تسنن را به قتل برسانند.
بیان:
شکی نیست که این اتهام در تلافی اتهام آمریکا در دست داشتن ایران در انفجارهای عراق است
زیرا در گزارش قبلی به استفاده از مجاهدین به عنموان مترجم اشاره شده است
اینکه 65 نفر در یک خانه تیمی دستگیر شده باشند نشان از بزرگنمائی و بهره برداری سیاسی کردن قضیه است


يك مقام انتظامي:65 مظنون انفجار زاهدان در يك خانه تيمي دستگير شدندخبرگزاري فارس: فرمانده عملياتي فتح انتظامي استان سيستان و بلوچستان گفت: خانه تيمي با تجهيزات كامل نظامي و جنگي متعلق به عوامل اصلي شرارت و بمب گذاري زاهدان در اين شهر كشف و 65 مظنون در اين رابطه دستگير شدند.

پنجشنبه، بهمن ۲۶، ۱۳۸۵

وضع همکلاسي هاي من و ادعاي دو


وضع همکلاسي هاي من و ادعاي دولتمردان
احمد زیدآبادی- به رغم زرق و برق هايي که جامعه ايران در سايه پيشرفت جهاني پيدا کرده است، بنيان هاي اجتماعي اين جامعه همچنان منحط و عقب مانده است و به باور من با شيوه مديريت و نگاهي که مسئولان کشور ما به امر سياست و کشورداري دارند، اين روند مي تواند به طرز فوق العاده

لطفا واقعيت را تحليل کنيد


لطفا واقعيت را تحليل کنيد
مریم شبانی- آقای تاج زاده! دانشجويان اگر در انتخابات رياست جمهوری جانب عدم شرکت گرفتند نه از اين روی بود که به باور شما در انتظار تانک های آمريکايی نشسته اند بلکه با اين هدف بود که شايد احزاب اصلاح طلب با دوری از قدرت به جامعه مدنی بازگردند و اول خود را اصلاح

نقدی بر مقاله تاجزاده


نقدی بر مقاله تاجزاده
سامان صفرزايي- بازی با کلمات را کنار بگذاریم دانشجویان از ملت عبور نکردند بلکه دقیقا -درست یا غلط- از رفتارهای جبهه ی موسوم به اصلاحات عبور کردند. آنان از دولتمردانی عبور کردند که هشت سال مدام تهدید به استعفا کردند و تنها زمانی آن را عملی کردند که دریافتند که باید

چهارشنبه، بهمن ۲۵، ۱۳۸۵

The reality of Capitalism:Greenspan says economic growth means working longer

The reality of Capitalism:Greenspan says economic growth means working longer
http://www.theglobeandmail.com/servlet/story/RTGAM.20070214.wgreenspan0214/BNStory/Business/homeGreenspan says economic growth means working longerIn the United States, that means growth of about 2.5 per cent a year. The only thing society can do to increase that rate of growth is to push baby boomers to work well past the age of 65, he said.

گرینزپن می گوید تکنولوژی به ان حد رسیده است که تا ده ها سال امکان رشد بیشتر از 2.5 درصد وجودندارد و این به مفهو م این است که مردم بایستی حتی تا بعد از 65 سالگی هم در آمریکا کار کنند.
تکنولوژی که قبلا انسانیت ومحبت را کم رنک کرده بود

dictaorship under the name of democracy دیکتاتوری زیر نام دمکراسی

ِدیکتاتوری بنام دمکراسی Dictatorship under the name of Democracy by Harper
PM says he'll pick judges by ideologyFeb 14, 2007 08:46 PM Jim Brown Canadian pressOTTAWA — Steven Harper is frankly admitting that he’s looking for judges who will back his law-and-order agenda — and provoking cries from his opponents that he’s trying to subvert


The three opposition parties overpowered the minority government in adopting legislation that — upon approval by the Senate — gives the Tories just 60 days to table a plan to meet Kyoto’s greenhouse-gas targets.But the government hinted strongly that it would simply ignore the law, and would be prepared to face any resulting lawsuits or even a non-confidence motion that could cause an election.

This is the same manner the Dictator doing, is n't it. Khameniei dose the same.


نخست وزیر کانادا می گوید قاضی هائی را انتخاب خواهد کرد که برنامه وی را در دنبال کنند . چه شود

از سوی دیگر در لایحه ای که توسط اکثریت در مورد محیط زیست و تطبیق ان با معا هده کیوتو به تصویب رسید محافظه کاران گفتند که انرا اجرا نخواهند کرد زیرا اقتصادی نیست منظورشان شرکتهای بزرگ نفتی در آلبرتا هست که از هواداران محافظه کاران هستند

سفسطه گری سخنگوی الهام

يكي از دانشجويان اهل سنت دانشگاه مذاهب اسلامي با بيان اينكه براي اجراي مراسم‌ها و نمازشان به سفارت اندونزي مي‌‌روند، از الهام پرسيد كه چرا دولت براي نماز جمعه يا مسجد اهل سنت در تهران مجوز نمي‌دهد، رئيس دفتر رئيس جمهور در اين باره اظهار داشت: شما از نظر اعتقاداتتان اطاعت از اولي‌الامر را پذيرفته‌ايد و امام جمعه منصوب از طرف حكومت هم مظهر وحدت است و همانگونه كه مقامات عالي كشور در مكه،مدينه و مساجد اهل سنت حضور يافته و در نمازشان اقتدا مي‌كنند شما هم بايد بدينگونه باشيد، اينكه بگويند مسجد شيعه يا مسجد سني يك انحراف است و بوي اختلاف از آن مي‌آيد.
این یک سفسطه است . مکه مردم زائر هستند . در ایران اهل سنت مردم شهروند هستند و بایستی مسجدخودشان را داشته باشند. نداشتن مساجد برای اقلیت ها یک انحرا ف است
بعدا ماشیعیان می رویم مسجد اهل سنت نماز می خوانیم
تبعیض علیه اهل سنت را برای وحدت مسلمانان پایان دهید

يالتو 18 ميليون توماني در تهران


بازشناسي مدرسه حقاني و موسسه مصباح‌يزدي


بازشناسي مدرسه حقاني و موسسه مصباح‌يزدي فرید مدرسی
نويسنده : فرید مدرسی
در همان سال مدير مدرسه حقاني شد و اين شيوه را در اداره اين مدرسه لحاظ كرد. «مصطفي پورمحمدي» دانش‌آموخته حقاني از «تقيه» و «پنهان‌كاري» قدوسي مي‌گويد و علت اين روش را جلوگيري از تعطيلي مدرسه حقاني مي‌داند. «محمود شريفي» ديگر دانش‌آموخته اين مدرسه بر اين مساله اذعان مي‌كند و مي‌گويد: «فعاليت‌هاي سياسي مرحوم قدوسي پس از آنكه مديريت مدرسه حقاني را بر عهده گرفتند به يك‌باره كاسته مي‌شود.» «پورمحمدي» در توضيح مواضع قدوسي در آن دوره ادامه مي‌دهد: «قدوسي در برابر رژيم موضع حاد انقلابي نمي‌گرفت. اين مشي او تاكتيكي و بر حسب شرايط و مقتضيات زمان بود تا يك مجموعه‌يي را براي آينده كه انتظارش را مي‌كشيد، بپرورد.»

سه‌شنبه، بهمن ۲۴، ۱۳۸۵

قطار صلح -peace train

ويدئوكليپي ازتهران با آهنگي از اسلام يوسف (‌كت استيونس)
، براي خلع يد از خشونت طلبان در حاكميت جمهوري اسلامي، كاخ سفيد و وابستگان انها تحت پوشش ايراني بكوشيم

دوشنبه، بهمن ۲۳، ۱۳۸۵

طرح سري مبارزه با اسلامگرايان افراطي

طرح سري مبارزه با اسلامگرايان افراطي
روزنا: اتحاديه‌‏اروپا در نشست بروكسل طرحي براي مبارزه با اسلام‌‏گرايان افراطي پيشنهاد مي‌‏كند.

برخي منابع نزديك به اتحاديه‌‏اروپا اعلام‌‏كردند كه اين اتحاديه در نشست خود در شهر «بروكسل»، طرحي براي مبارزه با اسلام‌‏گرايان افراطي پيشنهاد مي‌‏كند و به اجرا مي‌‏گذارد. اين طرح مبارزه با پيش‌‏نمازاني را شامل مي‌‏شود كه در مساجد مختلف اروپا از فعاليت‌‏هاي مسلحانه حمايت و افراد ديگر را نيز براي انجام چنين كارهايي ترغيب مي‌‏كنند.بنابراين گزارش، در صورت تصويب اين طرح، نمايندگان اتحاديه اروپا موظف مي‌‏شوند تا براي مبارزه با شخصيت‌‏هاي تندرو و بازداشت آنها با يكديگر همكاري نزديك داشته باشند و تبادل اطلاعات كنند. همچنين تمام گروه‌‏ها و افرادي كه تلاش مي‌‏كنند نيروهاي شبه‌‏نظامي تربيت و به ديگر نقاط ارسال كنند، ممنوع و اين افراد بازداشت خواهند شد. در اين طرح، بر حمايت از اسلام معتدل در تمام نقاط اتحاديه اروپا و تقويت آن، تاكيد شده است.طرح .

عدم رسيدگي بخش دولتي براي درمان ايدز

در كنفرانس رسانه‌‌هاي گروهي در زمينه ايدز مطرح شد ؛ دستگاه‌هاي دولتي حاضر نيستند براي درمان ايدز هزينه كنند
اعتماد ملي:‌ اگر‌چه كارشناسان معتقدند برخورد نامناسب در ارتباط با بيماري ايدز آمار موارد پنهاني و غيرقابل دسترس اين بيماري را افزايش مي‌دهد اما در جامعه ما هنوز و همچنان نگاهي منفي و نامناسب به بيماران مبتلا‌ به ايدز وجود دارد و همين موضوع باعث مي‌‌شود كه بيماران، بيماري خود را پنهان كرده و از گفتن واقعيت ابا كنند.
زهرا كروريان قائم‌مقام كنفرانس رسانه‌‌هاي گروهي در زمينه ايدز كه قرار است از پانزدهم تا هفدهم اسفند‌ماه برگزار شود با اشاره به اين مساله گفت: يكي از دلا‌يل مهم ارائه آمارهاي تخميني برخورد نامناسب با بيماران مبتلا‌ به ايدز است كه اين برخوردها باعث شده بيماران از بيان بيماري خود هراس داشته باشند.

French minster Plays Islamophobic Tone

Sarkozy Plays Islamophobic Tone
By Hadi Yahmid, IOL Correspondent

"Sarkozy's past achievements for Muslims have been eclipsed by his clear Islamophobic discourse recently," Geisser said.PARIS — French Interior Minister and Elysee aspirant Nicolas Sarkozy has taken a U-turn on his traditional backing of Muslim issues, sounding an Islamophobic tone recently that risks alienate Muslim voters in the upcoming polls, a French analyst said on Monday, February 12.
"Sarkozy's past achievements for Muslims have been eclipsed by his clear Islamophobic discourse recently," Vincent Geisser, a researcher at the French national centre for scientific research, told IslamOnline.net on Monday, February 12,
http://www.islamonline.net/servlet/Satellite?c=Article_C&cid=1170877877320&pagename=Zone-English-News/NWELayout

نقش افيون در مبارزه سرنگوني

نقش افيون در مبارزه سرنگوني

سعيد سلطانپور
Sultanpour@yahoo.com

بعد ازاينكه اقاي هادي خرسندي تكذيبيه اي در مورد طنز امام حسين (ع) و مسعود رجوي و فرار ايشان در سايتشان نوشتند. جماعت به گل نشسته و بر گشتي خورده كه كشف مهمي به مهمي اطلاعات هسته اي جمهوري اسلامي كرده بودند ، اين مطلب را براي من فرستادند و من هم در وب لاگم منشر كردم.

التبه به همين بسنده نشد تا اينكه ديدم جماعت كه ذوقزده شده اند و اشغر اقا را به صحنه فرستادند با مطلب (“‌دزد ناشي كه به كاهدان زد -ايران ليبرتي )‌ راستش كمي كه دقت كردم متوجه نقش اساسي منقل و وافور در مبارزه شدم. زيرا خامنه اي ، هاد ي خرسند ي و اشغر اقاي مجاهد و مرحوم بختيار همه در اين پديده زشت كه جامعه ما را به تباهي كشانده است ،‌ مخرج مشترك دارند .
مشكل ترياك در اين است كه وقتي كه مي كشند ، تمام دنيا را به تنهائي فتح ميكنند منتهي خمار ي بعدش اجازه نمي دهد كه انا ن براي تكميل اين پيروزي از جا بلند شوند. واين داستان سالهاست كه جامعه رااز درون مي پوسد .
اشغر اقا كه احتمالا سر حال بوده اند د رسرماي -30 تورنتو‌، چنان حواس پرتي پيدا كرده است و از شهيد سلطا نپور داد سخن داده بود كه بيا وببين . بايد را ايشان پرسيد گفت اقا ان شهيد به شما چه مربوط است ؟‌
سلطانپور شاعر ضدا مريكا ئي بود شديدا هم ضد مذهب بود، ماركسيست بود . اگر قصدتان از شهادت ناجوانمردانه وي ،‌ مرده خوري نيست پس چه هست ؟
شما يك نفر نشان بدهيد كه اين مشخصات راداشته باشد و از رجوي حمايت كند. كشتي اين جماعت چنان به گل نشسته كه براي غرق نشدن به هر چيزي چنگ مي اندازند .

جالب اين است كه ضيا كريمي مسول تشكيلات در تورنتو هست ،‌ و اتفاقا همسايه اشغر اقا ست با چند طبقه تفاوت ،‌ و سكوت پيشه كرده است ، اينجاست كه به شجاعت اشغر اقا پي ميبري ونيز به ظرافت كار تشكيلاتي اين جماعت .

و اما اينكه كشف اشغر اقا د ر مورد استفاده از “‌فتو شاپ “ بايد گفت اين هنر ها را د رنزد استاد بزرگ مسعود خان غايب ،‌ ياد گرفته ايم كه رژه 5 هزار نفري را به كنگره آمريكا به جاي 100 هزار نفر قالب ميكرد.

اتفاقا عكسهاي فتو شاپ با رئيس پليس تورنتو د رچهارشنبه گذشته و هفته قبل از ان را با رئيس پلس منطقه يورك و روز بعدش با شهردار ريچموند هيل را در وب لاگ نگذاشته ام .
تقلب نزد مسعود هست و بس .

جاي تشكر از اشغر اقا هست كه كه عليرغم ادعاي ذوب شدن در ولايت مطلقه فقيه ،‌اسبتداد رجوي هنوز انقلاب ايدئولوژي نكرده است و همسرش را هنوز طلاق نداده است .


در پايان به عنوان يك فعال حقوق بشري از انجا كه قرار است با وزير مهاجرت يك ديدار “ فتو شاپي “ داشته باشم . بنابر اين عليرغم تمامي اختلافات اساسي با اقاي كريمي كه مسول يك سازمان ضد خلقي وابسته هستند ،‌اگر كار ي براي آقاي كريمي كه گويا مشكلاتي در پرونده مهاجرت خود دارند ، ،‌ من حتما هنگام فتو شاپ كردن عكس با وزير مربوطه ، مشكلا ت ايشان را هم در ميان خواهم گذ اشت.

بازهم تاكيد ميكنم بجاي حاشيه رفتن ، به باز خواني انحرافات ، ؤ اشتباهات خودتان كه منجر به نقض سيستماتيك و فاحش حقوق انسانها در سازمان شد ، بپردازيد. لطفا از سلطا نپور و ديگر شهدا هم سو استفاده نكنيد . به گفته علي مرد را حق بسنجيد نه حق را با مرد“
http://www.kanoun-e-bayan.blogspot.com/






اشغر آقا بهروزيان

یکشنبه، بهمن ۲۲، ۱۳۸۵

زنده ماندن يك محكوم به اعدام پس از اجراي حكم


زنده ماندن يك محكوم به اعدام پس از اجراي حكم
يك محكوم به اعدام كه پس از نيم ساعت حلقه آويز شدن در محل زندان کرمان، زنده مانده بود با رضايت خانواده مقتول از اعدام رهايي يافت.
موحد، دادستان کرمان در گفت‌وگو با ايسنا- منطقه کوير گفت: شخصي به اسم «حسين. ب» فرزند ناصر 23 ساله اهل آبادان در سال 1383 در شهر کرمان مرتکب قتل عمدي و محکوم به قصاص شده بود که پس از طي مراحل قانوني از جمله استيذان اولياء دم مقتول پرونده موفق به حصول رضايت نشد و اولياء دم مقتول همچنان اصرار بر قصاص قاتل ورزيده و در نهايت حکم اجرا شد.
موحد تصريح کرد: نيم ساعت پس از اجراي حکم در حين پايين آوردن فرد مذکور از چوبه دار متوجه شديم که وي در حال نفس کشيدن است و پس از بررسي‌هاي به عمل آمده مشخص شد که اشتباه در تشخيص دکتر مربوطه بوده است.
دادستان كرمان در پايان خاطرنشان کرد : پس از انجام عمل مزبور، خانواده مقتول رضايت دادند تا از انجام اعدام مجدد وي جلوگيري شود.
وضعيت جسماني اين فرد در حال حاضر رو به بهبودي است و هم اکنون در يکي از بيمارستان‌هاي کرمان بستري است.

یکی از افتخارات ایرانیان کانادا

Third probe of detainee treatment
امیر عطاران پروفسور حقوق دانشگاه اتاوا بعد از بررسی صدها مدرک که بر اساس قانون دسترسی به مدارک از وزارت دفاع بدست اورده بود توانست ضرب و شتم حداقل دو تن از بازداشت شدکان افغان در افعانستا ن را که تحت باز جوئی بودند علیرغم حذف شدن بسیاری از قسمتهای مدارک بدست اورد
خوشبختانه وزارت دفاع بعد از جریان قتل یک سومالیائی در چند سال قبل توسط چتربازان کانادائی روی این مسئله حساس هست
اقای عطاران خسته نباشید
دستتان درد نکند

Complaints official to look into actions by military police in Afghanistan
Feb 10, 2007 04:30 AM Bruce Campion-Smith Ottawa bureau
OTTAWA–Senior military officers "belatedly" looked into a report that Canadian troops may have mistreated Afghan prisoners, and now that investigations are under way, have made "unfortunate" public comments that suggest they've already decided nothing was done wrong
The revelations that detainees had been injured came to light this week after Ottawa law professor Amir Attaran obtained defence department documents detailing the injuries


http://www.thestar.com/News/article/180320

real face of Canada


WAR ON POVERTY
Affordable Dental Care
Part of an ongoing series about the plight of Canada's needy and possible reforms
Reporter Moira Welsh talks about her Saturday Star special on dental benefits and the working poor -- the latest instalment in the Star's continuing series War On Poverty.
Sorbara boosts 'poverty agenda'

جیسون که شغل دارد بدلیل نداشتن بیمه دندان مجبور شده است دندانهای خود را بکشد و این باعث شده که کارش را به عنوان فروشنده از دست بدهد

Jason Jones is a natural for a sales job. Trouble is, many people can't see past his mouth. Painful rot forced him to pull almost all of his teeth. This is the state of dental care for our working poor

شنبه، بهمن ۲۱، ۱۳۸۵

كم لطفي يا كم حواسي ؟

كم لطفي يا كم حواسي‌ آقاي خرسندي؟
سعيد سلطانپور

توضيح درارتباط با مطلب اقاي خرسندي در روز سه شنبه 6 فوريه 2007


د رطنزي كه در پايان مطلب “ چريكي كه ميخواست چه گوارا شود ، يزدگرد سوم شد “ طنزي به روايت از ايشان آورده بودم تنها بدليل اين بود كه ان را منسوب به ايشان ميدانستم . و از نظر اصول بايد در مورد نويسنده ان اشاره مي داشتم. حالا كه اقاي خرسندي انرا تكذيب ميكنند انرا بنام خودمان ثبت ميكينم . از انجا كه منطق ان درست است و در اصل محتوي فرقي هم نمي كند . نقل ان هم بدون ذكرمنبع آزاد است.

د رهر حال من روز جمعه به ايشان هم تلفن زدم .‌هم ميل زدم و از ايشان پوزش خواستم و قصد م را گفتم .
ولي متاسفانه ايشان اقدام به تصحيح مطلبشان نكرده اند.

. اينكه ميلي با نام و امضاي اقاي خرسندي دقيقا دو ماه پيش براي من د رمورد مقاله ا يكه د رمودر انتخابات و نقش ايرانيان درتورنتو را نوشته بودم نظر مثبت داده بودند . اگر اين ميل ايشان باشد اين امر مرا مرا نگران ميكند كه وقتي استاد به همين سرعت فراموش ميكنند نكند مطلب را هم كه چند سال پيش فكر ميكردم در هادي 2000دات كام خوانده بودم را فراموش كرده باشند. راستش چنان ايشان محكم از مخرج اين امررا تكذيب را كردند كه شك كردم. د رحاليكه همين چند روز پيش اطلاعات د رمورد طنز “مواظب باشيد آخوندي كه دنبلان را ندزد “ را دوست طنز نويسي د رتورنتو رااز من برا ي آقاي خرسندي سوال كرده بودند .


د رپايان ذكركنم كه از ايشان شايسته نبود كه مانند متعصبين درمورد سو استفاده از اسم شهيد سعيد سلطانپور به اين سرعت قضاوت كنند. نشان مي دهد هنوزهم بعضي ا زدوستان براي كسب توجه از اين موضوع سو استفاده ميكنند. متاسفانه اين اسم واقعي من است و بخاطر تشابه اسمي با ا ايشان و نيز حمايت ازجنبش مسلحانه د راوين هم كتك خورده ام . و قرار نيست كه كساني منطق كم مي آورند بجاي نقد مظالب من ، نام من را زير سوال ببرند.


همانگونه كه من هم در يك مورد وحدت عمل آقا ي خرسندي با با اخوندها ، و بخصوص خامنه اي را جدا مي دانم . زيرا حاج آقا با مصرفش براي آقاي خرسندي سوژه ميسازند د رحاليكه سوژه ساختن آقا ي خرسندي باعث انبساط خاطر ديگران ميشود.

د رهرحال من سواد علم ترياك و اثرات ان را نخوانده ام و ‌نميدانم آيا آيا آآاا مصرف كم بوده و يا زياد ان كه باعث شده استاد ،‌ كم لطف شده و حواس پرتي پيدا كنند و قضاوت عجولانه و نادرست كننند و بعد هم عليرغم اطلاع يافتن تصحيح نكنند. ولي شك ندارم كه مصرف ان تاثير اساسي در آثار ايشان دارد . زيراد در گذشته در مدتي كه ايشان در تورنتو مهمان تورج قصاب بودند ، تانيرات ان را ديده و شنيده بودم .

منتظر تصحيح اشتباه ايشان با ارسال 2 تا بليط كمد ي استند آپ در تورنتو هستم. زيرا هزينه اش كمتر از هزينه در دادگاههاي كاناداد برا ي ايشان خواهد شد. زيرا ايشان كه مسعود رجوي نيست كه هر چه خودش و هوادارانش مي خواهند ميگويند واز انجا كه به هيچ اصولي هم پاي بند نيستندوهمچنان در غيبت بسر ميبرند و آدرسي هم هم ندارند كه بتوان اتهامات انانرا در محاكم قانوني ، به قضاوت گذاشت .


اميدوارم ايشان هميشه ايستاده و پر انرژي باشند . كمي هم شجاعت پذيرش اشتباه را كه از هر انساني ممكن است سر بزند، را داشته باشند. .

From:
HADIKHORSANDI@aol.com View Contact Details Add Mobile Alert
Date:
Sun, 19 Nov 2006 23:07:09 EST
Subject:
salam
To:
ssultanpour@yahoo.com

YAHOO.Shortcuts.hasSensitiveText = true;
YAHOO.Shortcuts.doUlt = false;
YAHOO.Shortcuts.location = "us";
YAHOO.Shortcuts.lang = "us";
YAHOO.Shortcuts.document_id = 0;
YAHOO.Shortcuts.document_type = "";
YAHOO.Shortcuts.document_title = "";
YAHOO.Shortcuts.document_publish_date = "";
YAHOO.Shortcuts.document_author = "";
YAHOO.Shortcuts.annotationSet = {
lw_1171239296_0: {
text: 'Toronto',
startchar: 290,
endchar: 296,
weight: 0.892036,
type: ['shortcuts:/us/instance/place/ca/town']
,
metaData: {
geoArea: "98.531",
geoCountry: "Canada",
geoIsoCountryCode: "CA",
geoLocation: "(-79.383957, 43.653511)",
geoName: "Toronto",
geoPlaceType: "Town",
geoState: "Ontario",
geoStateCode: "ON",
geoTown: "Toronto",
type: "shortcuts:/us/instance/place/ca/town"
}
}
};
YAHOO.Shortcuts.overlaySpaceId = "97546169";
YAHOO.Shortcuts.hostSpaceId = "97546168";
salam agha
Az khandane maghaleye tahlily Iranian dar Entekhabat Toronto lezzat bordam.
Rooznameh-negare zendeh va hoshmand chenin konad.
zendeh bashi,
Hadi Khorsandi
پاسخ من و تشكرمن

Date:
Mon, 20 Nov 2006 18:10:25 -0800 (PST)
From:
"saeed sultanpour" View Contact Details Add Mobile Alert
Subject:
Re: salam
To:
HADIKHORSANDI@aol.com


ostad shoma lotf darid
omidvaram hamish sar pa va sare hal bashid ta comedy stand up ra ejra konid.

shad bashid
Saeed Soltanpour

From: HADIKHORSANDI@aol.com
Date:Mon, 20 Nov 2006 21:14:09 EST
Subject:Re: salam
To:ssultanpour@yahoo.com

Damet garm aziz.

.


-

جمعه، بهمن ۲۰، ۱۳۸۵

تظاهرات د رمسجدالاقصي

هما ن گونه كه پيش بيني ميشد بعدا زنماز جمعه امروز در مسجدالاقصي درگيري مسلمانان با پليس اسرائيل كه ورود مردهاي زير 45 سال و زنهاي زير 35 سال از نوار غزه را ممنوع كرده بود تا ا زتظاهرات كه در پي حفاري هاي منطقه مسجد كه مورد احترام مسلمانان به عنوان اولين قبله هست، جلوگير ي كنند.

پنجشنبه، بهمن ۱۹، ۱۳۸۵

تشكر از دقت خوانندگان درموردتصحيح يك نوشته

Sultanpour gerami;
Maghaleh shoma ra dar bareh Rajavi khandam.

Zemne inke ba nazarate shoma dar morede ishan hamrah hastam vali hatman motevajeh shodeh-eyd ke shahi ke dar jange ba arabha shekast khord va farar kard va be dast asiaban khoshteh shod YAZDEGERD bood va na KHOSRO PARVIZ.

Fekr nemikonid ke no bi deghati ha dar bayane tarikh darajeh sehate kole maghale ra be zire soal mibarad?

Pirooz bashid.
Parivash

با تشكر از دقت ايشان وياد اوري اشتباه من
همانطور كه نوشين خانم نوشته اند ، كسي كه در قادسيه شكست خورد يزدگرد سوم بود
پادشاهي بود كه بعد از انوشيروان به سلطنت رسيد خسروپرويزبود كه نامه حصرت محمد را پاره كرد.
نكته من اين بود كه ادمهاي خودخواه ومتكبر مانند خسرو پرويز،‌رجوي ،‌يزدگرد سوم ،‌رفسنجاني و احمدي نژاد ادمهائي هستند كه باري ديگران احترام قائل نيستند و نظرات مردم را يا نديده ميگيند و يا انرا تمسخر ميكنند.
باتشكر مجددار ايشان و معذرت خواهي بخاط كم دقتي زيرا يك جوكي را دوستي برايم تعريف كرده بود ا زقول بوش كه براي احمدي نژاد د رجواب نامه اش پيام داده بود من خسرو پرويز نيستم كه نامه را جر بدهد من خودم ميام جرت ميدهم.
.

چهارشنبه، بهمن ۱۸، ۱۳۸۵

نهادينه شدن شيوهاي هاي ساواك وساواما در مجاهدين (‌جريان رجوي )

خوشبختانه يا متاسفانه من شامه ام در زندانهای مختلف رژيم نسبت به بوی خيانت مزدوری و دم تکان دادن برای رژيم، بدجوری حساس شده و بوی آنرا در لابلای کلمات حقوق بشری نيز تشخيص ميدهم . بوی گند اين مزدوران حتی با فرسنگها فاصله هميشه دلم را به هم زده است. “
“هر کس مينيمم های روابط را در فاز نظامی بداند، می تواند بفهمد که اين داستان کاملا ساخته و پرداخته ذهن آقازاده است. اولا در فاز نظامی در خيابان هيچ کس به نفر ديگر آشنائی نميداد. شرايط خيلی سنگين تر از آن بود که آقای سلطانپور تصوير میکند “قسم روباه را باور کنيم يا دم خروس را!
فاطمه اقبال- 14 ژانويه 2006 ايران ليبرتي
يك لحظه تصور كنيد حكومتي را كه ايشان وعده انرا به مردم ايران مي دادند و دادگاه خلق وعده داده شده برپا شده بود..
.
بيچاره متمهمان به خيانت ،‌ كه نياز ي به دادگاه ،‌مدرك ،‌ و‌كيل مدافع و هيئت منصفه و شاهد ندارند چون اين ذوب شدگان در استبداد ولايت فقيه رهبري (‌رجوي ) با حس بويائي مي توانند خائن را از راه دور از خادم تشخيص بدهند.
باور كنيد ايشان تنها كسي نيست كه دراين جريان اينگونه باور دارد. بلكه بدليل عدم برخورد دوگانه تفكر ها در يك محيط ازاد و دموكراتيك و بسته بودن اين جريان از تفكرات ومردم عادي ،‌تمامي كساني كه در اين سيستم تفكري فعال هستند ، چنين حسي را دارند. آنها حتي ا زاينكه خائن فرضي ( نه ثابت شده ) را با دندان ها ي خود تكه تكه كنند و خونش را سر بكشند ،‌ نه تنها هيج احساس غير انساني به انان دست نمي دهد بلكه افتخار هم مي كنند .و تا زماني كه صابون رجوي به تن انها نخورده باشد همين حس را دارند . انها زماني كه ا زسازمان سوال كنند و بر ان اصرار ورزند و برچسب به انها بخودر متوجه خواهند شد. شايد بهتر باشد ،‌ دادگاه جنايت عليه بشريت سازمان ملل ا زتخصص ايشان كه در تشكيات گروه اقاي رجوي كم نيستند ،‌استفاده كند و زحمت 2 سال محاكمه ميلوسيوچ “و افراد متهم به قتل عام در بوسنيا را كم مي كرد
براي متن كامل

آخوند گوش خوار و مجاهد گوشت خوار

گر روحانيت در جمهوري اسلامي مورد كم اهميتي مردم قرار گرفته است ، بدليل دو گانگي رفتار و گفتار ان بخش ا ز روحانيت است كه به عنوان يك طبقه ممتاز بر كليه مراكز تصميم گيري و منابع مالي ،‌امنيتي و سياسي كشور دست انداخته است كه مخالف سنت رسول خداست. هر چند ان بخش از روحانيت در حاكميت كه بنظر مي آيد همه چيز را بدست اورده اند ولي كم و بيش دريافته اند كه مهمترين بنيان روحانيت را كه اعتماد همه اقشار مردم حتي اقليت هاي مذهبي ديگر به انان بود را با حمايت درصد كمي از مردم تعويض كرده اند .
اين بخش انحصار طلب خود را پاسخگو به مردم نمي دانند . زيرا خود را برتر از مردم عادي مي دانند كه مشروعيت خود را از خدا گرفته است.

به همين ترتيب اگر رجوي و هوادارانش ، ان اعتبار عظيمي را كه به بركت صداقت و مسلماني شهداي بنيانگذار در بين مردم ايران در سالهاي قبل و پس از انقلاب بدست اورده بودند ،‌ را نه تنها از دست داده اند بلكه مورد بي اعتماد ي و گاها نفرت مردم قرارگرفته اند ، بدليل دوگانگي در كردار و رفتار رهبر ي انان هست
متن كامل را در لينك زير بخوانيد

سه‌شنبه، بهمن ۱۷، ۱۳۸۵

Israel begins renovation near holy site

Canada.com
Israel begins renovation near holy site
San Jose Mercury News - 4 hours ago
AP. JERUSALEM - Police took up positions throughout Jerusalem's Old City on Tuesday as Israeli archaeologists began digging near one of Islam's holiest sites amid protests and threats from Palestinians.

اسرائيل بدون د رنظر گرفتن مصالح مسلمانان ،‌تصميم به كارهاي ساختماني در بيت المقدس گرفت.
اين كار اسرائيل‌ؤ‌روابط بين مسلمانان و دولت اسرائيل را بدترخواهد كرد

60pc of children exposed to pornography online

60pc of children exposed to pornography online
Telegraph.co.uk - 4 hours agoNearly six in 10 children in Britain, some as young as nine, are being exposed to pornography mostly as a result of viewing explicit websites accidentally, an expert warned today.Online Smut: More Young People Getting an Eyeful

شصت درصد از كودكان در انگليس د رمعرض ديدن عكسهاي سكسي در كامپيوتر هستند.
بسياري از انان 9 ساله هستند.و تصادفا در اينترنت با سايت هاي سكسي روبرو ميشوند

دوشنبه، بهمن ۱۶، ۱۳۸۵

New group aims to open debate among British Jews on Israel


New group aims to open debate among British Jews on Israel
Independent Jewish Voices (IJV) has no formula stance on ME conflict, vows to fight racism in general. 01:31
http://www.haaretz.com/hasen/spages/822186.html
The group, Independent Jewish Voices (IJV), announced its establishment in ads in The Times and the Jewish Chronicle, and in an article by Oxford philosopher Dr. Brian Klug, one of the group's founders, in the Guardian's "Comment Is Free" blog, entitled "Who Speaks for Jews in Britain?"Klug wrote that a solidarity rally organized by the Board of Deputies of British Jews during the Lebanon conflict suggested "that British Jewry, speaking with one voice, stands solidly behind the Israeli government and its military operations...It's false. Jews were deeply divided over Israel's campaigns in Gaza and Lebanon last year."

ويديوئي از ايران

This might make you home-sick!!!!!!!!!!!اگه يكي يك روز بياد منومبتلا كنه



http://www.youtube.com/watch?v=y9oIZpFFyIY&mode=related&search=

یکشنبه، بهمن ۱۵، ۱۳۸۵

سالروز انقلاب ضد استبداد سلطنتي



Mohandes Mehdi Bazargan, Shahid Daryosh Forohar -
the early days of Freedom that was very short.



Ghodosi( prosecuter) _ Ayahotallh MOntazeri- Araft_Rafsanjani-Beheshti




Amir Abas Hoveida , PM of Shah after his assination in the prsion by Hadi Ghafaqri, the cleric

سا ل روز انقلاب 57 ،يا داور آينده روشن براي همه مردم ايران ،‌اميدي كه با انحصار طلبي جناحي از روحانيت به رهبري رفسنجاني




و عدم تجربه اپوزيسيون جوان و انقلابي به تاريكي گرائيد




شنبه، بهمن ۱۴، ۱۳۸۵

چريكي كه مي خواست “چه گوار ا “ شود ، “يزدگرد” شد ، داستان رجوی

 مسعود رجوی ، چريكي كه مي خواست “چه گوار ا “ شود ،‌ “يزدگرد” شد
    Masoud Rajavi ,guerrilla  fighter who wants to be Che Became Dictator Pinoche


سعيد سلطانپور

شنبه، 14 بهمن 1385 _ 2006  اول فوریه ا

گفته گارسيا ماركز مصداق داستان رجوي 

صدام ، رفسنجاني است آنجا كه مي گويد“ ديكتاتور‌ها تنها هستند؛ به هيچ كس اعتماد ندارند؛ حتي به كسي كه در راه همان ديكتاتور بي‌محابا آدم كشته است.“

كم كم رجوي كه شهامت و صداقت پذيرش شكست را نداشت ، بجاي پذيرفتن شكستها كه بهاي ان را هوادران و اعضا با پوست وخون خود ميدادند ،‌ ديگر ان را مورد سرزنش قرار مي داد و با تهمت و مارك زدن و ابستگي به رژيمي كه پرونده نقض حقوق بشرش ، سياه بود انانرا منزوي مي كرد.
رجوي بسرعت مبدل به ناقض حقوق اوليه انسانها كه “حق اگاهي “ و “انتخاب كردن آزادانه “‌ بود،‌ مي شد.
وي علي زركش معاون خودش را متهم به عدم توانائي در سرنگوني رژيم كرد و وي را از سمت هايش خلع كرد . زركش بعدا نيز در بغداد زنداني شد.
متن كامل در




چريكي كه مي خواست “چه گوار ا “ شود ،‌ “يزدگرد” شد!

سعيد سلطانپور


پير تر ها و مادر بزرگها وقتي كسي را دعا مي كردند مي گفتند “ آخر عاقبت بخير بشي “در نوجواني متوجه اين جمله عميق و پر معني نبوديم .

سازمان مجاهدين خلق به عنوان يك جريان عمده در سرنگوني رژيم سلطنتي روند مثبت و شتابنده اي ايجاد كرد و در آگاهي مردم نسبت به ديكتاتوري سهم مو ثري داشت .
بعد از انقلاب و سرنگوني رژيم بدست تواناي مردم ايران ، مركزيت سازمان مجاهدين تصميم گرفت با توجه به فرهنگ سياسي مردم ايران كه احزاب را با فرد مي شناختند ، مسعود رجوي رابه عنوان نمايند ه سازمان معرفي كند تا سازمان بهتر بين مردم جا افتا ده شو د .


آخرين سخنزاني عمومي رجوي در استاديوم امجديه تهران در سا ل 59 بود كه وي شهادتين گفت و با حس “ چه گوارائي “ فرياد زد ” واي به روزي كه مشت را با مشت و گلوله را با گلوله پاسخ بدهيم “. و از انجا كه ريشه مسلماني هم داشت ‌ جمله معر و ف امام حسين در عاشورا را با تعويض “ شمشيرها “ فرياد كشيد و گفت “اي گلوله ها بر من بباريد.“

كه با تشويق نسل جوان حاضر دراستاديوم روبرو شد. برا ي مسعود كف زديم . چه رهبر شجاعي .!! واي به انر و زي كه مسلح شويم . زيرا در هيچ رويارويي چماقداران كه از حمايت گسترده كميته بر خوردار بودند نتوانسته بودند ،‌خط ميليشاي نو جوان راكه هنگام دفاع دست در دست ، تنها سرود مي خواند ، را بشكنند. پس چه باك كه ‌ميليشيا جان بدهد .با هزينه سنگيني دريافتيم كه انقلابي بودن و شجاعت در بلند فرياد زدن نبو د بلكه نيفتادن د ردامي بود كه آمريكا و اسرائيل براي از بين بردن نسل جوان وانقلابي كشور و ايجاد برادر كشي تدارك ديده بودند . زهر طرف كه كشته شود بسود انا ن است و از سوي ديگر جناح موتلفه -رفسنجا ني براي قبضه كردن قدرت منتظر چنين شعارهائي بودند كه فتواي سركوب را بگيرند.



بدليل فشار هاي گرو ههاي فشار وابسته به جناح حاكم ،‌رجوي هميشه از مراقبت ها ي ويژه و محافظين مسلح بر خوردار بود. و كم كم از مردم دور شد .

داستان سياهترين دوران تاريخ معاصر ايران ر ا همه ما ديده ،‌شنيده ايم و با خون و پوستمان تجربه كرده و در زندان و تبعيد بهاي انرا داده ايم ولي رجوي كه مي خواست همزمان لنين و چه گوارا و امام حسين باشد ،‌ بدون مشاوره با همه مركزيت و اعضا و هواداران تصميم گرفت براي شناساندن جنبش به خارج برود.

بر ا ي اينكار پرواز از فرودگاه شكاري مهر اباد با هواپيماي محمد رضا شاه ،‌را انتخاب كرد كه خبر ساز باشد وي همرا ه با بني صدر اولين رئيس جمهور منتخب مردم ايران كه متوجه منظور رجوي براي به همراه بردن وي نشده بود.‌، اينكار را انجام داد .
اين موضوع باث شد كه سازمان يكي از معيار هاي پيروزي و موفقيت ، را د رپوشش خبري خبرگزاري ها و ‌روي انتن خبر گزاري هاي غربي بداند .

خروج رجوي به قيمت اعدام 6 همافر ود ستگيري تعدادي از انان و اخراج 10000 نفر از همافران نيروي هوائي انجام شد. به عنوا ن نمونه ،‌يكي از اين بازداشت شدگان تا سال گذشته در زندان اوين بود. اين اقدام باعث شد كه جمهوري اسلامي با تسويه حساب گسترده همافران را كه نقش كليدي در سرنگوني نهائي رژيم سلطنيت داشتند ، از سرراه بر دارد.


در فردودگاه نظامي ، رجوي كه در پاسخ خبرنگاران با حس شاعرانه و چريكي اچه گوارا ئي گفت ما با اولين برف زمستان باز خواهيم گشت.

دولت فرانسه براي وي چندين ژاندارام محافظ گذاشت و براي سرنگوني رزژيم 800 خط تلفن در اختيار وي قرار داد تا رجوي انقلاب از راه دور براه بيندازد. .

شعبانعلي (‌محمود )‌ا زبخش اطلاعات و امنيت به من گفت “اگر بني صدر در هواپيما نبود دولت فرانسه هر گز اجازه فرود هواپيماي نظامي را نمي داد . زيرا بني صدر قانونا رئيس جمهور ايران بود .
وي گفت “ بعدا ز اينكه سازمان و شورا كاملا د ر فرانسه تثبيت شد و‌ ديگر نيازي به بني صدر
نبو د مسعود (رجوي ) زير اب بني صدر را زد. ”
اتفاقا من صحت اين موضوع را د رنشست جانشيني مريم رجوي از مسعود رجوي در سال 67 سوال كردم ولي رجوي از پاسخ به ان طفره رفت.

سالها در ايران برف باريد خون هاي بسياري از جوانان وطن كه اعتقاد به برابري ،‌آزادي و كرامت انساني داشتند بر روي برفها جار ي شد . ولي مسعود به ايران بر نگشت .

رجوي همه اعضا را به خروج از ايران فرا خواند در سال 61 تقريبا ديگر هيچ كادر و مسول در داخل كشور نمانده بود . . سازمان د رجنگ چريك شهري شكست خورده بود و رژيم سكوت قبرستان را بر ايران حاكم گردانده بود .
فاز جنگ منطقه اي در كردستان هم به شكست انجاميد و تبليغات بر سلاح غلبه كرد. و لي پس
ا ز چندي كردستان را هم به همراه ديگر گروههاي چريكي واگذار كردند.


رجوي ،‌ كادر مركزي را منحل كرد تنها يك ماه قبل از ان فيروزه بني صدر كه بسيار جوانتر از رجوي بود ،‌متوجه تصميم رجوي براي رفتن به عراق ميشود كه از وي پنهان كرده بود.. فيروزه تقاضاي طلاق ميكند زيرا مهريه اش استقلال ايران بود كه رجوي آگاهانه انرا به عراقيها فروخته بود.

رجوي بلافاصله با مريم عضدانلو ازدواج كرد. رجوي به اين ازدواج لقب ؛‌انقلاب ايدئولوژيك داد و به همه اعضا د رفرانسه گفت “ اگر من را قبول داريد دنبال من بيايئد و سوال نكنيد “.

موج ريزش نيروها در داخل و خارج شدت گرفت. افراد تشكيلات جوان بودند ،‌صداقت داشتند ولي پختگي سياسي كافي نبود كه بتوانند تصميم بگيرند كه تنها انتخاب بين رجوي و خميني نيست بلكه راه سوم مردمي ( راه مصدق و ستارخان )‌ هم وجود دارد كه طولاني تر و سخت تر است
و لي امتحانش را در طول تاريخ پس داده است.


كم كم رجوي كه شهامت و صداقت پذيرش شكست را نداشت ، بجاي پذيرفتن شكستها كه بهاي ان را هوادران و اعضا با پوست وخون خود ميدادند ،‌ ديگر ان را مورد سرزنش قرار مي داد و با تهمت و مارك زدن و ابستگي به رژيمي كه پرونده نقض حقوق بشرش ، سياه بود انانرا منزوي مي كرد.
رجوي بسرعت مبدل به ناقض حقوق اوليه انسانها كه “حق اگاهي “ و “انتخاب كردن آزادانه “‌ بود،‌ مي شد.
وي علي زركش معاون خودش را متهم به عدم توانائي در سرنگوني رژيم كرد و وي را از سمت هايش خلع كرد . زركش بعدا نيز در بغداد زنداني شد.

رجوي د ر فرانسه درامنيت كامل بود ،‌ ولي تصميم گرفت به محلي برود كه اصلا برف نيايد .
به همين دليل عراق را انتخاب كرد . عرا ق براي وي محافظان بيشتري و نيز تسليحات سنگين و پول د راختيار وي قرار مي داد. رجوي عاشق سلاح سنگين و رژه و يونيوفورم نظامي و سان ديدن از نيورها به عنوان ژنرال بود. درجه اي كه خودش به خودش اعطا كرده بود.




رجوي پرواز تاريخساز صلح را در سال 65 به عراق انجام داد. كه حاصل ان در مدت 3 سال تا پذيرش قطعنامه 598 ،‌ به كشته شدن حداقل 4 هزار نفر از مجاهدين و هزاران سرباز ايراني و بسيج و سپاهي منجر شد .

ازين پس ترددهاي وي در عراق با 2 بنز ضد گلوله سفيد و سياه اهدائي صدام حسين باضافه اسكورت سازمان امنيت عراق ، و محافظين شخصي حتي در قرار گاه اشرف انجام گرفت.

وي از ترس ترور در مانورهاي نظامي شركت نداشت .بعضي وقتها سر زده به سالن غذا خوري به مدت كوتاهي سر مي زد زيرا درا نجا كسي اسلحه حمل نمي كرد.

گفته گارسيا ماركز مصداق داستان رجوي ، صدام ، رفسنجاني است آنجا كه مي گويد“ ديكتاتور‌ها تنها هستند؛ به هيچ كس اعتماد ندارند؛ حتي به كسي كه در راه همان ديكتاتور بي‌محابا آدم كشته است.“

رجوي از سال 59 با هيچ ايراني عادي بر خوردي نداشته است . وي سالهاست كه از واقعيت جامعه ايران بدور است و با تصورات ذهني از جامعه ايران كه هنوز در سال 59 قفل شده است ،‌زندگي مي كند .


د راين راستا ،‌محكم ترين مقر را در كنار قرار گاه علوي براي خود تهيه ديد و در بغداد نيز كاخي با كمك مالي عراق برپا كرد كه ازبيرون سيماني بنظر مي آمد ولي در داخل بسيار شيك و ضد بمب بود . وي قرار گاه علوي را هم ضد بمب ساخته بود .

حملات نظامي زيادي انجام گرفت كه اخرين ان فروغ جاودان بود ولي رجوي ،‌تنها به بدرقه
قربا نيان كفايت كرد . اعضا و مريدان وي چنان شست و شوي مغزي شده بودند كه نمي توانستند درك كنند فرمانده خوب در كنار نيروهاي خود وارد ميدان نبرد مي شود . رجوي حتي تا لب مرز ايران و عراق هم نرفت.زيرا وي رسالت بزرگ رهائي مردم از دست آخوند ها را تنها مختص خودش مي دانست و به همين دليل ديگران را هميشه تمسخر ميكرد .


رجوي بخاطرغذاي خوب و امكانات رفاهي بسيار عالي اضافه وزن پيدا كرد ، بالا رفتن سن را با رنگ كردن موها پوشاند. علت سرنگون نشدن را به گردن اعضا ئي انداخت كه به وي اعتماد مطلق داشتند و براي وي ( نه براي رهائي مردم ايران )‌جانشان را دادند.

با گذشت زمان و تغيير معادلات سياسي جهاني ،‌جايگاه صدام تضعيف مي شد . صدام ديگر به رجوي اعتماد زيادي نداشت با اينكه وي توانست د رسال 1991 با نيروي مكانيزه اش ، جلوي حركت كردها به بغداد را بگير د ولي هيچگاه با وي ديدار نكرد.

نارضايتي و سوالات در بين اعضا رشد فزايند ه يافت ، كمتر كسي بود كه متوجه زمين گير شدن نظامي سازمان بعد از 15 سال حضور در عراق نشده باشد . رجوي بجاي پذيرفتن مسو ليت و و پيدا كردن اشتباهات و برسي راه هاي اصولي كه بجز در يك روابط و مناسبات دمكراتيك و آزاد ميسر نبود. رجوي بجاي استعفا كردن براي برگرداندن سازمان مجاهدين به خط اصولي ، دستور دستگيري مخالفان و منتقدان را به بخش ضد اطلاعات داد .تعداد زيادي دستگير ،‌ زنداني و شكنجه شدند . . بعضي ا زافراد مفقود الاثر شد ند . علت مرگ برخي ، خودكشي اعلام شد . برخي تحويل زندان ابو غريب شدند ، برخي را نيزبه اردوگاه رماديه فرستاد كه زنانشان و كودكانشان مورد آزا ر و اذيت جنسي قرا ر گفتند .

پرونده نقض حقوق انسانها در تشكيلات رجوي ،‌سياه تر و سنگين تر شد تا اينكه تاريخ مصرف صدام تمام شد و بازهم تحليلهاي رجوي اشتباه درامد. اين بار كسي نبود كه اشتباه را به گردن وي بيندازد. رجوي بدون توضيحي ناپديد شد.


مي گويند زماني كه يزدگرد كه با سپاهيان و لشگر مجهز خود به جنگ سپاه كم اسلحه اعراب مسلمان رفته بود ، سربازان خود را با با زنجير به يكديگر بسته بود تا فرا ر نكنند. وقتي كه سپاه ايران در قادسيه (‌مدائن )‌شكست مي خورد ، پادشاه شجاع در ظرف 48 ساعت با اسب تندرويش خود را به آسيابي در هرات د رافغانستان فعلي ميرساند و د رانجا كشته مي شود . نكته قابل توجه سرعت فرار يزدگراز عراق تا افغانستان هست.
.

تشابه رجوي و يزدگرددر اين هست كه هر دو متكبر و خود خواه و زن دوست و جنگ طلب بودند . آنها د رانجا كه بايد مي ايستادند ،‌پا به فرار گذاشتند و سربازان خود را رها كردند .

و تاريخ هم از انا ن به بدي ياد كرد ه و خواهد كرد.
خسرو پرويز چنان مغرور بود كه نامه حضرت محمد را پاره كرده بود در حاليكه امپراطور قدرتمند روم هم همين نامه را گرفته بود و لي حرمت سفير را نگه داشته بود.

رجوي چنان تكبر فرعوني داشت كه به تشكيلات باوراند ه بود كه دنيا روي محور سياست سازمان و رجوي مي چرخد.

مطلب را با طنزي به پايان ميبرم ، “ امام حسين د ر كربلا چراغها را خاموش مي كند ( براي اينكه ان عده معدود خجالت نكشند ) و به انان كه با وي بوده اند مي گويد اينها ( سپاه يزيد )‌ مي خواهند مرا بكشند هر كس بخواهد مي تواند برود .
رجوي هم مي گويد رژيم خميني مي خواهد مرابكشد و چراغها را خاموش مي كند ولي وقتي چراغها را روشن ميكنند مي بينند رجوي غيبش زده است .

من د رعجبم كه چگونه از تقدير فرار ميكنند ، و ا زتجربه تلخ ديكتاتورها درس نمي گيرند ،‌در حاليكه مرگ هم مانند تولد حق است و گواراست اگر در راه آزادي و استقلال و مردم باشد. اين سعادتي است كه نصيب اناني خواهد بود كه آخر عاقبت بخير هستند.


لازم بتذكر است كه رجوي قبل از حمله آمريكا ، در سال 2003 همسر سوم ( اعلام شده اش ) مريم قجر عضدانلو ( رجوي )‌ و دختروي و دوستان نزديكش را از عراق خارج كرده بود و به پاريس فرستاده بود. د رحاليكه مصطفي رجوي فرزندش را كه جز منتقدان رجوي هست و علاقه اي به سياست و جانشيني پدرش ندارد را با انها همراه نكرد . و تقاضاهاي خروج وي به دليل نگراني از اينكه وي اطلاعات زيادي از روابط پنهاني پدر ش دارد ، را ترتيب اثر نداده اند.

اول فوريه 2007 -تورنتو